• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste ontmoeting met salvia.

PurplePower

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,
ga voor de eerste keer in mijn leven en poging doen tot een trip report schrijven.
Hoop dat jullie het report een beetje kunnen smaken, maar suggesties zijn meer dan welkom!

:spacesuit:Suggestie deuntje:musicalnote:

Deze gaat zoals jullie in de tittel zien over mijn eerste ervaring met salvia.
Heb in het verleden steeds getript op paddo's, helaas ook butaangas (wat zeer gevaarlijk is) en twee keren truffels, waarbij mijn voorkeur toch enorm naar paddo's ging. Zeker als ik alleen trip is dit voor mij als een wedergeboorte.
Alsof alles terug op zijn plaats valt...:hearteyes::sunflower:
images (1).jpg

Salvia sprak mij al vele jaren aan maar heb nooit te stap gedaan om dit te proberen. Mede doordat ik liefst alleen trip is salvia voor mij een obstakel. Na verloop van jaren nam ik het besluit dit toch maar te wagen, lees mij grondig in! Neem het besluit om salvia bladeren te nemen, is dit sterk genoeg dan heb ik geluk, zo niet, geen probleem! Dan doe ik het voor de lichte roes.

Koop me 10 gram aan, vermits het zo goedkoop is leek het mij stom om maar 5 gram te kopen.
Zocht nog wat rond op sites, kijken wat de juiste dosering is. 0.5 tot 1 gram, of bij zeer sterke bladeren 1/4 tot 1/2 gram.
Kon niks vinden over dosering op de verpakking, waarna ik maar besluit om 0.40 g te proberen.
Neem men weegschaaltje van 0.1g nauwkeurig, waarna ik merk dat zoiets amper af te wegen valt, uiteindelijk toch gelukt.

Ik leg alles aan de kant, steek kaarsen aan. Speel wat met de verlichting, leg licht gevende sticks klaar , wierook, lekker drankje, fijne muziek.
Neem men stormaansteker aan de bong en teug diep en ga op men kussens liggen, houd adem in... Niks
Beslis nog een trek te doen, krijg alles van de rook binnen. Hou terug men adem in terwijl ik neerlig op de kussens... :sleeping:
Ik kijk recht voor mij en zit in een korte loop waarbij ik denk van, hej dit is niet het effect waar ik naar opzoek ben, hu ging ik wel trippen?

Na mijn gevoel was dit na 10 seconden al terug over,
en zit in een gedachtegang van: Ik lig hier op de grond in een bos. Dit wetende ben in tegelijkertijd een voorbijganger die het goedkeurend bekijkt en met de gedachten die persoon geniet.

images.jpgb9ca45eb-377b-447b-9489-d69f63a47dd4.jpeg

Dit gevoel sleep iets langer aan waarna ik al gauw weer in de normale wereld terecht kom. Recht ga zitten en vraag mijn eigen af, krijg ik nu de neiging om recht te staan en rond te gaan lopen? Ik heb zin in een joint,...
maar komt er niet nog iets? Het leek amper 5 minuten geduurd te hebben. Het resultaat is dat ik salvia echt iets heel vreemds vind.

Hou een kleine pauze in van twee weken alvorens in besluit het nog eens te proberen.
Onderneem terug dezelfde stappen en na wat moeilijkheden met juist afwegen, toch weer gelukt. Indien het iets meer zou zijn vond ik het niet erg en was toch al wat gerustgesteld door mijn eerste ervaring.
Ik neem een grote hit, leg me neer,. niets. Terug een keertje proberen, tweede hit. En weer voelde ik niets, vulde terug mijn kopje van de bong. En terug hit ik goed diep. Dit deed ik zo'n 5 keren zonder al teveel resultaat. Besluit een fijn filmpje op te zetten op mijn laptop en teug nog één keer erg diep en hou hem extra lang binnen.

Ik zit recht op de grond en in minder dan een seconde zit ik in een totaal ander niveau en kan mij totaal niet meer vinden in het huidige niveau dat we leven noemen.
Ik besef nog wel op welke plek ik ben. Vervolgens begin ik uit elkaar te vallen, Mijn zicht is verdeeld in twee stukken zoiets als deze foto hieronder.

Bohemian-Chic-Living-Rooms-08-1-Kindesign.jpg
Mijn zicht bestaat enkel nog uit de rechter kant, mijn linkse oog neemt enkel nog een enorme verkleining overdekt met een schaduw waar. Ik zoek met mijn handen naar de rest van mij lichaam. Dat ik een video had opstaan merkte ik niet, ook geluid nam ik niet waar. Ik sloeg in paniek waarna ik zeer onrustig wordt, heb de neiging om recht te staan, maar kan me tegen houden dat dit gevaarlijk is. De trip is plots weer voorbij, tijdens een behoorlijke afterglow besluit ik nog een jointje te roken.

