Mega kater

Rosie

Bewuste gebruiker
Afgelopen weekend heb ik een 3-daags festival gehad. Na 2 jaar geen drugs gebruik, wilde ik lekker eens feesten.
En ja, ik ben dom geweest. Ik dacht: ach een keertje uitzondering.

De vrijdag heb ik een lage dosis 2cb gehad.

De zaterdag iets hogere dosis 2cb en daarna xtc, nexusflipje dus. Aan xtc zo'n 230 mg.

Zondag xtc. Maar deze deed vrijwel niks. Hij leek op te komen, beetje het wazige gevoel, grote pupillen, dat soort dingen. Maar het zette niet door. Ik weet niet hoeveel er in deze pillen zat. Ik had meegenomen voor 1x, omdat ik dat zat vond. Dus van een vriend gehad. Als ik moet gokken, heb ik zo'n 300mg binnen.
Er gebeurde dus verder niks en ik ben heel erg op tijd gaan slapen.

Maandag niks aan de hand.

Dinsdag onwijs brak, logisch. Snel uitgeput, mega duizelig.

Nu is het donderdag. En ik ben nog steeds met vlagen enorm duizelig. Met vlagen ENORM moe. Inmiddels begin ik ook ziek te worden (koortsblaar, snot, hoesten etc).
Gisteren heb ik ook flink nachtmerries gehad.

Ik ben een dip wel gewend. Ook mentaal. Mentaal nu nergens last van overigens.
Ik ben zelf natuurlijk ook mega dom geweest door 2 dagen achter elkaar xtc te gebruiken. Nu uitzitten. Maar pfff, zwaar. Ik heb ook een dochtertje. Dat gaat gewoon door. Ik heb de hele week vrij. Eet gezond, op tijd naar bed. Overdag proberen wat te doen. Maar die vlagen duizeligheid en vermoeidheid maken dat heel lastig.
Ik had verwacht op donderdag wel enigszins hersteld te zijn...

En nu? Wat kan ik verwachten?

Rosie

Bewuste gebruiker
bij mij hielp 5htp na misbruik/hoge dosering drugs die op serotonine werken
maar het enige advies en beste advies is misschien langs je huisarts ?
Ja ik ben gisteren begonnen met l-tryptofaan.

Het wordt wel minder. Het is niet zo extreem als dinsdag, gelukkig. Maar vervelend is het wel.

Snap het advies huisarts. Maar doe ik liever niet. Toch eng ofzo. Zeker met een kindje. Ben bang voor notitie ofo.
Wilde die maandag bellen als het dan nog steeds zo is

Rosie

Bewuste gebruiker
Als je zondag voor het laatst MDMA gebruikt hebt is de dip meestal voorbij op zaterdag. Na alle waarschijnlijkheid ga je je in de loop van die dag ineens beter voelen.
Ja dat herinner ik mij van de allereerste keer. Was opeens een ommekeer. Ik voelde me zwaar depri en wilde dit nooit meer. 5 minuten later was het de best avond van mijn leven.

Ik heb daarna nooit meer een dip gehad. Uiteraard brak een dag later. En dag erna relax aan doen maar verder prima. Heb mezelf overschat denk ik

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewoon uitzitten, genoeg drinken en gezond eten met veel vitamines.
Frisse lucht en beweging kan ook helpen.
Vaste structuur aanhouden op gebied van slapen en opstaan.
Je systeem heeft een flinke deuk gekregen maar hersteld sowieso.
Nog even geduld en je bent weer de oude.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hierboven zijn al veel zinnige antwoorden gegeven op je andere vragen.

Ik wilde toevoegen dat de ernst van je kater waarschijnlijk voor een heel groot deel te danken is aan het feit dat je die zondag ook MDMA hebt genomen. Twee dagen achter elkaar is echt een klapper en uitputting voor je hersens. Terwijl het je qua fun vrijwel niets oplevert.

Bij eenmalig gebruik en een schappelijke dosis valt de kater vaak ook wel mee, althans, dan is er mee te dealen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We worden allemaal een dagje ouder 🙂 en wat minder fit, zeker als we vader of moeder zijn geworden. Dan ga je de dip wat sterker voelen. Er is niet veel aan te doen. Gewoon even volhouden dan komt het vanzelf goed 😊
NIet om het er in te wrijven, maar er hoeft amper een dip te zijn als je verstandig doseert en je rust/voeding pakt.

