• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn ervaring met 2-MMC

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Nieuwsgierigheid, daarmee begon het allemaal. Een nieuw molecule om als labrat op mezelf te testen. Ik was een paar maanden geleden op een RC vendor website die een gram 2-MMC weggaf in ruil voor een google review. Tja, niks te verliezen dacht ik toen, alleen had ik er geen behoefte aan het ineens te gaan nemen. Ik was ook verbaasd over hoe weinig info ik erover kon vinden. Het was sowieso niet de eerste keer dat ik iets nam waarvan ik eigenlijk geen benul had wat ik ervan kon verwachten, maar toen ik @Snuffelaar's griezelnachtje erover las, was ik ineens toe aan een experimentje.

Ik had ervoor geen ervaring met cathinonen en had ook al maandenlang niks van andere stimulanten genomen, dus ik was volledig baseline zonder tolerantie.

Het moet rond 18u geweest zijn toen ik een capsule nam van 250mg. Ik kon het haast niet geloven toen ik een luttele 15 minuten later al serieus de effecten kon waarnemen. Ik voelde me vrolijk, alert en licht euforisch. Ik kan het wel eens hebben dat ik zin heb om de nacht door te trekken, terwijl ik schrijf en muziek luister. Dit was zo'n avondje, laat maar gebeuren wat er mag gebeuren.

Ik gebruik de term licht euforisch, ook al moet ik hier de kanttekening bij zetten dat dit niet in de buurt komt van serotonine slurpers zoals 5-MABP, 6-ABP, Borax combo of 3-FEA. Je voelt je eerder prettiger om gewone dingen te doen, zonder dat je echt het gevoel hebt van echt high te zijn. Toch was het effect aanwezig genoeg dat ik er echt van genoot. Ik had dezelfde focus als op methylfenidaat, maar ervaarde meer recreationele leuke vibes. Ik had de hele avond een glimlach op mijn gezicht. Mijn kaken stonden er minder strak van dan op iets molly-achtig, waar ik blij om was. Gek genoeg werkte dit spul vrij snel uit; ik zal ongeveer 3 a 4u gepiekt hebben en tegen middernacht ben ik gewoon gaan slapen.

Nu kwam het gekke. Normaal doe ik dit nooit, maar ik had een paar uur na het opstaan ineens zin om verder te gaan experimenteren met dit spul. Rond 10u 's ochtends nam ik nogmaals een capsule van 250mg en heb ik erna met leuke muziek erbij verder gedaan met mijn verhuis. Tot mijn verbazing werkte het even sterk als de dag ervoor. Ik had gedacht ineens tolerantie te hebben, maar dit bleek dus niet het geval.

In de namiddag was het intussen weer uitgewerkt en ik had 's avonds afgesproken met vrienden. Ik besloot om 18 u om nogmaals een capsule te nemen. Ik was intussen namelijk tamelijk moe met de verhuizing, het weinig eten door het middel en wetende dat ik met hen jointjes ging zitten roken. Ik besef hoe dit jezelf een excuus aanpraten is om iets te gaan gebruiken en ik was me er volop van bewust. De derde keer werkte het inderdaad al minder sterk, maar het was erg prettig in combinatie met de jointjes. Ik wil hier even verduidelijken dat ik zelf niet langer wiet gebruik, dus mijn tolerantie was nihil. Ik was dus een beetje zelfbewust over het feit dat ik misschien ineens teveel op zou hebben waardoor het een belemmering wordt in plaats van een verrijking en een momentje dat je samen deelt. Het ging echt prima, we hebben leuk gepraat en veel gelachen.

De volgende dag nam ik nog 1 capsule om mijn verhuis af te werken en mijn nieuwe appartement op te ruimen en begeleid door de muziek geschiede het zo.

Dit is nu een dikke maand geleden. De gram is op en ik heb geen behoefte dit nog eens aan te schaffen, maar het was voor mij een geslaagd experiment alvast :). Ik had geen kater of negatieve bui nadat ik dit had genomen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben oprecht blij dat je er niet hooked aan bent geraakt 🙏
Ook dat je er een leuke ervaring mee heb kunnen beleven gezien de aanstaande ban 😌

2-mmc geeft inderdaad wel degelijk cravings om bij te nemen. Dit komt denk ik ook doordat het zo snel uitwerkt.

Laatst bewerkt:

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Het is een raar dingetje, dit soort middelen. Ik zie in hoe het voor de verkeerde persoon op het verkeerde moment snel een gateway ding kan worden. Ik ben zelf erg voorzichtig naar verslaving toe en merk van mezelf dat ik er minder aanleg voor heb; ik ben die persoon die een hele pak sigaretten met smaak kan oproken en dan de dag erop zelfs niet meer over denken. Waar ik wel werkelijk verslaafd aan was (en allicht nog steeds ben) is de psychedelische staat.

Als er geen puur escapisme achter zit, geen afgunst naar het nuchtere leven, dan past het voor mij wel om mezelf dat occasionele tripje te gunnen. En net daarom zou het des te dommer zijn om dan vast te hangen aan zo'n sloppy backdoor slut als dit middeltje. Maar hoe sloppy en slutty ze ook mogen zijn, ik ben blij voor de ervaring^^

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Wil er even aan toevoegen dat ik vermoedens heb dat het iets van serotonine trekt. Heb echt wel last van serieuze brainzaps na dagenlange binges.
Ja, het zit zo ergens in het midden tussen een 2-fea en 3-fea naar mijn gevoel. Maar tja, alle overdaad zal wel neurotoxisch wezen...

Dankjewel om daar zo open over te zijn, hoop oprecht dat je je poëtische breintje niet zal verliezen door dit soort prul

Bovenaan