Ja, dat bestaat zeker. ADHD medicatie, zoals bijvoorbeeld Ritalin, zijn qua effecten vrijwel gelijk aan die van coke. Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: in de hersenen functioneert coke en methylfenidaat in veel opzichten op dezelfde manier.xEmilyy zei:Bestaat er medicatie of andere stof oid dat qua werking erg op coke lijkt?
Ik wil niet flauw doen, maar wat was er niet duidelijk aan mijn bericht?Fool zei:Nounou, volgens mij zit er nog wel enig (subjectief) verschil tussen ritalin en cocaïne hoor. :P
Ik gaf enkel aan dat Ritalin qua effecten het dichtst in de buurt komt van coke.[...] zijn qua effecten vrijwel gelijk aan die van coke. [...] in de hersenen functioneert coke en methylfenidaat in veel opzichten op dezelfde manier.
xEmilyy zei:Bestaat er medicatie of andere stof oid dat qua werking erg op coke lijkt?
Heb je hier ook een onderbouwing voor? Heb nog nooit gehoord dat anabolen een vergelijkbare werking in de hersenen hebben als coke.Arnie87 zei:Anabolen... oa dianabol en winstrol zitten ook aan je neurotransmitters te klooien..
Psychedelibee zei:Heb je hier ook een onderbouwing voor? Heb nog nooit gehoord dat anabolen een vergelijkbare werking in de hersenen hebben als coke.Arnie87 zei:Anabolen... oa dianabol en winstrol zitten ook aan je neurotransmitters te klooien..
.
Bedoel je hiermee dat anabolen worden omgezet in serotonine of dopamine? Dat het anabolen precursors zijn voor die neurotransmitters? Dat is nog steeds iets heel anders dan wat coke doet namelijk.Arnie87 zei:anabolen = serotonine / Dopamine .... (indirect)
Ook dit is nogal vaag, neurotransmitter werk is nogal een breed begrip. Want op welke neurotransmitter heeft het dan invloed en hoe?Arnie87 zei:Het is allemaal neurotransmitters werk en steroiden zijn daarom ook gewoon hard drugs..
Fool zei:Mephedrone(4-MMC) komt subjectief imo wel een beetje in de buurt, alleen dan mist het gelukkig dat nare ego-opkwikkende effect dat cocaïne wel heeft.![]()
Fool zei:Mephedrone(4-MMC) komt subjectief imo wel een beetje in de buurt, alleen dan mist het gelukkig dat nare ego-opkwikkende effect dat cocaïne wel heeft.![]()
Bobsacamano zei:Hoe speelt het met je serotonine?
Mijn advies is om voor 4-Fluorococaine te gaan, want de effecten zijn hetzelfde als bij gewone coke en daarbij kost het geen drol.Joopiejo zei:Staat hier niet wat leuks tussen?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_cocaine_analogues
En onverkrijgbaar als de tyfus* had bleken wat anders te zijn) én daardoor kunnen we ook absoluut niet stellen dat het 'hetzelfde als bij coke is'.SirErick zei:Mijn advies is om voor 4-Fluorococaine te gaan, want de effecten zijn hetzelfde als bij gewone coke en daarbij kost het geen drol.Joopiejo zei:Staat hier niet wat leuks tussen?
4′-fluorococaine has only around the same potency as cocaine as an inhibitor of dopamine reuptake, but conversely it is a much stronger serotonin reuptake inhibitor than cocaine, resulting in a significantly altered pharmacological profile in animal studies.[1]]
Het is inderdaad erg lastig te krijgen, maar met de juiste connecties is het wel mogelijk.Fool zei:En onverkrijgbaar als de tyfusSirErick zei:Mijn advies is om voor 4-Fluorococaine te gaan, want de effecten zijn hetzelfde als bij gewone coke en daarbij kost het geen drol.Joopiejo zei:Staat hier niet wat leuks tussen?