Mijn verhaal naar clean

Tänzel to the core

Belezen gebruiker
Hallo

Na lang weg geweest te zijn nu mijn verhaal over hoe ik mijn verslaving heb opgelost.

Begin nooit aan harddrugs ook geen alcohol.

Mijn opa en oma waren verlaaafd.
Mijn oma is nog verslaafd aan alcohol..3 wijntjes bij het eten elke dag zegt ze..reken maar dat 3/4 keer per week de fles leeg is aan t einde van de avond.

Mijn vader is alcohol verslaafd...elke dag om 11:00 6 biertjes zegt hij, reken daar op vrijdag maar een half krat bij.

Mijn broer of zus(ff omille van de anoniemiteit) is coke verslaafd en daar komt alcohol bij..elk weekend.."moet kunnen omdat we zo hard werken" (stress release)

De partner van mijn broer/zus is alcohol verslaafd en daar komt coke bij dan kunnen ze nog langer en meer drinken..gezellig..inderdaad dat is het ook, elk weekend en dat begint donderdag avond tot zaterdag nacht en vaak is er zondag een verjaardag of een andere sociale gebeurtenis.
Door de week zijn ze kapot en is de sfeer om te snijden...geprikkeld..elkaar afsnauwen..niet normaal..voor een buitenstaander niks aan maar ze hebben 2 kinderen van 3 en 5.😢

Ik kreeg mijn eerste biertje van een vriend van mijn vader..ik was 12...ik weet t nog.

Met verjaardagen kreeg ik al shandy of bier gemixt met 7up.
Op mijn 16e kocht ik samen met mijn maatje een krat bier..heerlijk dronken beide.
Vanaf toen tot mn 36e dronk ik elk weekend want dat is de standaard.

Mijn exvrouw dronk niet...alleen bij verjaardagen maar zij reed altijd bij verjaardagen niet in het dorp.
Achterafvkannik zeggen dat mijn drinkgedrag geleid heeft to scheiden..

Nu ik zelf niet meer verslaafd ben zie ik pas de gedrags verandering bij mensen, er is niks aan voor nuchtere mensen.

Mijn kinderen willen niet naar opa of mijn oma daardoor.
Ze wilden niet niet naar mij daardoor, en daar kwam ik een maand geleden achter toen ik merkte dat hun "vader, oma, vrienden en broer/zus en hele entourage" over mij roddelden..zo van hij is saai en hij spoort niet etc😢

Dat heeft geleid tot een zeer heftige ruzie die sinds een week is bijgelegd en ze zijn tot inizcht gekomen.

Bijna 2 jaar terug ben ik zeer overspannen in de ziekte wet beland en uiteindelijk in de bijstand.
Ik kon t werk niet meer aan door prsoneels gebrek.
Zeer vermoeid..ik kwam in aanraking met speed...dat hield ik een week vol en toen bam!..kon mn bed niet uitkomen.
Zwaar depresief voor 1,5 jaar lang..
Ik bestelde 3cmc en nep 2 keer in de week..zeer goedkoop...ik lag bijna letterlijk in de goot.

Op een dag dacht ik als ik zo door ga dan wordt ik mn huis uitgezet en zie ik mn kinderen nooit meer.

Via de gemeente ben ik bij een socialewerk voorziening terecht gekomen en ik kwam er boven op..
vanaf mei was ik volledig clean met behulp van ambulante hulp(de hulpverlener is ervarings deskundige)

Ik heb nu sinds 4 maanden een normale baan voor 40 uur, ik doe er weer toe! Yes!

2 keer heb ik een terugval gehad..1e keer met alcohol, dat was t ergst..ik loste oud zeer op in 2 dagen ik apte ze en belde ze en ging naar ze toe..wow ik schrok giga van wat ik allemaal gezegt heb..weet ik niks meer van

Bij de 2e keer was het coke en vooral heel duur🙈 ga ik niet weer doen.
Beide keren door extreme stress.

Wil je er van af?
Geef jezelf een trap onder je hol..geen excuses van ik heb een psychische stoornis maar ga lichmelijk zwaar werk doen of start met intensieve sport of zo.
Vraag hulp bij de gemeente en dat krijg je.

Zie mijn berichten in de voorstel draad als je wilt weten hoe ik aan de harddrugs ben geraakt.

Vragen mag hier of PM, geen probleem, ik help iedereen.

Ik ga zo uit eten met mijn kinderen, ik pik ze op in mijn eigen auto...

❤️

.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
"mooi verhaal" ... in de zin van dat je inzicht geeft in hoe een verslaving werkt.
En alcohol blijft een gevaarlijke drugs. Het is overal te koop. Vaak voor een spotprijs.

Alinde

Badass junkie
Dank je voor jouw verhaal. In mijn familie zit het iets minder verweven (voor zover ik weet dan...) al ben ik zelf wel alchoholist. Als ik dit lees, word ik weer op de feiten gedrukt wat drank allemaal kapot kan maken.

Uit je post haal ik niet zo goed of je hulp hebt of zelf gestopt bent (maar ben niet erg scherp vandaag). In ieder geval vind ik dat je heel goed bezig bent. Terugvallen kan soms gebeuren helaas en dan kan het heel hard gaan.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Sterk dat je in die omstandigheden eraf kan blijven. Ik bedoel als je omgeven bent door mensen die gebruiken is de kans op een herval veel groter dan als je die allemaal mijd. En ook een geluk dat je nog kan werken, ik sta volledig op invaliditeit en moet voortdurend antipsychotica nemen of ik sla heel den boel kort en klein, ik heb er littekens van op mijn handen. En wat doe je de ganse dag? Vervelen? Ik was vroeger trukker en heb gedurende 10 jaar die job nuchter uitgevoerd. Een job is dus heel belangrijk.

In mijn familie ben ik de enige die drinkt en gebruikt. Sommige van mijn nonkels zijn wel eens zat maar heel af en toe maar. Ik ben dan ook de paria van de familie. Ik heb mijn 2 nichten hun kinderen nog maar 1 keer in mijn leven gezien en op familiebijeenkomsten negeren die mij. Dat maakt dat ik er zo goed als alleen voor sta en dat is ook niet gemakkelijk.

Enfin, veel succes. Ik heb de komende week een intake, ik hoop dat ze mij nu eindelijk serieus nemen dat ik ook een kans maak.

Bovenaan