Heb dit topic erover geschreven en mensen kunnen hier ook ervaringen in kwijt. Zou leuk zijn als je er ook een ervaring kan achterlaten.Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Really?I would’ve never expected that the way to get everybody interested in psychedelics was to make them not psychedelic.
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Interessant artikel. En het herinnert me eraan dat ik het ook nog eens goed moet proberen.
Really?
Het verbaast mij niks dat de massa niet buiten hun comfortzone willen treden, niet hun angsten op willen zoeken, niet een kans op egodood willen, maar juist wel: productiever willen zijn, zelfverbetering zoeken, rust/welzijn in een pilletje (zegeltje) zoeken.
Iets als microdoseren sluit juist perfect aan bij wat de massa wil. En ik zie het nog weleens gebeuren dat iets dergelijks sociaal geaccepeerd wordt, puur omdat het zou passen in onze maatschappij.
Ik zou een zegeltje van 100 µg grofweg in acht stukjes verdelen en die in een injectiespuit van 5 ml overbrengen. Vervolgens zou ik een ca. 4 ml demiwater opzuigen en wat lucht, zodat je genoeg ruimte hebt om de vloeistof te schudden en de LSD in het water op te lossen. Vervolgens zou ik deze vloeistof overbrengen naar een spuit van 10 ml. Dit zou ik doen door een naaldje op de 5 ml spuit te zetten en een andere spuit van 10 ml helemaal open te trekken. De naald op de 5 ml spuit kun je dan steken in de aansluiting op de 10 ml spuit waar normaal een naald op bevestigd wordt. Hierna zou ik de 5 ml spuit nog een keer naspoelen met ca. 3 ml demiwater. Nu kun je de spuit van 10 ml ontluchten, aanvullen tot precies 10 ml en homogeniseren. Ervan uitgaande dat je zegel 100 µg bevatte, zou je hierdoor een oplossing moeten krijgen met 10 µg/ml LSD.Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt?
Methylfenidaat is ook stimulerend, maar kan ook voor mensen een kalmerend effect hebben. Ik ben het met je eens dat er een goede kans is dat het effect van LSD positief uitpakt. Op zich is het fysieke effect van LSD medisch gezien erg onschuldig; dus als die hartslag wat zou stijgen is er eigenlijk nog niks aan de hand. Maar goed, als iemand zich daar wat zorgen over zou maken, kan het misschien toch onprettig worden gezien LSD die angst zou kunnen uitvergroten. In mijn ervaring helpt het mensen vaak om te begrijpen wat de verhouding LD50:ED50 is, en hoe die bij caffeine is (100:1) en bij LSD (groter dan 1000:1).Ze heeft een verhoogde hartslag en betablokkers halen dat omlaag. Als je het zo bekijkt lijkt LSD dus misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook waarom ze een verhoogde hartslag heeft. Ze is een enorme piekeraar, nog meer dan mij. En LSD heeft op mij ondanks de stimulatie/toename in energie toch een kalmerend effect omdat het piekeren, het overmatig denken verdwijnt.
Ik heb haar ook duidelijk verteld dat het microdoseren niet als een definitieve oplossing gezien moet worden, maar dat het evt kan helpen om een negatief gedachtenpatroon te doorbreken.
Voor wat betreft het volumetrisch doseren:
Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt? Ik heb tot nu toe namelijk zegeltjes zitten knippen, wat best prima voldoet tot nu toe, maar dan kan het eens te sterk uitvallen inderdaad.
leek mij ook wat nodeloos ingewikkeld. Zo'n spuit is helemaal niet handig te bewaren. Een druppelflesje gaat ideaal mee, gewoon in je tas als het nodig is.Oké het wordt me al wat duidelijker. Al klinkt jouw verhaal met die naalden nog best ingewikkeld inderdaad Lysergine.![]()
Er zijn vast argumenten op theoretische grond die dat rechtvaardigen. Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerde water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.Gedemineraliseerd water dus.
Oh, ik kan me voorstellen dat je met hele sterke druppels (stel dat je 100 microgram per druppel doseert) dat verschil gaat merken. Maar met 10 druppels maakt dat in mijn ervaring niet uit. Ik heb het al tientallen, zoniet honderd, keer gedaan zo, nooit problemen mee gehad.Maar een druppel met een pipetje, verschilt die niet elke keer in volume?
Volgens mij komt dit ook vooral vanuit Amerika, waar kraanwater altijd chloor bevat. Nederlands kraanwater is behoorlijk zuiver, dus lijkt me inderdaad niet echt een probleem.Er zijn vast argumenten op theoretische grond die dat rechtvaardigen. Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerde water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.
