Alles waar je van walgt dat in verhouding staat, ieder beeld dat net het tegendeel van romantisering van je drug is in je gedachten inprenten: op lange termijn zou je volledig impotent worden, or a-seksueel, je zou hersencellen vernielen, je zou steeds meer ernstige (door uppers zeker, en dan vooral amp's) pathologische aspecten gaan vertonen en paranoia, ik ken toevallig iemand die al jaren lang elke dag een gram speed en echt maar soft spul doet en die is totally insane geworden...
Die denkt dat zijn honden zot aan het worden zijn en dat komt omdat iemand die zijn honden dood wilt en daarna hemzelf en dat die zo high frequencies, die zo gezegde moordenaar, afspeelt om zijn honden te doen doorflippen zodat die op den duur iemand zouden aanvallen en afgemaakt moeten worden.
En tot een tijdje terug, als hij op bezoek was zapte hij ieder kanaal af en noteerde allemaal strings cijfers en dat waren de codes van die geluidsgolven volgens hem die door een opper-entiteit die zorgt voor de balans in het universum aan hem getoond worden maar zo zou hij zijn honden en zichzelf kunnen redden echter enkel als het hem lukt de boodschap waarin staat hoe die codes tegen die moordenaar te gebruiken kan ontcijferen maar dat lukt hem niet.
Hij wilde niet meer langskomen en ook geen GSM of alleen telefoon gebruiken neen, enkel nog chat op Facebook, waar hij zo allemaal cijferreeksen doorstuurde naar mij om mij als wiskundige te vragen 'het' te berekenen, ik heb een paar keer getracht hem te doen inzien dat dat nogal irrationele gedachten waren en dat hij misschien is hulp moest zoeken om iets te veranderen aan zijn Pep verslaving, maar toen werd hij heel para tov mij, heel de tijd zeggen dat ik hem niet geloofde en hem gek vond en nu heeft hij me op Facebook en op zijn GSM geblocked. Enkele weken geleden kreeg ik te horen - terwijl ik nooit geweten heb dat er ook maar iets mis was met zelfs niet eentje van zijn drie honden, maar hij zou ze blijbaar alledrie hebben laten inslapen (kan iemand mij hier misschien iets meer over zeggen, kan je dan zomaar drie, gewoon normale en gezonde honden die niemand iets kwaad deden laten inslapen???). Ik vind dat maar raar.
Ondertussen zou hij heel recent zelf voor de derde maal zichzelf hebben laten opnemen in een psychiatrie, de eerste keer deed hij het - toen had hij het contact nog niet echt ernstig verbroken - en hij liet zich vooral opnemen voor zijn eigen veiligheid zei hij toen want ze gingen hem vermoorden...
Zulke dingen helpen wel als je toch wel vaker zulke verhalen ivm amp-verslaafden hoort, zo ken ik er nog eentje, die denkt dat zijn buren in dienst van de politie gaatjes geboord hebben in zijn muren en daar overal microfoontjes en cameraatjes inzitten volgens hem, dus heelder en alle muren geheel en al gewoon en ramen ook zijn allemaal dicht-getaped met allemaal stukken karton, en je mag ook enkel maar fluisteren bij hem thuis, hij gebruikt Speed wel IV moet ik zeggen, de vorige niet.
En verder hebben stims in het algemeen eigenschappen die daar sneller toe aanzetten dan downers: overbelasting en beschadiging van het centrale zenuwstelsel ergo ook hersenschade, waanbeelden die zich ontwikkelen door het onstaan van externe stimuli die overstimulerend zijn en de hersenen bepaalde - ook door slaaptekorkt geïnduceerde vorm van - denkpatronen die door overstimulatie en een verminderd vermogen tot bescherming hiertegen en degeneratie van signaaloverdracht met het erg ego-gerichte karakter van deze drugs (o.a. doordat de natuurlijke laag die bescherming en een goede signaaloverdracht van het centraal zenuwstelsel fungeert uitdunt, flinterdun wordt om uiteindelijk geheel te verdwijnen, een laag die voor een groot deel bestaat uit onder meer Omega-3 vetzuren bevat, en deze laag herstellen is vooralsnog iets waarop amper antwoorden zijn, maar ook de manier waarop het uitputten van de lichaamseigen energie de geest verzwakt en ook slaapproblemen ontstaan en zo verder en zo meer; kortom, dat draagt allemaal bij tot de vorming van wat meestal paranoide en op korte tijd degenererende denkbeelden -en patronen tot stand brengt - je kan het misschien vergelijken met een paranoid Meth-tweak of zo...
Dat zijn dingen die mij toch beangstigen als ik daaraan denk.
