Melding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

Cardboard

Wijs gebruiker
Het topic is dus niet zozeer bedoeld om te plaatsen dat je een onbetrouwbare levering hebt gehad, maar als verzoek om zulke leveringen per pb te melden zodat wij indien nodig kunnen waarschuwen als een vendor er een potje van maakt.
Aha, ik hoopte dat mijn opmerking zou helpen - zodra ik alles heb laten testen en er klopt iets niet, gaat er een PB naar Eik. Bedankt :)

MR_CHIP

Badass junkie
is het dan niet handig dat ookal is de webshop niet meer actief de waarschuwing als is het maar om aan de users te laten zien dat er wat met de meldingen wordt gedaan, te zien blijf

• Like
Waarderingen: N3K0

MR_CHIP

Badass junkie
ieder zijn mening erop natuurlijk maar beetje transparant zijn en laten zien dat er wat wordt gedaan met meldingen (en ook als de shop offline is gegaan de melding laten staan ) zou in mijn ogen niet verkeerd zijn en niet persee verkeerde aandacht oid geven

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Eik heeft hier vast een antwoord op
De meldingen houden we bij op het moderator-only deel van het forum. We hebben al een redelijk aantal meldingen gekregen maar meestal geeft dit een diffuus beeld. We gaan niet de naam van een vendor hier noemen na een enkele klacht. Als een vendor vaker slecht of vooral ook gevaarlijke dingen levert dan nemen we actie en melden we dat hier als waarschuwing.

De reden dat we namen van vendors niet toestaan is omdat we geen reclame willen maken. Al zeker niet voor middelen waarvan de juridische status ter discussie staat. We willen namelijk dit forum open houden en geen zaken doen die ongewenste aandacht van justitie naar ons forum trekt.

MR_CHIP

Badass junkie
maar ik las ook dat er meerdere meldingen waren van 1 vendor en omdat die ermee stopts was die melding weg oid

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De meldingen houden we bij op het moderator-only deel van het forum. We hebben al een redelijk aantal meldingen gekregen maar meestal geeft dit een diffuus beeld. We gaan niet de naam van een vendor hier noemen na een enkele klacht. Als een vendor vaker slecht of vooral ook gevaarlijke dingen levert dan nemen we actie en melden we dat hier als waarschuwing.
Dus die redelijk aantal meldingen zijn dan steeds klachten over verschillende vendors? Dit topic bestaat bijna 3 jaar 'of langer´, hoevaak is er al een waarschuwing uitgestuurd? En waar kan je dat volgen? Een waarschuwing word dan in dit topic geplaatst neem ik aan?

Ik snap verder ook wel dat een klacht als een paar mg te weinig oid niet echt plausibel is.
Dan ga ik ervan uit dat we het daadwerkelijk optijd kunnen vernemen wanneer een vendor slechte/gevaarlijke/verkeerde dingen levert.
Dat is dan geen reclame, dan is het net antireclame voor de desbetreffende vendor.
De reden dat we namen van vendors niet toestaan is omdat we geen reclame willen maken. Al zeker niet voor middelen waarvan de juridische status ter discussie staat. We willen namelijk dit forum open houden en geen zaken doen die ongewenste aandacht van justitie naar ons forum trekt.
Dat snap ik helemaal

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
maar ik las ook dat er meerdere meldingen waren van 1 vendor en omdat die ermee stopts was die melding weg oid
Het waarschuwen voor een vendor heeft een functie: namelijk het waarschuwen voor eventuele gevaren van het bestellen bij die vendor. Dat rechtvaardigt dan dat wij even over de regel heen stappen en die vendor noemen.

Op het moment dat een vendor stopt vervalt dus ook de functie van het noemen van de vendor. Bij een vendor die niet meer bestaat kun je immers geen potentieel gevaar meer lopen. Ik snap dat jij denkt 'laat dan staan, vendor bestaat toch niet meer'. Maar er valt ook genoeg voor te zeggen de melding dan weg te halen. Hij heeft immers geen functie meer, en weghalen voorkomt 'ja maar daar wordt ook een vendor genoemd '-gezeik.
Dus die redelijk aantal meldingen zijn dan steeds klachten over verschillende vendors?
Verschillende vendors, over een lange tijd. Als er vijf meldingen over één vendor binnen komen in een week, is dat anders dan 5 meldingen in drie jaar. En dan inderdaad niet over 'een gram te weinig ontvangen' maar 'andere stof ontvangen, potentieel gevaarlijk'. Aantallen even uit de lucht gegrepen!

En dan zit er ook nog verschil in of iemand denkt iets anders te hebben ontvangen want slechte ervaring maar niet getest, of dat er wel is getest en het dus aantoonbaar is. Logisch beredeneerd.

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
ik ga even advocaat van de duivel spelen.. (denk ik). Ik versta heel goed dat vendors niet vermeld mogen worden. pubers/Adolescenten weten dikwijls (nee niet altijd!) niets over RC of wat dat zelf is. (en uiteraard niet te veralgemenen)... Maar ik kende het eerlijk gezegd ook niet voor ik dit forum ontdekte :tongueout: (en lang nog voor ik me aanmelde...)
Alles wat het bemachtigen van substanties kan tegenhouden, is goed toch?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Dus die redelijk aantal meldingen zijn dan steeds klachten over verschillende vendors?
Eigenlijk wel ja. We gaan ook niet na 1 melding meteen een waarschuwing plaatsen. Dat is niet redelijk en bovendien willen we niet beticht kunnen worden van smaad. Bij herhaalde meldingen over dezelfde vendor nemen we wel actie. Voor zover ik me kan herinneren hebben we dit nog maar 1 keer gedaan.

En waar kan je dat volgen? Een waarschuwing word dan in dit topic geplaatst neem ik aan?
Correct. Een waarschuwing plaatsen we in dit topic.
Dan ga ik ervan uit dat we het daadwerkelijk optijd kunnen vernemen wanneer een vendor slechte/gevaarlijke/verkeerde dingen levert.
Ons systeem is niet waterdicht. We zijn afhankelijk van meldingen van leden. We geven absoluut geen garanties dat RC vendors veilig zijn als we er niet voor waarschuwen. Andersom is beter; als we wel waarschuwen zou ik zelf geen zaken doen met die specifieke vendor.

