mescaline

frenchcore

Experimenterende gebruiker
Heb laatst van een vriend gehoord dat hij een redelijk grote cactus heeft gekocht in de smartshop , en hier hebben ze met een paar man van getript. Nu wist ik niet da je dat kon kopen in een smartshop. Iemand ervaringen mee ?

frenchcore

Ja maar mijn vraag is , heeft iemand ervaringen met het kopen van zo'n cactus in een smartshop.

Wacky

Badass junkie
Geen ervaring hoor, maar ik denk... als je geld geeft, dan krijg je een cactus.
Als dat niet lukt, kom het dan nog eens vragen.

Atropa

Bewuste gebruiker
Je zult er heel wat van nodig hebben om echt een goddelijk effect te bereiken. En je moet het leren consumeren. Met name San pedro verreist echt een stabiele maag en vermogen tot veel kunnen eten.

Het begint met een soort kater, misselijkheid, erbarmelijke krampen en een soort bedwelming waardoor je wilt slapen. Het beste is ook om te gaan slapen, als je wakker wordt en de hele bonk hebt binnengehouden (niets kotsen!) zal na een uur of 3 er langzaam iets van een droom gevoel ontstaan, dit wordt sterker en lichamelijk wordt je heel rustig en rein.

Het baseline effect is vrij mild, maar als je hebt leren herkennen hoe dieper in de vloeibare poel te duiken binnin jezelf zijn er weinig grenzen meer van hoe ver je kunt gaan. Je kunt jezelf laten verdwijnen zonder je waarnemende bestaan te verliezen.

Als je loopt is het net alsof je lichaam zo licht als een veer is. Wanneer je rechtop staat en de aarde aanschouwd is het net alsof je in je verbeelding er op neer kijkt en je in verre verte weg kunt kijken. Je verbeelding neemt echt een buitengewone hogere vlucht en reis je samen met jezelf naar die plaats. Waarna je door middel van figuratie van je eigen dromen een bijna eigen realiteit kweekt.

Je moet het effect zelf intensiviseren want in tegenstelling tot LSD, Paddo's en DMT neemt de cactus je niet mee maar jullie moeten samen gaan.

Mijn geloof is zelfs dat wanneer je maar genoeg zal kauwen, je in een lucide droom wereld kunt komen en zodoende de matrix zien. De ouders van de Native Church of America schenen tot wel 100 peyotes te kauwen.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Atropa zei:
Mijn geloof is zelfs dat wanneer je maar genoeg zal kauwen, je in een lucide droom wereld kunt komen en zodoende de matrix zien. De ouders van de Native Church of America schenen tot wel 100 peyotes te kauwen.

Zijn hier bronnen over die je kan aanraden ? Erg interessant. Het concept van de matrix sprak me altijd al aan, heb die film denk ik meer dan 50 keer gezien. En omdat dat ik mescaline en de matrix nog wel eerder samen heb horen noemen (en mescaline zelf ook in de film natuurlijk).

Atropa

Bewuste gebruiker
Het effect wat je hebt als je het enkel laat gaan, en daarbij geen sturing bedrijft binnen je binnen perspectief om vervolgens op mee te drijven naar diepere velden en dan steeds verder te duiken door weer sturing te geven. Deze methode vind ik een effectieve, hoewel ik zelf ook mantra's toepas en ademwerk.

Uit je bol:

Met mescaline, peyote en andere entheogene middelen als psilocybe kun je je visioenen sturen en een richting geven. Als de trip eenmaal op gang komt, ga je op een stil, afgezonderd, halfduister plekje zitten, zo gemakkelijk mogelijk, op een bank of een stoel. Leg je handen op elkaar in je schoot, met de handpalmen naar boven (linkerhand boven) en sluit je ogen. Ontspan. Dit is de gemakkelijkste houding. Concentreer je op het middel dat je hebt genomen en visualiseer, dat wil zeggen verbeeld je, de plant, of boom, of paddestoel of cactus waarvan het afkomstig is. Wacht tot er een beeld of een beeldenreeks voor je ogen verschijnt. Spreek met jezelf af dat dit de Geest van de plant is en stel jezelf aan deze geest voor. Wees niet verbaasd als je bijvoorbeeld in je fantasie knielt. Wacht tot je voelt dat er een soort energiestroom ontstaat tussen jou en wat je ziet. Dit is niet moeilijk; het gaat als het ware vanzelf. Als je nu een vraag stelt, of aan iets of iemand denkt, begint het beeld te veranderen. Ga daarin mee, laat je rustig drijven op de golven van de stroom. Na verloop van tijd kom je daar terecht waar je wilde zijn. Als je verder wilt, of je drijft weg van waar je was, stel je een nieuwe vraag of je laat je gaan en ziet wel waar je uitkomt.

