Metizolam oplossen?

Prutsertje

Belezen gebruiker
Hoe metizolam poeder op te lossen? Ik kan mij herinneren dat Etizolam gewoon in alcohol oplosbaar was, maar ik kan iets vinden over metizolam.

De structuur van deze Thienodiazepine komt bijna overeen met Etizolam dus je zou zeggen dat het gewoon in alcohol oplosbaar is maar is toch even fijn om dit zeker te weten.

Prutsertje

Belezen gebruiker
Wat een suf antwoord. Ik wil natuurlijk een exacte hoeveelheid in een exacte hoeveelheid vloeistof oplossen. Dus ik ga daar geen hoeveelheden uithalen als test.

Maar aangezien Etizolam goed oplost in PG ga ik die Metizolam er ook in oplossen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Wat een suf antwoord.
Prima kerel, maar stel dan geen vragen meer misschien als je geen antwoord wilt. En al helemaal geen vragen zoals deze waar je het antwoord al op weet.
Ik wil natuurlijk een exacte hoeveelheid in een exacte hoeveelheid vloeistof oplossen. Dus ik ga daar geen hoeveelheden uithalen als test.
Als je het allemaal zo exact weet heb je vast ook een weegschaal waarmee je het daarna weer kunt wegen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Dude, op de milligram wegen is onmogelijk
Niet onmogelijk, maar dan heb je een analytische balans nodig. Die zijn prijzig. En dan moet je alsnog vakkundig te werk gaan.

Het is toch ook juist daarom dat je een standaardoplossing wilt maken? Als je dan van die oplossing een paar druppels meer of minder hebt, maakt dat qua dosis veel minder uit dan wanneer je wat poeder meer of minder neemt.

Het lost vast goed op in PG.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Hoe metizolam poeder op te lossen? Ik kan mij herinneren dat Etizolam gewoon in alcohol oplosbaar was, maar ik kan iets vinden over metizolam.

De structuur van deze Thienodiazepine komt bijna overeen met Etizolam dus je zou zeggen dat het gewoon in alcohol oplosbaar is maar is toch even fijn om dit zeker te weten.

Ik verwacht dat metizolam net als etizolam (en de meeste andere benzos overigens) prima in ethanol en propyleenglycol oplosbaar zijn.

Je kunt een bepaalde hoeveelheid afwegen (bijv. 80 mg) en dat overbrengen in een spuitje (van bijv. 20 ml). Vervolgens zou ik ongeveer 18 ml propyleenglycol of ethanol toevoegen en daarna de oplossing verwarmen tot deze net te warm is om vast te houden. Nadat alles volledig is opgelost, laat ik de oplossing afkoelen. Daarna ontlucht ik de spuit, vul deze aan tot 20 ml en homogeniseer de oplossing. Dit zou een oplossing van 4mg/ml metizolam moeten opleveren die je oraal of sublinguaal kunt gebruiken. Werken met pipetten is onnodig.

Een andere massa, volume of concentratie is mogelijk, maar het is belangrijk dat je deze tactisch kiest, zodat je het makkelijk kunt afwegen/afmeten en de gevraagde concentratie krijgt. In mijn geval wil ik 4 mg/ml en kan ik 80 mg of 20 ml makkelijk nauwkeurig afmeten. Deze concentratie kun je ook krijgen met 8 mg en 2 ml, maar dat laat zich (zelfs op mijn geijkte analytische balans) lastiger nauwkeurig afmeten.

Verder: nergens - ook niet op professionele laboratoria met analytische balansen - worden "enkele milligrammen" afgewogen. Ook daar geldt dat de minimale nauwkeurig afweegbare hoeveelheid ongeveer 50 mg is. Wil je minder afwegen? Dat kan, maar dan moet je een oplossing maken en dus volumetrisch doseren.

Hippie Langwaus

DF-koning
Een mooi praktisch antwoord @Lysergine 👌
Verder: nergens - ook niet op professionele laboratoria met analytische balansen - worden "enkele milligrammen" afgewogen. Ook daar geldt dat de minimale nauwkeurig afweegbare hoeveelheid ongeveer 50 mg is. Wil je minder afwegen? Dat kan, maar dan moet je een oplossing maken en dus volumetrisch dodoseren.
Ik heb zelf vaak met Mettler balansen gewerkt. Waarbij de minst nauwkeurige een d van 0,1 mg had. Uiteraard wordt bij analyses meestal een gekende betrouwbare verdunning gemaakt in een maatkolf van een massa die de 1 mg overstijgt.

Bovenaan