Dat is dan geen reclame, dan is het net antireclame voor de desbetreffende vendor.
Klopt. Een waarschuwing van ons is idd niet bepaald bedoeld als reclame 😅

Dat snap ik helemaal
Fijn!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
@Eik @Mevrouw Pløp
Het is glashelder voor mij.
Bedankt voor jullie duidelijke informatieve uitleg.
Al mijn vragen zijn netjes ingelost.

Ik weet dat jullie dit eigenlijk zelfs niet moeten doen, maar dat jullie dit doen om DF leden te beschermen.
Daar kan ik alleen maar begrip en respect voor opbrengen!

Nogmaals een welgemeende Dank met een warm hart:redheart:

Het feit dat er weinig waarschuwingen zijn uitgestuurd is eerder positief te nemen ipv dat hier elke week een vendor met z'n naam komt.

Jahvisons

Newbie
Goedemorgen,

Ik ben nieuw en dit topic is de reden waarom ik mij op dit forum heb aangemeld.

Ik heb mij nog niet voorgesteld, ik zie ook niet dat dit hier een gangbare norm is, en is dit topic nu denk ik ook niet relevant?

Ik wil best (nog wel) uitleggen, wie ik ben en waar ik vandaan kom maar je zou mij al een ervaren Psychonaut kunnen noemen, een veteraan. Ik heb al die mijn research, persoonlijke experimenten en ervaringen al heb meegemaakt en uitgewisseld op fora in het verleden tijdens mijn studententijd.

Mijn beweegreden zijn dus oprecht en vooral puur om persoonlijke redenen. Ik heb mijn eigen selecte tools/favorieten en vind discussies verder niet meer interessant en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor. Ik ben zeker niet heilig en iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil.

Ik kom hier omdat het topic van RC's, door omstandigheden en door een toevallige ontdekking voor mij persoonlijk relevant is geworden. (voor ik ben de duidelijkheid ik ben nu alleen geïnteresseerd in blotters van AH, de Zwitser, niet die duitse oostenrijker)

Ik weet niet of ik op de juiste plaats zit? (Misschien moet moet ik mij direct richten op forumleiders of moderators). Ik heb de forumregels gelezen en snap ook alle bezwaren tegen het noemen ("in het openbaar") van namen.

Er wordt gemeld dat voor slechte een waarschuwing wordt afgegeven voor slechte Vendors tussen de regels door lees ik er verkapt 2 of 1 van de gebruikers maar ik zie nergens geen enkele naam genoemd avn een slechte?

Misschien is dat alleen een soort disclaimer of ik zoek niet goed genoeg maar ik heb geen tijd om de hele dag/avond/nacht door het forum te zoeken?

Maar als je de namen ook niet aan de "PB"? /mod's/ of forumleiders mag vragen. (of andere) actieve leden(liefst ook de goede, maar ik ieder geval die vrij zeker fout zijn), (en dan heb ik het over niet dat er een keer een pakje niet aankomt of per ongeluk een keer een verwisseling heeft plaatsgevonden, of omdat iemand ze te duur vindt)

Het is natuurlijk een grijs en veranderend gebied, maar we hebben heb het "Legale Verkopers" van "Legale Middelen" die structureel andere of onzuivere/vervuilde producten verkopen (dus de echte stuntelaars of regelrechte oplichters).

Als je informatie uiteindelijk ook niet via privé-berichten kan uitwisselen je laat gevaarlijke situaties gewoon doorlopen, dan kan je denk ik ook niet zeggen dat je voor eerlijke informatie en veilig gebruik bent van van je leden bent. Hoe komen ik en zij anders aan betrouwbare informatie?

Dus als ik de verkeerde vraag stel of dit tot een ban leidt dan is dat jammer dan maar heeft deze site denk ik ook geen enkele meerwaarde voor mij.

Groetjes

FerdFatoehaus

Badass junkie
Goedemorgen,

Ik heb mij nog niet voorgesteld, ik zie ook niet dat dit hier een gangbare norm is, en is dit topic nu denk ik ook niet relevant?

Ik wil best (nog wel) uitleggen, wie ik ben en waar ik vandaan kom maar je zou mij al een ervaren Psychonaut kunnen noemen, een veteraan. Ik heb al die mijn research, persoonlijke experimenten en ervaringen al heb meegemaakt en uitgewisseld op fora in het verleden tijdens mijn studententijd.

Mijn beweegreden zijn dus oprecht en vooral puur om persoonlijke redenen. Ik heb mijn eigen selecte tools/favorieten en vind discussies verder niet meer interessant en heb daar eigenlijk ook geen tijd voor. Ik ben zeker niet heilig en iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil.

Ik kom hier omdat het topic van RC's, door omstandigheden en door een toevallige ontdekking voor mij persoonlijk relevant is geworden. (voor ik ben de duidelijkheid ik ben nu alleen geïnteresseerd in blotters van AH, de Zwitser, niet die duitse oostenrijker)

Ik weet niet of ik op de juiste plaats zit? (Misschien moet moet ik mij direct richten op forumleiders of moderators). Ik heb de forumregels gelezen en snap ook alle bezwaren tegen het noemen ("in het openbaar") van namen.

Er wordt gemeld dat voor slechte een waarschuwing wordt afgegeven voor slechte Vendors tussen de regels door lees ik er verkapt 2 of 1 van de gebruikers maar ik zie nergens geen enkele naam genoemd avn een slechte?

Misschien is dat alleen een soort disclaimer of ik zoek niet goed genoeg maar ik heb geen tijd om de hele dag/avond/nacht door het forum te zoeken?

Maar als je de namen ook niet aan de "PB"? /mod's/ of forumleiders mag vragen. (of andere) actieve leden(liefst ook de goede, maar ik ieder geval die vrij zeker fout zijn), (en dan heb ik het over niet dat er een keer een pakje niet aankomt of per ongeluk een keer een verwisseling heeft plaatsgevonden, of omdat iemand ze te duur vindt)

Het is natuurlijk een grijs en veranderend gebied, maar we hebben heb het "Legale Verkopers" van "Legale Middelen" die structureel andere of onzuivere/vervuilde producten verkopen (dus de echte stuntelaars of regelrechte oplichters).

