Tripreport v/d Maand Mijn eerste keer XTC :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Mijn eerste keer XTC

Geschreven op 21-04-2017 20:00

Wie: Ik, vrouw van 40 jaar. 1.75. 110 Kg.
Wat: Licht gele Philipp Plein, getest 220MG MDMA, een halfje. Ik ga er geen hasj bij gebruiken.
Setting: Alleen (Ik woon alleen) lekker thuis op de bank met muziekje (trance) en de pc aan, met wat vrienden op de chat en de hondjes om me heen.
Ervaring: Hasj met enige regelmaat, maar ook met (jarenlange) pauzes. Verder rook ik, en drink ik geen alcohol.
Toedieningswijze: Pluggen, in wat water opgelost. (Kan geen pillen slikken en ben bang voor overgeven)
Verwachtingen: Ik heb veel onderzoek gedaan/gelezen hier op het forum. Ondanks dat het voor iedereen anders is, ben ik ervan overtuigt dat ik ervan ga genieten.
Angsten: Eigenlijk geen. Ik weet dat het inslaan raar/eng kan aanvoelen, maar ik verwacht dat ik daar prima doorheen kom.
Voorbereiding: Extra vitamines vooraf, Genoeg te drinken, kauwgom, verwarming lager dan normaal (of uit), Dextro vit-c, vanmiddag als laatste goed wat gegeten, een middagdutje daarna, geen verplichtingen de komende dagen.

21:30 – Rustig aan het voorbereiden. Wat vocal en big room trance om in de stemming te komen. (Uiteraard zing ik mee, wat niemand wil horen omdat het klinkt als een kat die vermoord wordt.) Heb een flinke playlist gemaakt, en ook wat eigen gemaakte mixjes onder de favo knop. Ik heb een onwijs tof subwoofer systeem aan mijn pc zitten, dus het klinkt fantastisch! Ben er bijna klaar voor! :))

22:30 – Het zit erin. Halfje zoals ik van plan was. Hij brak gemakkelijk zo goed als doormidden. Klein stukje moeten corrigeren. Nu onderuit op de bank wat afleveringen kijken van “Politie op je hielen” via RTLXL. Lekker relaxen en afleiding bij het afwachten.

0:00 – “Politie op je hielen” is leuk, maar verder merk ik nog niet veel. Mijn blik dwaalt af en toe even af naar bijvoorbeeld een boom in de afleveringen, maar verder voel ik nog niet veel. Gewoon lekker relaxt eigenlijk. Niet eens nerveus ofzo. Wel denk ik op dit moment dat ik teveel water heb gebruikt. Maar besluit toch nog even af te wachten.

0:15 – Inmiddels heb ik wel het gevoel dat ik met wijde ogen zit, maar veel meer dan dat is het niet. Ik probeer wel wat dingetjes door het op te wekken, beetje rondlopen in huis enzo, ik merk dat het er is, maar het is heel weinig. Ik ben inmiddels overgegaan naar mijn muziek playlist, en ik heb het idee dat ik beter kan zingen dan normaal. :)

1:00 – Ik heb het gevoel dat ie prima werkt, alleen gewoon niet zo sterk. En weet eigenlijk zeker dat het via mijn darmen niet goed opgenomen word, zeker omdat het dan dus zelfs sneller zou werken normaal gesproken. Omdat ik me super fijn voel verder en gezellig aan het chatten ben, krijg ik ineens de opwelling om dat 2de halfje dan maar gewoon te slikken. Iets dat heel uniek is aangezien de gedachte van een pil slikken mijn keel al doet dichtknijpen. Toch heb ik het gevoel dat ik het nu wel kan. Ik kan nu alles lijkt wel.

Achteraf geschreven op 22-04-2017:

Vanaf hier heb ik de tijd niet meer bijgehouden. Het 2de halfje lande vrij snel, en of het nu kwam omdat ik mijn geest “losliet” of dat het 2de halfje (geslikte) snel werkte, in ieder geval was het niet veel later dat het echt opkwam. Nog steeds heel geleidelijk. Geen rare trillingen of iets gehad. Ook geen hartkloppingen of misselijkheid. Pas toen ik er echt goed in zat, merkte ik wel dat ik af en toe koud zweet van mijn hoofd wreef. Ik was super alert en ik kon ontzettend snel typen. Mijn pc kon me niet bijhouden. De chocomel waarmee ik het 2de halfje genomen had was ZO lekker. Het was heeeeeeeeel romig en ik kon alle losse onderdelen proeven. Het moest wel rechtstreeks uit een choco koe komen vond ik, en dat was heel grappig aangezien een vriendin van me er helemaal in mee ging, heb me suf gelachen. Grote ogen gevoel en kaakspannen was er ook wel, ook wat kauwen maar allemaal niet vervelend. Op een andere chat zat mijn beste vriend, en ik merkte aan zijn chat dat ie zich een beetje als tripsitter opwierp, veel bevestiging enzo. Ik had het niet echt nodig, maar was wel heel lief om te merken dat hij dat eigenlijk automatisch deed.

