Miauw

spongecola

Belezen gebruiker
Vorige week heb ik voor het eerst miauw gebruikt. Het was een leuke ervaring, voelde me heerlijk en alles was lekker intens. Bovendien kon ik nog prima in slaap komen, echter hoor ik toch veel wisselende dingen over deze drug. Mensen zijn er door in het ziekenhuis beland, bloedvaten die beknellen etc. Is dit een drug die vele risico's met zich mee brengt? Ik zou het namelijk wel vaker willen gebruiken. Ik heb 3 punten gehad die zo rond de 100mg lagen.

MeejheM

Badass junkie
Loop ik zo achter dat "Miauw" me totaal niks zegt, of is het een onbekend middel?

zoals je zal begrijpen kan je je verder niks zeggen over "miauw".

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik neem aan dat je gewoon mephedrone bedoelt? Beter gebruik je die naam, ipv de volstrekt belachelijke bijnaam die het ooit gekregen heeft. Op die manier snapt iedereen waar je het over hebt in ieder geval.

Maargoed ik heb mephedrone 1 keer gebruikt en vond het persoonlijk ook top spul, qua effect zit het echt een beetje tussen mdma en coke in.

Of het zo gevaarlijk is? Als je de doseringen bescheiden houdt geeft het vooral een fijne ervaring. Wel is het zo dat cathinones, de familie waar ook mephedrone toe behoort, een veel grotere aanslag op je hart en vaten stelsel vormen dan de amfetamines. Het heeft dus meer risico's en met name in hoge doseringen grotere acute risico's op het gebied van vasoconstrictie.

En het probleem met onder andere mephedrone is dat de neiging om te herdoseren voor velen groter is dan bij coke bijvoorbeeld. Dit maakt dat velen uiteindelijk over een avond veel te veel weg werken en uiteindelijk helemaal blauw worden van de vasoconstrictie.

Ook wanneer je je doseringen bescheiden houdt vormt het nog steeds een grotere aanslag op je hart en vaten stelsel, dus eigenlijk geldt dat je het beter niet te vaak kunt gebruiken.

MeejheM

Badass junkie
Wanneer Miauw Mephedrone is weet ik erg geen gordon of gerard van af.

Probeer a.u.b. bij minder bekende middelen gewoon de farmaceutische naam te gebruiken.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Mephedrone of 4-MMC is nu niet bepaalde een minder bekend middel. Integendeel..

Deze stof is behoorlijk populair geweest en is het eigenlijk nog steeds, maar dan illegaal.

MeejheM

Badass junkie
Ik kom het in de huiselijke of professionele sfeer nooit tegen onder de naam "miauw". Om het spul te verdedigen, ofwel in een hoekje stoppen heeft niemand wat aan.

Misschien kan ik het beter zelf uitproberen.

Bobsacamano

Badass junkie
Kan kloppen het word namelijk ook altijd aangeduid met de naam "Miauw Miauw" dus twee keer. Maar goed dan alsnog is het beter de gewone naam te gebruiken.

MeejheM zei:
Ik kom het in de huiselijke of professionele sfeer nooit tegen onder de naam "miauw". Om het spul te verdedigen, ofwel in een hoekje stoppen heeft niemand wat aan.

Misschien kan ik het beter zelf uitproberen.

MeejheM

Badass junkie
Bij Amfetamine(speed, pep, snelle...) en Cocaïne(Coke, sos, wit...) et cetera ken ik de meeste namen wel, maar als we alles straatnamen gaan geven dan ben ik de draad kwijt. met name door de beschikbaarheid van allerlei Research Chemicals, die er jaren geleden gewoon niet waren, en over een paar jaar illegaal zijn, en je waarschijnlijk nooit meer iets over hoort.

Er heeft vast al iemand een straatnaam voor 4-AcO-DMT verzonnen, om maar iets te noemen wat best een kortere naam zou kunnen krijgen. '4-AcO-DMT' laat in elk geval weinig aan de verbeelding over. vooral het DMT zal de meeste mensen al de goede richting in sturen.

Dit lijkt me een goeie sticky post waard waarin men in elk geval straat namen op zou kunnen zoeken.

Bobsacamano

Badass junkie
Volgens mij hebben er heel veel geen straatnaam.

MeejheM zei:
Bij Amfetamine(speed, pep, snelle...) en Cocaïne(Coke, sos, wit...) et cetera ken ik de meeste namen wel, maar als we alles straatnamen gaan geven dan ben ik de draad kwijt. met name door de beschikbaarheid van allerlei Research Chemicals, die er jaren geleden gewoon niet waren, en over een paar jaar illegaal zijn, en je waarschijnlijk nooit meer iets over hoort.

Er heeft vast al iemand een straatnaam voor 4-AcO-DMT verzonnen, om maar iets te noemen wat best een kortere naam zou kunnen krijgen. '4-AcO-DMT' laat in elk geval weinig aan de verbeelding over. vooral het DMT zal de meeste mensen al de goede richting in sturen.

Dit lijkt me een goeie sticky post waard waarin men in elk geval straat namen op zou kunnen zoeken.

MeejheM

Badass junkie
Nee, maar dan is het ook geen probleem.

Wanneer men meerdere namen gaat gebruiken, waar sommige misschien voornamelijk door katachtigen gebruikt worden word onderscheiden van de middelen die bedoeld worden vager. Voornamelijk in de RC subtopics, maar misschien ook voor een oudere of jongere generatie dan anderen.

