Minder lang effect

Tikkelen

Newbie
Hallo forum,

Ik ben al een tijdje rond aan het neuzen op jullie forum. Heb alleen nog nooit een account aangemaakt.

Nu heb ik sinds kort toch een vraag die ik niet echt terug kan vinden op het forum.

Ik heb namelijk een tijdje (ongeveer 1 jaar geleden) terug voor de eerste keer XTC gedaan.

Ik kreeg het van een jongen die er al enige ervaring mee had het was een Oranje Q-dance en waarschuwde mij erop dat dit redelijk zware pillen waren en ik er niet teveel van moest nemen.

Dus ik toen ik het voor de eerste keer probeerde wist ik niet precies wat ik er van moest verwachten dus begon ik met een kwartje wat achteraf veel te weinig bleek te zijn en ik het andere kwartje nog er bij heb gepakt.

Hier had ik een hele lichte eurforisch gevoel en was ik een beetje energieker.
Omdat het mijn eerste keer was durfde ik niet nog een keer er iets bij te pakken dus heb ik het hier bij gelaten.

een paar maanden later wou ik het toch nog een keer proberen. Toen kreeg ik van de zelfde persoon Paarse Triforce.

Dit keer dacht ik het goed te doen en meteen een halve te nemen. waarna ik een heel vaag op en neer gevoel kreeg. Dan was ik energiek en wou ik dingen doen en dan zat ik weer op de bank en had ik bijna nergens zin in.

Nu heb ik een paar weken geleden nog een keer geprobeerd en waren het weer Paarse Triforce.
Alweer begin ik met een halve als eerst te pakken.
Dit keer was eigenlijk de eerste keer dat hij echt insloeg en ik me daarna ook echt kon zeggen dat ik aan het gaan was. Voelde me heerlijk vond iedereen aardig.. jullie kennen het wel.

Maar wat mij nu weer opviel was dat het effect bij mij veel minder lang aanhield dan bij de andere jongens die mee deden. Naar mijn denken was ik anderhalf uur echt op mijn top en voelde ik me heerlijk maar naar dat anderhalf uur ging het gevoel snel weg en bleef alleen nog maar een energiek gevoel over.

Betekend dit nu dat ik gewoon al erg tolerant naar MDMA ben of waar ligt het hier aan?
(Wat ik hier wel nog even bij moet voegen dat de eerste 2x gewoon thuis bij vrienden was en de laatste keer op een House evenement misschien dat het ook nog met de setting heeft te maken?)

Waarschijnlijk beantwoord ik hier onder mijn eigen vraag maar ik wil het toch nog even van jullie vragen gewoon voor de duidelijkheid

(Ik heb in alle gevallen een ruime tijd van tevoren gegeten en niet gemixt met andere middelen.)

Alvast bedankt,

Tikkelen

jwtzlf

Newbie
Een ieder reageerd anders op xtc dan een ander. Heeft ook met gewicht te maken.
Bij de een slaat ie sneller in en bij de ander vlakt ie snel af.
Als je denkt dat het gevoel snel afvlakt, kun je de volgende keer bijtijds bijnemen(halfje).
Al is het wel handig als je weet hoeveel mg er ongeveer in zit. Dit weet je pas als je ze laat testen. Dan kun je ongeveer inschatten hoeveel voor jou nodig is om zo optimaal te genieten.
Het is een kwestie van uitproberen. Aan je verhaal, lijk je me een verstandig gebruiker die niet te gek doet. Ervaring zal het leren.

greetz

SpeedyGonzalis

Experimenterende gebruiker
Als je merkt dat je goed gaat, maar niet echt heel hard, kun je het overwegen om een uur na je eerste halfje, nog een halfje bij te nemen. Wil je daarna nog bijnemen, zorg dan dat er genoeg tijd tussen zit. Bij mij werkt het iig goed :tearsofjoy:

ps: ik heb zelf altijd de oranje q-dance, neem nooit een hele ineens :wink:

Arnie87

Belezen gebruiker
Ik vind XTC eigenlijk wel een sloper... ook al gebruik je om de 4 weken.. je concentratie wordt slechter en slechter zonder dat je het echt door hebt, vrienden lijken op den duur geen vrienden meer........ omdat je zo down wordt dat het zo lijkt.

Angst en depressie nemen de overhand die weken kan aanhouden zonder dat je denkt dat het van de X komt.

bij mij sliep het er langzaam in maar nam altijd pauzes van een week of 4.. katers duurde op den duur wel 2-3 weken!!!

in een tijd van 1.5 jaar...... als ik nu 400!!! MG pak voel ik helemaal niets en mijn hartslag is nog altijd erg laag en stabiel dan .. mijn lichaam heeft extreme tollerantie ontwikkeld. Ik ben nu een maand of 2 gestopt en ga dit minimaal 12 maanden vol houden. Ik merk dat het met de week beter gaat (zin om weer dingen te ondernemen en beter slaap ritme).

