• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste LSD-trip

Basch

Newbie
Ik en een vriend van me wilde eigenlijk al een hele tijd een keer LSD proberen. We hebben samen al vaak paddo's gedaan en waren nieuwsgierig naar andere manieren om onze hersens voor de gek te houden. Na lang zoeken vond die vriend van (ik noem hem maar even TB) LSD bij een naar zijn zeggen betrouwbare bron.

De zegeltjes waren getest en bevatte ongeveer 100 microgram. Gezien ik op mezelf woon in een grote studentenkamer, besloten we het bij mij te gaan proberen. Normaal als we paddo's deden waren er wel meer mensen bij, maar op TB na vertrouw ik er niet meer op dat andere mensen 'nuchter' kunnen blijven. Bijna alle keren dat ik paddo's heb gedaan ging er wel iemand bad, en dat is net zo goed kut voor mij en TB omdat we er dan wat mee moeten.

Ofwel, deze keer waren we maar met zijn tweeën. Ik had wel mijn zwager gevraagd er de eerste 3 a 4 uur nuchter bij te zijn, omdat ik niet zo heel goed wist wat ik kon verwachten.

Maar goed, alle voorbereidingen getroffen, wiet en pijpjes op tafel, wierook stokjes klaar, spiegel afgeplakt, fijne muziek aan, veel sfeerverlichting en drinken en eten binnen handbereik.

Om 18.30 nemen we beide 1 zegel, we hadden gelezen dat dat verstandig was de eerste keer. Alleen, er gebeurde niks. Na een half uur hadden we al wel wat verwacht te merken, maar nee. Na een uur dachten we allebei wel een "iets" te merken, maar het kon ook placebo zijn. We waren het er wel over eens dat we er geen zegels meer bij zouden nemen, als 1 niet werkt jammer dan, volgende keer beter. Maar stiekem dachten we allebei dat de zegels niet deugde.

Achteraf gezien waren we best wel rare gesprekken aan het voeren vanaf dat punt, ik denk dat we verwachtte stoned en loom te raken net als bij paddo's, maar dat gebeurde niet. We waren het er na 2 uur wel over eens dat we wel echt iets merkte. Het uur daarop hadden we beide ook zat lachkicks. Mijn zwager net zo goed, gezien hij had zitten blowen.

Pas 3 uur later, toen mijn zwager even naar de wc was, gebeurde het. Ik staarde recht naar een schilderij:

De schedeltjes in de oogkassen veranderde in ogen die me aankeken, het hoofd kreeg tattoo's en het schilderij zelf bewoog van links naar rechts. De kamer stond trouwens ook niet helemaal recht meer. Dus ik zeg het meteen tegen TB en hij gaat naast me zitten en ziet precies hetzelfde. Helemaal enthousiast staan we op en gaan op zoek naar andere dingen. Op het moment dat ik op de grond voor de vissenkom zit, en TB in het midden van de kamer naar het plafon staat te staren komt mijn zwager binnen. "Ah, ik zie dat het eindelijk vol werkt of niet?" Dus ik kijk hem aan en bedenk me dat hij graag op tijd thuis wilde zijn "Hey gast, ons denken drijft te ver uit elkaar, dit is voor jou niet leuk meer. Als je wil kan je gewoon naar huis gaan".

En toen waren TB en ik alleen over. Het was maf, we waren het er over eens dat we ons nuchter voelde, maar zodra we ergens naar staarde vervormde alles. Toch, we voelde ons zo ok dat we besloten een blokje om te gaan lopen. Iets wat ik met paddo's echt NOOIT zou doen.

Halverwege het blokje voelde we ons zo ok en relaxed dat we besloten door het centrum te lopen/zweven. Alles was echt super mooi, de bomen, de kleuren, de straattegels. Ik had wel moeite mijn lach in te houden toen er een jongen met een muppetgezicht langs ons heen liep, zwaar in contrast met zijn gangsterkleren en gangstervrienden.

Eenmaal terug ergerde we ons aan het licht en zijn alle lichtjes uit gaan maken, op 1 lamp na. Ik denk dat we toen op de piek zaten. Mijn normaal zwarte tapijttegel-vloer leek een geborduurd herfstbladen patroon te hebben. Maar als ik van dichtbij keek bleken het gezichten en handen te zijn die tegen de onderkant van de vloer drukte. Even later was alles nat. Mijn vloer was van rubber en er lag allemaal water op, mijn kleden waren nat, de bank was nat. En normaal gesproken groene stoel was zilver.