Ik snap het proces, maar het komt me wat onnodig gecompliceerd over. Waarom niet direct je zegels oplossen in de 10ml spuit? Wat voegt de extra stap van de 5ml spuit precies toe?Ik zou een zegeltje van 100 µg grofweg in acht stukjes verdelen en die in een injectiespuit van 5 ml overbrengen. Vervolgens zou ik een ca. 4 ml demiwater opzuigen en wat lucht, zodat je genoeg ruimte hebt om de vloeistof te schudden en de LSD in het water op te lossen. Vervolgens zou ik deze vloeistof overbrengen naar een spuit van 10 ml. Dit zou ik doen door een naaldje op de 5 ml spuit te zetten en een andere spuit van 10 ml helemaal open te trekken. De naald op de 5 ml spuit kun je dan steken in de aansluiting op de 10 ml spuit waar normaal een naald op bevestigd wordt. Hierna zou ik de 5 ml spuit nog een keer naspoelen met ca. 3 ml demiwater. Nu kun je de spuit van 10 ml ontluchten, aanvullen tot precies 10 ml en homogeniseren. Ervan uitgaande dat je zegel 100 µg bevatte, zou je hierdoor een oplossing moeten krijgen met 10 µg/ml LSD.
en standaard gefluoriseerd wordt. Dan kun je inderdaad beter bronwater oid nemen.Volgens mij komt dit ook vooral vanuit Amerika, waar kraanwater altijd chloor bevat.
Oh, ik gooi de zegels er meestal een dag van te voren in. Nadat ze een nachtje hebben gestaan, is het voldoende opgelost. De zegels haal ik eigenlijk nooit meer uit het flesje totdat ik het flesje helemaal op heb.Ik heb tot op heden gewoon nog mijn zegels geknipt omdat ik het eerst een paar keer goed wilde proberen om te zien of het een blijvertje is dat microdoseren. Nu wil ik echter het toch gaan oplossen in water, vroeg me alleen af hoe lang je de zegels erin laat zitten?
Ik zou sowieso niet graag een spuit hebben met opgeloste LSD. Dan heb ik zo'n spuit ergens liggen, moeilijk vervoerbaar, moeilijk af te sluiten... Een druppelaar is gewoon heel handig doseren: tong uitsteken en tot 10 tellenIk snap het proces, maar het komt me wat onnodig gecompliceerd over. Waarom niet direct je zegels oplossen in de 10ml spuit? Wat voegt de extra stap van de 5ml spuit precies toe?
Ik ga ook gewoon voor een druppelaar inderdaad, zeker wanneer je het dusdanig verdund dat 1 microdosis 10 druppels is wordt het redelijk precies. Ik was vooral benieuwd wat de beweegredenen van Lysergine zijn voor nogal gecompliceerde proces.Ik zou sowieso niet graag een spuit hebben met opgeloste LSD. Dan heb ik zo'n spuit ergens liggen, moeilijk vervoerbaar, moeilijk af te sluiten... Een druppelaar is gewoon heel handig doseren: tong uitsteken en tot 10 tellenmile:
Voor gebruik onderweg is een druppelflesje inderdaad handiger dan een spuit. Ik ging er eigenlijk vanuit dan men alleen thuis microdoseert en niet buitenshuis. Spuitjes kunnen afgesloten worden met een "luer lock stop". Als je die niet hebt, wordt het inderdaad snel omslachtig. Een naaldje werkt ook, maar dat is natuurlijk ongeschikt voor buitenshuis gebruik.leek mij ook wat nodeloos ingewikkeld. Zo'n spuit is helemaal niet handig te bewaren. Een druppelflesje gaat ideaal mee, gewoon in je tas als het nodig is.
Goed om te horen dat kraanwater volstaat. Ik heb hier een apparaat dat kraanwater kan demineraliseren, dus voor mij is het minder omslachtig dan het lijkt. Als je zo`n apparaat niet hebt, kan ik begrijpen dat je eerder geneigd bent om gewoon water te gebruiken.Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerd water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.
Door de vloeistof van de ene spuit naar de andere over te brengen, kun je de zegels scheiden van de vloeistof. Ik heb geen ervaring met microdoseren en dacht dat het onwenselijk zou zijn dat de zegels in de vloeistof achterbleven. Uit jullie teksten maak ik op dat hier echter geen bezwaar tegen is. Ik zou de vloeistof liever zonder zegels houden. Dat is meer vanuit persoonlijke voorkeur dan vanuit functionele redenen.Ik snap het proces, maar het komt me wat onnodig gecompliceerd over. Waarom niet direct je zegels oplossen in de 10ml spuit? Wat voegt de extra stap van de 5ml spuit precies toe?
Mijn manier was een beetje lastig om duidelijk uit te leggen en komt daarom misschien behoorlijk omslachtig over. Het ligt een beetje aan je persoonlijke voorkeur denk ik. Ik heb bijvoorbeeld geen druppelflesjes, maar wel enkele spuitjes en wat naaldjes. Bovendien heb ik er geen probleem mee om vloeistoffen in een spuitje te bewaren, dus de methode die ik omschreef is voor mij eenvoudig. Als je vloeistoffen liever in een flesje bewaart en enkele druppelflesje op voorraad hebt, kan ik me voorstellen dat je voorkeur daarnaar uitgaat.Ik ga ook gewoon voor een druppelaar inderdaad, zeker wanneer je het dusdanig verdund dat 1 microdosis 10 druppels is wordt het redelijk precies. Ik was vooral benieuwd wat de beweegredenen van Lysergine zijn voor nogal gecompliceerde proces.
