Persoonlijk zou ik iemand die MDMA al niet verstandig kan gebruiken, niet aanraden om nog andere dingen - die wellicht veel verslavender zijn - te gaan gebruiken.
Ik doe dat wel, had ook een huisgenootje die elke keer weer pillen wou.
Dan stelde ik voor om keta te gaan doen en leerde haar doseren en er mee om te gaan.
Daarna met mij voor het eerst Lsd gedaan.
En die kwam ook tot de conclussie die ik zelf ook heb. Dat het leuker is om verschillende drugs af en toe te gebruiken dan elke keer bij een drugs te blijven hangen.
Ander voorbeeld ik kende een groep meisjes die op bepaalde plekken werkte en elke week aan de coke en vodka zaten.
Snuiven, drinken, snuiven, drinken.
En dan kocht ik 100 pillen in en dan ging ik met ze afteren en dan zat iedereen aan de pillrn en werd de coke aan de kant geschoven.
Toen noemde een vriendin mij de pillen feeder omdat ik het elke keer als ik er was iedereen aan de pillen kreeg en er geen coke meer werd besteld. (En daar werd wat besteld hoor elke zoveel uur 5 gram met zijn alle)
Als iemand toch de hele tijd wilt blijven gebruiken en bij een soort blijft dan ontwikkeld diegene snel een verslaving.
Als je diegene kan laten zien dat er meer leuke drugs zijn en een beetje afwisseling doet, dat ze veel verstandiger kunnen omgaan met drugs.
Zoals TS zegt ze blijft toch maar die pillen slikken.
Dus ze heeft trek om te gebruiken en ze gaat het toch wel doen.
Leer haar dan wat afwisseling dan dat ze 1 drugs zwaar gaat misbruiken.
Dus een goede tip dat werkt en niks mis mee is.
Nooit meer dat gevoel kunnen krijgen is jammer, maar met zulk misbruik zijn er wel wat grotere dingen om je zorgen over te maken. Zoals chronische problemen met depressie, korte termijn geheugen, etc. Ik zeg niet dat dat sowieso gaat gebeuren, maar ik zou me daar over bekommeren en niet over het kwijtraken van een lekker gevoel dat een paar uurtjes duurt, dat je 1 keer in de zoveel tijd ervaart.
Ja dat weet ik, laatst dus ook zo een discussie in zo een andere topic waar mensen allemaal beweerde dat ze allemaal mensen kende die zware hersenschade hadden opgelopen door Mdma.
Waar ik tegen in ging omdat ik en zoveel andere dat niet hebben.
Het is natuurlijk wel mogelijk, maar het valt wel mee ik zie dat de mensen die niet meer goed fuctioneren door de drugs en gebruikte vanaf de jaren 90 altijd de zware speed snuivers waren icm pillen en paddo's en de hele zooi.
Die basers en heroïne gebruikers zien er slecht uit en de zware speed gebruikers zitten vaak met zware depressies.
Maar alle zware pillen gebruikers hebben dat achter zich gelaten en zijn niet afgegleden en fuctioneren prima.
Zoveel mensen hier in Amsterdam op feesten waar ik kom word er niet meer zoveel mdma gebruikt.
Iedereen heeft de zelfde reactie, ik ga er niet zo lekker meer op.
Jaren lang vroeger te veel gebruikt.
Niks aan de hand, voor de rest gebruiken mensen om me heen maar liever wat ghb of ketamine.
Coke is wel enorm in opmars nu in onze scène.
Tot een paar jaar geleden deden we allemaal alleen maar party drugs en werd er weinig coke besteld.
Maar kan met de kwaliteit van de coke te maken hebben van nu.
De pakjes zijn nu net ff ietsjes duurder als voorheen maar zonder troep en alleen pure coke erin.
En niet bij sommige, maar alle nummers die ik nu heb 8 stuks ofzo. Hebben allemaal goede coke.
Nu is het meer de discussie van zullen we die flakes halen of die zachte puru bij die andere...
Of ik wil die keiharde krijt hebben voor dat feest waar ik ga omdat ik zwaar ghb aan het gebruiken ben en wel lekker actief wil blijven.