Ik ben op een gegeven moment op mijn zwart-wit geblokte kleed gaan staan. Eerst was het net een groot ruis scherm van tv. Even laten werden de zwarte blokjes rood en blauw en werd de helft ervan bolletjes. TB stond er ook naar te kijken en ik zeg tegen hem dat ik het rood wit blauw zie. Waarop hij me verbaasd aan kijkt "Hij is toch ook rood wit blauw?" :P Echt apart, op een of andere manier zagen we veel dingen hetzelfde.

Verder hebben we erg veel naar dit plafon-kleed gestaard:

Wat vooral lachen was wanneer je met een living color lamp aan het spelen bent.

En de kaft van dit boek (en de inhoud) waren ook erg interessant:

Verder nog veel bij geblowd om de piek wat te verlengen. Waar ik achteraf een beetje spijt van heb, want ik vond het veel relaxter om op die 'nuchtere' LSD manier te denken.

We hebben nog "geschilderd" met de vloeistof uit breaklights. Gewoon twee van die dingen kapot geknipt en op een bord uitgesmeerd:

Ik kreeg wat van die zooi aan mijn handen, en het stonk!!! Zo erg dat ik bijna moest kotsen. Ik heb zeker drie keer mijn handen gewassen.

Op het laatst hebben we nog maar een beetje tv gekeken en zijn uiteindelijk om 5:00 gaan slapen.

Al met al was het echt heel vet. Minder heftig dan wat ik met paddo's heb mee gemaakt, maar ik werd wel veel creatiever, was veel nuchterder en in staat een relatief normaal gesprek te voeren. Het was ook veel gezelliger, het was leuk te praten met elkaar over wat we zagen en dachten.

Mijn favoriete drug tot nu toe.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
leuk he :hearteyes: vind zelf blowen bij lsd geweldig
meestal neem ik lsd en dan uurtje later draai ik fucking dikke blow
dan komt lsd gevoel meestal wel snel opzetten

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Leuk trip report! Lsd is iets wat ik echt al lang wil doen, en dit maakt me er nog nieuwsgieriger naar. De plaatjes/foto's zijn ook een leuke toevoeging aan je report. Ik vraag me wel af, waarom trip je eigenlijk midden in de nacht? Wordt je dan niet ontzettend moe?

Basch

Newbie
soldiermoney zei:
Leuk trip report! Lsd is iets wat ik echt al lang wil doen, en dit maakt me er nog nieuwsgieriger naar. De plaatjes/foto's zijn ook een leuke toevoeging aan je report. Ik vraag me wel af, waarom trip je eigenlijk midden in de nacht? Wordt je dan niet ontzettend moe?

Dank je :)

Eigenlijk hadden we verwacht al eerder klaar te zijn, we waren wat verkeerd geïnformeerd. Maar ik begin met paddo's ook bijna altijd wanneer het donker begint te worden. Al dat licht is best wel zwaar voor me, te veel input zeg maar :openmouth: . Daarnaast heb ik het idee dat hoe minder je ziet, hoe meer je gaat zien, als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn saaie zwarte vloer was bijvoorbeeld ook veel interessanter dan die gedetailleerde kaft op de foto.

En 's nachts wordt je minder snel lastig gevallen :P

Lavalamp

Bewuste gebruiker
soldiermoney zei:

Niet dat lsd speed effecten heeft maar je blijft wel wakker hoor :)
Naar mijn mening is alles gewoon te interessant om te gaan slapen...

Voor de rest is het heel mooi geschreven en geeft het toch ook mooi de verschillen tussen psilo en lsd weer. :)

Wel effe opletten met dat blowen bij hogere lsd-dosissen :wink:

Basch

Newbie
Lavalamp zei:
Voor de rest is het heel mooi geschreven en geeft het toch ook mooi de verschillen tussen psilo en lsd weer. :)

Wel effe opletten met dat blowen bij hogere lsd-dosissen :wink:

Psilo is mijn enige vergelijkingsmateriaal, dus vandaar :) Ik heb mezelf al voorgenomen niet meer te blowen de volgende keer, ik vond het achteraf toch niet zo relaxed. Toch bedankt voor de tip.

spacelord

Wijs gebruiker
LSD is inderdaad veel creatiever en recreatiever dan paddestoelen, maar ik mis toch wel de spirituele kant die ik bij paddo's altijd ervaar. De verwondering voor het leven, de natuur en die ervaring van het 'meer' tussen leven en dood ontbreekt bij lsd. Maar de visuals maken dan weer veel goed :mrgreen: maar geef mij toch maar op zijn tijd een zwammetje ipv een zegeltje.

En ja oppassen met dat blowen je kan er serieus door gemindfuckt worden en je trip echt enorm mee versterken :stoned:

Bovenaan