Misselijk bij XTC gebruik.

--DREAM

Experimenterende gebruiker
Altijd als ik illy's op heb ben ik 9 van de 10 x misselijk.
Is dat tegen te houden? of iemand tips waardoor het minder kan worden.

Graag niet antwoorden als je alleen maar kan zeggen:
Geen XTC gebruiken.

Alleen serieuze antwoorden graag

Tufnut

Badass junkie
Geen xtc gebruiken is natuurlijk wel de meest zekere oplossing voor dit probleem.

Maar om een antwoord te geven waar je wat meer op zit te wachten moet ik eerst meer weten. Wanneer wordt je misselijk? Hoe lang houd het aan? Moet je ook echt spugen? Heb je het altijd en zo nee, wanneer niet? Hoeveel XTC neem je en hoe zwaar ben je? Eet je vooraf wel of niet en indien wel, hoe lang van te voren?

Het kan namelijk zijn dat je iets met je eetpatroon moet doen, maar het kan er voor jou ook gewoon bij horen. Is het iets waar je vceel last van hebt?

--DREAM

Ik word misselijk na een uur, en het houd ongeveer 2 uur lang aan.
1 x heb ik wel moeten overgeven.
Heel soms heb ik er geen last van als ik iedere x kwartjes pak.
Ik neem niet meer dan ander halve pil & ik weeg 75 kilo.
Vooraf eet ik goed & gezond, na 4/5 uur na mijn avond eten ongeveer neem ik een pil meestal in.

Tufnut

Badass junkie
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?

--DREAM

Tufnut zei:
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?

Ik heb 2 x iedere x kwartjes gebruikt en daar geen last mee gehad. Mijn eerste keer x had ik ook geen last van misselijkheid.
Het ergste was wanneer ik er ook keta bij had gebruikt (eige schuld want het werkt tegen) ik gebruik altijd standaard ander halve pil, dan zit ik het lekkerste in die trip.
Ik gebruik blauwe nike's maar weet niet hoeveel mg erin zit.
Ik rook wel tijdens mijn trip, verder drink ik veel water. Iets zoets krijg ik niet weg.
Ik drink ook geen alcohol & in het dagelijks leven ben ik niet snel misselijk.

--DREAM

Ik heb het even na gevraagd bij een vriend van me die het had laten testen,
en er zit 152.4 mg MDMA in

Tufnut

Badass junkie
hahaha.., 152,4 mg. Dat is wel heel precies. Zo precies wordt het resultaat niet door het testcentrum kenbaar gemaakt. Dat wordt netjes afgerond en vaak voorzien van een spreiding. Ik weet dus niet of dat wel zo betrouwbaar is.

Maar daar gaan we wel even vanuit. 1,5 x 150 (voor het gemak rond ik het toch wel even af) = 225 mg. Uitgaande van de stel regel dat 1 a 2 mg/kg lichaamsgewicht voldoende moet zijn. is dit voor een gemiddelde man best veel. Voor een vrouw dus zeker. Ik weet niet wat je weegt, maar die berekening kun je nu zelf maken.

Als je kwartjes gebruikt dan wordt je niet misselijk begrijp ik. dan is dat dus wat je moet doen. Keta erbij is een mogelijke misselijkmaker. dat dus niet meer doen. Ik neem aan dat je vaker rookt dus dat zal het niet snel zijn (roken wordt vaak juist heerlijk gevonden). Dan zou nog het drinken een punt kunnen zijn. Water is goed, maar neem niet teveel. Door de XTC houd je lichaam vocht vast. teveel drinken kan daardoor watervergiftiging veroorzaken. Voordat het zover is, of mss aan het allereerste begin ervan kan je lichaam het teveel kwijt willen en dan wordt je misselijk. Hoe veel drink je? Een a twee glazen per uur is in principe genoeg. Om niet oververhit te raken kun je beter af en toe af gaan koelen dan dat dat je veel gaat drinken.

