MDMA / XTC

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi. Ik zit hier met lightsandsounds en we hebben het over het verschil tussen mdma en xtc. Vrienden van ons gaan namelijk de volgende x dat we een feestje hebben mdma nemen omdat ze beweren dat dat fijner is dan xtc, omdat je dan wat minder het gevoel hebt 'strak te staan'. Ik heb zelf best veel gelezen op internet maar dat er speed in xtc-pillen zou zitten, is achterhaald, toch? Wat is het verschil dan in de effecten, als dat verschil er uberhaupt is?

QTarantino

Belezen gebruiker
Verschil hoort er niet te zijn volgens mij (correct me if i'm wrong). MDMA is het hoofd bestandsdeel
van een xtc pil. Tegenwoordig zit er inderdaad bijna geen speed meer in pillen, maar het kan zeker wel. Zit er speed in, dan ga je inderdaad strakker staan. Is het een pil met alleen MDMA en bindmiddel, dan maakt het niks uit of je MDMA poeder neemt of een xtc pil.

Er zijn inderdaad een hoop mensen die er een opmerkelijk verschil in vinden zitten, maar naar mijn mening zit dit vaak tussen de oren.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er zouden andere werkzame stoffen in pillen kunnen zitten bij pure mdma weet je dat je mdma hebt maar met pillen zou het vanalles kunnen zijn. Ongeveer 10 jaar geleden had je veel verschillende pillen met verschillende werkzame stoffen erin. Wat je vaak zat was MDA of van die stofjes waar meer door ging trippen. Vaak genoeg had ik 3 of 4 verschillende pillen met verschillende uitwerkingen. Heb van veel pillen nooit geweten wat erin zat ze zeiden meestal mdma of mda maar vaak genoeg ook pillen met 200mg speed erin en een hele lage dosis pma erbij. Ze verkochten vanalles onder de naam xtc hier toentertijd.

kroege

Newbie
volgens mij heeft dit wat met de opname te maken, pillen en bommetjes werken bij mij redelijk plots in, terwijl likje nemen of in drinken mengen geleidelijker lijkt op te komen. denk dat dit iets te zien heeft met een deel van je stoffen die achterblijven in slokdarm e.d. correct me if i'm wrong het is een idee...

Danktank

Experimenterende gebruiker
In principe zijn pillen en kristallen of poeder gewoon hetzelfde, er hoort in beide alleen maar MDMA te zitten. Het enige verschil is dat M meer oppervlak heeft en dus sneller word opgenomen.
Ik denk wel dat het over het algemeen zo is dat pillen wat plotslinger toeslaan dan M wat iets geleidelijker gaat.

Wat ook nog verschil zou kunnen maken is dat MDMA door bepaalde enzymen in je speeksel word omgezet in MDA wat als ik het me herinner een soortgelijk effect heeft alleen het houd langer aan (En MDA is meer neurotoxisch dan MDMA).
Ik weet alleen niet of je hier echt verschil tussen zal merken.

Ik hoor eigenlijk wel van de meeste mensen dat M wat meer is om te relaxen en pillen meer om te dansen/actief te zijn, ik weet niet of dit echt waar is (placebo?).

Als je pillen hebt met niets dan MDMA en bindmiddel erin zou dit hetzelfde effect als MDMA in kristal of poedervorm moeten hebben.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien heeft het inderdaad wel gewoon met een placebo-effect te maken dan, want ik hoor er idd ook meerdere mensen over. Bedankt voor alle antwoorden iig!

harry123

Bewuste gebruiker
Hoort geen verschil in te zitten. Alleen kan je pure m wel beter doseren. Dat over minder strak staan is denk ik placebo

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
Ik denk ook geen verschil. Pillen van tegenwoordig zijn alleen MDMA (van wat ik overal lees)
Ik kies dan voor een pil ipv losse kristalletjes omdat kristalletjes me onhandig lijkt in een zakje. En een pil stop je gewoon in je achterzak. Helemaal als ik hard ga, ga ik me druk maken of het zakje dan wel goed dicht is en of de kristalletjes niet eruit vallen ofzo :P

Bovenaan