Aparte combinatie...zaterdag eerste keer dmt met een nachtje pep.
Haha! De DMT was overdag. Savonds door op pep. Dus niks gecombineerd.Aparte combinatie...
Ah ok. Dan heb je zeker geen breakthrough op de DMT gehad? Na zo'n overweldigende ervaring kan ik me niet voorstellen dat je daarna nog zin hebt om aan iets als pep te gaan.Haha! De DMT was overdag. Savonds door op pep. Dus niks gecombineerd.
Inderdaad geen breakthrough, vond het zelfs wel meevallen. Nog steeds wel intens hoor. Het was mijn eerste keer overigens dus ik wist ook niet echt wat ik kon verwachten. Mijn rooktechniek mag wat verbeterd worden zegmaar.Ah ok. Dan heb je zeker geen breakthrough op de DMT gehad? Na zo'n overweldigende ervaring kan ik me niet voorstellen dat je daarna nog zin hebt om aan iets als pep te gaan.

Het vraagt wat oefening om DMT goed te roken inderdaad. Vaak duurt het meerdere keren voordat je je echt onder de knie hebt.Inderdaad geen breakthrough, vond het zelfs wel meevallen. Nog steeds wel intens hoor. Het was mijn eerste keer overigens dus ik wist ook niet echt wat ik kon verwachten. Mijn rooktechniek mag wat verbeterd worden zegmaar.
En heb je alsjeblieft een beetje respect voor DMT en maak er iets speciaals van, dan wordt het effect ook beter. Het doen in een weekend waarin je al keta op hebt en daarna nog aan de pep gaat helpt allemaal niet mee. DMT is echt iets bijzonders en als je het zo behandeld zal je er ook meer uithalen. Zie dit niet als een oordeel, maar een tip om meer uit je DMT ervaringen te halen.
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Ik was in de veronderstelling dat de mineralen in water de LSD aantasten en dat er daarom gedemineraliseerd water nodig is. Is dat dan toch niet zo? Schoon water is bij mij het probleem niet, omdat ik een goed waterfilter in mijn keuken heb. Het punt is alleen dat dat filter ook mineralen toevoegt nadat het het water filtert.
Ik vermoed dat dit vanuit Amerika komt waar water altijd veel chloor bevat en chloor tast je LSD aan. Overigens kunnen ze daar natuurlijk ook gewoon spring water krijgen, maargoed het zijn Amerikanen he...Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken.
Tja dat is helaas mensen eigen, om gewoon dingen te kopiëren zonder logisch na te denken waarom het wel of niet handig zou zijn.Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn.
Ik doe het met periodes eigenlijk. Soms een aantal weken achterelkaar zo'n 2 keer per week en dan een tijdje weer niet. Mocht je het interessant vinden, ik heb een tijd terug een algemeen microdose topic gemaakt, waar ook meerdere ervaringen van mij en een aantal anderen in staan: https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-van-psychedelica-achtergrond-en-ervaringen.58333/Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...
Ja, er is een kleine onzekerheid met druppels. Die onzekerheid is verwaarloosbaar klein en van dezelfde orde van grootte als de onzekerheid van een spuitje. Dus dat zou echt geen reden hoeven zijn.Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot.
Ja, kijk, je kunt het natuurlijk benaderen alsof je in een scheikundig lab werkt, waar dingen tot op 6 cijfers achter de komma nauwkeurig zijn. Dat is echter een schijn precisie, omdat de boel ook beinvloedt wordt door je maaginhoud, interactie met stoffen zoals caffeine, je lichaamsgewicht, je bloeddruk, je algemene metabolisme, etc etc. Met andere woorden: het heeft geen zin om zeer nauwkeurig te willen zijn op een vlak, en op allerlei andere vlakken onnauwkeurig. Ik stel: het maakt ook in theorie niet uit hoe nauwkeurig je bent, als je dat niet op alle vlakken doet, dus kun je het net zo goed niet invriezen, een druppelaar gebruiken etc. en dan heb je precies dezelfde resultaten als wanneer je sommige dingen supergecontroleerd doet en met andere dingen geen rekening houdt.En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten.
wederom: in theorie gelijk, maar verwaarloosbaar effect voor de praktijk. En ach, als je dat perse wilt doen, dan moet je je gang gaan, het kan geen kwaad. Ik durf alleen te stellen dat het zonde van je tijd is, als je niet ook bv je dieet erbij gaat controleren (dus het liefst 8 uur nuchter) en doseert in een vaste verhouding ug LSD per kg lichaamsgewicht, dus eerst op de weegschaal (naakt natuurlijk, en dan natuurlijk ook op een vast moment van de dag, met een geijkte weegschaal) en dan omrekenen naar ug/kg, etc etc, you get the point. Maar dat doe je vast ook niet, dus why bother...En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.
Ah, dat wist ik niet. Als ze getest zijn, dan zou ik dat wel vertrouwen ja.Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb.
En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk.