Mijn San Pedro kweek

sanpedro

Newbie
Hallo iedereen,
Ik heb al een tijd op dit forum gezeten om informatie op te zoeken over de kweek van verschillende planten (Erythroxylum coca, Echinopsis pachanoi/san Pedro cactus en de "gewone" wiet plant) en informatie over de mogelijke stoffen die ze kunnen opleveren. Na lang zoeken en mijn mogelijkheden en ervaring in acht nemend (0 ervaring met planten kweken), heb ik besloten een stel zaden (20 stuks) en een kweekset incl. nog eens 20 zaden van de San Pedro cactus te bestellen via Azarius. Ik had veel positieve feedback gelezen op dit forum over de zaden van azarius dus ik ben erg benieuwd!

Ik zal maar meteen zeggen dat ik niet direct van plan ben mijn cactusjes op te eten (mocht alles lukken). De eerste reden is dat ik nog niet veel ervaring heb met psychoactieve stoffen en heb begrepen dat de mescaline in deze cactussen niet direct beginnersstof is.
Daarnaast kost het een minimaal een jaar voor deze cactussen oud genoeg zijn om opgegeten te kunnen worden. Ik vind het zonde om ze dan meteen op te eten :P .
Mocht ik ze toch nog ooit gaan opeten, dan duurt dat nog wel even en heb ik genoeg tijd om voorzichtig te experimenteren met andere psychoactieve stoffen en nog genoeg research te doen.

Deze zaden en kweekkit zijn afgelopen woensdag bezorg en heb ze in de avond klaargemaakt en geplant. De kweekkit bevat een bakje, grind, potgrond, zand, perliet en de 20 extra zaden. De grind, potgrond, zand en perliet moest eerst "gesteriliseerd" worden. Ik heb deze dus 45 minuten in de oven gedaan op een temp. van 100 graden Celsius. In de tussentijd heb ik gaatjes gemaakt in de bodem van het kweekbakje (20 stuks) zodat overtollig water weg kan lopen. De gaatjes en het steriliseren zou de kans op rot van de wortels moeten tegengaan. Daarna de grond volgens instructies in het bakje gedaan. Eerst de helft van de grind. Daarna de rest van de grind, perliet, potgrond en zand mengen, nat maken en ook in het bakje doen. Mijn grond was net iets te vochtig dus ik heb het een beetje laten opdrogen/verdampen en gemengd met een heel klein beetje droge potgrond die ik nog had liggen voordat ik de zaadjes heb geplant. De eerste zaadjes voorzichtig met een potlood een paar mm in de grond gedrukt en bedekt met een laagje aarde. Bij de andere zaadjes wou ik nog voorzichtiger doen dus heb ik met een potlood eerst het gaatje van enkele mm gemaakt en daar heel voorzichtig het zaadje in laten vallen en ook weer afgedekt. Dekseltje erop gedaan en wachten.

Het kweekbakje staat in een groter bakje, zodat het overtollige water makkelijk uit het kweekbakje kan lopen en niet alles nat maakt. Deze opstelling heeft een tijdje op me bureau gestaan onder een bureau lamp. Het is in deze kamer gewoon kamertemperatuur en aangezien de zaadjes niet direct zonlicht kunnen waarderen maar wel iets van licht willen hebben had ik ze onder de bureaulamp gezet. De ideale temperatuur om te ontkiemen is 23 graden maar alles tussen de 20-30 kan ermee door. Bij nader inzien leek het me toch een beter idee als ze boven de verwarming kwamen te staan. De grond in het kweekbakje is namelijk redelijk vochtig en het is simpelweg warmer boven de verwarming dan op mijn bureau. Om ze van direct zonlicht te beschermen heb ik een gordijn tussen de cactusjes en het raam boven de verwarming gedaan.

Dit alles is precies een week geleden gebeurd. Tot op dit moment zie ik nog niets boven de grond komen. In het meegeleverde boekje staat dat je binnen 5-10 dagen het grootste gedeelte van de cactusjes moet kunnen zien verschijnen en dat het niet ongebruikelijk is als er meer zaadjes na deze 10 dagen uitkomen. Ik heb dus geduld. en hoop dat er morgen opeens 20 groene puntjes boven de grond zie :wink: .

Ik ben er nog niet achter hoe ik een foto moet toevoegen aan dit verhaal, maar zodra ik daar achter ben gekomen zullen die er vanzelfsprekend bij komen! (zo interessant is een leeg bakje aarde nu ook niet :P )

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zou er niet op rekenen dat al je zaadjes ook echt een cactus opleveren, maar hopelijk wel een paar dan. Ben benieuwd in iedergeval!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hoe staat het er ondertussen voor?
Is er al iets boven de grond uit komen steken?
Ben ook wel benieuwd. :rockband:

Bovenaan