Ik voel meteen dat het effect nog niet voorbij is. Al snel voel ik mij enorm high, maar na 15 minuten lijkt dit terug voorbij.
De uren van de avond leken rustig aan verder te tikken ongeacht mijn trip deze keer ook weer amper 5 minuten geduurd leek te hebben.
Overloop te trip vervolgens en na een week begin ik over de trip weer na te denken. Wat heb ik nu wel niet meegemaakt? Begrijp na mijn 2de ervaring absoluut niet meer waarom mensen in hemelsnaam een concentraat zouden gebruiken van salvia. Het is alsof je een heel erg straffe whiskey als een biertje zou drinken.

Wou met dit verslag vooral aantonen dat salvia bladeren echt wel sterk genoeg zijn voor de doorsnee mens, die open staan voor het sterkere materiaal.
Tenslotte kan ik wel echt zeggen dat de twee trips absoluut niet op elkaar lijken. En dat er van inhoud niks interessant aan is. Verder lijkt dit een drug die je gemakkelijk kort achter elkaar kan doen, puur uit nieuwsgierigheid, om tenslotte bij het besluit te komen dat dit echt niks inhoud heeft en vooral iets raars blijft...

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik vind Salvia trip reports wel altijd zeer interessant. Het klopt misschien dat er minder lessen uit getrokken lijken te worden, maar qua "rare verhalen" factor kunnen ze wel tellen.
Veel mensen zeggen trouwens dat als je bladeren kauwt in plaats van een extract roken, je een betere ervaring hebt. Maar je hebt er natuurlijk veel meer geduld voor nodig.

PurplePower

Ik vind Salvia trip reports wel altijd zeer interessant. Het klopt misschien dat er minder lessen uit getrokken lijken te worden, maar qua "rare verhalen" factor kunnen ze wel tellen.
Veel mensen zeggen trouwens dat als je bladeren kauwt in plaats van een extract roken, je een betere ervaring hebt. Maar je hebt er natuurlijk veel meer geduld voor nodig.

Inderdaad als je iets vreemds wil meemaken is salvia perfect wat je zoekt. En kauwen zal ik een van de volgende keren ook eens proberen. De trip duurd dan ook langer en milder wat mij beter lijkt omdat je bij het roken eerder spreekt van ik voel niks of ik ben helemaal van de wereld. Verder ook nog gelezen dat salvia in het donker gemakkelijker te handelen is, gezien mijn Visuals van de 2de keer kan ik hier wel goed inkomen 😂

Cerberus

Wijs gebruiker
Ben nieuwsgierig naar je kauw bevindingen! Bij veel mensen doet het weinig (of ze hebben niet genoeg doorzettingsvermogen om de omgekeerde tolerantie zijn werk te laten doen)

DR. Gonzo

Newbie
Ik heb bij het kauwen van een acht grote verse bladeren een half uurtje lang alleen een roesje ervaren.
Bij een extract van 5 keer roken werd mijn mencave erg klein en trok mijn zicht helemaal scheef.
Bij een keer 80 extract roken was ik gewoon in eens helemaal ergens anders in een hele andere leeftijd en kon ik er maar niet meer opkomen wat ik ook alweer aan het doen was:thinking:.
Salvia is naar mijn mening met geen enkel ander tripmiddel te vergelijken dat ik ken.

PurplePower

Ben nieuwsgierig naar je kauw bevindingen! Bij veel mensen doet het weinig (of ze hebben niet genoeg doorzettingsvermogen om de omgekeerde tolerantie zijn werk te laten doen)
Ben er zeer gerust in dat ik voldoende doorzettingsvermogen zal hebben. Krijg ook wel echt alles bijna binnen kwa voeding toch 😂 en kratom drinken was ook geen al te groot probleem al is koude thee er van drinken wel echt behoorlijk Goor 🤣. Geef mij nog twee weken rust en dan word het salvia of lsa. Heb in het verleden ondervonden als ik te kort achter elkaar paddo's nam dat ik vaak overdag er last van kreeg en dat het leven een fictief laagje begon te krijgen.

PurplePower

Derealisatie? Opletten inderdaad
Precies ja, herken het sneller dan vroeger toen ik blowde. Toen dacht ik dat het gewoon was van te weinig te slapen en gaf ik niet toe dat het van het blowen kwam. Maar eenmaal dat je wat ouder bent, en zeker bij paddos of beter gezegd psychedelica lijkt dit mij alleen maar belangrijker om er attent op te zijn. Want derealisatie gaat over. Maar je moet het wat tijd geven en er niet teveel mee bezig zijn. Nu praat ik er over zoals ik het ervaarde. En de symptôme waren meestal beperkt tot enkele dagen. Maar als ik wat dagen achter elkaar zeer weinig slaap ervaar ik dit in een iets wat gelijkaardige vorm ook.

Bovenaan