microdoseren LSD

cheiron

Bewuste gebruiker
Ik zocht op microdoseren en tot mijn verrassing vond ik helemaal niks, dus vandaar maar een topic.

Microdoseren van LSD werd, naar het scheen, door Albert Hofmann zelf gedaan, die volgens J. Fadiman gezegd heeft dat het, als het niet zo fors verboden was geweest, nu zou worden voorgeschreven vergelijkbaar als ritalin.

Microdoseren is het innemen van doseringen die echt minimaal zijn: 10-25 ug. In eerste instantie ben ik begonnen met 1/8 papertrip, maar dat was iets te sterk. Nu heb ik een trip opgelost in een druppelflesje met 40 ml water. 5 ml zou dan 1/8ste zijn, ik slik echter 3 ml wat precies goed lijkt (schijnbaar vrij sterke papertrips dus).

Ik ben hiertoe gekomen, omdat ik naar aanleiding van een ADHD diagnose methylfenidaat (ritalin) voorgeschreven kreeg. Hoewel het stimulerende effect met goed helpt bij het focussen op alledaagse dingen, heeft het veel vervelende bijwerkingen (verstoorde slaap, hoofdpijn) en soms een vreemd soort impact op mijn emotionele huishouding. Misschien dat mijn post andere mensen inspireert die met iets vergelijkbaars worstelen (ADHD medicatie) of het gewoon interessant vinden om te proberen om andere redenen.

Zoekend naar alternatieven werd ik door iemand gewezen op het microdoseren; deze persoon vertelde op reddit dat hij zijn stimulerende adhd medicatie had vervangen door microdoseren. Vandaar dat ik het besloot te proberen.

Het was mij natuurlijk wel bekend dat LSD een stimulerend effect heeft: nadat ik het een keer om 21 savonds had genomen, sliep ik pas tegen 7h in de ochtend.... Maar ik had niet gedacht dat het zou kunnen helpen met focus en aandacht.

Ik experimenteer nu met een microdosering om de 2 a 3 dagen. Ik neem deze dan tussen 7 en 8 uur sochtends. Mijn ervaringen tot nu toe:

Allereerst geeft het me veel energie. Ik heb al een paar keer in mijn leven geprobeerd om koffie te minderen, maar kom nooit onder de 1 kop per dag (en gelukkig zelden boven de 4 koppen per dag). Met een microdosis is het echter geen probleem om van de koffie af te blijven. Ik voel me actief, wakker, energiek.

Het meest interessante is echter, dat ik open ga. Ik zie veel meer. Alsof mijn ogen worden geopend, maar op een hele subtiele manier. De zon schijnt mooier, de vogels fluiter intenser. Niet heel veel, maar net genoeg om enorm te genieten van het moois dat een dag bied. Ritalin geeft me een boost van energie waarmee ik aan de slag ga; keuken vies? huppakee opruimen. Met een microdosering is dat anders. Ik voel me energiek, maar ga niet blind aan de slag. Ik bekijk de keuken, neem alles in me op. Paar vieze borden, kruimels. Ik ruim dan ook de keuken op, maar meer omdat de keuken mooier is als hij opgeruimd is.
Een ander interessant fenomeen: ik doe ineens fysieke oefeningen. Normaal weet ik wel dat het goed voor me zou zijn om te bewegen, maar ik heb er zelden zin in. Ik sport 1x in de week (vollybal) en dat vind ik lekker, maar om zo thuis iets te doen... Met een microdosis op voel ik echter dat mijn lijf die beweging nodig heeft. Ik doe het niet omdat het moet, ik doe het omdat mijn lijf het wil... Dan mijn werk: ik kan met een microdosering beter zien wat ik doe. De afleidbaarheid die met mijn ADHD meekomt maakt dat ik snel ongemerkt iets anders doe. Met een microdosering ben ik me enorm bewust van dat ik iets anders doe, en dat het eigenlijk niet zo zinnig is. De LSD geeft me meer vrijheid dan de methylfenidaat: ik ben me gewoon bewuster van wat ik doe, en waarom, en maak daarom nieuwe keuzes, andere keuzes. Met de methyl is er weinig verruimd of helderder bewustzijn, mijn focus is gewoon loeistrak dus ik word niet afgeleid.
Ook mooi is de impact op sociale contacten. met de microdosering kan ik dieper 'inloggen' op mensen. Ik voel mensen dieper aan, alsof ik me veel beter en intenser met ze verbinden kan. Grote verbetering op de methyl, waarmee ik weliswaar wat meer outgoing word in initiele contacten, maar niet echt dieper 'connect' met anderen.
Ook fijn: geen 'rebound' of kater, zoals met de methylfenidaat wel het geval is. In tegendeel, het positieve effect zindert nog een dag lang door.

Al met al: energieker, productiever, creatiever, socialer, en blijer: ik kan met een microdosering echt nog dieper genieten van het feit dat ik leef.

Een 'grote' normale dosis heeft zeker zijn mooie kanten, maar het boeiende van de microdoseringen is, dat ik het gewoon kan integreren in mijn dagelijkse leven en daardoor inzichten ontwikkel die veel dichter bij mijn normale dagelijkse patronen liggen. Ik doe en zie dingen anders, verander onbewuste patronen, waardoor het de dag erna veel makkelijker is om diezelfde 'nieuwe afslag' te nemen. Ik heb pas 3x een microdosis gedaan, dus de ervaring is nog vrij vers, en ik moet langere termijn nog beschouwen, maar tot zover ben ik erg positief over deze nieuwe manier om de LSD tool te gebruiken!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is. Op zich is het niet eens een gek idee, aangezien psychedelica in kleine dosering ook wel nootropics worden genoemd. Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?

Misschien ga ik dit ook wel een keer proberen, mijn zegels zijn helaas niet sterk en bevatten maar 35 ug. Zou best eens een halve kunnen proberen natuurlijk. Niet dat ik ADHD heb ofzo, maar kan me vaak wel erg slecht concentreren.

Bobsacamano

Badass junkie
Heel boeiend dit ik ga er meer over lezen. Bedankt voor je fijn leesbare verhaal.

Heb ook wel is gelezen dat mensen miniscule dosis 2C-E gebruiken en dan creatieve dingen gaan doen en daar heel veel uit halen. Zonder dat ze echt trippen.Geloof hier iets van 3mg

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dank voor het delen , erg interessant.

