Medicatie dat op coke lijkt?

SirErick

Wijs gebruiker
xEmilyy zei:
Bestaat er medicatie of andere stof oid dat qua werking erg op coke lijkt?
Ja, dat bestaat zeker. ADHD medicatie, zoals bijvoorbeeld Ritalin, zijn qua effecten vrijwel gelijk aan die van coke. Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: in de hersenen functioneert coke en methylfenidaat in veel opzichten op dezelfde manier.

Fool

Badass junkie
Nounou, volgens mij zit er nog wel enig (subjectief) verschil tussen ritalin en cocaïne hoor. :P

SirErick

Wijs gebruiker
Fool zei:
Nounou, volgens mij zit er nog wel enig (subjectief) verschil tussen ritalin en cocaïne hoor. :P
Ik wil niet flauw doen, maar wat was er niet duidelijk aan mijn bericht?

[...] zijn qua effecten vrijwel gelijk aan die van coke. [...] in de hersenen functioneert coke en methylfenidaat in veel opzichten op dezelfde manier.
Ik gaf enkel aan dat Ritalin qua effecten het dichtst in de buurt komt van coke.

Fool

Badass junkie
Ik maak dan ook een toevoeging, zodat TS niet denkt dat dat automatisch betekend dat ritalin qua effecten (erg) op cocaïne lijkt. :P

Arnie87

Belezen gebruiker
xEmilyy zei:
Bestaat er medicatie of andere stof oid dat qua werking erg op coke lijkt?

Anabolen... oa dianabol en winstrol zitten ook aan je neurotransmitters te klooien..
Eigenlijk valt dit ook onder medicijnen.. en is ook verslavend in mildere mate
Hier krijg je op den duur daarom ook te maken met agressie en depressie..

maar cocaine is cocaine NIETS is hetzelfde uiteraard

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Arnie87 zei:
Anabolen... oa dianabol en winstrol zitten ook aan je neurotransmitters te klooien..
Heb je hier ook een onderbouwing voor? Heb nog nooit gehoord dat anabolen een vergelijkbare werking in de hersenen hebben als coke.

Zoals al eerder genoemd lijkt ritalin pharmacologisch erg op coke, alleen subjectief voelen ze wel heel verschillend aan. Subjectief vond ik zelf MDPV erg op coke lijken, alleen dat is geen aanrader want daar komen heel veel risico's bij kijken. Gevaarlijk goedje is dat als je niet neiging tot bijdoseren kunt onderdrukken. En die is groot, heb nog nooit zo'n grote behoefte tot bijdoseren ervaren als met MDPV. Zelfs met coke of speed niet.

Arnie87

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Arnie87 zei:
Heb je hier ook een onderbouwing voor? Heb nog nooit gehoord dat anabolen een vergelijkbare werking in de hersenen hebben als coke.
.

anabolen = serotonine / Dopamine .... (indirect). Je gaat ook flink naar de klote als je bijv lang aan de AAS zit! Het trekt je hormoonhuishouden helemaal scheef en leeg. De reden waarom een hoop amateur juicers parmenent zitten te kuren! Die hebben geen zin in die comedown.. daarnaast gaat je sex drive helemaal naar 0 na je kuur!

Als je bijv 10mg Dbol pakt voel je je meteen super onoverwinnelijk... en arrogantie vloeit daaruit voort. Kijk bijv die filmpjes van schwarzenegger in 1975.. ultra arrogant
Daar komen ook die roid rage/paranoide verhalen van... overdoseren of te lang On zijn.

Het is allemaal neurotransmitters werk en steroiden zijn daarom ook gewoon hard drugs.. en slecht voor je, tenzij je het gebruikt met goeie wil dus bijv rugproblemen de baas zijn etc

bezit is LEGAAL!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met:
Arnie87 zei:
anabolen = serotonine / Dopamine .... (indirect)
Bedoel je hiermee dat anabolen worden omgezet in serotonine of dopamine? Dat het anabolen precursors zijn voor die neurotransmitters? Dat is nog steeds iets heel anders dan wat coke doet namelijk.

Arnie87 zei:
Het is allemaal neurotransmitters werk en steroiden zijn daarom ook gewoon hard drugs..
Ook dit is nogal vaag, neurotransmitter werk is nogal een breed begrip. Want op welke neurotransmitter heeft het dan invloed en hoe?

Misschien lijkt het of ik aan het mierenneuken ben, maar probeer even te achterhalen hoe het nou werkt, want heb zelf nog nergens kunnen terugvinden dat anabolen psychoactief zijn. Dat ze invloed hebben op je gedrag weet iedereen wel denk ik, maar die twee zijn niet perse hetzelfde.

MeejheM

Badass junkie
je hebt verschrikkelijk veel bekende amphetamine varianten, een hoop daarvan zullen wel wat weg hebben van coke. de meeste zijn nog niet helemaal getest, en helemaal niet veilig voor consumtie.

gaat het je om het effect, of de relatief korte halfwaardetijd, dat het legaal is, de prijs of...?