Cocaine heeft me mijn vriendin haar leven gekost bv., zij heeft een Coke-psychose gehad, heeft daardoor schizofrenie ontwikkeld, daarna heeft ze nog een psychose gehad en toen heeft ze zich verhangen.
Dat zijn toch dingen de romantische kant van gebruik helemaal naakt wegstrippen naar mijn mening.
Verder met amp's zijn ze meestal lichamelijk verslavend en niet enkel de crash maar ook de ontwenning is echt een fucking kut-periode, dat kan niet anders; ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat lichamelijke ontwenning draaglijk is - of je moest misschien maar net je eerste baby-steps doorheen een lichamelijke ontwenning hebben gezet...
Ik ken alvast onder meer de lichamelijke ontwenning, Cold Turkey, vrij heftig, van Heroine - ik ga nu niet zeggen dat het zomaar onmogelijk is, maar het blijft fucking rot, dus zal dat bij amp's ook wel zijn stel ik me voor.
Ook zijn amp's vaak fysiologisch ook erg schadelijk; wegrotten van tanden, neusbeentje, aantasting van het neusslijmvlies, de keel, de maag, de darmen, organen en de hoge kans op orgaanfalen bij overmatig gebruik, uiteindelijk vorming van chronische depressie die zelfs door gebruik niet meer verbetert maar ook niet door het stoppen met gebruik - dopamines die opgebruikt zijn en beschadiging van de neuronen en de synapsen duurt ofwel jaren of kan net zo goed nooit meer herstellen... Nergens nog plezier in vinden, doordat je je gelukssysteem naar de zak hebt gesnoven...
Vaak treden ook negatieve persoonlijkheidsstoornissen op, agressie is waarschijnlijk een van de meest voorkomende gevolgen van amp's gebruik/misbruik - en in het geval van amp's: waaarom? Voor wit spul dat gewoon doorheen plastic, karton, hout, eender waar je op kapt vreet om daarna een aanslag op je lichaam en geest te plegen met een totaal - at first - heldere geest, met als je geluk hebt een feel good feeling maar niets eens euforie, niet eten, uitdroging, pijn in de borststreek door het opspannen van de borstspieren, overbelasting van geest en lichaam, slaapdeprivatie halucinaties door Pep geïnduceerd "oh fuck er staat iemand in mijn kamer! Ah nee, het is maar mijn kameras die aan de kapstok hangt, of het horen van muziek in voorbijrijdend verkeer, of in ieder lawaai ergens op de achtergrond stemmen horen, niet kunnen slapen en maar liggen wroeten in je bed tot je zelfs echt pissed off kan worden - kut! - weeral een amp-nasleep!
Die drug is voor een reden zo goedkoop... Cocaine zou men gemakkelijk - goede kwaliteit zelfs, als je veel mass amount gebruikers in je klantenbestand hebt - met winst voor dertig euro per gram kunnen verkopen, ik heb dat eens uitgerekend toen ik van een dealer eens exact zijn onkosten en winst, alle details dat aangaande, van hem kreeg, maar ik vind persoonlijk een euro per percentage Coke een redelijke prijs, ik vind toch dat Coke door de veel mindere geestelijke problematieken en doordat het niet lichamelijk verslavend is maar wel veel meer intens euforisch is (nadeeltje is wel dat het op het gebied van de cardio-vasculaire fysiologie nogal een schadelijke drug moet zijn - maar, nicotine veroorzaakt nog altijd by far de meeste hartproblemen van allemaal.
