Mijn ode aan 2-fa

miles

Wijs gebruiker
Hierbij even een stukje over mijn ervaringen met 2-fa, ik moet hierbij wel aangeven dat ik adhd heb en hiervoor verder geen medicatie gebruik. Ik hou van de chaos, het is alleen niet altijd handig.
Ik ben vrij nieuw met amfetaminen en heb dus een lage tolerantie.
Functioneel:
Als ik achterd de pc moet om bv mijn facturen te maken, dit is iets wat ik eindeloos uit kan stellen, neem ik een dosering van ong 15 mg, daarna ga ik een rondje lopen, ongeveer een uur, hierna kan ik met een rustig hoofd en een goede focus mijn werk afmaken
Recreatief:
Ik heb het nog niet gebruikt op feesten of bij het uitgaan, maar als ik gewoon een avondje online wil door ouwehoeren ofzo neem ik 30 mg als eerste dosis en doseer daarna na elke 2 of 3 uur 20 mg bij, na de laatste zijn een paar melatonine tabletjes tot nu toe altijd voldoende om in slaap te vallen
Bij hogere dosisen wordt het voor mij onprettig, erg verhit, en veel zweten. Licht opgejaagd ook

Alles bij elkaar vind ik het erg prettig spul dat me vrijwel geen cravings geeft, de drang om te redosen is er niet echt.
Ik ben tot nu toe fan van dit spul!

miles

Wijs gebruiker
Ohja, ik snuif het, je voelt het even zitten in je neus, maar meer ook niet, de drip is wel smerig, op een of andere manier viezer als waneer ik het gewoon van m'n vinger lik

Yusup

Newbie
Ik heb met het snuiven van de poeder versie van 2-fa wel ervaring. Geen heel vervelende ervaringen ofzo ,maar het is zeer lastig om te weten hoeveel mg je nu eigenlijk binnenkrijgt. ik zelf heb dan een heel klein lijntje, en voel mij na een tijdje fitter meer energie enz ,alleen naar mijn mening duurt dit zeer kort ,denk minder of rond zo n 2 uur. En daarna heb ik juist wel veel last van cravings ,dan kan ik zo maar weer een lijntje bij nemen. Overdags is dit niet zo n probleem,maar als ik dit na bijv 18 a 19 uur savonds doe (en denk ik ga nog ff lekker een game spelen en ben extra scherp ) dan merk ik wel dat het mijn slaap beinvloed.
Ik zou er dus mee oppassen of stoppen ,want voor je het weet neem je het elke dag ,het heeft een bepaalde gewenning ,en dat kan nooit goed zijn.
Je zou dan beter naar modafinil ofzoiets kunnen kijken en daar een halfie of kwart van proberen ,wat waarschijnlijk een stuk veiliger is qua voor de gezondheid ook. Het is natuurlijk iets milder dan 2-fa , maar toch. Ik heb verder geen ADHD ,dus ik zou niet weten hoe dit werkt bij iemand die wel ADHD heeft.
Maar ik zou zeggen doe voorzichtig met die 2-fa dat je nu geen cravings hebt betekend niet dat ze later alsnog eens kunnen komen... , en daarnaast is er een verbod op komst ,en is het al moeilijker om aan te komen. Dus mijn beste advies zou zijn probeer er mee te stoppen. Probeer iets lichters bijv modafinil of desnoods een "vitamine" supplement met caffeine er in in combi met l-theanine , uiteindelijk zul je denk ik toch er aan moeten wennen dat het niet meer te krijgen is straks.

Kordie

DF-koning
maar het is zeer lastig om te weten hoeveel mg je nu eigenlijk binnenkrijgt

Heb je geen weegschaal?
Daarmee weet je wat je binnen krijgt.
Is vaak toch wel essentieel vind ik.

alleen naar mijn mening duurt dit zeer kort ,denk minder of rond zo n 2 uur

Bij FA voel je de piek binnen de twee uur na snuiven.
Maar daarna werkt het zover ik weet/ervaar wel door.
Alleen voel je het dan niet meer zoals in die eerste uren.
Hier zit ook het gevaar van overdosering.

daarnaast is er een verbod op komst

Klopt. Moeilijker om dan aan te komen.
Maar of dat verbod goed is? Geheid dat een FA'er in het criminele circuit gaat.

