Info Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Eik kan zijn dat ik er gevoelig voor ben, of dat het gewichtsafhankelijk is, maar ik wilde hier toch even voor waarschuwen. Zeker omdat microdoseren vaak wordt ingezet voor sociale gelegenheden of wordt uitgeprobeerd in werkcontext. Ik heb me gewoon heel erg verbaasd over de potentie van LSD, maar óók op dat gebied dus, als je daar vatbaar voor bent. En je wil toch liever voorkomen dat je met mega ogen op je werk zit... dan kan die MD ineens vrij ongemakkelijk gaan aanvoelen. :wink: Ik heb enkele keren zo’n grote pupillen ervan gehad dat ik me zelfs afvroeg of ik wel onopvallend naar de supermarkt kon. Wat ik toen wel heb gedaan trouwens, fuck it haha, maar werk is toch net even weer een ander verhaal.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Herkenbaar RO, dat met de groter-uitgevallen-pupillen heb ik ook al snel. Ik heb het idee dat ik daar gevoeliger voor ben misschien dan veel anderen, maar dat maakte microdoseren op dagen dat ik niet thuiswerk al snel minder aantrekkelijk. Toch ongemakkelijk om je steeds af te vragen of een ander het het nou wel of niet zou zien.

Purplext

Badass junkie
Ik heb laatst mn blotters geknipt voor MD, maar na 1 stukje voelde ik me zo goed dat ik bij ben gaan nemen :grin:

Nu wil ik het experiment weer gaan hervatten. Mijn enige issue is; als ik ga microdoseren, moet ik dan eerst 2 weken stoppen als ik weer een volledige trip wil, gezien de tolerantie?

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Ik heb laatst mn blotters geknipt voor MD, maar na 1 stukje voelde ik me zo goed dat ik bij ben gaan nemen :grin:

Nu wil ik het experiment weer gaan hervatten. Mijn enige issue is; als ik ga microdoseren, moet ik dan eerst 2 weken stoppen als ik weer een volledige trip wil, gezien de tolerantie?

Als je een goede trip wil wel natuurlijk.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
In hoeverre heeft microdoseren invloed op je tolerantie? Stel ik microdoseer vandaag en ik wil bijv morgen of overmorgen trippen merk ik dan groot verschil? En bijv microdosis LSD en dan trippen op psilo die dag erna?

Iemand hier ervaring mee?

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bump! Hopelijk ziet iemand dit.

Zijn er mensen met ervaring microdoseren DOC? Lijkt me eigenlijk qua effecten prima drug om te microdosen. Vraag me alleen af of het belastend is voor je hart om vaker te doen enzo...

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Is het nodig om mijn gedemineraliseerd water met daarin 1cp-LSD gekoeld te bewaren? Of is droog en uit het licht voldoende?

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zijn er mensen met ervaring microdoseren DOC? Lijkt me eigenlijk qua effecten prima drug om te microdosen. Vraag me alleen af of het belastend is voor je hart om vaker te doen enzo...
Ben ik ook wel benieuwd naar! Iemand? DOC lijkt mij interessant vanwege de lange en de meer stimulerende werking, ben benieuwd of het meer energie geeft dan wanneer je microdoseert met psilo of LSD.

Microdoseren met truffels inmiddels een tiental keren geprobeerd. Voor mij voegt het weinig toe. En je zit toch steeds met tolerantie als je wilt gaan trippen.
DOC zou wel een interessante kunnen zijn voor heel af en toe eens.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zijn er mensen met ervaring microdoseren DOC? Lijkt me eigenlijk qua effecten prima drug om te microdosen. Vraag me alleen af of het belastend is voor je hart om vaker te doen enzo.
Er staat een rapportje op Shroomery van iemand die 250mg DOC consumeerde, die was twee kleine teentje kwijt in verband met vasoconstrinctie maar naar eigen zeggen scheelde het niet veel of hij was een been kwijt. Hij kreeg naar zeggen een fllinke cocktail aan bloedverdunners en wat niet in het ziekenhuis zodat ze zijn ledematen een beetje konden redden.