--DREAM

Ik weeg 75 kilo. Maar ik drink juist vrij weinig als ik gebruik...1 flesje water in het uur ofzo.
Maar ondanks ik best erg zweet tijdens het gebruik hou ik dan nog steeds vocht vast?

Tufnut

Badass junkie
--DREAM zei:
Ik rook wel tijdens mijn trip, verder drink ik veel water. Iets zoets krijg ik niet weg.

Eerder zei je iets anders, maar 1 flesje (0,5) per uur is twee glazen en dat zou dus niet teveel moeten zijn. Bovendien gaf je eerder aan dat je na een uurtje als misselijk wordt dus dan kan het al helemaal niet teveel zijn.
Het zweten is juist een deel van het probleem. Daarmee raak je essentiele zouten kwijt. Met veel water vul je die niet aan terwijl je wel je bloed verder verdunt.

--DREAM

met 'verder drink ik veel water' bedoel ik mee; ik drink alleen maar water:P
Wat raad je aan om wel te drinken?
En hoe vul ik die zouten weer aan?

Tufnut

Badass junkie
Drinken naar behoefte wat in principe 1 a 2 glazen per uur zal zijn. Iets zouts eten vult uitgezweet zout aan.

ukkie

Newbie
kan je wel boeren?
ik word af en toe ook misselijk maar dan drink ik wat en als er dan een boer komt is het ook gewoon weg weet ni of dat een oplossing is :grin:

Het grappige is juist voor mij, dat wanneer ik misselijk wordt en zelfs moet kotsen ik weet dat ik een top trip tegemoet ga :)
Ik heb me laten vertellen dat wanneer je kotst je net over het randje gaat qua hoeveelheid mdma. Wat erop volgt is elke keer (althans bij mij) een waanzinnige mega trip die lang duurt ! Kortom wanneer ik niet kots baal ik een beetje want dan weet ik dat het geen mega trip zal zijn. Tussen moment van inname en kotsen zit bij mij steevast exact een uur !

Weet niet of je hier wat aan hebt :grin:

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
XTC prikkelt het slijmvlies van de maag. Het slijmvlies in de maag kan geïrriteerd raken. De maag wil de XTC dan zo snel mogelijk lozen, de maagwand trekt samen: je moet overgeven.

--DREAM

space-cowboy zei:
Het grappige is juist voor mij, dat wanneer ik misselijk wordt en zelfs moet kotsen ik weet dat ik een top trip tegemoet ga :)
Ik heb me laten vertellen dat wanneer je kotst je net over het randje gaat qua hoeveelheid mdma. Wat erop volgt is elke keer (althans bij mij) een waanzinnige mega trip die lang duurt ! Kortom wanneer ik niet kots baal ik een beetje want dan weet ik dat het geen mega trip zal zijn. Tussen moment van inname en kotsen zit bij mij steevast exact een uur !

Weet niet of je hier wat aan hebt :grin:

haha heb jij even geluk:P
Ik pak altijd ander halve pil. ben er 1 x over heen gegaan toen had ik er 5 op maar toen was ik alleen gewoon misselijk zoals altijd.
nee als ik moet kotsen ben ik gelijk nuchter...maar dan komt ook alle ellende er in 1 x uit, dus even een huil bui(ook me kots :kots: ) haha & dan moet ik echt even zitten & wat drinken om bij te komen.

--DREAM

Drugs Infolijn zei:
XTC prikkelt het slijmvlies van de maag. Het slijmvlies in de maag kan geïrriteerd raken. De maag wil de XTC dan zo snel mogelijk lozen, de maagwand trekt samen: je moet overgeven.

Kan je voorkomen dat het geirriteerd raakt?

--DREAM

loulou1501 zei:
Komt het niet door het roken?? Hiervan worden veel mensen vaak misselijk bij mdma gebruik.