Psychedelibee zei:
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is. Op zich is het niet eens een gek idee, aangezien psychedelica in kleine dosering ook wel nootropics worden genoemd. Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?
Dit zal je vast al weten nu maar voor de anderen: Ja klopt dat het ook nootropics worden genoemd in micro dosering. Als je het strict volgt is het 30 dagen elke dag een micro dose. (Correct me if im wrong)

This year, 400,000 Americans will ingest Lysergic acid diethylamide. That's on top of the 23 million Americans who've already recreationally pumped their brains full of acid. If I can hazard the guess, scores of the initiated straight tripped their faces off--a precedent for the hundreds of thousands of first timers who'll deliberately eat heroic enough amounts of Lucy so as to go well beyond the horizons of the here and now, deep into the uncharted maw of the grand mind. Maybe you fall into one of those camps. And hey, that's great. Do your thing, if you haven't already.

For others--and there are doubtless just as many, possibly more--that's enough to steer clear. The mere thought of letting go is uninviting enough. With zero interest in confronting all the batshit crazy geometric visuals and hallucinations, to say nothing of the sounds and tastes of a rollicking trip, the tabs go denied time and again. And hey, that's cool. But what if it was possible to reap some of the reported benefits of a semisynthetic psychedelic like LSD without going all heavyminded? What if it was possible to tap acid at almost imperceptible levels as a way to heighten normal, day-to-day functioning without all the mind melt?

If that's you, wrap your head around this: Less acid is maybe more. A lot more.

That's the allure of what's known as the sub-perceptual dose. It's an idea that has been gaining traction in certain pockets of the medical community, though it's neither new nor validated by any formal research.

Vice , bron

Tja misschien wel gokje waard :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Genoeg no==mongole\n hier die het graag zuudenk wille normeren
cheiron zei:
Ik zocht op microdoseren en tot mijn verrassing vond ik helemaal niks, dus vandaar maar een topic.

Microdoseren van LSD werd, naar het scheen, door Albert Hofmann zelf gedaan, die volgens J. Fadiman gezegd heeft dat het, als het niet zo fors verboden was geweest, nu zou worden voorgeschreven vergelijkbaar als ritalin.

Microdoseren is het innemen van doseringen die echt minimaal zijn: 10-25 ug. In eerste instantie ben ik begonnen met 1/8 papertrip, maar dat was iets te sterk. Nu heb ik een trip opgelost in een druppelflesje met 40 ml water. 5 ml zou dan 1/8ste zijn, ik slik echter 3 ml wat precies goed lijkt (schijnbaar vrij sterke papertrips dus).

Ik ben hiertoe gekomen, omdat ik naar aanleiding van een ADHD diagnose methylfenidaat (ritalin) voorgeschreven kreeg. Hoewel het stimulerende effect met goed helpt bij het focussen op alledaagse dingen, heeft het veel vervelende bijwerkingen (verstoorde slaap, hoofdpijn) en soms een vreemd soort impact op mijn emotionele huishouding. Misschien dat mijn post andere mensen inspireert die met iets vergelijkbaars worstelen (ADHD medicatie) of het gewoon interessant vinden om te proberen om andere redenen.

Zoekend naar alternatieven werd ik door iemand gewezen op het microdoseren; deze persoon vertelde op reddit dat hij zijn stimulerende adhd medicatie had vervangen door microdoseren. Vandaar dat ik het besloot te proberen.

Het was mij natuurlijk wel bekend dat LSD een stimulerend effect heeft: nadat ik het een keer om 21 savonds had genomen, sliep ik pas tegen 7h in de ochtend.... Maar ik had niet gedacht dat het zou kunnen helpen met focus en aandacht.

Ik experimenteer nu met een microdosering om de 2 a 3 dagen. Ik neem deze dan tussen 7 en 8 uur sochtends. Mijn ervaringen tot nu toe:

Allereerst geeft het me veel energie. Ik heb al een paar keer in mijn leven geprobeerd om koffie te minderen, maar kom nooit onder de 1 kop per dag (en gelukkig zelden boven de 4 koppen per dag). Met een microdosis is het echter geen probleem om van de koffie af te blijven. Ik voel me actief, wakker, energiek.

Het meest interessante is echter, dat ik open ga. Ik zie veel meer. Alsof mijn ogen worden geopend, maar op een hele subtiele manier. De zon schijnt mooier, de vogels fluiter intenser. Niet heel veel, maar net genoeg om enorm te genieten van het moois dat een dag bied. Ritalin geeft me een boost van energie waarmee ik aan de slag ga; keuken vies? huppakee opruimen. Met een microdosering is dat anders. Ik voel me energiek, maar ga niet blind aan de slag. Ik bekijk de keuken, neem alles in me op. Paar vieze borden, kruimels. Ik ruim dan ook de keuken op, maar meer omdat de keuken mooier is als hij opgeruimd is.
Een ander interessant fenomeen: ik doe ineens fysieke oefeningen. Normaal weet ik wel dat het goed voor me zou zijn om te bewegen, maar ik heb er zelden zin in. Ik sport 1x in de week (vollybal) en dat vind ik lekker, maar om zo thuis iets te doen... Met een microdosis op voel ik echter dat mijn lijf die beweging nodig heeft. Ik doe het niet omdat het moet, ik doe het omdat mijn lijf het wil... Dan mijn werk: ik kan met een microdosering beter zien wat ik doe. De afleidbaarheid die met mijn ADHD meekomt maakt dat ik snel ongemerkt iets anders doe. Met een microdosering ben ik me enorm bewust van dat ik iets anders doe, en dat het eigenlijk niet zo zinnig is. De LSD geeft me meer vrijheid dan de methylfenidaat: ik ben me gewoon bewuster van wat ik doe, en waarom, en maak daarom nieuwe keuzes, andere keuzes. Met de methyl is er weinig verruimd of helderder bewustzijn, mijn focus is gewoon loeistrak dus ik word niet afgeleid.
Ook mooi is de impact op sociale contacten. met de microdosering kan ik dieper 'inloggen' op mensen. Ik voel mensen dieper aan, alsof ik me veel beter en intenser met ze verbinden kan. Grote verbetering op de methyl, waarmee ik weliswaar wat meer outgoing word in initiele contacten, maar niet echt dieper 'connect' met anderen.
Ook fijn: geen 'rebound' of kater, zoals met de methylfenidaat wel het geval is. In tegendeel, het positieve effect zindert nog een dag lang door.

