@BoTerham
'Jonge tiener ziet niks in partydrugs maar wil gewoon een flinke tripervaring...'
Ik vind het wel iets aandoenlijks hebben lol. Als je mijn zoon zou zijn en dit perse wil, dan zou ik het eerst uit je hoofd proberen te praten, en als dat niet lukt zou ik onder het mom van 'dan heb ik er toezicht op' je dan toch wel kennis laten maken met een niet al te zware portie truffels.
Tja, LSD. Is absoluut niet gangbaar bij de doorsnee-gebruiker en dealer, je moet er echt een beetje de juiste mensen voor kennen, van die hippie-types zeg maar. Zelfs ik kan er lastig aankomen.
Truffels een heel ander verhaal, elke smartshop verkoopt ze, en de grootste verkopen het zelfs online. Dus als je 18 jaar bent heb je er onbeperkt toegang toe (als de regelgeving niet wordt veranderd tenminste.
Drugs en jongeren is over het algemeen geen goede combinatie. Veel drugs zorgen er voor dat je in je hersenen allerlei (ongewenste) verbindingen worden gemaakt die er later voor zullen zorgen dat je steeds meer naar die drugs zal verlangen. Als dit al in een onvolgroeid brein gebeurt dan heb je veel meer kans op het ontwikkelen van verslavingen, maar ook meer kans op het ontwikkelen van allerlei psychische klachten. Volgens mij valt 2CB hier ook onder, het doet ook iets met je serotonine, net zoals XTC dus.
Met 'echte' psychedelica speelt dat minder. Dat zijn geen drugs die je heel vaak wil gebruiken, die zitten heel anders in elkaar.
Maar ik zou met LSD toch wel even wachten als ik jou was. Een serieuze drug, die moeilijk te doseren is, ongelooflijk lang kan werken, je bent zo 10-12 uur kwijt en bij per ongeluk overdoseren nog langer.
Blijft over truffels, gemakkelijker te doseren, en duurt niet zo gruwelijk lang als LSD. En dan lijkt me dit toch wel het minst belastend voor een jongere die zeg maar een gram of 10 probeert om eens te kijken of dit wat is.
Toch, overdenk het nog eens. Echt, tijd genoeg, en de angst later niks meer te kunnen krijgen is totaal niet gefundeerd.
Ik wens je veel wijsheid toe, die ik hier en daar al tussen je regels lees.