Dat had @Rosie zelf ook al aangegeven, dat ze er niet zo slim mee omging. Dus nogmaals: daar doel ik hier niet op.

Maar meer in het algemeen: dat het er soms op lijkt alsof mensen vinden dat het "erbij hoort", die extreme dip. Je hoeft helemaal niet zo'n dip te hebben als je gewoon laag tot normaal doseert en weet waar je grenzen liggen (en daarnaast dus goed je rust en goede voeding pakt). Ook niet als je wat ouder wordt.

• Like
Waarderingen: ljuv

Rosie

Bewuste gebruiker
Zeker eens met jullie hoor! Die 2e dag heb ik niks ervan gemerkt. En mijn lichaam wel de klap. Fucking kut.
Ik heb dit ook gewoon aan mijzelf te danken. Ben ik heel bewust van hoor!

Wat ik al aangaf; ik heb 1x een dip gehad. Na de 1e keer. Toen ook veels te veel gehad (400 mg)
Daarna eigenlijk heel bewust bezig geweest met dosissen en ook mijn sweet spot gevonden. zo'n 100-130 mg als start en de helft daarvan bijpakken en dan klaar. Ja dit is teveel, ik weeg zo'n 90 kg. Maar ik had hier NOOIT een dip mee en een mega toffe avond/nacht.

Maar ja, ik ben inmiddels wel ouder. Nu moeder van een 1 jarige dochter. En de gebroken nachten zullen vast ook niet meehelpen.

Heb ik hier van geleerd? Zeker. Ik ga het gewoon weer doen zoals altijd. Mijn sweet spot dosissen en niet mijn zelf afgesproken afspraken breken.

OtherShore

Badass junkie
NIet om het er in te wrijven, maar er hoeft amper een dip te zijn als je verstandig doseert en je rust/voeding pakt.

Dat had @Rosie zelf ook al aangegeven, dat ze er niet zo slim mee omging. Dus nogmaals: daar doel ik hier niet op.

Maar meer in het algemeen: dat het er soms op lijkt alsof mensen vinden dat het "erbij hoort", die extreme dip. Je hoeft helemaal niet zo'n dip te hebben als je gewoon laag tot normaal doseert en weet waar je grenzen liggen (en daarnaast dus goed je rust en goede voeding pakt). Ook niet als je wat ouder wordt.
Persoonlijk ben ik heel gevoelig voor de dip. Ook bij nauwkeurig en gematigd doseren samen met gezond eten en genoeg rust heb ik last van een dip die ongeveer een week duurt. Ik weet dat het niet voor iedereen zo is, maar voor mij hoort de dip er altijd bij.

Laatst bewerkt:

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
De eerste paar keren dat ik MDMA of XTC gebruikte deed ik dat vrij onbelezen en onverantwoord met als resultaat, mega katers. Het gevoel dat je in de supermarkt tegen bijna tussen de wc rollen knikkert is niet tof! Of op het schoolplein bij het ophalen van je kids tussen de huismoeders bijna tegen het canvas gaat.

Daarna bewust gaan lezen, lezen, lezen en proberen zo goed mogelijk te doseren. Eindstand.... Veel lekkerdere trips, weinig klapperkaak of helemaal ways maar heerlijk intense momenten zonder teveel kater. Beetje dip neem ik op de koop toe maar verminder ik met supplementen.

Less is more. Cliche? Ja... Waarheid? 100%

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Uitzitten en niet te veel moeten. Op tijd naar bed, goed eten en voldoende drinken. Is het beste wat je kunt doen. Ik heb ook altijd katers van een week lang, maar ik kan niet normaal met drugs omgaan.

Hoe is het nu trouwens met je? Nog ziek of weer opgeknapt?

Rosie

Bewuste gebruiker
Uitzitten en niet te veel moeten. Op tijd naar bed, goed eten en voldoende drinken. Is het beste wat je kunt doen. Ik heb ook altijd katers van een week lang, maar ik kan niet normaal met drugs omgaan.

Hoe is het nu trouwens met je? Nog ziek of weer opgeknapt?
Helemaal opgeknapt. Ok niet helemaal waar. Ben nog steeds stik verkouden. Maar mijn xtc kater is over. Zaterdag nog licht duizelig en zaterdagavond eigenlijk niet meer :)

En ja less is zeker more!
Ik ga juist heel bewust om met drugs.
Maar 2 jaar niet gebruikt. En dan toch eens doen hé. Haha. Gelijk afgeleerd

Laatst bewerkt:
Bovenaan