Als je informatie uiteindelijk ook niet via privé-berichten kan uitwisselen je laat gevaarlijke situaties gewoon doorlopen, dan kan je denk ik ook niet zeggen dat je voor eerlijke informatie en veilig gebruik bent van van je leden bent. Hoe komen ik en zij anders aan betrouwbare informatie?

Dus als ik de verkeerde vraag stel of dit tot een ban leidt dan is dat jammer dan maar heeft deze site denk ik ook geen enkele meerwaarde voor mij.

Groetjes
Er heeft volgens mij 1 of 2 keer een melding op gestaan van een vendor maar die vendors zijn allebei out of business.

Verder begrijp ik je graag niet helemaal. Wat wil je nou precies weten? Hierboven is al een discussie gevoerd en beantwoord door de mods over betreffend onderwerp.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goedemorgen,

Groetjes
Zoals FredKroket al opmerkt staat e.e.a. uitgelegd op deze pagina van het topic en ook vast al eerder.

Meldingen kun je per pb doen naar @Eik of evt een andere mod. Elke andere vorm van het noemen van vendors of het vragen naar vendors op het forum is verboden.

Als je conclusie vervolgens is dat dit forum geen enkele toegevoegde waarde voor je heeft is het wel lichtelijk bijzonder dat je speciaal een account aanmaakt om dat te melden.

Cardboard

Wijs gebruiker
Als je conclusie vervolgens is dat dit forum geen enkele toegevoegde waarde voor je heeft is het wel lichtelijk bijzonder dat je speciaal een account aanmaakt om dat te melden.
Dit dus.

Wat ik ook lichtelijk bijzonder vind, is de lap tekst na 2x de opmerking:
heb daar eigenlijk ook geen tijd voor

:facepalmman1:

Laatst bewerkt:

HappyMind

Badass junkie
Goedemorgen,

Groetjes
Leuke binnenkomer. Gaat 'ie verder wel goed met je?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
AH leeft helaas 15 jaar al niet meer. Ik denk dat je opzoek moet naar de blotters van AS, de Limburgse Brit.

(En nee, kans is heel klein dat je met die hint een goede vendor vind)

Maar met wat googelen kom je best een eind lijkt me?

Jahvisons

Newbie
Hoi, bedankt voor jullie antwoorden, helder en hier heb ik zeker wat aan!

Excuses voor mijn late reactie!

Ik wilde al eerder reageren en had al wat geschreven, maar ik maak vaak lange dagen, en wanneer ik s'avonds laat (of zelfs s'nachts) en moe thuis kwam en mijn verhaal wilde opschrijven/aanpassen, had ik weer een “lap tekst” en een beetje onsamenhangend verhaal.

@HappyMind: inderdaad een beetje slechte binnenkomer van mij. Ik legde het een beetje vreemd en/of onvolledig uit en dat kan weer verkeerd geïnterpreteerd worden.

@Cardbord en @HappyMind: nogmaals ik stelde mijn vraag inderdaad misschien wat vreemd en onaardig over komend (ik ben misschien inderdaad lichtelijk overwerkt en heb eindelijk weer eens vakantie en ben ook wel weer eens toe aan een tripje haha).

Dus die "lap tekst" was om dus bedoeld om mijzelf toch een beetje voor te stellen en om niet zomaar mijn vraag hier neer te dumpen.

(dit was bijvoorbeeld verplicht is/was op wietforum dacht ik, of werd in ieder geval als fatsoenlijk en de gangbare norm werd gezien. Zeker als je zelf een topic startte met een vraag)

Nogmaals: ik vind het een lastig om enerzijds zonder introductie zomaar vragen te stellen en dat komt misschien onbeschoft over.

Maar anderzijds wordt het alweer snel een lang verhaal, als ik mijn eigen standpunten/visie een beetje goed wil uitleggen en wordt het ook weer off-topic.

Ik probeerde het zo kort mogelijk te houden, maar dat blijkt moeilijker dan ik dacht, of bijna onmogelijk als ik echt een beetje mijn afwegingen wil uitleggen -> Dus als het te veel ruis/vervuiling is moet de moderator het anders maar opknippen en verplaatsen als dat kan?),

Dus bij voorbaat excuses voor het lange verhaal.

Maar hopelijk is alles dan duidelijk voor iedereen en geeft dat wat beter begrip hoe ik er zelf een beetje tegenaan kijk.

Hopelijk kan ik onderaan nog wat dingen vragen/zeggen die hopelijk niet al eerder gesteld of tegen de regels zijn?

@FredKroket: Ik had wel een beetje diagonaal gelezen en dacht ieder geval dat Dirk Jan redelijk direct was. Verder heb ik er dus waarschijnlijk over heen gelezen (stond dat ik dit topic, sorry voor de ruis dan)

Maar het is ieder geval goed om te horen dat de “echte (bekende) slechte” out of business zijn. Maar dat was dus inderdaad 1 van de dingen die ik wilde weten (en relevant voor dit topic en voor anderen mensen denk ik)

(Het liefst wil je natuurlijk eigenlijk ook de beste weten. Maar A. is dat tegen de regels. B. zijn exacte doseringen en onzuiverheden moeilijk te bepalen en C. resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.)

Wel moet forum (in mijn ogen dan) vooral bedoeld voor het “open” delen van kennis en het uitwisselen van ervaringen om zo te leren en informatie te kunnen vergaren. (het noemen van verkopers, legaal of illegaal is sowieso op elk gebied lastig een lastig punt, en hoe daar mee om wordt gegaan om dit forum is denk ik ook de beste en enige oplossing).

@LucidLucy: bedankt voor de tip, dit waardeer ik zeer.

Ik ben er nog niet direct zo 1,2,3 achter maar ik zal uiteindelijk toch zelf wat moeite moeten doen, en mijn eigen “onderzoek doen:” Ik stelde mijn vraag nogmaals een beetje als lui of ongeïnteresseerd overkomend, maar dat was zeker niet zo bedoeld.