Al moet ik toegeven dat er bij mij persoonlijk recentelijk een shift heeft plaatsgevonden: nr. 4 Heroine van minstens tachtig procent zuiverheid en zonder schadelijke/actieve cuts heeft de eerste plaats als drug met mijn absolute voorkeur om redenen legio overgenomen van Coke. Ten eerste is er het ultiem unieke aspect dat wanneer men HCL Heroine, zuivere en cleane, nasaal geruikt, het lichamelijk totaal onschadelijk is, het vernietigt zelfs niet een enkel hersencellete! En sterker zelfs, recent onderzoek heeft uitgewezen dat dit product ook - en dit zowel fysiologisch als psychologisch! - mogelijk helende kwaliteiten zou bezitten (om het product onschadelijk te houden mag ook geen lichamelijke tolerantie optreden en moet men een zwak laxatief gebruiken omdat deze substantie anders wel tot heftige constiatie zou kunnen leiden) - Heroine nr vier, de geraffineerde eindversie clean en zuiver, wanneer je geestelijk ook geen nadelen begint te ondervinden van het gebruik, zou het gebruik van microdoseringen volgens een schema en dit voor echt slechts een korte periode een positieve invloed hebben op stress, hart -en vaatziekten, hersenproppen -en/-of bloedingen, het zou voor langdurig anxiolytische kwaliteiten bezitten, het zou helpen tegen depressie, het meest van al echter (zowel tijdens als buiten perioden van gebruik) zou het gebruik van Heroine een enorm positieve invloed op je slaap uitoefenen (de mensen die goed thuis zijn in heftig nodden weten dit, Heroine kan heel tot totaal realistische hallucinaties tot stand brengen - bv. met de ogen gesloten in de zetel liggen maar zonder een verschil op te merken en soms zelfs je te vergissen en vergeten dat je ogen gesloten zijn, maar gewoon honderd procent realistisch nog je gehele woonkamer zien, alsof je je ogen open hebt simpelweg, of met gesloten ogen, mooie, complexe, bewegende en driedimensionale en kleurrijke fractalen etc... wel, dit zou nu te maken hebben met een bepaald aan het alfa- verwant ritme dat eveneens een mimiek van de REM slaap maar dan in waaktoestand tot stand brengen en zou het buiten gebruik om positieve invloed op de 'alle-nachtse' REM slaap hebben, conclusie:
dit zou ons helpen beter stimuli, depressieve, stresserende of andere negatieve ervaringen beter doen verwerkt worden door de hersenen en dus ook op meer frequente momenten. Een artikel in een populair (semi-quasi-voor leken-) wetenschappelijk magazine had als kop "constante REM slaap mogelijk door gebruik van Heroine, daarna ben ik me in de professionele studies, nog niet diepgaand maar wel al enkele informatie ijker, gaan veriepen en ik ga het nog maar recent op gang gekomen onderzoek naar de mogelijk helende eigenschappen van Heroine alvast wel op de voet volgen: dat psychedelica werkelijk helend zouden zijn lijkt mij zelfs minder plausibel, die idee bestond niet toen ik begon met psychedelica, het is pas tijdens de hype dat zonder solide wetenschappelijk onderzoek totaal ongefundeerd zeer veel mensen bij psychedelica zweren als zijnde ultiem en zelfs vaak als enige categorie drugs helend zou zijn dan nog! Daar moet ik toch wel eens goed mee lachen, zo zou Iboga heel goed zijn om van een verslaving af te komen, maar ik ken een meisje dat na verschillende ceremonies met Iboga ze nu twee pakjes sigaretten rookt in plaats van één terwijl Iboga haar had moeten helpen stoppen. Of de alcoholicus die overleden is door met een hoge concentratie alcohol de MAO-I bevattende Ayahuasca had gedronken om van zijn probleem vanaf te raken: en meerdere doden door Ayahuasca zijn gevallen...
Naar LSD is voor een drug vrij extensief onderzoek gedaan met verschillende invalshoeken, verschillende settings en doeleinden en bovenal de psychiatrische setting heeft zich met dit beroemde, semi-synthetische psychedelicum bezig gehouden, maar de enige conclusie die men met zekerheid kon trekken uit de LSD-experimenten en met psychdelica in het algemeen, twee conlusies zelfs: a) dat het met zekerheid en in hoge mate psychiatrische en vaak niet meer te genezen psychiatrische stoornissen tot stand kon brengen, bracht en brengt en b) dat het bij veelvuldig en overdadig gebruik enkele ondertussen benoemde (en ik heb er zelf jarenlang eentje van gehad, pas jaren na niet meer te trippen is dit syndroom, namelijk het constant in het donker en dus hoofdzakelijk zeer storend bij het slapengaan vrij intense visuals zich nonstop voor je ogen blijven afspelen, kleurrijk, heel beweeglijke patronen vol kleuren en vooral tot insomnia leidende, na drie jaar geloof ik vanzelf over gegaan...) Zo zijn er twee hoofdsyndromen, hetgene ik net zei en ook dat men meer dan eens wekelijks drie keer of zo zeer intense en meestal in volledige paniek langdurige flashbacks heeft (vooral mushrooms lijken dit syndroom tot stand te brengen).