Naar mijn beperkte ervaring is het prima microdoseren met DOC al kan het even kijken zijn naar waar je sweet spot ligt. DOC zou relatief minder afleidend dan LSD moeten wezen in ieder geval.
Is het nodig om mijn gedemineraliseerd water met daarin 1cp-LSD gekoeld te bewaren? Of is droog en uit het licht voldoende?
In water is dacht ik wat minder lang houdbaar maar heb je nodig voor het volumetrisch doseren.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Vandaag 16ug 1cp-LSD. Dit is de 5e maal met dit middel en de hoogste dosering tot dusver. De laatste was een week geleden.

Ik voel me lekker! Ben gemotiveerd voor werk, ben vrolijk en heb mijn omgeving wat meer lief. Ik wil het niet overdrijven omdat de effecten subtiel zijn, maar het valt me extra op omdat ik de afgelopen dagen nogal neerslachtig was en slecht sliep.

Floortje

Newbie
Deel ook graag mijn bevindingen en ben benieuwd naar die van jullie!

Fadiman schema nu op cycle 4. Eigenlijk op first try de sweetspot gevonden, nog wel minder geprobeerd, maar dat was niks.

The facts:
  • Zegel in 8 stukjes geknipt (Als je diagonaal knipt blijft je LSD verspreiding gelijk mocht er gedruppeld zijn). Zo'n stukje plus nog eens de helft ervan, dus 3/16 zegel totaal is mijn sweetspot met deze zegels iig, waarvan ik geen idee heb hoeveel erop zit. Vriend van mij heeft ook geMD'd op deze zegels en heb iets minder dan zijn dosis aangehouden. (Ik ben 29 jaar, 175cm, 63 kg)
  • Neem meestal om 07.00-08.00 in de ochtend. Ga dan sporten om bloedsomloop lekker op gang te laten komen.
  • Ontbijt rond 10.00, met havermout of soja yoghurt + fruit etc. Als ik niet eet word ik misselijk op MD dagen. Tegen advies in, soms toch een kopje koffie, merk zelf geen verschil.
  • Kreeg na cycle 1 en tijdens cycle 2 best wat hoofdpijn, rehydratatie zout heeft dat bij cycle 3 voorkomen.
Zet elke MD dag een intentie zoals: "Openstaan voor inzichten nieuw business concept". Denk nog wel dat ik hierin veel kan leren.
Deden jullie dit ook? Wat waren of zijn jullie intenties?

Merk soms dat ik meer afgeleid ben dan gefocused, terwijl ik eigenlijk op meer motivatie/energie had gehoopt. Probeer dat patroon te doorgronden, mijn motivatie patroon, maar nog weinig succes.

Vind de 2e dagen van de cycles vaak leuker. Kan soms ook erg moe worden waardoor ik de volgende cycle ook eens als night cap wil proberen (dat je snachts neemt en door je MD heen slaapt, wel vivid droomt, ook leuk). Heeft iemand dit wel eens gedaan?

The plusses:
  • Ik vind de smaakpapillen die op scherp staan fantastisch!! Water had op een gegeven moment zo veel smaak!
  • Ook zie ik meer in every day dingen. Dan valt ineens iets op wat al maanden zo is.
  • Sta ook meer stil bij waardering in het leven. Dat zit hem nu in de kleine dingen. Vind dingen net iets sneller interessant en mooi.
  • Soms heel chille ingevingen zoals dit stukje proza: "In de avond, wordt alles nacht, licht wordt licht en de duiternis tast af..."
  • Ga meer mee in mijn eigen desires omdat ik goed probeer te voelen waar ik behoefte aan heb door de MD. Dit zet ook door op niet MD dagen. Stukje toleranter naar mezelf geworden.
  • Sport nu meer! :wink:

De tegenvallers:
  • Die zelf tolerantie is niet bepaald goed voor deadlines etc.
  • Je hoofd staat onwijs aan. Wat bij mij meestal zo is als ik enthousiast wordt van mijn werk, maar nu is het dan zonder die drive en motivatie.
  • Ik had verwacht dat je hoofd juist wat meer open zou staan, dat mediteren makkelijker zou worden. Dat heb ik met trips wat meer.
  • Nog geen patroon doorbrekingen gehad.
  • Creativiteit best onmerkbaar, misschien liggen mijn verwachtingen te hoog.
Doe het zelf vooral voor de creativiteit, maar merk niet heel veel anders dan normaal, ben van nature wel oke creatief. Op welke manier merken jullie hier verandering in?

Het is wel leuk, maar ben niet bijster enthousiast. Wil graag 2 maanden doorgaan. Kijk er wel naar uit als het wat meer onderdeel van de dag is.
Iemand zei dat MD met LSD is als een sterke kop koffie en Psilo als een kop kamille thee. Ben nu ook wel benieuwd naar MD met psilo!

Wow! Heel verhaaal. Had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd naar die van jullie!

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Deel ook graag mijn bevindingen en ben benieuwd naar die van jullie!

Fadiman schema nu op cycle 4. Eigenlijk op first try de sweetspot gevonden, nog wel minder geprobeerd, maar dat was niks.

The facts:
  • Zegel in 8 stukjes geknipt (Als je diagonaal knipt blijft je LSD verspreiding gelijk mocht er gedruppeld zijn). Zo'n stukje plus nog eens de helft ervan, dus 3/16 zegel totaal is mijn sweetspot met deze zegels iig, waarvan ik geen idee heb hoeveel erop zit. Vriend van mij heeft ook geMD'd op deze zegels en heb iets minder dan zijn dosis aangehouden. (Ik ben 29 jaar, 175cm, 63 kg)
  • Neem meestal om 07.00-08.00 in de ochtend. Ga dan sporten om bloedsomloop lekker op gang te laten komen.
  • Ontbijt rond 10.00, met havermout of soja yoghurt + fruit etc. Als ik niet eet word ik misselijk op MD dagen. Tegen advies in, soms toch een kopje koffie, merk zelf geen verschil.
  • Kreeg na cycle 1 en tijdens cycle 2 best wat hoofdpijn, rehydratatie zout heeft dat bij cycle 3 voorkomen.
Zet elke MD dag een intentie zoals: "Openstaan voor inzichten nieuw business concept". Denk nog wel dat ik hierin veel kan leren.
Deden jullie dit ook? Wat waren of zijn jullie intenties?

Merk soms dat ik meer afgeleid ben dan gefocused, terwijl ik eigenlijk op meer motivatie/energie had gehoopt. Probeer dat patroon te doorgronden, mijn motivatie patroon, maar nog weinig succes.

Vind de 2e dagen van de cycles vaak leuker. Kan soms ook erg moe worden waardoor ik de volgende cycle ook eens als night cap wil proberen (dat je snachts neemt en door je MD heen slaapt, wel vivid droomt, ook leuk). Heeft iemand dit wel eens gedaan?

The plusses:
  • Ik vind de smaakpapillen die op scherp staan fantastisch!! Water had op een gegeven moment zo veel smaak!
  • Ook zie ik meer in every day dingen. Dan valt ineens iets op wat al maanden zo is.
  • Sta ook meer stil bij waardering in het leven. Dat zit hem nu in de kleine dingen. Vind dingen net iets sneller interessant en mooi.
  • Soms heel chille ingevingen zoals dit stukje proza: "In de avond, wordt alles nacht, licht wordt licht en de duiternis tast af..."
  • Ga meer mee in mijn eigen desires omdat ik goed probeer te voelen waar ik behoefte aan heb door de MD. Dit zet ook door op niet MD dagen. Stukje toleranter naar mezelf geworden.
  • Sport nu meer! :wink:

De tegenvallers:
  • Die zelf tolerantie is niet bepaald goed voor deadlines etc.
  • Je hoofd staat onwijs aan. Wat bij mij meestal zo is als ik enthousiast wordt van mijn werk, maar nu is het dan zonder die drive en motivatie.
  • Ik had verwacht dat je hoofd juist wat meer open zou staan, dat mediteren makkelijker zou worden. Dat heb ik met trips wat meer.
  • Nog geen patroon doorbrekingen gehad.
  • Creativiteit best onmerkbaar, misschien liggen mijn verwachtingen te hoog.
Doe het zelf vooral voor de creativiteit, maar merk niet heel veel anders dan normaal, ben van nature wel oke creatief. Op welke manier merken jullie hier verandering in?

Het is wel leuk, maar ben niet bijster enthousiast. Wil graag 2 maanden doorgaan. Kijk er wel naar uit als het wat meer onderdeel van de dag is.
Iemand zei dat MD met LSD is als een sterke kop koffie en Psilo als een kop kamille thee. Ben nu ook wel benieuwd naar MD met psilo!

Wow! Heel verhaaal. Had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd naar die van jullie!
Ik ben nieuw met lsd microdoseren, vandaag voor de 2e keer een dosis genomen. Ik heb microdots van 8 tot 10ug. De eerste keer had ik er 1 genomen. Hier heb ik eigenlijk niks van gemerkt. 3 kwartier geleden heb ik 2 microdots genomen. Kijken of ik hier iets van merk.

Persoonlijk ben ik wel heel erg te spreken over truffels microdoseren. Heb je dit al geprobeerd @Floortje ?

Je vind ook hier wat meer bevindingen van MD

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat zul je vast merken @Space 🕉

Hmm, ik zit te denken. Zal ik zo ook ALD-52 microdoseren? Aan de ene kant wacht ik op mijn bestelde truffel microdose setje en wil ik geen tolerantie opbouwen. Aan de andere kant is het nu mooi weer en vanaf morgen veel minder weer. Een stuk fietsen vandaag op een microdose klinkt wel goed. Daarentegen... Een stuk fietsen op een normale dose klinkt nog veel beter. :tongueclosed:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dat zul je vast merken @Space 🕉

Hmm, ik zit te denken. Zal ik zo ook ALD-52 microdoseren? Aan de ene kant wacht ik op mijn bestelde truffel microdose setje en wil ik geen tolerantie opbouwen. Aan de andere kant is het nu mooi weer en vanaf morgen veel minder weer. Een stuk fietsen vandaag op een microdose klinkt wel goed. Daarentegen... Een stuk fietsen op een normale dose klinkt nog veel beter. :tongueclosed:
Wat is jouw sweetspot MD?
En sweetspot volwaardig?

Het is idd superlekker weer 😎👌🏻

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat is jouw sweetspot MD?
En sweetspot volwaardig?

Het is idd superlekker weer 😎👌🏻
Durf het zo niet te zeggen ivm onzekere dosering door zegels knippen.

Heb nu wat meer dan 1/8 van een 100 ug ALD-52 zegel onder mijn tong. :sunglasses: Zit eigenlijk tussen 1/8 en 1/4 zegel in, dus ik verwacht wel effect. :wink:. Zegels liggen er al wel een tijdje, dus ik wou niet onder doseren. Dan nog liever iets meer dan een microdose.

Die microdose pellets lijken me eigenlijk wel wat.

Floortje

Newbie
Ik ben nieuw met lsd microdoseren, vandaag voor de 2e keer een dosis genomen. Ik heb microdots van 8 tot 10ug. De eerste keer had ik er 1 genomen. Hier heb ik eigenlijk niks van gemerkt. 3 kwartier geleden heb ik 2 microdots genomen. Kijken of ik hier iets van merk.

Persoonlijk ben ik wel heel erg te spreken over truffels microdoseren. Heb je dit al geprobeerd @Floortje ?

Sowieso een top dag! haha, meso dose :wink: Enjoy!

Nog geen truffels gedaan, wel erg benieuwd naar!

Je vind ook hier wat meer bevindingen van MD

Ja top! Helemaal doorgespit!

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Zojuist een date gehad op een kwart zegel 😜😇😂

Geen aanrader 🙈🤦🏼‍♂️

Maar goed, of ik nou wel of niet een zegel op had.. Het had toch niks geworden. Wel grappig om 'n keer gedaan te hebben 😇

GABAadvisor

Experimenterende gebruiker
Oh ik dat ik ram wel aantal van die 20 uq tegelijk, had voor microdots gekozen omdat blotters soms niet betrouwbaar zijn

Acoustic

Belezen gebruiker
Ik ben van plan om ook te starten met microdoseren, in mijn geval met de Mc kennaii paddo.
Wat ik me afvraag is, of je dan ook nog gewoon kan trippen op paddos als je daar zin in hebt, of bouw je door het microdoseren teveel tolerantie op?

Trippy langkous

Badass junkie
Ik ben van plan om ook te starten met microdoseren, in mijn geval met de Mc kennaii paddo.
Wat ik me afvraag is, of je dan ook nog gewoon kan trippen op paddos als je daar zin in hebt, of bouw je door het microdoseren teveel tolerantie op?
DIT is dus ook hetgene waar ik mee zit. Ik zit er zelf ook aan te denken om te microdoseren maar ik wil ook nog gewoon kunnen trippen..

Acoustic

Belezen gebruiker
DIT is dus ook hetgene waar ik mee zit. Ik zit er zelf ook aan te denken om te microdoseren maar ik wil ook nog gewoon kunnen trippen..
misschien vinden we hier een antwoord van de mensen die hier al ervaring mee hebben? Ik heb gelezen dat als je gewoon paddos neemt om te trippen, je lichaam ongeveer een 5-6 dagen resistent word.
Misschien moet ik het gewoon ff uitproberen 🤔

Zoraa

Wijs gebruiker
Om tolerantie te voorkomen kun je het beste een routine volgen: dag 1 een microdosing dag 2 neem je niks dan zit je in een soort van afterglow. Dag 3 ben je nuchter. Dag 4 weer een microdosing. Het lijkt mij dat als je een trip op de planning hebt staan dat je dan een week geen microdosing neemt en tot 1 week na de trip ook geen microdosing neemt dat de tolerantie minimaal zal zijn. Uitproberen is het enige hoe je het zeker weet.

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Zelf heb ik twee keer gemicrodosed met truffels en drie keer met LSD. Beide keren met truffels zorgden vooral voor vermoeidheid en verder weinig. Hier ben ik daarom ook mee gestopt.

De LSD viel elke keer anders, hoeveel daarvan daadwerkelijk door de LSD kwam of door evt placebo effect durf ik niet te zeggen. De eerste keer was op een vrije dag en kwam ik snel in een fijne gelukkige lichte flow. Ik zie veel meer de mooie dingen om me heen en in mensen op straat. Maak me niet druk om dingen die ik anders soms te groot maak. Heb een heel duidelijk onderbuikgevoel dat steeds lichtjes aangeeft wanneer iets even genoeg is geweest (bijvoorbeeld het artikel dat ik aan het schrijven was die ochtend) of wat ik nu wil (naar buiten).

De tweede keer was op een werkdag en merkte toen vrij weinig positieve effecten, was vooral een beetje afwezig en had minder concentratie, dit was duidelijk niet de plek waar ik wilde zijn en kon niet het gevoel volgen waar de LSD me zachtjes heen probeerde te duwen op deze dag. Geen handige combinatie voor mij dus, werk en microdosing.

De derde keer was samen met mijn vriendin op een vrije dag. Ik had iets meer druppels gedaan en merkte meteen dat ik me ook meer "onder invloed" leek te voelen, niet per se op een fijne manier. was ook vrij moe aan het einde van de dag. Wel voelde ik me de dag erna buitengewoon rustig en "connected".

Ben benieuwd hoe de volgende keer bevalt, tot nu toe valt de LSD dus wisselend, maar de effecten zijn ook steeds mild genoeg om niet zeker te kunnen zeggen welke daadwerkelijk door de LSD veroorzaakt zijn.

Laatst bewerkt:

Acoustic

Belezen gebruiker
Zelf heb ik twee keer gemicrodosed met truffels en drie keer met LSD. Beide keren met truffels zorgden vooral voor vermoeidheid en verder weinig. Hier ben ik daarom ook mee gestopt.

De LSD viel elke keer anders, hoeveel daarvan daadwerkelijk door de LSD kwam of door evt placebo effect durf ik niet te zeggen. De eerste keer was op een vrije dag en kwam ik snel in een fijne gelukkige lichte flow. Ik zie veel meer de mooie dingen om me heen en in mensen op straat. Maak me niet druk om dingen die ik anders soms te groot maak. Heb een heel duidelijk onderbuikgevoel dat steeds lichtjes aangeeft wanneer iets even genoeg is geweest (bijvoorbeeld het artikel dat ik aan het schrijven was die ochtend) of wat ik nu wil (naar buiten).

De tweede keer was op een werkdag en merkte toen vrij weinig positieve effecten, was vooral een beetje afwezig en had minder concentratie, dit was duidelijk niet de plek waar ik wilde zijn en kon niet het gevoel volgen waar de LSD me zachtjes heen probeerde te duwen op deze dag. Geen handige combinatie voor mij dus, werk en microdosing.