Even door mijn duidelijkheid: we hebben het dus over “legale blotters”, die wel via een vendor zijn te krijgen toch, alleen moet ik die link/koppeling dus zien uit te vinden?

Ik ben dus niet opzoek naar het originele “illegale” product en houdt mij ook niet bezig met “darkweb” (of hoe dat ook heet). Een VPN gebruik ik nog af en toe, (bij/voor een vriend natuurlijk als meekijk wanneer hij een muziekalbum of film download, want ik houdt me niet bezig met “illegale activiteiten” haha. Maar zonder gekheid: ik heb van TOR-netwerken en bitcoins of weet ik veel wat heb ik “nul” verstand, en dat wil ik eigenlijk liever zo houden :wink:. (Sorry als ik dom overkom maar ik heb weinig ICT kennis, mijn achtergrond is medisch/chemie/natuurkunde/biologie)

Dat het verder geen toegevoegde waarde heeft klinkt ook onaardig en is misschien wel eigenlijk helemaal niet waar. Mogelijk vind je toch weer nieuwe, relevante informatie.

(Maar anders dan vroeger, toen ik behoefte had om deze nieuwe en bijzondere ervaring(en) willen delen met lotgenoten. Over welke middelen "beter/slechter zijn". En discussies had over alles van filosofie, geloof, god en godsdienst, spiritualiteit t/m wetgeving enz.). Dus al deze dingen hebben inmiddels voor mij allemaal wel al eigen een plekje gekregen.

Tot voor kort was ik helemaal niet bezig met "research chemicals" en daarom “dacht ik” (voordat ik mij hier aanmeldde), er voor mij persoonlijk verder niets te zoeken viel. Maar door deze voor mij "nieuwe ontdekking" heeft het wel weer opnieuw mijn interesse aangewakkerd merk ik.

Dus opgesomd: (LET OP! Dat is dus mijn persoonlijke visie op basis mijn eigen ervaringen, ervaringen van anderen en kennis die ik heb opgedaan, welke ook zeer zeker naïef, onjuist en vertekend zullen zijn).

Andere mensen ervaren het zelf weer anders en probeer dus geen oordeel over iets of iemand anders geven, of het als feiten of waarheden te presenteren. Je mag mij natuurlijk altijd vragen stellen, en zal die beantwoorden wanneer mogelijk. Iemand mag best zijn eigen visie geven, dat is juist goed voor de discussie, maar ik probeer dus niemand te overtuigen en betwijfel of iemand mij nog makkelijk van mening kan laten veranderen (dan bedoel ik vooral qua nieuwe/andere/betere interessante middelen. Als die er al zijn zal ik er niet snel aan kunnen komen denk ik, en ik ben niet van plan om zelf allerlei ingewikkelde syntheses te moeten doen).

Ik ben inmiddels alweer wat jaren afgestudeerd, ik maak redelijk veel uren en heb daarnaast een zoontje (en een vrouw ; -) Ik heb dus niet meer zo veel vrije tijd (ik denk de meeste mensen met kinderen. Eigenlijk streef ik ernaar om om de 3 maanden of max. 4 maanden een trip maken. Of met mijn vrouw, of met een vriendengroep, of alleen, maar dat blijkt al aardig ambitieus. Ik ben al blij als 2x per jaar een trip kan maken.

Wanneer ik dus wel een keertje wel tijd heb ga ik of we voor een middel dat ik zelf voorhanden heb omdat ik:

A. Ik er ervaring mee heb en de werking redelijke kan voorspellen en daarmee het gewenste effect of doel bereik.

B. Graag weet wil weten wat ik inneem (liefst en meestal zelf heb ik het zelf gekweekt/geëxtraheerd en dan weet ik dat het zuiver is), En anders van een bekende/betrouwbare bron heb waarvan ik weet dat meerdere personen (vaak direct of indirect bekende mensen) het al met een positieve ervaring hebben gebruikt.

Tijdens mijn studie heb ik veel geëxperimenteerd met allerlei middelen. En zoals ik al schreef, heb ik op forums en andere bronnen, oneindig veel gelezen over de werking van allerlei soorten middelen, adviezen gevraagd en ervaringen gedeeld en gelezen,

Op zich ben ik normaal van mening dat eigenlijk alles wat je nodig heb al in de natuur voorhanden is (misschien op een enkele uitzonderingen na).

Qua Middelen dan:

Ik heb jarenlang (vanaf de middelbare school) iedere avond geblowd, maar opeens had ik daar geen behoefte meer aan. Ik hou nog steeds van een jointje, maar meer op een zaterdagavond. Ik rook eigenlijk alleen sativa’s vooral de Oldskool Hazes van Neville: de beste en welke ik het meeste rook vind ik de C5 haze en daarnaast Kali Mist op nummer 2 (die ik helaas niet meer tegenkom de laatste tijd), van deze maakt je energiek en geven een heldere high. Ideaal in een sociale setting. En als ik wat meer wil spacen en languit op de bank wil liggen ga ik voor een A5 en Neville’s Haze. (De echte dan zoals o.a. bij de Dampkring verkrijgbaar).

Toen ik ging studeren maakte ik kennis met de “echte” psycheledelica.

Mijn eerste ervaring was met ca. 300mg Mescaline. We zouden allemaal 30gr gedroogd cactuspoeder eten/drinken, wat een hele opgave bleek. Ik was uiteindelijk de enige van de drie die alles weg kreeg. De anderen kwamen tot Max 25g denk ik.

Dat is wel de ondergrens voor een echte trip, niet een full-dose, maar wel goed voor een eerste keer. Mooie trip. Daarna nog wel een aantal keer geprobeerd (drinken/eten) maar was toch altijd een opgave. Uiteindelijk is mescaline wel mijn favoriete gebleven/geworden.

In het begin had ik vooral veel paddo’s genomen, vooral Cubensis. De mooiste en diepste ervaringen waren als ik het alleen deed. Dat waren bijna ook altijd in het begin van de trip, voordat je “doorbreekt” moeilijke trips. Het waren altijd van die momenten dat ik echt m’n best moest doen en alle zeilen moest bijzetten door mediteren en ademhalen om niet in een negatieve gedachten spiraal te belanden.

