Micro dosering MDMA

Nielss

Newbie
Beste Formers,

Ik ben vrij nieuw met MDMA en ik had een vraagje, kan je ook MDMA micro doseren? Net als bij LSD of Paddos? Bijv. 0,5 gram per kg lichaams gewicht (ik wil me alleen blij voelen en niet het effect van LSD of Paddos krijgen).

Ik zou het graag een keertje alleen willen nemen zonder het echte goede effect. moet ik meer nemen voor dat er uberhaupt iets gebeurd of is dit mogelijk? Zoja heeft iemand hier evaring mee?

Mvg Nielss

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Nielss,

Ik heb hier sterke vraagtekens bij want stel je weegt 75 kg en je neemt 0,5mg per kilo "neem aan dat je dat bedoelde en geen halve gram per kilo haha" dam zou je als nog 35mg nemen. Dit is normaal niet veel maar ik denk wel dat het genoeg kan zijn om je serotonine goed leeg te trekken. Ik zou dit echt afraden.

En waarschijnlijk heb je nooit LSD gedaan maar daar word je ook behoorlijk blij van. MDMA is niet echt geschikt voor microdosering.

Nielss zei:
Beste Formers,

Ik ben vrij nieuw met MDMA en ik had een vraagje, kan je ook MDMA micro doseren? Net als bij LSD of Paddos? Bijv. 0,5 gram per kg lichaams gewicht (ik wil me alleen blij voelen en niet het effect van LSD of Paddos krijgen).

Ik zou het graag een keertje alleen willen nemen zonder het echte goede effect. moet ik meer nemen voor dat er uberhaupt iets gebeurd of is dit mogelijk? Zoja heeft iemand hier evaring mee?

Mvg Nielss

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MDMA kan absoluut niet als microdosering nee. Als je dagelijks 35mg zou gebruiken denk ik dat je dag steeds slechter zal eindigen en je uiteindelijk met geestelijke klachten waaronder een depressie achterblijft. Het werkt sowieso te kort voor microdoseren en als je serotonine op is werkt het helemaal niet meer.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Erowid zegt dat de threshold dosis 30 mg is. Dus in theorie zou het moeten werken.

Gewoon proberen dus. Bevalt het niet? Niet meer doen.

SmartieAndMe zei:
MDMA kan absoluut niet als microdosering nee. Als je dagelijks 35mg zou gebruiken denk ik dat je dag steeds slechter zal eindigen en je uiteindelijk met geestelijke klachten waaronder een depressie achterblijft. Het werkt sowieso te kort voor microdoseren en als je serotonine op is werkt het helemaal niet meer.
Nielss zei:
Ik zou het graag een keertje alleen willen nemen zonder het echte goede effect.

ooscaar

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Erowid zegt dat de threshold dosis 30 mg is. Dus in theorie zou het moeten werken.

Gewoon proberen dus. Bevalt het niet? Niet meer doen.

SmartieAndMe zei:
Nielss zei:
Wat is dat nou voor advies? Je jaagt op deze manier alsnog je hele serotoninevoorraad erdoorheen zonder echt lekker te gaan. Als je dit echt heel graag wilt en bereid bent hiervoor en hierna drie pauze te nemen van MDMDA, kun je het best doen, maar ik neem aan dat je het dan toch liever gewoon die keer echt goed aanpakt. Je moet echt niet denken dat je met een dosering van 35 mg of zelfs lager geen schade veroorzaakt. Met zo'n dosis is alsnog een pauze nodig.

Zoals de anderen al zeiden, te frequent gebruik van MDMA haalt je met een heel groot tempo in met als gevolg nare klachten als depressies. Plus dat de MDMA dan nooit meer goed zal werken.

Edit: misschien beter dus als je gewoon LSD haalt, of een ander langwerkend tripmiddel. Laatst met 2C-P microdoseren was ik ook de hele dag wat vrolijker. Je gaat niet licht trippen van een microdosis psychedelica.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Wat is dat nou voor advies?
En vervolgens geef je precies hetzelfde advies:
ooscaar zei:
Je jaagt op deze manier alsnog je hele serotoninevoorraad erdoorheen zonder echt lekker te gaan. Als je dit echt heel graag wilt en bereid bent hiervoor en hierna drie pauze te nemen van MDMDA, kun je het best doen, maar ik neem aan dat je het dan toch liever gewoon die keer echt goed aanpakt. Je moet echt niet denken dat je met een dosering van 35 mg of zelfs lager geen schade veroorzaakt. Met zo'n dosis is alsnog een pauze nodig.
:beer:

ooscaar zei:
Zoals de anderen al zeiden, te frequent gebruik van MDMA haalt je met een heel groot tempo in met als gevolg nare klachten als depressies. Plus dat de MDMA dan nooit meer goed zal werken.
Nielss zei:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja okay goed punt, nu ik het zo lees :tearsofjoy:

Alleen gewoon proberen, ja het kan, maar Nielss moet zich wel goed beseffen dat je niet een lage dosis MDMA even tussendoor kunt doen zonder verder schade te veroorzaken. Dat in acht nemend, lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat Nielss het echt wil, dus een advies van: doe maar en als het niet bevalt niet meer doen, is misschien niet echt een goed advies, aangezien wij al kunnen voorzien dat het hoogstwaarschijnlijk toch niet gaat bevallen.

Maarja nog een keer hetzelfde advies dus, maar ik dacht dat het misschien wat duidelijker voor Nielss moest zijn dat een MDMA microdosis niet echt een geweldig idee is, ook niet om eenmalig te proberen. :P

MeejheM

Badass junkie
Vooruit, ik ben in goed humeur... helemaal mee eens.

iemand weleens geprobeerd net zo weinig te blowen dat je het zelf net niet echt merkt, maar dat je wel al je geld opmaakt in de sjop?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
iemand weleens geprobeerd net zo weinig te blowen dat je het zelf net niet echt merkt, maar dat je wel al je geld opmaakt in de sjop?
Niks voelen van blowen en ik gaan niet samen. Ik ben altijd al stoned na twee trekjes :tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
MeejheM zei:
Niks voelen van blowen en ik gaan niet samen. Ik ben altijd al stoned na twee trekjes :tearsofjoy:
Misschien 1 trekje proberen? :P

MacLeod

Admin
Forumleiding
Beheerder
Ik bump deze even, want ik kwam dit artikel tegen toen ik eens googelde op 'mdma microdose'. Kennelijk niet een erg goed idee:

MICRODOSING WITH MDMA COULD BE DEADLY
There is a lot of evidence to suggest that frequent MDMA use can be very bad for you. MDMA is not like classic psychedelics; it’s an amphetamine, a stimulant, and will be doing very different things to your body than a tab of LSD.

One well-known study looked at 29 recreational users of ecstasy, who typically took high doses more than twice a week.[1] The study found that 28% of these people were suffering from defects in their heart valves, which could lead to serious heart problems. None of the control subjects had any similar defects.

It’s thought that the reason MDMA is so toxic at frequent high doses is because of its effects on a specific receptor in the heart. High concentrations of the 5HT2B receptor are found on the heart – and when these are activated by MDMA, it sets in motion a signaling pathway that can cause defects in the heart valves if kept active for too long.[2]

Bovenaan