Al met al: energieker, productiever, creatiever, socialer, en blijer: ik kan met een microdosering echt nog dieper genieten van het feit dat ik leef.

Een 'grote' normale dosis heeft zeker zijn mooie kanten, maar het boeiende van de microdoseringen is, dat ik het gewoon kan integreren in mijn dagelijkse leven en daardoor inzichten ontwikkel die veel dichter bij mijn normale dagelijkse patronen liggen. Ik doe en zie dingen anders, verander onbewuste patronen, waardoor het de dag erna veel makkelijker is om diezelfde 'nieuwe afslag' te nemen. Ik heb pas 3x een microdosis gedaan, dus de ervaring is nog vrij vers, en ik moet langere termijn nog beschouwen, maar tot zover ben ik erg positief over deze nieuwe manier om de LSD tool te gebruiken!

cheiron

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is.

Ik doe mee aan het onderzoek van Fadiman :) Its a dirty job, but someones gotta do it :wink: Er is op zich natuurlijk wel redelijk wat onderzoek naar LSD gedaan, naast dat het gebruik 'in het wild' in zekere zin ook redelijk iets zegt over het middel, dus zo heel bang om proefkonijn te zijn ben ik niet met LSD.

Psychedelibee zei:
Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?

De tolerantie lijkt met deze lage doseringen vrij goed onder controle. Het protocol van Fadiman zegt eigenlijk om de drie dagen (dus twee "nuchtere dagen" ertussen) maar ik heb nu 1 dag ertussen gedaan en dat bevalt ook goed qua effect. Ik denk wel dat 2 dagen ertussen optimaler zal zijn. De 1e nuchtere dag voel ik nog wel de na-effecten. Energieker, opener, etc. Maar dan in lichtere mate. De 2e nuchtere dag zijn alle effecten wel min of meer verdwenen.

High kun je het niet echt noemen. Er is wel een duidelijke moodshift; ik sta meer open voor mijn omgeving en geniet daar dan ook meer van. Ik heb meer oog voor schoonheid van dingen om me heen, geniet meer van simpele dingen zoals een liedje, een bloeiende plant, de zon, de vogels. Maar het is juist de kunst om het omlaag te doseren totdat het niet meer interfereert met mijn dagelijkse routine. Ik nam eerst 1/8 trip, maar mijn papertrips blijken toch wat sterker dan ik dacht, want ik had met 1/8ste toch echt nét wat teveel impact om goed aan de slag te kunnen blijven. Nu heb ik het nog verder omlaag gebracht via de vloeistof; met 3 milliliter uit een druppelaar (nog kleiner snijden dan 1/8ste is niet te doen met die papertrips, dus daarom heb ik er maar een opgelost in wat spawater) is het effect net genoeg aanwezig zonder te verstoren.

mijn zegels zijn helaas niet sterk en bevatten maar 35 ug
dat is wel heel weinig. Maar goed, voor dit doel wel geschikt. De dosering is echter niet altijd betrouwbaar. Mijn advies zou zijn om op te lossen in water, en dan naar beneden te doseren totdat je het net niet meer merkt. Dan weet je dat je rond de 10-15 ug zit.

Psychedelicbee zei:
Thanks voor de link trouwens!
bobsacamano zei:
Heel boeiend dit
Tijdloos zei:
Dank voor het delen , erg interessant.

graag gedaan! Ik had zelf gewild dat ik dit eerder had geweten, en het lijkt vrij onbekend te zijn. Heb zelfs geprobeerd de wikipedia pagina over LSD uit te breiden, maar stuitte daar op zo extreem veel weerstand (ze eisen 2 verschillende wetenschappelijke onderzoeken voordat ik iets mag toevoegen) dat ik dat maar heb opgegeven. Jammer, want zoals ik het nu zie is het echt een waardevolle uitbreiding. Dus spread the word :rock:

miniscule dosis 2C-E gebruiken [...] Geloof hier iets van 3mg

Als je de link volgt naar de lezing van Fadiman, dan spreekt hij over 750 mg 2C-E. Heb er zelf geen ervaring mee.

Tijdloos zei:
Ja klopt dat het ook nootropics worden genoemd in micro dosering. Als je het strict volgt is het 30 dagen elke dag een micro dose. (Correct me if im wrong)

Ik wilde op de wikipediapagina LSD een kopje nootropics invoegen, maar dat werd binnen een kwartier verwijderd door de wikipedia-autisten-politie :confused: nootropisch gebruik van LSD kwam volgens hun niet voor in de literatuur die zij hadden. Fijn, boekenwurmen die het beter weten dan de mensen die het zelf gebruiken. Maar goed, als wij het maar weten :)

Het protocol van Fadiman is strikt genomen dit: 30 dagen lang, elke 3 dagen een dosering (dus: 1 dag microdose, 2 dagen nuchter). Dit om tolerantie te voorkomen. In die 30 dagen houd je dan een logboek bij voor zn onderzoek. Dus wie interesse heeft in dit experiment en mee wil doen aan t onderzoek, Fadiman zoekt nog meer mensen. Z'n email staat in de youtubefilm genoemd (je mag me ook n pb sturen :) )

Een van de meer boeiende dingen aan dit microdoseren vind ik het volgende:
Voor een normale LSD trip maak ik alles leeg. Zorg dat ik niet gestoord word, de ruimte heb, geen verplichtingen, etc etc. En dan drop ik genoeg LSD om even zoet te zijn. Interessante reizen, en dan de dagen daarna weer dingen integreren etc. Maar voor dit hoef ik eigenlijk niks te plannen; het is juist dat ik denk: ik moet vandaag een aantal dingen voor mn werk doen, een stuk schrijven, etc. Met een microdosering heb ik net een wat andere kijk erop, voel ik me net wat energieker, net wat creatiever. Ook om je onder de mensen te begeven is met een microdosering geen enkel probleem. Met +100ug moet je dat niet willen proberen, tenzij je op een vaag feest bent natuurlijk. Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een lezing in een kruidentuin gevolgd, over de geneeskrachtige werking van de kruiden die daar stonden. Met een microdosering op is het echt wel superboeiend om te luisteren en te kijken, en ook leuk om met vreemde mensen een gesprekje aan te knopen. Alles gaat net wat dieper :)

En, voor mij een erg goede plus: het ziet ernaar uit dat ik dit echt kan gebruiken als vervanging voor de methylfenidaat. Nu was ik daar maar net mee begonnen, maar die eerste experimenten met de methylfenidaat waren qua bijwerkingen toch niet echt super. Dan is dit echt veeeel fijner...

cheiron

Bewuste gebruiker
Ik vond dit overzichtje op Reddit http://www.reddit.com/r/LSD/comments/2v ... great_for/
geeft denk ik wel een mooi overzichtje van de doseringen in het lage spectrum.

10ug - great dose for getting work done, boosts my focus, makes me feel sharper, anxiolytic and anti-depressant
20ug - good when giving presentations, lots of (business-y) talking/meetings, a bit hard to stay in deep concentration (which is why I almost always use 10ug for microdosing)
40ug - Euphoria, body language becomes way easier to read, you feel more engaged in conversations and people (well, anything really) appear more interesting, slightly brighter colors, deep concentration quite hard, a bit of a manic tinge (not unpleasant)
80ug - Slight visuals (warping, color shift), definite "high" feeling, very hard to concentrate, quite a bit of mental effort required to hide the effects from others, mydriasis starts to become apparent, urge to be a bit more seclusive and to stay in the background, easier to be overwhelmed
90ug+ - Tripping territory, with the usual effects and required precautions

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wauw te gek! Ik kende dit tot een paar weken geleden niet maar ben wel erg geïnteresseerd geworden. Binnenkort maar eens wat extra zegels kopen en ook op onderzoek uit :) De zegels die ik nu heb liggen heb ik al nodig voor de candyflip :tearsofjoy:

Thanks voor de uitgebreide uiteenzetting :)

cheiron

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Thanks voor de uitgebreide uiteenzetting

graag gedaan!

Het is eigenlijk heel eenvoudig, maar om de een of andere reden had ik er zelf ook nog nooit aan gedacht totdat iemand me tipte...

Ik doe het ondertussen met enige regelmaat. Elke 3 dagen (dus 2 dagen 'zonder' en dan een dag 'met') lijkt op de langere duur toch wat tolerantie te geven. Het zou ook kunnen liggen aan de wateroplossing, mogelijk dat de LSD na verloop van tijd toch afbreekt zodat de oplossing minder sterk wordt.

Daarom heb ik ook af en toe een 'break' maar het is een mooi stuk 'gereedschap' erbij. Ideaal voor alle situaties waar je 'representatief' moet overkomen maar waar een klein beetje 'enhancement' niet weg is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beter dan elke dag ritalin of amfetamine gebruiken, lijkt me.

Maar toch, als er één ding is wat psychedelica ons leert, dan is het toch wel dat we tot veel meer in staat zijn dan we "normaal" denken. Onze zintuigen kunnen immers vele malen beter functioneren, ons denken kan veel scherper en meer geïnspireerd zijn, emoties kunnen veel minder onnodig in de weg zitten, enzovoort. Dat zijn allemaal dingen die psychedelica ons (kunnen) laten zien. Dan snap ik niet waarom je dan concludeert dat je dan maar de hele dag door aan een lage dosis LSD moet zitten. En dat meerdere dagen achter elkaar en met regelmaat. De conclusie moet toch zijn dat je zelf dus in staat bent tot deze dingen?

Het kan zeker interessant zijn om eens te proberen, maar als je op alle vlakken beter functioneert door zoiets, dan gaat het toch zwaar tegenvallen als je er eens mee stopt? Dan maak je jezelf dus gewoon afhankelijk van zo'n middel. Het is toch veel interessanter om uit te zoeken waarom onze zintuigen en ons denken "normaal" zo slecht functioneren, terwijl ze overduidelijk in staat zijn om dat vele malen beter te doen?

cheiron

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Dan snap ik niet waarom je dan concludeert dat je dan maar de hele dag door aan een lage dosis LSD moet zitten. En dat meerdere dagen achter elkaar en met regelmaat. De conclusie moet toch zijn dat je zelf dus in staat bent tot deze dingen?

Mijn suggestie was ook niet om 'dan maar de hele dag door' aan de LSD te zitten. Wat voor mij interessant is, is het idee om LSD te integreren met mijn dagelijkse functioneren.
Eerder had ik de mindset, om voor LSD een dag leeg te ruimen, te zorgen dat ik geen verplichtingen heb, en dan hoog genoeg te doseren voor wat ik beoog. Zinvol, maar altijd buiten mijn dagelijkse routines en daardoor soms lastiger te integreren.

Interessant ik juist dat ik met microdoseren kan leren over mijn dagelijkse leven, terwijl het gebeurt. Zoals je weet heet LSD een cyclische tolerantie. Dat maakt dat je sowieso een afwisseling hebt; de ene dag wel, dan weer twee niet. Tussendoor kun je dan toepassen wat je geleerd hebt.Het herhalen na de 3e dag geeft juist een goede gelegenheid om weer verder te bouwen aan waar je mee bezig bent.

dan gaat het toch zwaar tegenvallen als je er eens mee stopt? Dan maak je jezelf dus gewoon afhankelijk van zo'n middel.

Dat is niet mijn ervaring. LSD heeft een soort zelfingebouwde feedbackloop tegen misbruik. Het confronteert je juist met de punten in je leven waar je vastloopt. Ook afhankelijk worden is niet aan de orde; volgens mij omdat LSD niks uit handen neemt, maar mij juist aan het werk zet. Zie dit onder ogen, kijk hier naar, etc etc.

Mijn ervaring is dan ook dat ik het af en aan doe. Periodes niet, dan weer eens een keer. Reguleert zichzelf. Ik ben afhankelijk van koffie, dat is een stuk lastiger om mee te stoppen....

Het is toch veel interessanter om uit te zoeken waarom onze zintuigen en ons denken "normaal" zo slecht functioneren, terwijl ze overduidelijk in staat zijn om dat vele malen beter te doen?

Dat is precies de reden waarom micordoseren interessant is. Je kunt het 'onderzoek' met behulp van LSD nu ook uitbreiden naar situaties waar je normaal niet aan zou denken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Imo kun je de "lessen" uit psychedelica nou juist zo goed integreren in het dagelijkse leven, zónder dat je de drug nog in je moet hebben. Daar is de periode tussen trips voor ben ik van mening. Ik begrijp dat LSD een soort enhancer is voor je zintuigen en dat dat aantrekkelijk is, maar ik bedoelde met:

Het is toch veel interessanter om uit te zoeken waarom onze zintuigen en ons denken "normaal" zo slecht functioneren, terwijl ze overduidelijk in staat zijn om dat vele malen beter te doen?

dat onze zintuigen hier zelf toe in staat zijn, zonder hulp van bepaalde middelen. Uiteraard kan het eens interessant zijn om dat microdoseren een tijdje te testen hoor. Als experiment kan het vast interessant zijn denk ik, zolang je maar niet afhankelijk wordt. LSD is dan niet verslavend, maar als jij 150% functioneert voor een paar dagen, dan voelt 100% in vergelijking toch vast een flink stuk minder. :wink: Zo zijn paddo's ook niet verslavend, maar heb ik er een tijdje wel wat teveel mijn geluk in gezocht.

cheiron

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Als experiment kan het vast interessant zijn denk ik, zolang je maar niet afhankelijk wordt.

Nee, afhankelijkheid is natuurlijk nooit goed. Is denk ik met alles een vraagstuk, wat voor drugs je ook gebruikt, toch? Wat je ook bereikt met het middel (concentratie, makkelijk sociaal contact, inzicht, plezier, energie, etc etc) het is altijd goed om dat in de gaten te houden. En de een is daar gevoeliger voor dan de ander.

Voor mij was het vooral interessant dat ik LSD ineens op een manier kan gebruiken, waar ik eerder gewoonweg niet was opgekomen. That's all...

LSD is dan niet verslavend, maar als jij 150% functioneert voor een paar dagen, dan voelt 100% in vergelijking toch vast een flink stuk minder. :wink:

Ach, tja, ik heb een tijd veel ayahuasca gedronken, en toen weer niet, met tijden LSD, dan weer maanden niet, zo gaat het met vanalles. Wat dat betreft is LSD nog wel het makkelijkst om een tijdje te gebruiken en dan weer te laten staan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik begrijp het beter nu. :wink: Ik denk er misschien zo over, omdat ik van mezelf vaak heel enthousiast wordt over bepaalde drugs, misschien iets té enthousiast. :wink:

En dat is helemaal waar ja, dat na een tijdje de interesse vanzelf wel weer weg ebt. Al zijn er uitzonderingen natuurlijk. Zo is mijn dosis cafeïne in de ochtend cruciaal. :wink:

En ayahuasca... Interesting. :) Maak je dat zelf dan? Is de ayahuasca ervaring vergelijkbaar met bijvoorbeeld psilocybine? Of toch heel anders?

cheiron

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Ik begrijp het beter nu.
fijn :) volgens mij denken we er ook wel min of meer hetzelfde over. En inderdaad, elk middel kent ook zo zijn 'honeymoon' periode waarin het alleen maar geweldig is. Duurt vaak even om een middel goed te kennen.

Als een middel dan een wat lastiger profiel heeft qua afhankelijkheid doordat je er echt afhankelijk van wordt dan is dat een risico. Gelukkig zijn er weinig dingen die wat dat betreft zo gunstig zijn als LSD, in mijn ogen.

Ik heb een hele tijd ayahuasca gedronken bij de Santo Daime in amsterdam. Zeker interessant, maar dat zijn echt lange rituelen waar niet iedereen zich in thuis voelt. Ik heb het ook een tijdje zelf gemaakt, hoewel ik dan chaliponga ipv het meer gebruikelijk chacruna gebruikte, en syrian rue ipv de liaan. Maar dat is een kwestie van smaak (niet letterlijk trouwens, het blijft enorm smerig).

En pfff, ayahuasca vergelijkbaar... Nou, niet echt met psilocybine. Ik heb met ayahuasca echt waanzinnige dingen meegemaakt. Misschien als je 5 gram paddestoelen eet , dat je daar uitkomt. Er staan op t forum geloof ik wel nog wat oude reports van me... zo ff snel bijvoorbeeld deze viewtopic.php?f=21&t=28909&p=1108637&hilit=santo+daime#p1108637

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik raak steeds meer geïnteresseerd in ayahuasca, zeker omdat het zelf te maken is met ingrediënten uit de smartshop. Het hele ceremonie gebeuren stoot me nogal af, omdat ik als ik wil trippen vanuit een spiritueel oogpunt, het liefste alleen trip. Kun je door het zelf te maken net zo'n goeie ervaring krijgen? Of zou je zeggen dat de ceremonie enorm veel toevoegt?

Ik ben bekend met best hoge doseringen psilocybine. 50, 60, 70 gram (vers uiteraard, niet droog :P ) gedaan en dat waren ook enorm overweldigende en waanzinnige ervaringen. Totaal anders dan een normale dosis. Qua psychedelica heb ik een grote voorkeur voor de meer natuurlijke varianten, dus daarom trekt ayahuasca me nu ook enorm, net als peyote/san pedro. Enorm benieuwd naar hoe zo'n ervaring is. :) Ik ga je report nog lezen!

cheiron

Bewuste gebruiker
Nou ja, een ceremonie heeft natuurlijk wel heel veel impact. Set & setting...
Ik vond het in het begin wel prettig, omdat het een soort veiligheid gaf wanneer ik dacht dat ik deze keer echt waanzinnig was geworden :)

Alleen trippen.... dat heb ik na verloop van tijd wel gedaan met ayahuasca, maar ik zou het zeker niet willen adviseren de eerste keer. Ayahuasca kan nogal diepe herinneringen naar boven halen, dat vraagt toch een zekere inbedding. Maar goed, iedereen is anders, maar ik durfde het pas na verloop van tijd aan.

DMT roken zou misschien een wat laagdrempeligere stap zijn. Dat is na 15 minuten toch uitgewerkt, dat is dan weer een voordeel. Kun je ook eenvoudig (relatief eenvoudig) zelf maken met wat huis-tuin-en-keuken chemie.

