microdoseren LSD

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Afgelopen vrijdag (20/10) heb ik dus eens geëxperimenteerd met microdosen. Het leek mij interessant om dit eens uit te proberen aangezien ik ADHD heb en ik soms wel eens iets zou kunnen gebruiken die m'n concentratie boost. Ik hou echt niet van die ritalin troep. Als ik het neem voel ik me koud en heb ik geen zin om te praten met mensen.

Maar goed. Vrijdag om 9u nam ik dus ongeveer 20µg in. Ik was voor een halve dag alleen thuis en na internet geraadpleegd te hebben leek dit een goede dosering om eens mee te experimenteren.

T+30: Ik had m'n stukje zegel juist na het ontwaken genomen. Normaal gezien drink ik altijd koffie om wakker te worden, maar had dat voor deze keer dus niet gedaan. Ik voel mij direct klaarwakker. Zowel mentaal als fysiek. LSD vult me met haar welbekende bodyload en ik heb zin om heel veel te ondernemen.

T+60: Ik voel me echt wel wakker en productief nu. Het huis moest nog wat opgeruimd worden en dat heb ik dan ook gedaan, met oog voor detail. Het ging ook veel sneller dan normaal, want ik kon gewoon niet stilstaan met die bodyload.

T+120: Ik blijf maar verder omhoog stijgen en ik merk dat m'n gedachtenmolen stilligt. Normaal gezien gaan er altijd gedacht heen door m'n hoofd, maar de LSD legt het denknetwerk wat stil. Er is alleen die opperste concentratie voor sensorische input zonder er verder over na te denken of te oordelen.

T+180: Ik ben nu ergens op m'n plateau en ik merk dat ik eigenlijk wel licht high ben. Net iets te veel beïnvloed om gewoon productief bezig te zijn. Ik zweet ook wel best wat en m'n pupillen zijn groter dan normaal, maar gelukkig ook niet te groot. Als ik muziek opleg val ik er direct mee samen en zo weet ik ook dat ik al te ver zit. M'n moeder kwam ook thuis rond dit ogenblik en sociaal ging het wel ok tussen ons. Normaalgezien heb ik niet zo'n goede band met m'n moeder, maar door de LSD kan ik haar beter aanvoelen dan normaal.

T+240: Ik besluit om een joint te roken, van werken zal er nu toch niets meer in huis komen. Natuurlijk versterkt de THC de LSD en ik smelt nog net iets makkelijker samen met de muziek. Maar ik sta nog altijd in contact met mijzelf.

T+360: Ik ga te voet door het dorp naar de bibliotheek. Ik moest immers nog wat boeken binnenbrengen. Met oog voor detail wandel ik langs de straten en ik merk VEEL meer op dan dat ik normaal zou opmerken. De zon komt ook wat door de wolken en ik merk dat deze een grote impact heeft op m'n mood. De zon voelt goed en al glimlachend wandel ik verder. Ondertussen merk ik wel dat de LSD al begint uit te werken.

T+420: Ondanks m'n lichte dosis ben ik nu al 7 uur aan het "trippen". Het verbaast me weer een beetje met welk potent middel ik eigenlijk te maken heb. Ondanks m'n lichte dosis ben ik sinds het 3de uur na inname toch wel aan het zweven.

T+500: De LSD is zo goed als uitgewerkt. Ik voel nog wel steeds een afterglow die me opener opstelt voor de wereld. Tegelijkertijd voel ik ook wel dat m'n hoofd het zwaarder te verduren heeft gekregen dan normaal. Ik stel me dan ook vragen of het wel "gezond" is om elke 4de dag een microdosis LSD te gebruiken. Zelfs bij deze lichte dosis voel ik wel dat dit niet iets is voor elke dag.

Maar boven alles kun je het wel nuttig gebruiken mits de juiste dosering. Zoals ik zei ben ik normaal heel druk en warrig in m'n hoofd. De LSD heeft m'n gedachtenmolen kunnen uitschakelen en ervoor kunnen zorgen dat ik geconcentreerd en met energie taken op kon nemen. Dus ik schrijf het ook niet helemaal af. Maar zoals elk medicijn is dosering dus heel belangrijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar zoals elk medicijn is dosering dus heel belangrijk.
Ik vind 20ug ook net iets teveel voor een microdosis, daar wordt ik zelf ook heel licht high van. Voor mij ligt de sweet spot zo tussen de 10 en 15ug. 10ug is ideaal wanneer ik er niet teveel van wil merken. 15ug word bij mij al iets manischer met onuitputtelijke energie, maar nog net niet high zeg maar.

dacide

Experimenterende gebruiker
Oef ja idd... 20mcg is echt te veel van het goede. Dan werkt het averechts en zeker niet productief.
Ik ben het eens met Psychedelibee hierboven. Zo rond de 12 mcg is prima.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thanks voor het interessante reportje @theholyganja. Boeiend om te lezen hoe potent LSD dan toch weer is in lage dosering en ook heel bijzonder dat het zo’n positief effect had op je ADHD, ook al was er iets teveel effect voor het doel waar je het voor wilde gebruiken.

