Met z'n allen aan de LSD

Haardroger

Belezen gebruiker
http://www.powned.tv/nieuws/raar/2015/06/lsd_nemen_een_hele_goede_dag_a.html

"Een microdosis geeft hele andere effecten dan normaal", legt psychedelica-onderzoeker James Fadiman uit. Een bescheiden dosis LSD verhoogt de creativiteit, verduidelijkt emoties en versterkt het concentratievermogen. Personen die het probeerden gaven aan het einde van de dag aan "een heel goede dag" te hebben gehad.

"Met een microdosis LSD hou je dingen langer vol en je eet beter. Misschien doe je net dat extra setje in de sportschool. Gewoon een goede dag. Dat lijkt het resultaat te zijn dat we nu ontdekken", aldus Fadiman.

Aldus het meest betrouwbare medium van Nederland :grin:

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Was laatst ook een topic over het microdoseren van LSD. Erg intressant maar ik ben benieuwd wat de nadelen en gevaren zijn van lsd 1 tot 4 x per maand nemen. Natuurlijk wel in een microdosis van 10 tot 50. Iemand hier een antwoordt op heeft? Of een goed onderbouwde eigen mening?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit topic ging er over: viewtopic.php?f=5&t=55320. De TS doet zelf mee aan het onderzoek van Fadiman.

JackHerrer zei:
Was laatst ook een topic over het microdoseren van LSD. Erg intressant maar ik ben benieuwd wat de nadelen en gevaren zijn van lsd 1 tot 4 x per maand nemen. Natuurlijk wel in een microdosis van 10 tot 50. Iemand hier een antwoordt op heeft? Of een goed onderbouwde eigen mening?
Het microdoseren gaat niet verder dan ongeveer 20 microgram, omdat je daarboven wel echt high gaat worden. Verder moet je volgens het regime van Fadiman wel vaker 1 tot 4 keer per maand zo'n microdosis nemen, je neemt het eens per 3 dagen dan.

Of er nadelige gevolgen aan zitten op de lange termijn moet nog blijken, want dan zal dit onderzoek een stuk langer moeten doorlopen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het perse heel gevaarlijk gaat zijn om zulke kleine doseringen LSD te nemen, omdat LSD pas toxisch wordt in hele hoge doseringen. En die zijn zo hoog dat ze al heel ver boven een tripdosis liggen, dus laat staan hoe ver die van een microdosis af zitten. Maar het zou het op de lange termijn natuurlijk wel nadelige gevolgen kunnen hebben. Je kunt daar van te voren van alles voor verzinnen, maar zolang dit nog niet voor lange termijn is toegepast zullen we het niet weten. Zo werkt dat vaak ook bij medicijnen, daarvan wordt vaak pas tientallen jaren later ook voor het eerst opgemerkt dat er nadelige gevolgen zijn.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie. Enige nadeel op dit moment is dus dat er zo weinig informatie over is. Wil best een keer lsd nemen in een microdosering maar 1x in de 3 dagen vind ik dan iets teveel van het goeie. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen op dit vlak. Wie weet wordt is het over 100 jaar wel normaal om kleine dosis te nemen van lsd of andere drugs. Ze zouden er eigenlijk meer onderzoek naar moeten doen.

Nu ga ik wat meer informatie proberen te zoeken over het microdoseren van drugs. Als ik iets intressants vind laat ik het wel weten.

Haardroger

Belezen gebruiker
Het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Wie weet wordt dit ooit een soort voedingssupplement?
Als er alleen maar positieve berichtgeving over komt kan het nooit zeer slecht zijn toch?

Bovenaan