Mephedrone

daethra

Newbie
Hallo hallo, mijn eerste post op dit forum :)
ik heb hier een lekker zakje met nog wat mephedrone in zitten, is het mogelijk om ipv een lijntje te leggen, de mephedrone op te roken? ik vind het echt veel te lekker om zomaar zelf uit te testen en het risico te pakken van een deel te kunnen weggooien dus ik dacht ik zal het hier maar eens vragen :grin:

shokora

Wijs gebruiker
Erowid zegt dat het smeltpunt 66,61 C is en het kookpunt 269,51. Dus technisch gesproken zou je er een joint mee kunnen rollen of uit een pijp roken, mits de stof niet uit elkaar pleurt door thermolyse.

Of het ook gezond is... dat is een tweede vraag :P

Frisko

Badass junkie
shokora zei:
Erowid zegt dat het smeltpunt 66,61 C is en het kookpunt 269,51. Dus technisch gesproken zou je er een joint mee kunnen rollen of uit een pijp roken, mits de stof niet uit elkaar pleurt door thermolyse.

ik denk dat snuiven daarom niet persé minder gezond is :stoned:

Psilo

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
shokora zei:

ik denk dat snuiven daarom niet persé minder gezond is :stoned:

Ik denk het wel....je longweefsel is veel kwetsbaarder dan je neustussenschotje....en zonder neustussenschot is erg lastig maar daar kun je 100 mee worden. Met verloren longweefsel kom je vroeg of laat (vaker laat) mogelijk wel serieus in de problemen vooral als je daarnaast ook nog rookt.

L

Lid 6909

Gast
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast

Psilo

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast

Als ik mag kiezen tussen niet meer ruiken of onvoldoende zuurstof kunnen opnemen....dan kies ik het eerste.
Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je bloedsomloop bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)

J0rrit

Badass junkie
Psilo zei:
gNuxx zei:

Als ik mag kiezen tussen niet meer ruiken of onvoldoende zuurstof kunnen opnemen....dan kies ik het eerste.
Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je hersenen bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)

Psilo

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
Psilo zei:
gNuxx zei:

Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je hersenen bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)

Voordat het je hersenen kan bereiken MOET het eerst je bloedsomloop bereiken (tenzij je direct een spuitje zet in je hersenvloeistof)
Als je pillen slikt, wordt een groot deel nooit in je volledige bloedsomloop opgenomen.....en dus niet vervoerd naar je hersenen....en dus geen effect van dat deel.

J0rrit

Badass junkie
Voordat het je hersenen kan bereiken MOET het eerst je bloedsomloop bereiken (tenzij je direct een spuitje zet in je hersenvloeistof)
Als je pillen slikt, wordt een groot deel nooit in je volledige bloedsomloop opgenomen.....en dus niet vervoerd naar je hersenen....en dus geen effect van dat deel.[/quote]

Klopt, maar de drug diffundeert niet als het wordt opgenomen in je neusbloedvaatjes meteen door je hele bloed. Het bloed stroomt langs in de neusbloedvaatjes en de drug diffundeert in het stromende bloed. Als de drug vanuit daar meteen in een slagader naar het hoofd gaat komt het niet eerst langs de lever, maar ik betwijfel of dat het geval is, en het niet gewoon via de neusbloedvaatjes terug gaat naar het hart, en vanuit daar weer rondwordt gepompt, en dan dus wel een gedeelte langs de lever gaat.

Bovenaan