Qua report, die link is echt een van mn allereerste ervaringen. Ik heb ondertussen wel wat uitgebreidere teksten, check je pb :) oja, en in mn onderschrift ook nog wat linkjes.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Diepe herinneringen bovenhalen en verwerken is zo'n beetje mijn hele bedoeling van mijn psychedelica gebruik en meditatie. Het kan me niet gauw te heftig gaan met psychedelica en dat doe ik al jaren, dus wat dat betreft klinkt in m'n eentje ayahuasca doen me als muziek in de oren. Aan de andere kant moet je dingen als dit natuurlijk ook weer niet onderschatten. Wie weet heb ik geen benul van hoe heftig ayahuasca en DMT zijn en is psilocybine, zelfs in hoge dosissen, kinderspel vergeleken bij die twee. :P (Al kan ik dat eigenlijk maar moeilijk geloven, met wat ik allemaal gezien heb. Maar stiekem hoop ik dat ayahuasca en DMT nog veel indrukwekkender zijn. :wink: )

DMT interesseert me ook, maar ayahuasca eigenlijk meer omdat ik juist liever op een lager tempo door zo'n trip ga, om goed de tijd te hebben om die inzichten in me op te nemen.

Zoals gezegd ga ik je teksten nog lezen. Super interessant allemaal! Geweldig trouwens ook, deze community met gelijkgestemde mensen. :wink: Mijn vrienden hebben hier niet zo'n intense interesse in zoals ik die heb.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
DMT interesseert me ook, maar ayahuasca eigenlijk meer omdat ik juist liever op een lager tempo door zo'n trip ga, om goed de tijd te hebben om die inzichten in me op te nemen.
Hoewel ik Ayahuasca nog niet geprobeerd heb helaas, denk ik dat Ayahuasca wel beter geschikt is voor het opwekken van inzichten en deze te verkennen. Persoonlijk vind ik DMT wel heel heftig, maar door de korte werkingsduur mis ik wel het introspectieve karakter. Bij DMT ben ik 5 tot 10 minuten vooral overdonderd door de bizare visuals en dan ben ik eigenlijk alweer bijna terug.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, daar ben ik dus wat bang voor. Al trekt het me nog steeds heel erg aan hoor.

cheiron

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Diepe herinneringen bovenhalen en verwerken is zo'n beetje mijn hele bedoeling van mijn psychedelica gebruik en meditatie. Het kan me niet gauw te heftig gaan met psychedelica en dat doe ik al jaren, dus wat dat betreft klinkt in m'n eentje ayahuasca doen me als muziek in de oren.

Nou, dan ben je met ayahuasca wel aan het goede adres. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn natuurlijk allerlei plekken waar je ayahuasca kunt drinken, met allerlei soorten rituelen, van heel los tot heel gestructureerd. Het mooie van ayahausca is dat je vrij goed kunt doordoseren. Je drinkt een eerste glas, dat werkt ongeveer 2 uur, daarna drink je een tweede glas en afhankelijk van hoe je erin zit, drink je meer of minder. Dan eventueel een derde of vierde glas. Verschilt ook erg per persoon. Ik heb wel eens met een groep mensen een ritueel gedaan, en de een had echt vier volle glazen nodig, de ander had aan een half glas al genoeg. En met ayahuasca kom je op een bepaald punt toch echt wel ergens dat je denkt: ok, dit is meer dan sterk genoeg...

Aan de andere kant moet je dingen als dit natuurlijk ook weer niet onderschatten. Wie weet heb ik geen benul van hoe heftig ayahuasca en DMT zijn en is psilocybine, zelfs in hoge dosissen, kinderspel vergeleken bij die twee. :P

Tja, het is ook iets waarin je een beetje moet leren navigeren. Ik heb mensen gezien die op hoge doseringen gewoon helemaal de weg kwijtraken en door diepe emoties heentrekken. Ayahuasca kan heel veel zijn: heel emotioneel, maar ook heel beeldend, of allebei, etc.

Ja, vind ik zelf ook een nadeel van DMT. Ben je er net, moet je alweer weg. Bij de Santo Daime zijn er rituelen die 12 of 14 uur duren, dan drink je 6 a 7 keer ayahuasca. Dan heb je echt wel uitgebreid de tijd om alles te onderzoeken wat je wilt onderzoeken. Maar DMT is niettemin interessant.

Mijn vrienden hebben hier niet zo'n intense interesse in zoals ik die heb.
Ha, ja , dat wordt er ook niet beter op met veel ayahuasca, is mijn ervaring :) Dat was voor mij eigenlijk het voornaamste nadeel van veel ayahuasca drinken. Ik had zulke vreemde ervaringen (die op zichzelf heel goed waren) dat het op een gegeven moment lastiger werd om aan te sluiten op mijn sociale omgeving. "Hoe gaat het ermee?" "Ja, goed hoor, ik was gisteren aan het tijdreizen naar de middeleeuwen. Erg interessant. Daarna heb ik een groep wezens op Saturnus bezocht." Onze cultuur kan daar niet zo veel mee, helaas...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
cheiron zei:
Bij de Santo Daime zijn er rituelen die 12 of 14 uur duren, dan drink je 6 a 7 keer ayahuasca. Dan heb je echt wel uitgebreid de tijd om alles te onderzoeken wat je wilt onderzoeken. Maar DMT is niettemin interessant.
Krijg je bij Santo Daime eigenlijk wel de kans om je eigen reis te maken door het hele ritueel of proberen zij je naar hun denkwijzen te sturen? Persoonlijk lijkt het trippen in een kerkelijke setting me niet echt aantrekkelijk, maar misschien heb ik er ook wel gewoon een verkeerd beeld bij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
cheiron zei:
Nou, dan ben je met ayahuasca wel aan het goede adres. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn natuurlijk allerlei plekken waar je ayahuasca kunt drinken, met allerlei soorten rituelen, van heel los tot heel gestructureerd. Het mooie van ayahausca is dat je vrij goed kunt doordoseren. Je drinkt een eerste glas, dat werkt ongeveer 2 uur, daarna drink je een tweede glas en afhankelijk van hoe je erin zit, drink je meer of minder. Dan eventueel een derde of vierde glas. Verschilt ook erg per persoon. Ik heb wel eens met een groep mensen een ritueel gedaan, en de een had echt vier volle glazen nodig, de ander had aan een half glas al genoeg. En met ayahuasca kom je op een bepaald punt toch echt wel ergens dat je denkt: ok, dit is meer dan sterk genoeg...
Ik ben 30. Dat van steeds weer een glas drinken wist ik helemaal niet trouwens. Ik dacht 1 glas en that's it. Dan is het dus maar goed om een flinke pot van dat brouwsel te maken, mocht je door willen trippen.