De derde keer was samen met mijn vriendin op een vrije dag. Ik had iets meer druppels gedaan en merkte meteen dat ik me ook meer "onder invloed" leek te voelen, niet per se op een fijne manier. was ook vrij moe aan het einde van de dag. Wel voelde ik me de dag erna buitengewoon rustig en "connected".

Ben benieuwd hoe de volgende keer bevalt, tot nu toe valt de LSD dus wisselend, maar de effecten zijn ook steeds mild genoeg om niet zeker te kunnen zeggen welke daadwerkelijk door de LSD veroorzaakt zijn.
LSD en truffels lees ik, nooit paddos? Is er een reden voor?

604

Newbie
heb daarstraks zoveel champies gegeten en tot half uurtje geleden 2 à 3gr MDMA
dat ik zonet heel de boel heb
ondergescheten

mama ik heb kaka in me broek gedaaaaaan

604

Newbie
zie bijlage

*modknip* bijlage verwijdert *modknip*

Laatst bewerkt door een moderator:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ja.. microdoseren. LSD was voor mij wat energieker, alsof je een mild kopje koffie erbij op hebt.. vond het persoonlijk wat minder.
Bij paddo's heb ik dat totaal niet.. voor de psilocybe variant zit ik op 0,17gr als ideale dosering. Bij 0,2gr ga ik het wel merken.. en leidt te veel af. 0,15 merk ik echt totaal geen verschil met een reguliere dag, vind het extra randje bij 0,17 prettig vooral in combinatie met een kop citroenmelisse thee.. ontspannen de dag door. Voor een ander was 0,17 echt te veel en diegene vond 0,16 wat prettiger.. 10mg erbij of eraf kan net het verschil maken lijkt wel

Ja verder bevalt het super goed eigenlijk, inmiddels wel een half jaartje.. or misschien jaartje op- en af aan het microdoseren.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik zie dat de vraag over de relatie tussen tolerantie bij microdoseren en een volledige trip al een aantal keren is gesteld hier door oa @Purplext , @Acoustic , en Trippy langkous. Ik zit er zelf ook mee in mijn hoofd:

'Als ik op woensdag of donderdag een microdosering neem, hoeveel effect zal dit dan hebben op mijn volledige trip op zaterdag?'

Het simpele antwoord heb ik gevonden in het volgende artikel, het geeft aan dat hoe lager de dosis is, hoe minder effect het heeft op je volledige trip.
https://mind-foundation.org/tolerance-to-lsd/ (Gaat ook in op potentieel schadelijke gevolgen van frequent microdoseren)

'Firstly, tolerance depends on the dose and interval of consumption. The higher the dose and the smaller the interval, the more likely it is that animals [rats] become tolerant.'

De vervolgvraag is hier natuurlijk: 'Hoe lineair is deze relatie?' 'Zal een dosis van 20ug ook 5x minder met je tolerantie spelen dan 100ug?'
Waarschijnlijk niet, maar wetenschappelijk bewijs ontbreekt of ik heb er overheen gelezen. Wat we in ieder geval weten is dat tolerantie omgekeerd exponentieel daalt met de tijdsduur. Als voorbeeld: tolerantie van LSD duurt 2 weken, maar de tolerantie daalt het hardst in de dagen kort na de trip. Daarom zal je (waardes als voorbeeld) na 2 dagen misschien al 50% van je tolerantie kwijt zijn en na een week 90%, terwijl de laatste 10% nog een hele week nodig heeft om te verdwijnen.

Een ander artikel geeft aan dat een paar keer per week microdoseren bijna geen tolerantie opwekt, terwijl het effect van dagelijks microdoseren onvoorspelbaar/onzeker is.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1455072517753339

'Dosing a few times a week did not seem to result in significant build up of tolerance (abatement of positive effects), although with one reported exception for DOM. There were conflicting reports on tolerance build up from daily microdosing and about the impact of microdose tolerance on full doses. Some frequent microdose users experienced a build up of tolerance, while others found no such effect.'

Een laatste maar meest concrete en beste citaat waar ik jullie mee ga vervelen geeft aan dat 3 dagen lang genoeg is om het 'mentale respons te herstellen'.

'Based on these findings, it can be suggested that daily microdosing is not efficient, but also that an abstinence period of 3 days is long enough to reinstate the mental response to a higher dose (75mcg) of LSD.'