Ik dacht altijd dat dit erbij hoorde en dat ik hier doorheen moest gaan. Pas veel later ontdekte ik dat ik met LSD (en mescaline) ook een ego-death kon bereiken zonder elke keer door die moeilijke periode te moeten vechten. Je kan zeggen dat het misschien door ervaring, set and setting komt en de dosis. Maar persoonlijk denk ik dat er wel degelijk een verschil in zit.

Overigens ben ik wel overtuigd dat Hawaiiaanse paddo een heel ander effect en veel beter effect hebben dan Cubensis, dit wordt door meerdere mensen onderschreven. Meer helder, minder bodyload, minder wazig negatieve mindfuck, mooiere visuals. De set en setting waren gelijk, en heb beide in lagere en hogere doseringen gedaan. Shulgin zei dat hij tussen Psilocyne en Psilocybine geen verschil merkte> Volgens mij is het nog niet helemaal goed onderzocht maar waarschijnlijk verhoudingen: norpsilocine, baeocystine, norbaeocystine, en aeruginascine wel een rol spelen door mogelijk een synergetisch/complementair effect. baeocystine is zelf ook psycho-actief. De hawaiiaanse maken ook serotonine aan, maar dat zou de bloed-hersen-barriere weer niet passeren. De hawaiianse kunnen wel varieren van zwak tot sterk, waarbij de sterke ook de azurescens voorbij gaan qua gehaltes. Wat het ook is, ik ben ervan overtuigd dat goede hawaiiaanse superieur zijn. Dan nog vind ik paddo’s minder stuurbaar en daarom in setting met andere mensen minder geschikt en heb de laatse jaren geen paddo’s meer gehad.

Later pas deed ik mijn eigen ëxtracties van mescaline (en nn-DMT) en in nam mescaline in hogere doseringen. 400mg is prima en wel al een full dose voor de meesten (sommige personen zijn minder gevoelig zijn voor pehnylethylamines en meer nodig) dan normale mensen. (The sacred chief zie dat mensen zeker 500mg nodig hebben "to turn on". Dus er vanuit gaande dat tot 10% alkaloïde mescaline is moet je eigenlijk al 550mg nemen (dus om het mooi af te ronden moet je gewoon 600mg nemen). Dan zie je wel de ware aard en de power en waar mescaline toe in staat is. Ik bedoel, veel mensen denken dat mescaline zwak is in vergelijking met paddo’s en LSD maar die hebben vaak te weinig genomen denk ik, die gaan dat dan vergelijken met 2 of 3 porties paddo's of 400ug LSD of meer.

Ja, LSD en Paddo’s, en veel tryptamines in het algemeen, zijn meer ego-dissolving en penetreren dieper dan phenylethylamines. Maar boven de 400/500mg mescaline wordt je ego zeker wel helemaal uit elkaar getrokken, het is alleen een ander soort trip. Maar net als met LSD vind ik dat ondanks moeilijke/zware momenten (waar je je gewoon aan moet overgeven) je het makkelijker sturen/houden in een positieve richting.

Daarom extraheer ik het zelf ook liever graag. Dat is nauwkeuriger en heb je ook geen zwaar of niet verteerbare en stoffen die verder niets toevoegen, anders dan meer kans op bijwerkingen geven, zoals misselijkheid. Daarnaast wordt het of je nou thee of verse cactus eet of poeder, bijna een onmogelijke opgave op die hoeveelheid binnen te krijgen. Je hebt van die hippies die denken dat je voor een volledige ervaring de “hele” cactus moet nemen maar dat is gewoon onzin volgens mij, Het klopt dat pure mescaline heel anders is, heel stimulerend maar met een extra krijg je alles of grotendeels het volledige alkaloïden spectrum van de cactus wat de meesten beschouwen als een betere ervaring. (er zit bijvoorbeeld ook een sederende alkaloïde in waardoor je meer kalm blijft)

Jammer en ik snap niet dat extracties en syntheses niet op dit forum mogen worden uitgewisseld? (Is dat omdat research chemicals zogenaamd niet voor menselijke inname zijn zodat hopelijk zo lang mogelijk de wet omzeilt en legaal blijft, dat is wel een beetje naïef toch, het is duidelijk dat mensen die niet kopen en testen op hun cavia?)

Maar alles staat toch al op internet maar ik vind het zelf onzin om met een niet weg te krijgen cactus of gore, slijmerige thee zitten te moeten gaan klooien, terwijl je vrij simpel, net (zoals DMT), kan opzuiveren (je moet wel weten wat je doet want kunnen potentieel gevaarlijke middelen zoals brandbare vloeistoffen en loog(sterke base) tussen zitten, maar staat natuurlijk niet in verhouding tot een ingewikkelde synthese zoals LSD waarvoor je ongeveer een professioneel lab moet hebben en veel kennis en stoffen moet bemachtigen met allerlei risico's en die ook nog een gecontroleerd en illegaal zijn)

Dus dat is ook nog een belangrijk punt voor mij, waarom zou ik mij met "illegale handel" of ingewikkelde syntheses bezig houden (nu nog wel, al zijn gedroogde en vermalen vormen inmiddels wel ook al vaak verboden zijn).

Later kwam ik dus pas met LSD in aanraking, wel erg stimulerend en relatief intenser, maar beter stuurbaar en algemeen meer positief in vergelijking met paddos.

Hier gaan we ook een beetje naar mijn conclusie: LSD is waarschijnlijk op veel punten ongeëvenaard: Vooral het roterende witte licht uit m'n lichaam stroomde/gloeide je een met god/of god was of ontmoette of helemaal uren lang op de muziek blijven focussen en hier helemaal in op gaan. Die ie focus en helderheid en bepaalde visuals zijn uniek en ongeëvenaard denk ik. Het nadeel vind ik dat gevoel of je constant onder elektriciteit staat en voordurende intensiteit en stimulatie. Vooral na de piek en aan het einde begint het mij vaak een beetje te irriteren omdat je dan totaal uitgeput en overprikkeld bent, wat je de volgende dag nog wel voelt en brak bent. Dit weer in tegenstelling tot mescaline dat op zich zelf ook vrij stimulerend en soms nog ietsje langer kan duren maar door de unieke mix met een ander sederende alkaloide in de cactus, hou je die kalmpte, en voel je na een goede slaap meer herboren.

