Afgelopen vrijdag (20/10) heb ik dus eens geëxperimenteerd met microdosen. Het leek mij interessant om dit eens uit te proberen aangezien ik ADHD heb en ik soms wel eens iets zou kunnen gebruiken die m'n concentratie boost. Ik hou echt niet van die ritalin troep. Als ik het neem voel ik me koud en heb ik geen zin om te praten met mensen.
Maar goed. Vrijdag om 9u nam ik dus ongeveer 20µg in. Ik was voor een halve dag alleen thuis en na internet geraadpleegd te hebben leek dit een goede dosering om eens mee te experimenteren.
T+30: Ik had m'n stukje zegel juist na het ontwaken genomen. Normaal gezien drink ik altijd koffie om wakker te worden, maar had dat voor deze keer dus niet gedaan. Ik voel mij direct klaarwakker. Zowel mentaal als fysiek. LSD vult me met haar welbekende bodyload en ik heb zin om heel veel te ondernemen.
T+60: Ik voel me echt wel wakker en productief nu. Het huis moest nog wat opgeruimd worden en dat heb ik dan ook gedaan, met oog voor detail. Het ging ook veel sneller dan normaal, want ik kon gewoon niet stilstaan met die bodyload.
T+120: Ik blijf maar verder omhoog stijgen en ik merk dat m'n gedachtenmolen stilligt. Normaal gezien gaan er altijd gedacht heen door m'n hoofd, maar de LSD legt het denknetwerk wat stil. Er is alleen die opperste concentratie voor sensorische input zonder er verder over na te denken of te oordelen.
T+180: Ik ben nu ergens op m'n plateau en ik merk dat ik eigenlijk wel licht high ben. Net iets te veel beïnvloed om gewoon productief bezig te zijn. Ik zweet ook wel best wat en m'n pupillen zijn groter dan normaal, maar gelukkig ook niet te groot. Als ik muziek opleg val ik er direct mee samen en zo weet ik ook dat ik al te ver zit. M'n moeder kwam ook thuis rond dit ogenblik en sociaal ging het wel ok tussen ons. Normaalgezien heb ik niet zo'n goede band met m'n moeder, maar door de LSD kan ik haar beter aanvoelen dan normaal.
T+240: Ik besluit om een joint te roken, van werken zal er nu toch niets meer in huis komen. Natuurlijk versterkt de THC de LSD en ik smelt nog net iets makkelijker samen met de muziek. Maar ik sta nog altijd in contact met mijzelf.
T+360: Ik ga te voet door het dorp naar de bibliotheek. Ik moest immers nog wat boeken binnenbrengen. Met oog voor detail wandel ik langs de straten en ik merk VEEL meer op dan dat ik normaal zou opmerken. De zon komt ook wat door de wolken en ik merk dat deze een grote impact heeft op m'n mood. De zon voelt goed en al glimlachend wandel ik verder. Ondertussen merk ik wel dat de LSD al begint uit te werken.
T+420: Ondanks m'n lichte dosis ben ik nu al 7 uur aan het "trippen". Het verbaast me weer een beetje met welk potent middel ik eigenlijk te maken heb. Ondanks m'n lichte dosis ben ik sinds het 3de uur na inname toch wel aan het zweven.
T+500: De LSD is zo goed als uitgewerkt. Ik voel nog wel steeds een afterglow die me opener opstelt voor de wereld. Tegelijkertijd voel ik ook wel dat m'n hoofd het zwaarder te verduren heeft gekregen dan normaal. Ik stel me dan ook vragen of het wel "gezond" is om elke 4de dag een microdosis LSD te gebruiken. Zelfs bij deze lichte dosis voel ik wel dat dit niet iets is voor elke dag.
Maar boven alles kun je het wel nuttig gebruiken mits de juiste dosering. Zoals ik zei ben ik normaal heel druk en warrig in m'n hoofd. De LSD heeft m'n gedachtenmolen kunnen uitschakelen en ervoor kunnen zorgen dat ik geconcentreerd en met energie taken op kon nemen. Dus ik schrijf het ook niet helemaal af. Maar zoals elk medicijn is dosering dus heel belangrijk.