Ik vroeg me al tijden af waarom die katten buiten zo bedelden, ze zijn gewoon verslaafd...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
Ik vroeg me al tijden af waarom die katten buiten zo bedelden, ze zijn gewoon verslaafd...
:tearsofjoy:

MeejheM zei:

Beetje risky, ik zou liever gewoon niet over straatnamen praten dan dwing je mensen om de echte naam op te zoeken. Wordt veel te verwarrend als er 10 namen voor 1 middel bestaan met alle risico's van dien.

MeejheM

Badass junkie
Ik geef je op beide punten gelijk. Maar houd in je achterhoofd dat stoffen chemisch ook op meerdere manieren te (be-)schrijven zijn.

RC's in een topic indelen net als bijvoorbeeld "stimulanten" of "psychedelica" lijkt me ook lastig aangezien de meesten direct vergeleken worden met een klasse drugs op lijst 1, terwijl het aanbod en benaming van de stoffen juist hun korte bestaansrecht toestaat.

Kortom: Moeilijk.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
Ik geef je op beide punten gelijk. Maar houd in je achterhoofd dat stoffen chemisch ook op meerdere manieren te (be-)schrijven zijn.

Ja maar dat lijkt me hier niet relevant.

MeejheM zei:
RC's in een topic indelen net als bijvoorbeeld "stimulanten" of "psychedelica" lijkt me ook lastig aangezien de meesten direct vergeleken worden met een klasse drugs op lijst 1, terwijl het aanbod en benaming van de stoffen juist hun korte bestaansrecht toestaat.

Ik heb deze zin echt 5x gelezen, maar hij bevat echt geen enkele boodschap

MeejheM

Badass junkie
3,4-Methylendioxy-N-methylamphetamine is duidelijk, maar wat omslachtig voor gebruik op een forum. Helemaal wanneer je volgens sommigen ook XTC kan zeggen.

C11H15NO2 staat onderaan mijn poster aan de muur. Dat is scheikundig vergelijkbaar met iemand vertellen hoeveel legoblokjes hij van elke kleur mag/moet gebruiken, maar zegt niet zo heel veel over de uiteindelijke molecuul.

MDMA lijkt me een goede tussenweg.

RC's in een topic indelen net als bijvoorbeeld "stimulanten" of "psychedelica" lijkt me ook lastig...
Is denk ik nog wel te volgen, dat is mijn mening.

Daarna probeer ik op een omslachtige wijze uit te leggen dat veel RC's volgens mij een relatief korte levensverwachting hebben, vergeleken met Cocaïne, Heroïne, Amfetamine et cetera.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien moet je niet op omslachtige wijze iets proberen uit te leggen. En als je dat wel doet, in ieder geval goede zinnen gebruiken. Je gebruikt een hoop mooie woorden maar uiteindelijk staat er niet wat je bedoelt.

Maar goed dit leidt verder nergens toe en het antwoord op het topic is al gegeven dus Smartie out :wave:

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Het enige wat ik nog toe te voegen heb is dat ik dit jaar op een festival een gast heb gezien die vanaf zijn enkels tot aan het midden van zijn rugg helemaal blauw/paars/zwart was. Gevraagd of alles goed ging en of hij niet beter een bezoekje kon brengen aan de EHBO. Later hoorde ik van zijn vrienden dat hij 4-MMC gebruikt had. Ik krijg het beeld maar moeilijk van mijn netvlies, ook al is het al bijna drie maanden geleden. Nee, mephedrone ga ik niet aan beginnen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zinnentuimel zei:
Het enige wat ik nog toe te voegen heb is dat ik dit jaar op een festival een gast heb gezien die vanaf zijn enkels tot aan het midden van zijn rugg helemaal blauw/paars/zwart was. Gevraagd of alles goed ging en of hij niet beter een bezoekje kon brengen aan de EHBO. Later hoorde ik van zijn vrienden dat hij 4-MMC gebruikt had. Ik krijg het beeld maar moeilijk van mijn netvlies, ook al is het al bijna drie maanden geleden. Nee, mephedrone ga ik niet aan beginnen.
Dan heb je het wel echt heel bont gemaakt hoor, bij normaal gebruik van mephedrone ga je er niet zo uit zien.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Ja, kon me niet voorstellen dat die jongen normaal gebruikt had. Vrienden van me gebruiken het ook wel eens op feestjes en die lopen ook niet blauw aan. Misschien dat sommigen er overgevoelig voor zijn? Of hij had gewoon echt veel te veel genomen. Was een heel akelig gezicht in elk geval.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Overgevoeligheid zou kunnen, wie weet. Daarbij vormen alle cathinones (waaronder ook mephedrone valt) sowieso een groter risico op vasoconstrictie dan amfetamines. Bij normale doseringen is dat vaak niet zo'n probleem, maar bij vaak bijnemen kan je behoorlijk blauw gaan aanlopen. En laat mephedrone voor velen nou best wel more-ish zijn.

Waarschijnlijk dus gewoon veel te veel genomen die gast. Als je mephedrone gebruikt is het wel belangrijk om te zorgen dat je van te voren duidelijk je dosering met jezelf afspreekt en zorgt dat je niet meer bij je hebt.

Bovenaan