Tja, het is ook iets waarin je een beetje moet leren navigeren. Ik heb mensen gezien die op hoge doseringen gewoon helemaal de weg kwijtraken en door diepe emoties heentrekken. Ayahuasca kan heel veel zijn: heel emotioneel, maar ook heel beeldend, of allebei, etc.
Kan ik me voorstellen ja. Misschien dat iets anders proberen ook wel goed is voor me, want ik zit er nu vaak als een boeddha bij tijdens een trip (Niet dat dat verkeerd is! Maar het is niet meer zo'n uitdaging als eerst.). Het is vaak dat ik in het begin van een trip overweldigt lijk te worden en dan komt er een moment dat ik de boel gewoon aan het overzien ben en die negatieve gedachten/emoties/"entiteiten" geen schijn van kans meer hebben om me te overmeesteren. Specifieke herinneringen komen ook niet echt meer naar boven, het is meer een puur gevoel van een negatieve kracht die me van m'n stuk wil brengen. Ik ben echt enorm benieuwd naar hoe dat gaat met ayahuasca en of ik daar nog dieper mee kan gaan. Dingen als naar andere werelden, locaties en tijden gaan zoals jij het omschrijft maak ik ook nooit mee met psilo. Nou ja, het is maar hoe je een andere wereld omschrijft natuurlijk, want er blijft niet veel van over van hoe ik normaal de wereld beleef. :wink:

Ha, ja , dat wordt er ook niet beter op met veel ayahuasca, is mijn ervaring :) Dat was voor mij eigenlijk het voornaamste nadeel van veel ayahuasca drinken. Ik had zulke vreemde ervaringen (die op zichzelf heel goed waren) dat het op een gegeven moment lastiger werd om aan te sluiten op mijn sociale omgeving. "Hoe gaat het ermee?" "Ja, goed hoor, ik was gisteren aan het tijdreizen naar de middeleeuwen. Erg interessant. Daarna heb ik een groep wezens op Saturnus bezocht." Onze cultuur kan daar niet zo veel mee, helaas...
Ja, aan de ene kant best wel lastig. Ik bedoel, het blijven je vrienden, maar dan vooral in de zin van lol trappen met elkaar en praten over het dagelijks leven en dergelijke. Zo zat ik laatst met mijn beste vriend aan de LSD en voelde ik mij helemaal naar de natuur (vogelgeluiden, planten/bomen, water, enzovoort) toe trekken en ligt mijn beste vriend daar urenlang alleen maar naar "grappige" plaatjes op z'n smartphone te kijken. Iets waar ik tijdens een trip een enorme aversie voor voel. Zelfs nuchter begin ik me meer en meer te storen aan die oppervlakkigheid, maar goed. Niet dat ik me beter voel dan dat hoor, dat is het helemaal niet. Maar ik zoek eigenlijk (soms wanhopig) naar meer diepgang in het leven, dan alleen maar met carrière, relaties en vermaak bezig zijn. Dit heb ik gevonden in psychedelica, meditatie en de natuur en als andere mensen om je heen dat niet zo zien, dan groei je toch iets uit elkaar.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ben zelf geïnteresseerd geraakt in microdoseren door onder andere dit topic. Ik ben absoluut niet van plan om die om de drie dagen te gaan doen maar ik ben gewoon benieuwd naar de effectiviteit. Zelf heb ik geen ervaring met LSD maar het schijnt dus ook met andere middelen te doen te zijn, zoals 2CE (hier genoemd, 0.75 mg tot 3 mg) en paddo's. Nou denk ik dat het het best is om een langwerkend middel te kiezen, waar dus naar verwachting de gehele dag voordeel uit te halen valt. Mijn vraag: is er een bepaalde richtlijn voor de dosis, bijvoorbeeld als percentage van de treshold dosis van hallucinogene middelen? Neem bijvoorbeeld 2C-P met een treshold van ± 4 mg, wat zou dan een goede dosis zijn, en denken jullie dat dit een effectief middel is voor microdoseren?

Ik hou graag de afweegmethode buiten de discussie omdat daar al andere topics over zijn.

Ik vond deze vraag het niet waard om een nieuw topic te maken aangezien dit topic over microdoseren over het algemeen gaat.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het slimst is om op erowid of elders de treshold dosis op te zoeken van de gewenste stof. Van de treshold doe je een kwart tot max de helft.
Bij LSD , 2-cb werkte dat zo.
Hoop dat het gaat bevallen als je het gaat doen !

cheiron

Bewuste gebruiker
Nou, ik zou eerder zeggen dat je net op de threshold wilt zitten. Dat hangt natuurlijk ook van het gewenste effect en doel af.

De definitie van threshold dose is namelijk: de minimale dosis die een waarneembaar effect geeft.

Het is in mijn ogen de bedoeling dat ik nét genoeg effect waarneem voor een 'enhancement' maar niet teveel om wat ik dan ook wil doen negatief te beinvloeden. Voor LSD zit de threshold officieel rond de 15-20 ug. In mijn ervaring is dat precies een mooie dosering, misschien soms nét daarboven. Onder de threshold dosis merk je er, per definitie, helemaal niks van. En dat is nu ook weer niet de bedoeling, zou ik zeggen, waarom neem je het anders...

Ik denk dat het sowieso verstandig is om ervaring met een stof te hebben op 'normale' doseringen. Met de LSD heb ik bijvoorbeeld meegemaakt dat iemand zonder enige ervaring ermee niet zo goed weet wat hij met die threshold effecten aanmoet, terwijl iemand met ervaring begrijpt wat het volle potentieel is van wat hij nu aanboort.