En hoe groot is de kans op controle?
Met deze enorme te korten bij douane, politie, postsorteercentra .... weinig

Yusup

Newbie
Heb je geen weegschaal?
Daarmee weet je wat je binnen krijgt.
Is vaak toch wel essentieel vind ik.

Bij FA voel je de piek binnen de twee uur na snuiven.
Maar daarna werkt het zover ik weet/ervaar wel door.
Alleen voel je het dan niet meer zoals in die eerste uren.
Hier zit ook het gevaar van overdosering.

Klopt. Moeilijker om dan aan te komen.
Maar of dat verbod goed is? Geheid dat een FA'er in het criminele circuit gaat.

En hoe groot is de kans op controle?
Met deze enorme te korten bij douane, politie, postsorteercentra .... weinig
Ik heb 2 weegschaaltjes die mg kunnen meten zeggen ze ,maar geen van beiden kan het meten.... . 2 uur na snuiven de piek? hmm zou best kunnen. Ik ervaar dat het begint te werken meestal wel binnen 20 minuten.
Vandaar dus dat ik denk dat het is uitgewerkt na ong 2 uur en bij neem.... ,dan snap ik dat.

Als het verboden wordt,dan laat ik het er bij ,zo boeiend vind ik het nou ook weer niet.

Kordie

DF-koning
Ik heb 2 weegschaaltjes die mg kunnen meten zeggen ze ,maar geen van beiden kan het meten

Waarom niet?
Als we het hebben over een schaal met twee cijfers achter de komma is 0.01 gr bv 10 mg.

2 uur na snuiven de piek? hmm zou best kunnen. Ik ervaar dat het begint te werken meestal wel binnen 20 minuten.

Het in slaan zeg maar.
Ergens tussen de 1 en 2 uur merk ik de effecten vaak van sneller kloppend hart, zweten, energiebom die knapt.
Maar als dat weg is is een FA, zover ik weet, daarna nog uren in je bloed. Werkend. Alleen voel je het niet zo actief.

Wat er dan vaak fout gaat is dat mensen denken: Hey het is uitgewerkt.
Hup knal er nog wat bij. En dat is na 2 uur weer weg dat effect (rush of hoe noem je dat?) en dan neem je weer bij.
Dat staat dan garant voor kans op overdosis, nare bijwerkingen en vooral slapeloosheid.

@miles Ik kan me goed voorstellen dat je dit als ADHD'er fijn spul vindt.
Ik dacht dat het vooral een functionele stim was en dat 3-FA meer recreatief was.
Ik heb allebei afgelopen weken voor het eerst geprobeerd. De eerste keer 2-FA had ik een bommetje van 80mg genomen. Binnen een kwartier werkte het al en ben ik mijn huis gaan opruimen en stofzuigen. Het gaf me net iets meer energie, maar niet zo overdreven als met pep dat ik echt als een malle door het huis stuiterde. Na een kleine 2 uur was het uitgewerkt en heb ik het daar ook bij gelaten.

Maar vorig weekend hebben mn vriend (die net als jij ook ADHD en geen medicatie heeft) het recreatief gebruikt.
En dat was echt verrassend leuk. Nu namen we wat grotere bommetjes. De eerste was 120mg, de tweede 100, de derde 115 en toen nog het laatste beetje een bommetje van 60mg. Het was naast energiek/focus ook echt wel euforisch en geil. Dus het leek eigenlijk wel net zoals pep toen qua werking. Bij mn vriend zorgde het ook echt voor rust in zijn hoofd.

En de kater viel met dit echt reuze mee. Ik ben zondagavond gewoon gaan slapen en heb helemaal geen dip zoals normaal met pep gehad (alhoewel we dat veel meer/langer gebruiken, dus dan is het ook logisch dat de kater heftiger is).
Maar hoewel ik er dus niet veel van had verwacht, blijkt het idd een leuk stofje te zijn.

miles

Wijs gebruiker
Ik gebruik zowel 2-fa als 2-fma eigenlijk alleen nog functioneel, alleen nog op momenten dat ik de rust in m'n hoofd nodig heb, en dan alleen in kleine hoeveelheden, rond de 20 mg is zat voor mij, maar op ruimere dosering is zeker de 2-fma erg leuk te maken, wel vaak strakke kaken en spierspanning als ik over de 100/120 mg ga

Bovenaan