Kom je ergens terecht waar het je niet bevalt, dan trek je je terug. Lukt dat niet, roep dan de Geest van het middel te hulp. Je vraagt gewoon van binnen, "Geest, help me." Wat er ook gebeurt, laat het middel rustig zijn gang gaan. Drijf mee, zweef mee. Als het natuurlijke middelen zijn en het is je eigen, bewuste keuze geweest om te trippen, en je hebt je gehouden aan de regels van voorzichtigheid en soberheid, zal alles goed gaan. Soms moeten we eerst door moeilijke gebieden heen om vervolgens iets moois mee te maken. Juist op de moeilijke plekken leer je het meest. Daar worden we gewezen op onze zwakheden, fouten en ijdelheden. Alles wat je meemaakt en tegenkomt, kun je je later herinneren, en kun je later verwerken.

De ene keer ga je steeds verder en kom je in de kosmos terecht; een andere keer kom je steeds dichter bij je jezelf, tot je geboorte en daarvoor. Als je eenmaal geleerd hebt te vertrouwen op de Geest van het middel en op jezelf, zijn er geen grenzen meer.

Atropa

Bewuste gebruiker
RSW zei:
Zijn hier bronnen over die je kan aanraden ? Erg interessant. Het concept van de matrix sprak me altijd al aan, heb die film denk ik meer dan 50 keer gezien. En omdat dat ik mescaline en de matrix nog wel eerder samen heb horen noemen (en mescaline zelf ook in de film natuurlijk).

Erowid ervaringen. Maar heb zelf ook ondervonden waarom ik cactus toch echt zie als het ultieme kosmische entheogeen.

Een v/d kenmerkende effecten zijn de volledige 2D droomwerelden die ik met gesloten ogen waarnam op 60 cm SP. Werelden met levende scenario's. De trip was geen moment sterk genoeg om deze 3D te krijgen en erin te bestaat en deze wereld te vergeten, helaas. Maar voelde wel dat wanneer ik meer alkaloiden zou hebben binnengekregen, de grenzen zouden kunen wegvallen.

Als je echt eens een stevige hoeveelheid cactus heb gehad, kun je de link maken met het dromen en dan kom je erachter dat het zich onderscheid van paddo's, LSD en DMT. Dan kun je liggen en echt verbazingwekkend heldere dromen cultiveren. Het 'vliegen' is het verlies van zwaartekracht, alsof je op veren loopt en niets weegt als je loopt. Dan leeft je lichaam en is er geen onderscheid tussen lichaam en geest. Als wat je aanraakt, bestaat niet, evenals je eigen lichaam dat slechts een tere vlinderhuid is.

Een nieuwe 3D wereld acht ik mogelijk, maar dan heb je wel een veld met potente peyotes nodig.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

I realised that everything I (me on this earth) had experienced up until this point in my life was not “real.” It’s like being in the matrix (the movie) and then having the plug pulled and suddenly you have a “new” reality. It’s the realisation that life as we know it is in fact a manifestation produced by our consciousness, or the universal consciousness.

I believe now that we manifest ourselves on this and other planets to learn and grow spiritually. The earth is one of the “fastest” planets that we can grow spiritually and this is generally achieved by what we perceive as human “suffering”. When we become enlightened, that is, we move out of the victim archetype and into one where we embrace everything and believe that everything happens for a reason, we then are able to manifest on earth whatever we want. But I digress.

Anyway, here I am in this “matrix space”...

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=56932

Mindgamer

Badass junkie
Sjonge, mescaline lijkt mij echt interessant om te doen. In Amsterdam heb ik hele grote cactussen zien staan.

TrippyShit

Badass junkie
OOIT waag ik me hier nog eens aan. Ik vind het 1 van de intressantste dingen op drugsgebied..
Het spreekt me enorm aan. Maar het komt wel een keer, als de tijd rijp is..

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Atropa zei:

Grappig dat je dit zegt... ik heb op mijn 2e ervaring met san pedro deze wereld inderdaad zien vervallen in code/energie. Ik keek dwars door deze realiteit heen en zag de grotere waarheden over mezelf achter dit gordijn van de matrix ontstaan. Wat ik wel zie is dat jij voornamelijk kijkt naar hele grote doses, 100 peyotes, 100gr paddenstoelen, 100mg DMT etc. maar als je geestelijk er klaar voor bent en je compleet open stelt en juiste intenties hebt kan je zelfs op lagere doseringen dan jij aanraad dwars door deze matrix heenkijken. Dosis is niet alles, maar dat weet je zelf vast ook wel.

Zaterdag mag ik weer aan de peyote, voor de derde keer. Tot nu toe niet ontzettend veel gegeten, de ervaringen op de san pedro waren harder omdat ik meer gegeten had. Toch heb ik tijdens deze ceremonies zoveel ontvangen, zoveel inzichten gehad dat ik er echt van overtuigd ben dat dosis op de 2e plek komt.