Nu helend of niet, het minder schadelijke #4 Heroine dat de zaligste euforie tot stand brengt die je je niet eens kan inbeelden, zowel lichamelijk als geestelijke, de kleine kans op verslaving bij , snuiven als standaar ROA en het feit dat je met een klein lijntje rond de middag goed bent voor de gehele dag en avond, geen craving not in any way and no comedown whatsoever wanneer men bv. eens één of twee lijntjes max. twee of drie keer per week gebruikt en geen tolerantie ontwikkelt, geen schrik voor schade aan lichaam en als je geen geestelijke problemen ondervindt van je gebruik ook geestelijk geheel onschadelijk, de door niets te evenaren totale relaxatie, het veilige, serene, kalme, onstpannen knus warme warm-blanket feeling waarin je gewikkeld wordt, alsof je een super liefdevolle heel euforische knuffele van een transcendente entiteit zoals je beschermengel krijgt, de totale afwezigheid van eender welke activiteit, gezelschap, zelfs geen muziekje op en toch zo'n goede zes uur lang de beste zes uren heb die je je dus niet kan inbeelden - de bruine base nr. drie H die hier gangbaar is, is in de verste verte niet in staat om ook maar enig effect tot stand te brengen dat iets maar dan echt geen sikkepit weg heeft van de geraffineerde vier, dus zelfs moest het niet helend zijn, geen enkele andere drug kan, not by far, ook maar iets teweeg brengen waardoor echt zorgen iets is dat niet bestaat, droefheid jou totaal onbekend is, angst? - nooit van gehoord! En je voelt je na die landurige zes uur pieken nog heel wat uren lekker en ontspannen, je krijgt honger, je slaapt beter,... Het is genialiteit op drugsgebied naar mijn mening. Ik hoop dat H4 ook hier gauw de standaard wordt, dan vraag ik ook mijn levenslange drie gratis clinical grade quality dosages aan, en lekker legaal totaal zuivere drie gratis dosissen per dag krijg en mijn laatste levenscyclus er eentje zonder me druk te maken in eender wat wordt, zonder zorgen o, zonder droefnis, enkel voordelen en geen nadelen: en in plaats van elke dag iedere dosis te gebruiken gewoon af en toe blijven gebruiken zoals ik nu doe en de overschot gebruiken om - wanneer gewenst (soms heb je dat, soms niet...) - af en toe is een dubbele of driedubbele dosis ineens te nemen: hangt er maar net vanaf of je netjes relaxed een filmpje wil zien, of, dat er mss, wie weet, iets al dan niet totaal onverwacht heeft voorgedaan en je over je toeren bent en in plaats van in deze wereld te blijven je gewoon eens lekker rechtstreeks het Universum in gekatapulteerd te worden en completely gone doorheen de eeuwige tijdloosheid van de ruimte te zweven en totaal onstnappen aan de Aarde, geen zin om je ogen open te doen, want je ziet toch helemaal scheel en alles driebubbel of zo, lekker!
Denk aan de heerlijkheid van downers bij cravings naar uppers en besef "jukkie, neen, die zooi moet ik toch maar niet doen", en het zou me al sterk lijken dat je aan H4 kan geraken, nooit waarschijnlijk, en een verslaving kan je denk ik niet betalen, en de goedkope Heroine die hier gangbaar is dat is zulke zooi dat als je het zou proberen je niets anders dan totale teleurstelling zou voelen, dus het risico dat ik hier een heel stuk over Heroine aan toe voeg lijkt me dan ook de geen gevaar op toekomstige verlaving aan downers, ik acht kans nihil dat je hier in de toekomst komt vertellen dat je H-problematiek hebt, lol

Het is trouwens geloof ik niet meteen de regel dat iemand die -altijd een stim-person was overgaat op het zijn van een downer-type; volgens mij blijven stimmers meestal gewoon in hoofdzaak bij stims; ik vond persoonlijk Heroine zonder Coke wel lekker maar toch maar een boring gedoe, en echt uit het niets is just doing shit and nodding off the golden moments van mijn bestaan vormen vanaf nu, en waarschijnlijk geen enele stim zich nog in mijn toekomst zal manifesteren... Het is niet langer saai meer. Misschien heb ik pas na zo'n twintig jaar voor het eerst ooit, zoals dat heet bij Heroine, mijn Golden dose gehad. Who knows?
En als het toch zo is, dat je een verslaving aan downers ontwikkelt, wel: tenminste een verslaving de moeite en troubles waard, in tegenstelling tot die zooi amp's!
Johnny Snow gaat zijn naam veranderen in iets soortgelijks maar up to date, zoiets als bv. maar het moet beter: Johnny Horse. Je snapt het principe wel, een typical usa first name, zoals Johnny dat is (een afkorting eh, zoals Johnny van John of Charlie van Charles,...) of andersom kan ook, en als second name (nogmaals, of als eerste naam) een slang term voor H4 (Skag zou bv. niet kunnen want da's slang voor H3, Smack klopt dan weer wel, vb. Charlie Smack, Tony White,..) - contest: vind de perfect new nick voor mij en krijg de titel van most creative mind of the year!
Grtz!