Ik denk dat XTC nogal overschat wordt, het is ook veels te goedkoop!.

Mooie drug maar voor mij voortaan max 4x per jaar en dan 130mg.
:

van 80mg mdma zou je toch echt 5 uur een space moeten hebben, zo niet tolerantie.......... 180mg moet genoeg zijn voor een complete nacht van 12 tot 8... zo niet tolerantie =).

Mijn advies .... > max 60mg ... een super avond geen kater en geen vage bekken en niet te slecht voor je lichaam :smoke:

SpeedyGonzalis

Experimenterende gebruiker
Hee Arnie, was je niet gewoon zelf depressief en dat je dacht dat je een kater had. Je heb misschien de x als zondebok gebruikt, en nu gaat het geestelijk bezig omdat je 2 maanden van de boosdoener af bent..

Tikkelen

Newbie
jwtzlf zei:
Een ieder reageerd anders op xtc dan een ander. Heeft ook met gewicht te maken.
Bij de een slaat ie sneller in en bij de ander vlakt ie snel af.
Als je denkt dat het gevoel snel afvlakt, kun je de volgende keer bijtijds bijnemen(halfje).
Al is het wel handig als je weet hoeveel mg er ongeveer in zit. Dit weet je pas als je ze laat testen. Dan kun je ongeveer inschatten hoeveel voor jou nodig is om zo optimaal te genieten.
Het is een kwestie van uitproberen. Aan je verhaal, lijk je me een verstandig gebruiker die niet te gek doet. Ervaring zal het leren.

greetz

Hallo Jwtzlf,

Bedankt voor je reactie.

Die wat ik heb gehad waren allemaal getest. Dit was ik er vergeten te vermelden en allemaal zaten ze rond de 170-180mg MDMA in.

Dus de volgende keer dan probeer ik tussentijds er nog eens een halve bij te pakken misschien dat dit goed werkt voor mij :)

Zelf weeg ik opzich niet zoveel (rond de 70 kilo en ben ik 1.85 meter).

In ieder geval bedankt voor je informatie :wink:

Arnie87 zei:
Ik vind XTC eigenlijk wel een sloper... ook al gebruik je om de 4 weken.. je concentratie wordt slechter en slechter zonder dat je het echt door hebt, vrienden lijken op den duur geen vrienden meer........ omdat je zo down wordt dat het zo lijkt.

Angst en depressie nemen de overhand die weken kan aanhouden zonder dat je denkt dat het van de X komt.

bij mij sliep het er langzaam in maar nam altijd pauzes van een week of 4.. katers duurde op den duur wel 2-3 weken!!!

in een tijd van 1.5 jaar...... als ik nu 400!!! MG pak voel ik helemaal niets en mijn hartslag is nog altijd erg laag en stabiel dan .. mijn lichaam heeft extreme tollerantie ontwikkeld. Ik ben nu een maand of 2 gestopt en ga dit minimaal 12 maanden vol houden. Ik merk dat het met de week beter gaat (zin om weer dingen te ondernemen en beter slaap ritme).

Ik denk dat XTC nogal overschat wordt, het is ook veels te goedkoop!.

Mooie drug maar voor mij voortaan max 4x per jaar en dan 130mg.
:

van 80mg mdma zou je toch echt 5 uur een space moeten hebben, zo niet tolerantie.......... 180mg moet genoeg zijn voor een complete nacht van 12 tot 8... zo niet tolerantie =).

Mijn advies .... > max 60mg ... een super avond geen kater en geen vage bekken en niet te slecht voor je lichaam :smoke:

Hier kan ik echt absoluut niet over spreken.
Ik heb zelfs de dag erna super goede zin en ben ik heel energiek!

Maar zover ik lees heb ik wel een redelijke hoge tolerantie voor MDMA. Kreeg laatst ook van een vriend te horen dat als je bijvoorbeeld een lange tijd Ritaline als medicatie hebt gehad dat je lichaam dan meer gewend is tegen dit soort middelen en dat je dan sowieso minder last van een kater zult hebben. (dit is dus bij mij het geval ik heb een redelijke lange tijd Ritaline als medicatie moeten nemen.)

Zit hier enige waarheid in of is dit een broodjeaap verhaal?

Bedankt voor jullie reacties!

Bovenaan