Medische keuring

B1997

Newbie
Hi,

Binnenkort heb ik voor een nieuwe baan een medische keuring. Hierbij krijg ik zowel een bloed en urine test voor alcohol en drugs. De keuring komt iets eerder dan ik had verwacht. Namelijk rond eind september / begin oktober.
De laatste keren dat ik drugs heb gebruikt zijn;
- half augustus (xtc).
- eind juni (sos)
- half juni (3mmc)
- half mei (xtc)
De keer daarvoor was in 2023.

Ik dacht eerst dat ik nog wel goed zat, maar hoorde laatst dat ze drugs met bepaalde testen tot 3 maanden terug kunnen zien in het bloed. Weet iemand hier meer vanaf? Ook omdat ik afgelopen zomer dus wel meer dan eens iets gebruikt heb.
Omdat de keuring eerder komt ben ik wel lichtelijk aan het stressen.
Uiteraard zal ik tot de keuring geen drugs meer gebruiken.

Kordie

DF-koning
In de haren kunnen ze veel lang zien.
Maar volgens mij is alles binnen paar dagen uit het bloed.

Maar hoe zit het met de afbraakstoffen vraag ik me af. Alcohol is binnen paar maanden uit het bloed. Maar prikken ze op CDT ben je geloof ik pas save na 2 maanden.
Of vergis ik me?

Misschien geldt bovenstaande ook voor drugs?

De Zandman

DF-koning
In de haren kunnen ze veel lang zien.
Maar volgens mij is alles binnen paar dagen uit het bloed.

Maar hoe zit het met de afbraakstoffen vraag ik me af. Alcohol is binnen paar maanden uit het bloed.
Alcohol is veel sneller uit het bloed verdwenen, ongeveer 1 glas per uur kun je aanhouden. Na een dag of vijf is er niets meer te meten.
Dit geldt voor veel meer drugs.
De enige waarbij dat extreem lang duurt, is cannabis. Metabolieten van cannabis kunnen 6 tot 7 weken worden opgespoord....

Kordie

DF-koning
Cdt ken ik niet, kun je er iets over vertellen, @Kordie ?

Betreft een afbraakproduct.

Hier wat meer info:

En hier:

De Zandman

DF-koning
Thnx! Dit heb ik als ex alcoholist zijnde, nooit geweten...
Hieruit leid ik af, dat alcohol misbruik nog lang is vast te stellen. Veel langer iig, dan dat ik tot nu toe gedacht heb.

Kordie

DF-koning
Thnx! Dit heb ik als ex alcoholist zijnde, nooit geweten...
Hieruit leid ik af, dat alcohol misbruik nog lang is vast te stellen. Veel langer iig, dan dat ik tot nu toe gedacht heb.

Ja, net zoiets als GAMMA GT.
Maar dat kun je geloof ik door meerdere oorzaken hebben in je bloed.
Maar CDT is ook wat ze bij het CBR dus onderzoeken of je recent nog gedronken hebt.
Als ik het zo lees moet je wel best veel drinken om het CDT flinkt e laten verhogen. Dagelijks veel.
Jij wa er destijds aan gekomen denk ik

BrieMetDeBril

Badass junkie
Meestal is het na 2 weken niet zichtbaar op een urine controle (UC)
Hoe het met bloed zit ben ik niet bekend mee.

annihilation

Badass junkie
Moeten ze wel specifiek daarop testen. Het is niet zo dat je even bloed doneert en alle mogelijke drugs wat er ook maar is gedetecteerd wordt. Tenminste dat lijkt mij toch? 😅

De Zandman

DF-koning
Moeten ze wel specifiek daarop testen. Het is niet zo dat je even bloed doneert en alle mogelijke drugs wat er ook maar is gedetecteerd wordt. Tenminste dat lijkt mij toch? 😅
Ikndenk dat zo een uitgebreide test aardig in de papieren loopt.
Dat doen ze vlgs mij niet zomaar.

De Zandman

DF-koning
Ik denk dat er bij een ongeval met zwaar letsel weleens verder gekeken kan worden. Lees: uitgebreider testen. Maar zelfs dit heb ik nog nooit eerder gelezen in de media...

Kordie

DF-koning
Ik denk dat er bij een ongeval met zwaar letsel weleens verder gekeken kan worden. Lees: uitgebreider testen. Maar zelfs dit heb ik nog nooit eerder gelezen in de media...

Bij een zwaar ongeluk wordt er sowieso getest op drank en drugs.
Van harddrugs, tot benzo, tot wiet, tot alcohol etc.
Want dat kan een schuldige aanwijzen.

Ik weet niet als je een gewoon "basis onderzoek" laat prikken bij de huisarts of je dan ook getest wordt op alcohol- of drugsgebruik?
Bv zo'n CDT die laat zien wat je hebt gedronken afgelopen twee weken. Lijkt me bij een verkeersongevalanalyse heel belangrijk, maar bij een basis bloedonderzoek weer niet.

Wel een interessante om eens wat meer over te weten.
Wie weet er meer van?

hansie24

Belezen gebruiker
Al word je met alcohol of drugs aangehouden door politie en raakt rijbewijs kwijt kan je je rijbewijs weer opnieuw aanvragen... Je krijgt dan een onderzoek bij spischiater, bij drugs moet je urine inleveren en bij alcohol onderzoeken ze je leverwaarden cdt en ggt.... En hun kiezen waar je die onderzoeken moet doen en uiteraard alles zelf betalen

Bovenaan