Alle voor en nadelen tegen elkaar afwegend. Ga ik liever voor Mescaline, dat is persoonlijk, veel vrienden hebben liever LSD. Het probleem is alleen dat Mescaline duur is, of je nou direct cactus koopt of kweekt. Of je moet met zaad of kleintjes beginnen maar dan moet je lang wachten en weet je niet wat de potentie is.

Ik heb laatst voor het eerst mijn eigen cactus geëxtraheerd ipv geïmporteerd van een bekende bron en dit was een mislukking. Nou had ik misschien maar 100gr NaOH in 2 liter over dacht ik (ipv normaal 200gr/L van de TEK). Maar dacht eigenlijk dat dit een ruime overmaat was. Volgens mij was het zeker PH 13 of 14 (ik heb geen notities bijgehouden). Dus of ik heb gewoon te weinig NaOH gebruikt of mijn cactussen (verschillende soorten die jaren geleden uit zaad zijn opgekweekt van een betrouwbare bron) bevatten geen mescaline. Ik wil wel nu kijken naar methodes om sowieso het gehalte te kunnen verhogen en de volgende keer de juiste hoeveelheid NaOH aan te houden.

Maar om deze reden, en vanwege voorkeur van vrienden, denk ik wel koop deze blotters van dit gweldige spul nu het nog kan, want dit kan zo maar ineens snel voorbij zijn.

Ik heb natuurlijk ook wel met andere dingen geëxperimenteerd:

DXM, ketamine (K-hole is wel interessant om mee te maken, maar begreep snel genoeg dat het een soort chasing the dragon was en had al gelezen en gezien bij anderen dat het behoorlijk verslavend is> Ik voelde mij gelukkig ook niet lekker nadat ik eruit kwam en wist en begreep dat dit niet aan de psychedelische voorwaarden voldoet. 3x K-hole gedaan en daar bij gelaten. Ook wel eens zo genomen, maar snap echt niet wat er leuk is om dat als een partydrug te gebruiken. Noi ja, ieder zijn eigen ding laten we maar zeggen,

Verder:

2-CB, leuke stof naar heeft zeker niet de elan van bijvoorbeeld Mescaline. Een echte Ego-death zal je niet snel krijgen omdat die dosis waarschijnlijk zo hoog ligt dat de andere bijwerkingen zoals de bodyload orconfortabele worden. Op zich is 2CB afhankelijk van je doel, mooi spul, als je niet de mindfuck van paddos wilt en de lengte van LSD en Mescaline, maar voor mij heeft het te weinig diepte.

Daarnaast moet je natuurlijk wel aan kunnen komen of kunnen maken, beiden via illegale wegen. (al vind ik dat geen argument, want de wetgeving is gewoon onzin maar ik maak me daar niet meer druk om want dat vind ik verspilde energie, ze doen maar wat en ik verander het toch, na alle moeite en informatie worden we toch weer jaren achteruit gegooid) Ik denk dat als je het simpel en klein houdt voor persoonlijk gebruik de straffen laag uitvallen. Als ze kleine individuen zwaar gaan straffen wordt het wel tijd om in opstand te komen. Als je illegale dingen doet op grotere schaal en om geld te verdienen is het riskant.

En nou generaliseer ik misschien heel erg, en is meer wat ik concludeer van wat ik lees van anderen. Maar de meeste Shulgin dingen (ik denk zeker phenyletylamines), missen ofwel de euforie, of de diepgang of hebben meer toxische bijwerkingen, of duren extreem lang. Bijvoorbeeld 2CT7, misschien wel nummer 3 na Mescaline en 2CB. Wel euforisch en positief maar volgens mij de ligt de toxiciteit vrij laag en geeft een rare/hoge bodyload met bijwerkingen zoals krampen en spierttrekkingen. Vandaar dat er mogelijk mensen aan zijn doodgegaan, waarschijnlijk wel door combinaties en al dan niet met een overdosis snuiven. (las ik dan nog wat een andere phenylethamine zou moeten proberen lijkt 2-C-T-7 mij eigenlijk nog wel de beste. Buiten de toxische effecten dan.

Maar ik vertrouw die dingen dus niet helemaal, helemaal bij die nieuwe research chemicals, waarbij bijwerkingen hoger zijn en de grens tussen een goede dosis en een toxische vaak laag ligt. Maar hier zit ook een probleem, door de illegaliteit van bekende middelen zoeken mensen vaak alternatieve middelen waar weinig bekend over is en die vaak minder werken en meer bijwerkingen hebben helaas.

Misschien zit er tussen de tryptamines nog wel wat interessants, wat langer dan DMT duurt en korter dan paddo's? Bijvoorbeeld 4-OH-DIPT? 4-OH-DET of 4-AcO-DET, duurt dan alweer net zo lang als paddo’s maar eerder slechter dan beter lijkt met bijwerkingen zal spierkramp en spiertrekkingen.

Misschien zit er nog iets interessants tussen andere Lysergamides, maar ik denk dat ze veelal minder zijn, in het beste geval gelijkwaardig maar volgens mij zeker echt niet beter. Hangt er ook af wat je zoekt. Bij meer mentale diepgang is sowieso vaak meer kans op mindfuck. Ik wil wel de mentale diepgang, met ego-death maar op momenten voor en na de piek nog af en toe een klein beetje interactie en kunnen communiceren. Ik moet wel ook euforische zijn en met visuals. Maar met weinig bodyload. (Ik weet niet of dat helemaal begrijp? DMT geeft ook een bodyload maar niet onaangenaam. Paddo’s en Mescaline kunnen wat misselijkheid geven, maar dat is deels emotioneel en als je gewoon vast, heb ik dat nooit als zeer echt storend ervaren. Mescaline neem ik dan wel bijvoorbeeld een beetje verdeeld over 30-45 minuten in 2-3 doses maar heb dan eigenlijk nul misselijkheid.