Op sommige momenten kan een tikje extra erboven ook juist mooi zijn, bv op een familiefeest, of een dagje naar n museum etc waar een volle dosis van een middel misplaatst zou zijn maar bv 35-40 ug juist heel interessant kan zijn. Ben benieuwd wat je ervaring ermee gaat zijn.

btw: het drie-dagen-protocol van Fadiman is niet iets wat ik gecontinueerd heb overigens; het protocol zelf is ook 30 dagen, specifiek voor zijn onderzoek. Het is meer dat het kan, en dat het een interessante manier is om er kennis mee te maken in heel wisselende omstandigheden zonder dat je er echt een dag voor vrijmaakt, maar gewoon in de routine.

ooscaar

Wijs gebruiker
Erg bedankt voor de reacties allebei! Ik zal het eerst proberen met 2C-B vanwege de korte werkingsduur denk ik, en later eventueel met een potenter en langer werkend middel. Mocht ik het testen met 2C-P, dan probeer ik wel eerst 1 en dan eventueel een paar dagen later 2 mg als 1 te weinig was. Ik heb wel eens een report gelezen over 4 mg (wordt vaak als threshold gezien) wat toch wel echt te intens was voor microdoseren. Hoe dan ook, ik zal wat van me laten horen als ik het ga proberen. Ik ben erg benieuwd of andere middelen dan LSD dezelfde toegevoegde waarde kunnen geven op dit gebied.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Erg bedankt voor de reacties allebei! Ik zal het eerst proberen met 2C-B vanwege de korte werkingsduur denk ik, en later eventueel met een potenter en langer werkend middel. Mocht ik het testen met 2C-P, dan probeer ik wel eerst 1 en dan eventueel een paar dagen later 2 mg als 1 te weinig was. Ik heb wel eens een report gelezen over 4 mg (wordt vaak als threshold gezien) wat toch wel echt te intens was voor microdoseren. Hoe dan ook, ik zal wat van me laten horen als ik het ga proberen. Ik ben erg benieuwd of andere middelen dan LSD dezelfde toegevoegde waarde kunnen geven op dit gebied.
Je zult een beetje je eigen treshold dosis moeten vinden aangezien dat best per persoon kan verschillen. Maar gezien de enorme potentie van 2C-P denk ik dat 4mg al snel boven een treshold dosis zit. Dus denk dat het inderdaad wel verstandig is om dan met 1mg te beginnen. Ik weet niet hoe lang 2C-P werkt in zulke lage doseringen, maar het zou kunnen dat het misschien wel net iets te lang duurt voor gewoon een normale dag. Dan zou 2C-E misschien een betere optie zijn.

Ben benieuwd naar je ervaringen in ieder geval als het zo ver is.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Je zult een beetje je eigen treshold dosis moeten vinden aangezien dat best per persoon kan verschillen. Maar gezien de enorme potentie van 2C-P denk ik dat 4mg al snel boven een treshold dosis zit. Dus denk dat het inderdaad wel verstandig is om dan met 1mg te beginnen. Ik weet niet hoe lang 2C-P werkt in zulke lage doseringen, maar het zou kunnen dat het misschien wel net iets te lang duurt voor gewoon een normale dag. Dan zou 2C-E misschien een betere optie zijn.

Ben benieuwd naar je ervaringen in ieder geval als het zo ver is.
Ik las op wat Engelstalige fora dat ± 1 mg inderdaad de juiste dosis is voor dit doel. Ook heb ik vernomen dat een 2C-P trip, inclusief de tijd dat het aan het uitwerken is, en de eerste drie uur dat het aan het inwerken is, zo'n 16 uur duurt. Wanneer ik dit ga proberen, zorg ik dus dat ik hem klaar leg en neem zodra de wekker om 07:00 gaat. Het zou dus perfect kunnen voor dit doel zijn aangezien ik op een normale dag ook 16 uur wakker ben. Ik ben ook erg benieuwd in ieder geval!

Fool

Badass junkie
Een kwartiertje geleden 1/8'ste zegel onder mn tong gelegd, ben benieuwd. Heb wel het idee dat ik me al wat rustiger en toch meer gefocussed voel dan normaal.

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Een kwartiertje geleden 1/8'ste zegel onder mn tong gelegd, ben benieuwd. Heb wel het idee dat ik me al wat rustiger en toch meer gefocussed voel dan normaal.
Hoe bevalt het nu? Is het merkbaar en is het effect positief?

Ikzelf heb vanochtend voor het ontbijt een microdosis 2C- B van 3 mg genomen. Het was merkbaar, ik was wat positiever en keek misschien op een andere manier naar dingen. Ook was ik iets opgewekter. Ik kan alleen niet zeggen dat ik er echt van onder de indruk was, dit ga ik niet vaker doen denk ik. Binnenkort zal ik ook laten horen hoe het met 2C-P is bevallen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Ben benieuwd! Vanwaar zo laat op de dag eigenlijk?

Bobsacamano

Badass junkie
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Fool zei:

Fool

Badass junkie
ooscaar zei:
Fool zei:
Hoe bevalt het nu? Is het merkbaar en is het effect positief?

Ikzelf heb vanochtend voor het ontbijt een microdosis 2C- B van 3 mg genomen. Het was merkbaar, ik was wat positiever en keek misschien op een andere manier naar dingen. Ook was ik iets opgewekter. Ik kan alleen niet zeggen dat ik er echt van onder de indruk was, dit ga ik niet vaker doen denk ik. Binnenkort zal ik ook laten horen hoe het met 2C-P is bevallen.
Het bevalt me eigenlijk best goed, het is in ieder geval overduidelijk merkbaar. Ik voel me enthousiast, heb net een aantal uur een online cursus thermodynamica gevolgd, omdat ik het idee heb dat me dat in mijn minor (waar de medestudenten dus het vak thermodynamica gehad hebben) van pas komt. Ik begin wel te snappen wat Cheiron met "gewoon een goede dag" bedoeld. Het voelt niet geforceerd, geen bodemloze put gemaakte energie om mee te concentreren, maar gewoon het extra zetje om ergens aan te beginnen en wat extra voldoening uit de dingen die je doet of de dingen die om je heen zijn. :)

Jammer dat je 2C-B trial niet beviel trouwens, wat denk je meer met een 2C-P microdosering te kunnen bereiken?

Psychedelibee zei:
Fool zei:
Ben benieuwd! Vanwaar zo laat op de dag eigenlijk?
Omdat ik het eerst nog niet tijdens mijn college wou proberen (was nog enigszins sceptisch over wat zo'n dosering met mij zou doen) en mijn ritme zo verpest is dat ik denk dat ik 's ochtends door het effect heen zou luieren en er minder baat bij zou hebben.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.

Bovenaan