De conclusie die ik hier trek is dat als je niet meer dan een paar keer per week microdoseert (ong 1/10de dosis) en je laat 3/4 dagen tussen je volledige trip en laatste dosis, dan zal je zo goed als geen tolerantie effecten van je microdosis ervaren. Mochten er mensen ervaring hebben hiermee dan ben ik erg benieuwd!

Groetjes,
Geneesmiddel

Purplext

Badass junkie
Ik zie dat de vraag over de relatie tussen tolerantie bij microdoseren en een volledige trip al een aantal keren is gesteld hier door oa @Purplext , @Acoustic , en Trippy langkous. Ik zit er zelf ook mee in mijn hoofd:

'Als ik op woensdag of donderdag een microdosering neem, hoeveel effect zal dit dan hebben op mijn volledige trip op zaterdag?'

Het simpele antwoord heb ik gevonden in het volgende artikel, het geeft aan dat hoe lager de dosis is, hoe minder effect het heeft op je volledige trip.
https://mind-foundation.org/tolerance-to-lsd/ (Gaat ook in op potentieel schadelijke gevolgen van frequent microdoseren)

'Firstly, tolerance depends on the dose and interval of consumption. The higher the dose and the smaller the interval, the more likely it is that animals [rats] become tolerant.'

De vervolgvraag is hier natuurlijk: 'Hoe lineair is deze relatie?' 'Zal een dosis van 20ug ook 5x minder met je tolerantie spelen dan 100ug?'
Waarschijnlijk niet, maar wetenschappelijk bewijs ontbreekt of ik heb er overheen gelezen. Wat we in ieder geval weten is dat tolerantie omgekeerd exponentieel daalt met de tijdsduur. Als voorbeeld: tolerantie van LSD duurt 2 weken, maar de tolerantie daalt het hardst in de dagen kort na de trip. Daarom zal je (waardes als voorbeeld) na 2 dagen misschien al 50% van je tolerantie kwijt zijn en na een week 90%, terwijl de laatste 10% nog een hele week nodig heeft om te verdwijnen.

Een ander artikel geeft aan dat een paar keer per week microdoseren bijna geen tolerantie opwekt, terwijl het effect van dagelijks microdoseren onvoorspelbaar/onzeker is.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1455072517753339

'Dosing a few times a week did not seem to result in significant build up of tolerance (abatement of positive effects), although with one reported exception for DOM. There were conflicting reports on tolerance build up from daily microdosing and about the impact of microdose tolerance on full doses. Some frequent microdose users experienced a build up of tolerance, while others found no such effect.'

Een laatste maar meest concrete en beste citaat waar ik jullie mee ga vervelen geeft aan dat 3 dagen lang genoeg is om het 'mentale respons te herstellen'.

'Based on these findings, it can be suggested that daily microdosing is not efficient, but also that an abstinence period of 3 days is long enough to reinstate the mental response to a higher dose (75mcg) of LSD.'

De conclusie die ik hier trek is dat als je niet meer dan een paar keer per week microdoseert (ong 1/10de dosis) en je laat 3/4 dagen tussen je volledige trip en laatste dosis, dan zal je zo goed als geen tolerantie effecten van je microdosis ervaren. Mochten er mensen ervaring hebben hiermee dan ben ik erg benieuwd!

Groetjes,
Geneesmiddel
Dank voor je uitgebreide post!

En dit klopt wel.
Ik heb prima kunnen trippen ondanks een microdose cyclus. Soms gebruik ik een calculator:

https://lsdtolerancecalculator.github.io/

In mijn ervaring is die vrij accuraat.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Paul stamets heeft zn protocol van 5x doseren per week naar 4x per week verlaagd i.v.m dat het inderdaad 3 dagen duurt voordat de tolerantie weer is gedaald bij microdoseringen voor het begin van de volgende week. Zo simpel is het.. indien de tolerantie langer zou aanhouden had het na een jaar wel moeten merken.. echter heb ik tussendoor 2x een 5gr trip gedaan (weekje van te voren niet microdoseren) en die waren echt niet mals.. wil je dan toch wat meer zekerheid dan kan je er meer tijd tussen laten.. 2 a 3 weken. Sowieso wel fijn even een paar weken mentale voorbereiding voor een grote trip... gezond eten, goed hydrateren, goed zorgen voor je lichaam, wat extra slaap pakken...

Bovenaan