XTC/MDMA, de eerste paar keer is magisch. Maar de magie van de eerste keer komt nooit meer terug en de comedown is toch altijd een beetje down/depressief. Dus de emotie en euforie voelt eigenlijk erg oppervlakkig en weegt niet op tegen het na-effect. Leuk om aantal keer meegemaakt te hebben maar heeft nu geen waarde meer voor mij

Tot slot nog nn-DMT: Dat vind ik dan wel weer geweldig af en toe. Op zich is het niet zoals de traditionele psychedelica waarbij je opgebouwde emoties aan het verwerken bent en een healing medicijn en soort van wordt herboren. Je wordt gewoon afgevuurd en dan is het alleen maar bizar en intens en ook lekker en vervolgens ontspan je wel helemaal maar de afterglow is maar voor korte tijd. Het voordeel is dat het wel kort is en er geen dag voor hoeft uit t trekken.

5-MeO-DMT roken lijkt me dan eigenlijk weer te heftig en heb ik nu geen behoefte aan, maar ik sluit het niet uit in de toekomst (misschien wel oraal met harmine.harmaline). Ayahuasca lijkt me dan weer eigenlijk weer minder de moeite. Ik weet niet wat het mij extra gaat bieden, behalve misselijkheid en kotsen dan, ten opzichte van de middelen die ik al heb, om me ook nog aan dieet ivm MOAI te moeten houden? Nogmaals het is voor mij meer even een reset knop, om alle spanningen en opgebouwde emoties te verwerken. Ik heb geen “grote trauma’s” te verwerken en wil niet radicaal mijn leven veranderen. Ik heb andere middelen die dat evengoed of beter kunnen, zonder de vervelende bijwerkingen erbij.

MAAR TERUGKOMEND OP HET ONDERWERP VAN DEZE THREAD!

Ik mij nog niet kunnen verdiepen in het onderwerp van RC's en Vendors, Maar ik schat in dat vendors alleen doorgeefluiken zijn en zelden of nooit de producenten. Maar in het verlengde van mijn vraag wil ik voor normaal gesproken mijzelf graag weten dat doseringen (van een bepaalde vaste producent) betrouwbaar en constant en zijn en geen mogelijke schadelijke/onaangename "bijproducten" bevatten.

Ik ben er inmiddels wel achter na wat reviews over 1b -1p-, 1V- en, 1cp-LSD (om er een paar te noemen die precies het tegenoverstelde beweren en een ander zegt dat het niet te onderscheiden is, dat het laatste het meest waarschijnlijk is. Het is waarschijnlijk toch de dosis en de set en setting.

Het enige wat wel verschil kan maken is de zuiverheid of de bijproducten! Bijproducten zullen een hogere kans geven op ongewenste geestelijke en lichamelijke bijwerkingen.

Nu zie ik wel een paar Vendors bovenaan Google staan en sommige met veel goede reviews op Trustilot. Dus als ik daar vanuit kan gaan denk dit de beste zijn, ik heb er 3 in het vizier?

Er is er ook nog eentje, een vierde, die misschien iets minder is, op basis van reviews (waarschijnlijk vraag ik dan alweer te veel) die blotters met blotter-art verkoopt, dat spreekt me op zich wel aan. Maar ik liever zuiverder en nauwkeurig dan een plaatje?

Op basis van mijn medische en chemische achtergrond (en eigenlijk al relatief lange bestaan en de vele ervaringen van anderen) schat ik in dat de stof zelf als redelijk veilig beschouwd kan worden. (ik snap als wetenschapper dat je natuurlijk minder of geen 100% zekerheid hebt over schadelijkheid op lange termijn, zoals met stoffen die al tientallen of honderden jaren worden gebruikt, er kunnen altijd onvoorziende processen/reacties plaatsvinden).

Ik las hier al op het forum dat doseringen in het algemeen meestal juist wel vaker redelijk betrouwbaar zijn. Maar dat ook een beetje grijs gebied is? Zoals overal heb mensen, zeker bij dit soort middelen die vanuit een soort ideologie en ook nog kennis van zaken hebben en gewoon zo mogelijk goed product willen maken, waarbij winst maken vaak secundair is. Aan de andere kant heb je hebt producenten die geen weinig kennis hebben, snel geld willen verdienen en kan hun niets kan schelen wat jij binnen krijgt.

Dus testen bij Trimbos las ik geeft in dit geval alleen de actieve stof er in zit?. in zit die wordt geclaimd maar in dit geval niets over de onzuiverheid, en of de hoeveelheid actieve stof. Dit kan je dan alleen bepalen als je toegang hebt tot een scheikundig lab tot je beschikking hebt. Vaak ga dan uitervaringen en van kennis van bijvoorbeeld je vrienden kennissen. en bouw je een soort band van vertrouwen op als je weet dat iemand altijd hoge kwaliteit levert)?

Dus ik ben toch benieuw hoe men test of aan betrouwbare informatie komt als je niet op het forum en ook niet via PM kennis kan delen? Hopelijk neemt niet iedereen zomaar blind iets in?

groet Jahvisions

• Like
Waarderingen: XMR

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dus ik ben toch benieuw hoe men test of aan betrouwbare informatie komt als je niet op het forum en ook niet via PM kennis kan delen? Hopelijk neemt niet iedereen zomaar blind iets in?
Wederom een flinke lap tekst voor een korte vraag. Wat jij stelt kan eigenlijk niet als je kiest voor RC's. Veilig en betrouwbaar niet onderzochte chemicals gebruiken is vrijwel onmogelijk.

Je kan dan beter voor de 'standaard' drugs gaan die je wel op kwaliteit, actieve stoffen e.d. kan laten testen bij het test centrum.

Cardboard

Wijs gebruiker
@Jahvisons

Goed verhaal, lekker kort [sarcasme, wederom een "lap tekst"].
Zou je niet beter een eigen (voorstel) topic aanmaken in plaats van hier in één post dusdanig veel dingen te vertellen? Ik zeg dit niet om onaardig te doen - wel omdat het voor een groot deel off topic is.
Een voorstel topic is heus welkom als je daar behoefte aan hebt. :)

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Jahvisons

Newbie
Haha, ok vanaf nu hou ik het kort, of toch niet. -> Als iemand het kan knippen en verplaatsen, graag (ik wil dit ook best zelf doen, als alleen ik dat zelf kan doen?)

