Methamfetamine

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik zou het eigenlijk afraden, puur omdat je zelf twijfelt. Het is nou eenmaal link spul en een stemmetje diep van binnen waarschuwt je blijkbaar. Ik zeg ook altijd zelf tegen mensen, bij twijfel niet doen, wat voor drugs dan ook. Als je het eenmaal heb gedaan is de verleiding nou eenmaal aanwezig. Je kan dan beter nog een paar jaar wachten en het idee voorlopig laten rusten. Je heb dan ook de kans om over jezelf te leren hoe je in de loop van de tijd omgaat met drugs: gebruik je dan nog steeds recreatief, en vind je een avondje drugs doen nog steeds spannend?

SirErick

Wijs gebruiker
SirErick zei:
Over zo'n slordige 10 minuten is de documentaire "The city addicted to crystal meth" op NPO3 te zien. Ik ben benieuwd, want Louis Theroux heeft soms de nare neiging om vooroordelen te bevestigen doordat hij extreme freaks laat zien of wat dan ook.
Het is begonnen: op http://www.npo.nl/npo3 kun je het online bekijken.

SirErick

Wijs gebruiker
Ik heb zojuist de documentaire gekeken. Hier even een korte samenvatting voor degene die de documentaire gemist hebben: als je één keer methamfetamine probeert dan ben je meteen verslaafd. Mensen die het gebruiken, gebruiken omdat ze willen vluchten voor de problemen die ze hebben (gehad). Hun status in de maatschappij is - op z'n zachtst gezegd - ook niet al te best, want om hun verslaving te bekostigen bieden (veel) vrouwen hun lichaam aan en mannen verkopen spullen die ze gejat hebben. Afijn, als je methamfetamine gaat proberen dan beland je hoe dan ook in de goot als we de documentaire zouden moeten geloven.

Fool

Badass junkie
Dit is precies de reden waarom ik geen moeite gedaan heb die documentaire te kijken. :P

Ik wil de waarheid nog niet onder ogen zien :grin:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Klinkt als een saaie docu. Ik ga meth sowieso niet proberen houd niet van uppers. Dank voor de samenvatting had toch niet het geduld om af te kijken klinkt het. :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Van zo een documentaire geloof ik dan weer niets, aangezien zo goed als elk trip report dit erg tegen spreekt. Je bent niet na een keer verslaafd.

Desalniettemin heb ik dus besloten dat ik het voorlopig sowieso niet ga doen.

SirErick

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Van zo een documentaire geloof ik dan weer niets, aangezien zo goed als elk trip report dit erg tegen spreekt. Je bent niet na een keer verslaafd.
De meeste DF-ers weten dat je niet meteen na één keer gebruiken verslaafd raakt, maar ja, als de documentairemakers gaan zeggen hoe het werkelijk in elkaar zit dan houden ze geen kijkers meer over aangezien het dan niet sensationeel genoeg is of zo.

Susanne

Bewuste gebruiker
Overigens hoef je het idee dat je binnen een keer verslaafd bent niet meteen te verwerpen. Je bent weliswaar in de meeste vormen van het woord niet verslaafd, maar het is interessant om over te discussieren: als je het nou zo leuk vindt dat je het gewoon vaker moet doen, telt dat dan ook?

ooscaar

Wijs gebruiker
Susanne zei:
Overigens hoef je het idee dat je binnen een keer verslaafd bent niet meteen te verwerpen. Je bent weliswaar in de meeste vormen van het woord niet verslaafd, maar het is interessant om over te discussieren: als je het nou zo leuk vindt dat je het gewoon vaker moet doen, telt dat dan ook?
Of ben je dan misschien al verslaafd vanaf de geboorte omdat je verslavingsgevoelig geboren bent en de kans toch wel zeer aanwezig was dat je vanwege je sociale omgeving in aanraking zou komen met een bepaalde drug?

Naar mijn mening ben je verslaafd vanaf het moment dat je je laat leiden door de drug en het niet meer alleen gebruikt omdat het leuk/handig/wat dan ook is. Dat je het dus gebruikt om negatieve gevoelens uit de weg te gaan, en dat je niet meer goed functioneert zonder. Dat je bepaalde activiteiten die je altijd prima kon doen, niet meer kunt zonder het middel.

MeejheM

Badass junkie
Ik vind de reportages van louis theroux meestal best objectief. soms gaan ze gaandeweg meer richting de impact die de reportage maken op louis heeft, maar ik vind ze altijd wel boeiend.

die over meth in fresno is trouwens al behoorlijk oud. ik vraag me af hoe het er daar nu voor staat.

over detroit hoor je ook altijd van die vage verhalen, ik vraag me af in hoeverre dat klopt, maar heb weinig zin om te gaan kijken.

Hier komt na 3 maanden even een nerd antwoord nijmens mij :)

Met crystal meth ben je niet "na 1 keer gebruiken al verslaafd."
Mensen die hiermee hun problemen/emoties weg proberen te drukken, tuurlijk die hebben veel meer kans om aan meth verslaafd te raken. Dat is meestal ook de reden van een drugs/alcohol/gedrags verslaving.

Ik ken iemand die verslaafd is/was aan crystal meth en die ziet er indd nier bepaalt uit als een prinsesje... ze werd al dolmatiër genoemd omdat ze overal (vooral in haar gezicht) zwarte vlekken had zitten.

Ennn buiten datt heel goedkoop is het in nederland volgens mij ook niet? :tongueout:

Heb je het ondertussen al geprobeerd?

ooscaar

Wijs gebruiker
amfetaminejoy zei:
Heb je het ondertussen al geprobeerd?
Nee, eigenlijk is mijn interesse na het moment dat ik heb besloten het voorlopig niet zou doen een beetje weg gegaan, gelukkig maar eigenlijk. Er zijn een hoop drugs die mij denk ik een stuk meer kunnen brengen met een stuk minder gevaar die ik ook nog nooit heb gebruikt, zoals LSD. Wellicht later, maar dan komt er sowieso een reportje hoor :wink:

MeejheM

Badass junkie
lotske1984- zei:
Zou het toch eens graag willen proberen eigenlijk..

niemand houdt je tegen. of het verstandig is lijkt me evident.

als je kikt naar de schijnbare epidemische vormen die het onder andere in australie en de verenigde staten aanneemt is het mischien wijzer deze en sommige andere drugs ongetest van je lijstje te schrappen.

Nee, eigenlijk is mijn interesse na het moment dat ik heb besloten het voorlopig niet zou doen een beetje weg gegaan, gelukkig maar eigenlijk. Er zijn een hoop drugs die mij denk ik een stuk meer kunnen brengen met een stuk minder gevaar die ik ook nog nooit heb gebruikt, zoals LSD. Wellicht later, maar dan komt er sowieso een reportje hoor :wink:[/quote]

Verstandige woorden op deze late avond ;p

peprick

Experimenterende gebruiker
bij meth word je lichaamlijk verslaafd net als heroine, ookal heb je geen trek ofzo, je lichaam word ziek en functioneerd niet meer zonder. en bij zware verslaving/gebruik kan je zo ziek worden dat je dood gaat. dat is het gevaar. en na 1 keer gebruik heb je al een afkick de volgende dag, dat kan varieren van hoofdpijn en overgeven tot heel erg beroerd voelen. als je dus verslavings gevoelig bent en beseft waarom je dit voelt ga je heel makkelijk weer naar de dealer...

Bovenaan