MeejheM

Badass junkie
ik bedoel de lange lijst RC Amphetamines.

methyleen dioxy methyl amfetamine (mdma) heeft bijvoorbeeld weer een andere werking.
para fluoro amfetamine (4fa) is weer anders. en die kennen we wel.

eigenlijk bedoel ik aldeze.

Fool

Badass junkie
Mephedrone(4-MMC) komt subjectief imo wel een beetje in de buurt, alleen dan mist het gelukkig dat nare ego-opkwikkende effect dat cocaïne wel heeft. :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Fool zei:
Mephedrone(4-MMC) komt subjectief imo wel een beetje in de buurt, alleen dan mist het gelukkig dat nare ego-opkwikkende effect dat cocaïne wel heeft. :)

4 nog niet geprobeerd maar 3-MMC in lage dosis vind ik aardig in de buurt komen van een coke effect...

MeejheM

Badass junkie
Bobsacamano zei:
Hoe speelt het met je serotonine?

Fool zei:

Het is een RC, dus je blijft proefkonijn. niet dat de bekendere versies gezond zijn, maar de effecten zijn wel goed bekend, zowel wetenschappelijk als onder gebruikers.

Fool

Badass junkie
Dat is een hele lastige vraag. :P

Het zorgt wel voor een verhoging van de serotonineactiviteit in je hersenen, maar dat betekend niet dat dat ook gelijk op een manier gebeurd die vergelijkbaar en op dezelfde mate schadeijk is als MDMA (daar zul je wel op doelen. :wink:).

MeejheM

Badass junkie
nou, als mdma, speed, 4fa, methamphetamine en various others.

het zijn allemaal amphetaminen, maar de werking is allemaal anders. de toxiciteit, ervaren effect, dosering, potentieel voor verslaving en dat soort zaken verschillen nogal. er moet er echt wel een bestaan die sprekend op coke lijkt.

Fool

Badass junkie
Ik doelde nog op de vraag van Bob, over het effect van mephedrone op serotonine. :)

Fool

Badass junkie
SirErick zei:
Joopiejo zei:
Mijn advies is om voor 4-Fluorococaine te gaan, want de effecten zijn hetzelfde als bij gewone coke en daarbij kost het geen drol.
En onverkrijgbaar als de tyfus* had bleken wat anders te zijn) én daardoor kunnen we ook absoluut niet stellen dat het 'hetzelfde als bij coke is'.

Zie ook de tekst op wikipedia.
Wikipedia
4′-fluorococaine has only around the same potency as cocaine as an inhibitor of dopamine reuptake, but conversely it is a much stronger serotonin reuptake inhibitor than cocaine, resulting in a significantly altered pharmacological profile in animal studies.[1]]

* van elk geval waarvan ik tot nou toe gehoord heb dat ze zogenaamd 4-fluorcocaïne zouden verkopen bleek het wat anders te zijn. Toegegeven dit isniet een hele representatieve steekproef, maar ik denk dat als het cocaïne-broertje van 4-FA op de markt was dat er wel meer paniek was.

Die lijst met structuren waarmee je analogen van cocaïne kunt bouwen is in de theorie ook wel leuk, maar we moeten bedrijven hebben die het eindproduct gaan produceren. Dat betekend dat ze ofwel cocaïne als grond moeten gebruiken, of het zelf moeten synthetiseren en aan gaan passen. Dat betekend dat er cocaïne gebruikt is in een illegaal lab zonder een Opiumontheffing, dé reden om je niet-illegale bedrijf te sluiten. :wink:

Misschien dat iemand die wel een volledige opleiding Organische Chemie heeft gevolgd hier wel oplossingen voor kan bedenken, ik zie het echter niet. Misschien dat ze nog iets in hetzelfde straatje als bij de gesubstitueerde amfetamines kunnen uithalen, maar dat lijkt mij om de één of andere reden lastiger en veel duurder. :P

Fool

Badass junkie
Met een goed bevoorraad privé-lab en een gratis opleiding Organische Chemie(of misschien google :P) kom ik er inderdaad ook wel aan. :P

Arnie87

Belezen gebruiker
4 fluor coke.. nog nooit iemand over gehoord.........
Zometeen ff 2 echte grammen coke inslaan voor oud en nieuw =)

jinx86

Newbie
Ik was een periode op de combinatie van Bupropion (wellbutrin) met een hoge dosering ritalin voor ADHD, precies het coke gevoel als je het mij vraagt, maar dan de hele dag.
Maar wellbutrin moet je opbouwen want het is een AD.
Wellbutrin word soms ook toegepast off label om coke verslaafden te laten afkicken.

De 2 medicaties los geven geen coke gevoel naar mijn mening.

Bovenaan