Ik ben ook wel benieuwd hoe je ze hebt laten testen op dosering, want het feit dat LSD niet meer gekwantificeerd wordt in Nederland is voor mij de reden om het proces van microdoseren (per nieuw type zegel steeds weer zelf de juiste microdosering moeten bepalen) wat teveel gedoe te vinden, terwijl ik er opzich wel interesse in heb.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik bedoelde natuurlijk het testen op dosering. Met een reagent test weet je enkel of het een ergoline stof is of niet.

Ik heb het niet getest op dosering. Ik ging er wel van uit dat m'n dealer eerlijk was met de dosering. Ik wil gewoon altijd weten welke stof ik in mijn systeem breng.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thanks voor het interessante reportje @theholyganja.
Ik ben ook wel benieuwd hoe je ze hebt laten testen op dosering, want het feit dat LSD niet meer gekwantificeerd wordt in Nederland is voor mij de reden om het proces van microdoseren (per nieuw type zegel steeds weer zelf de juiste microdosering moeten bepalen) wat teveel gedoe te vinden, terwijl ik er opzich wel interesse in heb.

M'n dealer heeft ze gehaald van de darkweb. Hij schijnt daar een betrouwbare kerel gevonden te hebben die echt verkoopt wat hij zegt met de juiste dosering.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het niet getest op dosering. Ik ging er wel van uit dat m'n dealer eerlijk was met de dosering. Ik wil gewoon altijd weten welke stof ik in mijn systeem breng.
Het gebeurd zelden dat de dosering klopt, vaak ligt de werkelijke dosering aanzienlijk lager. Maargoed gezien de effecten die je beschrijft, komt dat aardig overeen met 20ug dus wellicht heb jij wel een betrouwbare dealer. En goed dat je dan toch nog een reagent test doet. Hoewel dat ook geen garantie is op daadwerkelijk LSD, want elke gelijkende stof geeft dezelfde reactie. In theorie kan het dan net zo goed ook ALD-52, 1P-LSD, of nog tig andere LSD verwanten stoffen of zelfs tryptamines zijn.

Maar verder niet om lullig te doen, maar het hier vermelden dat ze getest zijn op 125ug klopt dus niks van. Ze zijn je zo verkocht en het lijkt aannemelijk dat het klopt, maar dat is niet hetzelfde als een daadwerkelijke uitkomst van een labtest. Bij jou lijkt het nu aardig te kloppen, maar ik zie hier ook zo vaak voorbij komen dat mensen zeggen 300ug naar binnen te werken op basis van wat de dealer zei terwijl de omschreven effecten eerder aansluiten op een dosering van tussen de 100 en 150ug. Dit soort doseringen klakkeloos aannemen en rapporteren op internet is gevaarlijk voor anderen omdat daardoor mensen veel te makkelijk over LSD doseringen gaan denken. Ik hoop dat je snapt dat het daarom belangrijk is om duidelijk te vermelden dat je dosering dus niet getest is, maar dat je het enkel aanneemt.

Vlindertje91

Experimenterende gebruiker
en doseert in een vaste verhouding ug LSD per kg lichaamsgewicht, dus eerst op de weegschaal (naakt natuurlijk, en dan natuurlijk ook op een vast moment van de dag, met een geijkte weegschaal) en dan omrekenen naar ug/kg, etc etc, you get the point. Maar dat doe je vast ook niet, dus why bother...
Dit is dus iets dat ik meestal wel doe, juist omdat ik zo heftig reageer op middelen. :wink: Heck, ik heb met mn laatste ervaring eerst 3 maanden uitgebreid uitgezocht hoe exact de chemische effecten in je lichaam zijn van de drugs die ik wilde nemen en mijn medicijnen en exact uitgezocht welke wisselwerking ik kon verwachten en welke symptomen daarbij hoorden en wat ik dan moest doen mocht het misgaan in scenario x, y en z. Als ik dat allemaal had opgeschreven had ik het zo naar Nature kunnen sturen ter publicatie :') Better safe than sorry. Ik ben dan wel zo'n controlfreak die er dus ook voor zorgt x tijd van te voren niet te eten, of juist wel te eten, afhankelijk van welke drugs ik ga nemen...

Maargoed, wel/niet in de vriezer bewaren maakt voor de houdbaarheid dus blijkbaar niet uit. Dankjewel voor de info :)

Bovenaan