Heb echt super leuke gezellige gesprekken gehad met beide, soms even serieus en dan weer totale gekheid. Ik kreeg ook het gevoel dat ik de hele woonkamer wilde inhaleren, mijn longen waren zoooo groot. :P

De lucht in de gang was heel lekker, lekker fris en rook heel lekker. (Stond gewoon raam open in keuken, haha)
Roken was inderdaad ook echt fantastisch.

Ergens vanaf 6:00 ging ik langzaam coming down in, ook weer heel geleidelijk. Merkte dat oog en kaakspanning minder werd, en ik wat relaxter werd weer. Was best een heel fijn gevoel ook.

Mijn beste vriend, en vriendin (Die trouwens 100% nuchter waren, maar ook gezellig de hele nacht online bleven) gingen beide zo langzaam aan naar bed.

Ik heb nog tot een uur of 9 op de bank naar muziek liggen luisteren, was heel relaxt. Toen de hondjes nog even een plas en naar bed gegaan. Mijn bed lag super lekker, lekker warm en zacht. Ik heb korte stukjes geslapen, waarbij ik in gedachten/droom een youtube filmpje afspeelde, en als die afgelopen was, moest ik die weer opnieuw aanzetten en dan kon ik weer slapen. Allemaal in mijn hoofd. Haha.

Om 11:30 ben ik weer zo goed als klaarwakker, en zit nu met een bak koffie en muziekje weer te relaxen en dit te typen. Pupillen zijn nog steeds wat groot en voel me beetje weeïg, maar niet slecht ofzo. Vandaag maar ff rustig aan, ff stukje wandelen later denk ik.

Ik ga me netjes aan de 3 maanden regel houden. Van mij mag de tijd wel snel gaan. Kan niet wachten! Het was echt heel erg fijn. Wel ga ik volgende keer direct slikken, ik weet nu dat ik het kan.

Bedankt voor het lezen! :))

Alethea

Newbie
Helaba

Met XTC moet je een beetje chance (geluk) hebben. Heb al een paar keer gebruikt en elke keer is de ervaring anders.
Ik heb me nog nooit 'gelukkig' gevoeld door xtc. Een kennis van me zei dat hij het ooit gedaan had en op alles 'verliefd' werd.
Haha. Wel grappig.

Mijn ervaringen variëren. Soms word ik er heel erg nerveus van, andere keren gaat de tijd voorbij en trek
ik me van niets aan en sta ik als een zottin te dansen en te zweten op de dansvloer :) Kan écht ni dansen...ze
Wat ik ook soms voor heb is dat ik het gevoel heb dat ik erg dringend naar toilet moet terwijl ik eigenlijk niet
moet plassen! Vreselijk is dat!

Inderdaad, geen bang hebben een pil te slikken maar best met een half beginnen.
Maar bij mij volstaat een half meestal niet tenzij het een erg straffe bol is.

xx

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
leuke ervaring! Wat was de reden dat je ervoor koos alleen te proberen?

Ook super fijn dat je nu wel kan slikken. Zal wel een wereld voor je opengaan.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
De keuze daarvoor was eigenlijk om meerdere redenen. Ik ben sowieso iemand die erg graag alleen is, dus zeker voor een eerste keer leek me dat een fijne, relaxte keuze. Een andere reden is dat ik ook niet echt mensen om me heen heb die het ook doen, zelfs geen wiet ofzo. Allicht in de toekomst wel, ben wel benieuwd hoe dat dan weer is. Lees veel leuke ervaringen in de reports.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik denk dat ik beide wel leuk zal vinden, dus wie weet ook snel een keer met echte mensen ipv op de chat. :grin:

Hoeft niet per se. Met mdma wil ik niets liever dan genieten van de stilte/alleen zijn. Met anderen is ook prima, maar liever alleen.

Hmmm, had dit mijn laatste keer ook. Wou eigenlijk alleen maar een beetje rondbanjeren en nadenken, zelfs toen ik tijdens de come-down in m'n uppie een jointje aan het roken was klonk muziek niet.