Hmm zou ook kunnen.
Ben benieuwd, Aangezien ik toch ga stoppen met roken :grin:

--DREAM zei:
Drugs Infolijn zei:

Kan je voorkomen dat het geirriteerd raakt?

soms heb ik al ik gebruik dat ik tussen het inname en trip miselijk word en heel licht ga voelen en beetje lui zin om te zitten
maar dat is bij mij de teken dat ie ga werken maar als ik ga kotse ben ik wel gelijk nugter dan is me pil nog niet opgenomen in je bloed maar ik denk dat je wel ff wet rustiger moet doen kijk je ken wel 1.5 pil hebben maar denk dat je het rustiger moet inemen ik doe meestal 2 per avond maar slik 1x in de 3 maanden ofsoo op een feesie :hearteyes:

darkbull

Bewuste gebruiker
WAT ZIJN DE ONMIDDELIJKE BIJWERKINGEN?

A: Waarom schommelen/draaien mijn ogen weg? (nystagmus):
Het tijdelijke wegdraaien van ogen bij MDMA gebruikers schijnt verbonden te zijn aan gevoelens van misselijkheid. Het kan veroorzaakt worden door gevoelens van misselijkheid en bewegingsziekte.

B: Waarom wordt ik misselijk en moet ik overgeven?:
MDMA-gerelateerde misselijkheid heeft een aantal oorzaken:

* Geremde spijsvertering - Als je lichaam meer bloed naar je spieren stuurt om te dansen etc gaat er minder bloed naar je gastro intestinaal kanaal, hierdoor kan dit z’n werk minder goed doen. Hierdoor blijven voedsel en drinken langer in je maag zitten.
* Dehydratatie - Dehydratatie veroorzaakt een gevoel van misselijkheid, dat kan komen doordat je lichaam uitgeput raakt of omdat het reeds bestaande problemen in je lichaam vergroot.
* Lichamelijke uitputting - Als je lichaam merkt dat het "in problemen" is wordt spijsvertering onder aan de lijst van belangrijke dingen gezet door je lichaam.
* Overvloed aan serotonine - Een groot deel van de serotonine receptoren zou zich in je spijsverteringsstelsel bevinden. De overvloed aan serotonine dat deze 5ht3 receptoren bindt kan voor dat gevoel zorgen.

C: Waarom klem en/of maal ik met mijn kaak?
Er zit een zenuw in je kaak die de trigeminus (driehoeks-) zenuw genoemd wordt, deze innerveert je kaak. Deze zenuw is met name gevoelig voor veranderingen in de spiegels van o.a. serotonine.

D: Waarom heb ik problemen met urineren?:
MDMA stimuleert de afgifte van anti-diuretisch hormoon. (ADH). ADH is verantwoordelijk voor de regulatie van je urineren. Als er meer ADH wordt afgegeven zal je urinatie een stuk moeilijker verlopen omdat er minder urine aangemaakt wordt. Deze Engelstalige thread
geeft meer info hierover.

E: Waarom worden mijn pupillen zo groot en heb ik zo een hoge hartslag?:
MDMA is sympathomimetisch, dit houdt in dat het je sympathische zenuwstelsel beïnvloedt. (denk aan deze reactie: vluchten of vechten) 2 bijwerkingen van die stimulatie zijn het verwijdden van je pupillen en een verhoogde hartslag. Maar het dansen in een warme ruimte draagt ook bij aan een verhoogde hartslag en vooral het gevoel van een verhoogde hartslag.

Sir Lex

Newbie
Ik en wat maatjes hebben wel vaker last van een tijdelijke misselijkheid, het komt en gaat. Voornamelijk als je eerste portie inkickt. Ons trucje, dat meestal helpt om het niet erger te maken, is je luchtwegen of slokdarm onthouden van prikkels. Dus niet roken, zoals eerder gezegd, niks eten of drinken en proberen niet veel te slikken. Dan gaat het bij ons meestal redelijk snel weer weg... :wave:

Bovenaan