Snap je punt Fredkroket. testen zijn nooit 100% betrouwbaar denk ik, alleen of de stof aanwezig is en de hoeveelheid stof (en eventueel bekende verontreinigingen). En wat je inneemt is ook geen 100% garantie, daarom is het juist eigenlijk belangrijk, om er achter te komen welke Vendors goed of de beste zijn constante kwaliteit leveren? -> Maar ik begrijp dat deze vraag niet beantwoord kan en zal worden.

Als een test op LSD nauwkeuriger is dan X-LSD dan zou ik dat nog liever nemen ja, als de enige manier is om er maar blind op te vertrouwen.

Welk testcentrum dan, Trimbos bedoel je?

Ik vind het jammer trouwens , dat al mijn andere vragen onderaan ook niet beantwoord worden, maar misschien kan of mag dat kennelijk ook niet?

Het zijn ieder geval andere tijden merk ik dan 20-12 jaar geleden (niet alleen hier hoor). Direct bij naam noemen kon nooit maar over de rest waren we open.

Ik kan het toch niet laten maar beland toch weer in politiek:

Ik zei het ook al op een ander forum. Je ziet dat basale individuele rechten, door rechtse politiek. Stukje voor stukje wordt afgepakt. We worden 50-60 jaar, of langer teruggegooid in de tijd

Alles waar onze ouders en grootouders voor gevochten hebben. Eerst verpoederde plant, toen gedroogd stukken en straks ook weer verse. Wie heeft de autoriteit om gods creatie of moeder natuur (hoe je het wil noemen) te verbieden? (vorig jaar werd voor het eerst in 20 jaar bij Reggae Geel zo maar mijn wiet in de container gegooid nadat ik het laat zien, dit jaar deelden ze al boetes uit las ik) .

Tolerantie neemt af en dat zie je overal in de samenleving.

Kijk maar naar al het populisme over de wereld. T

riest ook om te zien dat tieners daardoor sneller naar alternatieven grijpen voor MDMA zoals 4-FA, 3-MMC en Ethylone.

groetjes

FerdFatoehaus

Badass junkie
Haha, ok vanaf nu hou ik het kort, of toch niet. -> Als iemand het kan knippen en verplaatsen, graag (ik wil dit ook best zelf doen, als alleen ik dat zelf kan doen?)

Snap je punt Fredkroket. testen zijn nooit 100% betrouwbaar denk ik, alleen of de stof aanwezig is en de hoeveelheid stof (en eventueel bekende verontreinigingen). En wat je inneemt is ook geen 100% garantie, daarom is het juist eigenlijk belangrijk, om er achter te komen welke Vendors goed of de beste zijn constante kwaliteit leveren? -> Maar ik begrijp dat deze vraag niet beantwoord kan en zal worden.

Als een test op LSD nauwkeuriger is dan X-LSD dan zou ik dat nog liever nemen ja, als de enige manier is om er maar blind op te vertrouwen.

Welk testcentrum dan, Trimbos bedoel je?

Ik vind het jammer trouwens , dat al mijn andere vragen onderaan ook niet beantwoord worden, maar misschien kan of mag dat kennelijk ook niet?

Het zijn ieder geval andere tijden merk ik dan 20-12 jaar geleden (niet alleen hier hoor). Direct bij naam noemen kon nooit maar over de rest waren we open.

Ik kan het toch niet laten maar beland toch weer in politiek:

Ik zei het ook al op een ander forum. Je ziet dat basale individuele rechten, door rechtse politiek. Stukje voor stukje wordt afgepakt. We worden 50-60 jaar, of langer teruggegooid in de tijd

Alles waar onze ouders en grootouders voor gevochten hebben. Eerst verpoederde plant, toen gedroogd stukken en straks ook weer verse. Wie heeft de autoriteit om gods creatie of moeder natuur (hoe je het wil noemen) te verbieden? (vorig jaar werd voor het eerst in 20 jaar bij Reggae Geel zo maar mijn wiet in de container gegooid nadat ik het laat zien, dit jaar deelden ze al boetes uit las ik) .

Tolerantie neemt af en dat zie je overal in de samenleving.

Kijk maar naar al het populisme over de wereld. T

riest ook om te zien dat tieners daardoor sneller naar alternatieven grijpen voor MDMA zoals 4-FA, 3-MMC en Ethylone.

groetjes
Als je dat wil weten moet je naar darkweb. Op Reddit kan je wel vinden waar je precies moet zijn voor het beoordelen van vendors. Maar ik ga dat hier niet delen.

krijgt_kritiek

Experimenterende gebruiker
RED FLAG:
Wanneer de site middelen verkoopt die al op de opiumlijst staan is het gegarandeerd een scam. Dit kun je gewoon googlen.

Stappen voordat je wat besteld op een dergelijke website:
- Check kvk nummer
- Gebruik een zoekmachine en type de naam van het bedrijf + betrouwbaar
- Verifieer het verkopende bedrijf bij een erkent "anti oplichtings" platform
- Wanneer mogelijk betaal met paypal, dan is de kans groter dat je je geld terugkrijgt bij oplichting

Deze stappen kosten 10 minuten en kunnen je afhankelijk van je order veel geld besparen.
Ook op dit moment zijn er meerdere heel proffesioneel ogende websites die niet leveren, dus lieve mensies, geef je hard verdiende geld niet aan dat soort persoontjes. Dit maakt hun het alleen maar mogelijk nog proffesioneler uit te pakken en nog meer op te lichten. Ik begrijp dat niet iedereen dit durft/kan maar zowel stap naar de poltie en maak een melding wat dit soort mensen vind ik echt trieste figuren.

Brakka Mang

Badass junkie
Volgens mij probeert meneer met zijn lap tekst gewoon reclame te maken voor RC's en dan voornamelijk de drie bovenste RV vendors in Google 🤣 Meneer stelt dat hij dusdanig intellectueel is , opmakend uut zijn schrijven en in introductie van topic staat duidelijk beschreven hoe het werkt .

Bovenaan