SanneBanne; klinkt als een leuke ervaring! Misschien een wat rare vraag maar; hoe ben je op het idee gekomen om een p'tje te doen op jouw leeftijd? Ken mensen van ruim in de veertig die nog weleens gebruiken, maar die draaien wel al een tijd mee.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Oh, dat is geen rare vraag!

Het is een heel lang verhaal waar ik jullie niet mee zal lastigvallen, maar het heeft vooral te maken met soul searching. Ik ben erg beschermd opgevoed en hierdoor een hoop gemist. Het is een ontdekkingsreis voor mij waarin ik eindelijk eens niet bang ben om op mijn smoel te gaan, en ik merk dat het me sterker maakt en mezelf ook leer kennen, ipv een act uitvoeren die leven heet. Echt voelen, ervaren en mezelf zijn. En niet om drugs te verhemelen, maar het feit dat ik ineens een pil kon slikken is daar een goed voorbeeld van. Ik loop mijn hele leven tegen dat probleem aan, en het probleem is er nu niet meer.
:)

schaduw

Newbie
Wat een leuk trip report!
De eerste keer XTC alleen... Ik had het niet aangedurfd :sweatsmile:

Zo te lezen had je het prima naar je zin met een pilletje. Ik zou je aanraden om een keer naar een (trance) feest te gaan en dan daar XTC gebruiken. Op een feest ervaar je het effect vaak iets anders, meer opgewekt, heel sociaal en de muziek is super intens

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja, dat wil ik ook zeker nog één keer meemaken inderdaad. Ik vermaak me wel prima thuis hoor. Maar ik hoor zoveel erover de sfeer enzo, dat ik minimaal 1x ga doen. Moet alleen nog even kijken met wie, want heb niet veel tranceliefhebbers in mijn omgeving die ook nog eens van dansen houden ook..... :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja, maar ik ben onzeker enzo. Dan voel ik me zo'n oud mens tussen al die jongeren. LOL

schaduw

Newbie
Haha! Oud? Bij trance?
Ik weet niet precies hoe oud je bent maar bij trance feesten is het heel normaal dat er 40+ rondloopt.

Zelfs zie ik het nu in de Drum & Bass scene wat voornamelijk uit jongere bestaat (18-23) dat er oudere mensen komen feesten voor een leuke avond. Niks mis mee

Ik wist het, ik ben niet de enige die in zijn eentje van de MDMA snoept. :wink:

Ikzelf voel me dan als een god, een soort van "heerser" van de muziek en media. Dat voelt gewoon fenomenaal. En ik leer soms ook wat van mezelf, heel gek is dat.

Ik zou je aanraden om een keer naar een (trance) feest te gaan en dan daar XTC gebruiken. Op een feest ervaar je het effect vaak iets anders, meer opgewekt, heel sociaal en de muziek is super intens

Ik heb dit nog nooit gedaan, maar realiseer je dat MDMA gevoelens enorm versterkt. Iemand die gevoelig is voor drukke hectische situaties wilt daar juist weg.

Wat vind jij beter, SanneBanne, alleen of een feest?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb een feest nog steeds niet geprobeerd. En ik kan me amper voorstellen dat ik dat leuker ga vinden. Maar ik ga het minstens wel 1x proberen met een goede vriendin in de toekomst. :grin:

Ik geniet onwijs van drugs alleen. Maar het is inderdaad ook wel mijn "voorkeur". Ik ben erg graag alleen en met een muziekje en wat mensen op de Facebook chat vermaak ik me altijd geweldig. Ik mis voor mijn gevoel ook echt niets. Maar wie weet!

En vergeet de klassieke wandeling niet wanneer de coming down begint. Alsof je plotseling in een hele andere straat woont waar je dingen tegenkomt die je daarvoor echt nog niet gezien had.

Magisch

Newbie
Ja, maar ik ben onzeker enzo. Dan voel ik me zo'n oud mens tussen al die jongeren. LOL
Geloof me!
Er zijn genoeg mede "late starters " een oude zielen, wij zijn zelf pas rond 35 aan het experimenteren geslagen en hebben voldoende leuke feesten waar we ons heerlijk onszelf en jong kunnen voelen :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Blijft zo bijzonder de eerste keer:)
Leuk report knap omschreven!
Met iemand bijvoorbeeld je partner Dit delen geeft het een extra dimensie vind ik. Zelf veel LSD alleen gedaan maar met gezelschap is het leuker soms (variatie)

Bovenaan