Roello
Newbie
Ik heb vroeger wel eens truffels gedaan, maar ben de laatste tijd benieuwd geworden naar hoe een echte shroom trip nou is. Ik ben dus wat research gaan doen over verschillende soorten paddenstoelen, mycelium, en de grow kits. Ik heb de golden teacher kit gekocht. Toen gisteren de bestelling binnenkwam leefde het kind in mij meteen op en ik besloot er ook direct mee aan de slag te gaan. Zoals aangegeven heb ik de voeding in laten weken met water en dit ging maar moeizaam. Het mycelium zit goed door de rijst heen verdeeld en is ook goed te zien aan het oppervlak van de kit. Het lijkt bijna net een groot spinnenweb dus ik kreeg er in het begin ook niet veel water in. Ik heb hem kort daarna nog een keer geopend om toch nog wat meer water bij te voegen. Dit lukte en toen het wat spons-achtig eruit zag deed ik het deksel er weer op. Heeft zo'n 16 uur ingeweekt (iets langer dan aangegeven 12 uur) maar anders moest ik midden in de nacht opstaan. Nu ligt het bakje op een kamer met een temperatuur van 20 graden. in de zak zal die wel wat hoger zijn maar in ieder geval genoeg warmte en vocht voor de schimmel om zich te ontwikkelen. Aan de ene kant heb ik er een goed gevoel over maar aan de andere kant denk ik dat er misschien alsnog iets te weinig water is toegevoegd. Ik zal foto's insturen van het proces.