Iedereen kan altijd wel iets bijleren op vlak van veilig druggebruik. Dat moet niet, iedereen mag zelf beslissen wat ze al dan niet willen doen. Toch is het minimaliseren van potentiële schade bij gebruik belangrijk. We hebben immers maar één lichaam, en de toekomstige versies van onszelf zullen het zeker waarderen.
Er valt online veel te lezen en te leren, maar toch kom ik persoonlijk nog vaak nieuwe dingen tegen. Zowel online, via gesprekken met anderen als door eigen ervaringen.
Soms zijn de tips simpel en voor de hand liggend, maar hebben we er misschien gewoon niet echt over nagedacht.
Vandaag kwam ik het volgende tegen tijdens een avondje cocaïne:
Dus: poetsen voor gebruik en mondspoelwater na gebruik. Het klinkt zo logisch, maar ik wist dit oprecht niet.
Als jij ook tips hebt die mogelijk niet veel mensen kennen, post ze dan hier. Ben echt benieuwd!
Er valt online veel te lezen en te leren, maar toch kom ik persoonlijk nog vaak nieuwe dingen tegen. Zowel online, via gesprekken met anderen als door eigen ervaringen.
Soms zijn de tips simpel en voor de hand liggend, maar hebben we er misschien gewoon niet echt over nagedacht.
Vandaag kwam ik het volgende tegen tijdens een avondje cocaïne:
Coke kan schadelijk zijn voor je gebit. Poets je tanden best voor gebruik om ze beter te beschermen, niet erna. Gebruik dan eerder mondspoelwater. Van coke krijg je een droge mond en wordt je tandglazuur kwetsbaarder, poetsen en tandenknarsen kan dit extra aantasten.
Dus: poetsen voor gebruik en mondspoelwater na gebruik. Het klinkt zo logisch, maar ik wist dit oprecht niet.
Als jij ook tips hebt die mogelijk niet veel mensen kennen, post ze dan hier. Ben echt benieuwd!