Ontopic

Mescaline wil ik zeker nog een keer proberen.
Het lijkt me alleen heel vervelend dat je zoveel moet eten en je er goed misselijk van wordt.

Atropa

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Atropa zei:

Grappig dat je dit zegt... ik heb op mijn 2e ervaring met san pedro deze wereld inderdaad zien vervallen in code/energie. Ik keek dwars door deze realiteit heen en zag de grotere waarheden over mezelf achter dit gordijn van de matrix ontstaan. Wat ik wel zie is dat jij voornamelijk kijkt naar hele grote doses, 100 peyotes, 100gr paddenstoelen, 100mg DMT etc. maar als je geestelijk er klaar voor bent en je compleet open stelt en juiste intenties hebt kan je zelfs op lagere doseringen dan jij aanraad dwars door deze matrix heenkijken. Dosis is niet alles, maar dat weet je zelf vast ook wel.

Zaterdag mag ik weer aan de peyote, voor de derde keer. Tot nu toe niet ontzettend veel gegeten, de ervaringen op de san pedro waren harder omdat ik meer gegeten had. Toch heb ik tijdens deze ceremonies zoveel ontvangen, zoveel inzichten gehad dat ik er echt van overtuigd ben dat dosis op de 2e plek komt.

Daar ben ik me van bewust. Zelfs met wiet (puur!) kun je heel ver komen als je nauwelijks rookt en dan opeens wel, en vervolgens terug denkt aan je diepe ervaringen met entheogenen. Om die reden ben ik zelf geen voorstander om als psychonaut elke week of elke dag, jaar in jaar uit, wiet te roken. Juist omdat je steeds meer ervaringen opdoet kun je na jaren van wiet roken opeens gaat trippen als je slechts weer eens de zoveelste joint gerookt hebt. Zelfs met kleine open deuren kun je met lange termijn psychonautisme al heel diep gaan of zelfs worden opgeslokt. Soms zelfs te diep. Dus om dat soort complexiteit te voorkomen, raad ik wekelijkse wietconsumptie af. Heel vaak zie je dat mensen die langdurig blowen dan ook heel erg gevoelig worden voor de high.

Dosis is inderdaad erg relatief. Echt 'sterven' is ook bij lange na niet iets wat ik elke keer doe. Maar mijn overtuiging is wel dat je eerst minimaal 1 keer all the way through moet zijn geweest om op lagere doseringen de keren erna ook vanuit jezelf uit echt veel dieper te kunnen duiken. Dat zijn de ervaringen waarbij je echt elk relativeringsvermogen verliest en je niet anders rest dan te gaan liggen en wachten tot je weer uit de poel van fractals/visuals wordt geworpen. Misschien herriner je je op dat moment en erna niet alles en was je bezig met 'overleven' met ontspannen ademwerk.

Maar na verloop van tijd wordt je geheugen echt ijzersterk aangesterkt als je herintegreerd in de vaste levels van bewustzijn. Dan voelt je het leven als een oneindig process. Oneindigheid is een moelijk maar vredig te bevatten iets. Dan proef je het leven in z'n opperste staat.

Omdat de volgende keren er geen angst meer zal zijn om 'weg te glijden' kun je op mindere doseringen idd in relatieve rust inzichten doordenken. Hiervoor dien je een zekere mate van controle te behouden, dat ben ik ook met je eens. Je bent dan zelf ook de navigator achter de koers v/d ervaring omdat je jezelf leert met het volste vertrouwen te geven aan de werking van het middel of de plant zonder daarbij discomfort te hebben. Je weet immers de weg in de diepste lagen van je bewustzijn, die treden heb je alleens belopen, dus je durft ook echt stappen te maken.

In de Matrix werd NEO door Morpheus ook uit niets losgemaakt v/d Matrix en zat meteen aan de andere kant. Aanvankelijk voelde hij zich vervreemd na het sterven en z'n aankomst in de levende wereld. Daarna moest hij herstellen en kwamen de volle inzichten omdat hij vanuit een aller beginsel vertrouwen wist te bemachtigen om in de nieuwe dimensie te kunnen staan als zijnde zijn zelf. Er was geen angst of twijfel meer omdat z'n bewustzijn tot het aller diepste en vloeibare level was geweest.

Cactussen vind ik wel een uitzondering, teveel cactus zul je nooit horen, bovendien is de werking zo zacht, kleurrijk en zuiver dat van paranoide in veel mindere mate sprake kan zijn. De werking bestempel ik als betoverend en echt buitenzinnig euforisch. Je creeert nieuwe werelden met je eigen perceptie. Bij andere psychedelica kun je de controle op een heel andere manier kwijtraken. En als je veel hebt getript, kun je al gauw op mescaline zelf sterke kracht uitoefenen op de intensiteit. Een hoge dosering is dan echt je thuis.

Bovenaan