MDMA / XTC zelfde effect?

jm1107

Newbie
Yo guys,

Ik hoor veel verschillende verhalen over dat MDMA een wat ander effect zou hebben dan XTC.
"wetenschappelijk" gezien zou dit toch niet moeten kloppen, want het werkende bestanddeel in XTC is MDMA. Toch hoor ik van velen dat ze op XTC veel energieker worden en op MDMA eigenlijk alleen die lekkere lovefeeling hebben.

Nu heb ik zelf twee keer pure MDMA gebruikt, maar omdat ik op een reggae achtig feest was ben ik nou ook niet zo hard gegaan dat ik merkte dat ik er veel energieker van werd. Ik weet alleen dat ik heel erg lekker op de muziek meeging.

Volgende week heb ik een dance feest waar ik wel echt lekker hard wil gaan, dus ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken. Ervaring met MDMA was geweldig, en heb nog genoeg liggen voor nog volgende week. Maar als ik van X hetzelfde krijg en ook nog veel energieker wordt, lijkt dat me beter?

Iemand die deze verhalen eventueel kunnen beamen of juist invalid kunnen verklaren? :)

Cheers!

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Heb het ook wel vaker gehoord maar ik volgens mij is het hetzelfde effect. Ik denk dat het meer door de omgeving komt waarin je mdma/xtc gebruikt. Dat geeft bij mij in ieder geval wel verschil.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het niks uitmaakt.

Het gaat om 3 dingen: mindset, setting en hoeveelheid.

De mindset is volgens mij het belangrijkst. Als je je goed voelt ga je sowieso een goeie avond tegemoet.

setting is ook erg belangrijk. Je hebt een hele andere ''trip'' als je thuis zit, dan dat je op een dance feest bent.

hoeveelheid is het minst belangrijk. Hoe meer je neemt, hoe minder leuk het wordt (mijn mening).
als je je aan de voorgeschreven richtlijnen houdt dan moet het goed komen.

Fool

Badass junkie
De keren dat ik aan mensen die beweerden dat verschil in zat navroeg hoeveel ze van MDMA of XTC namen, ze nogal verschillende doseringen werkzame stof innamen. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MDMA en XTC zijn gewoon hetzelfde. Mensen ervaren het anders omdat ze vaak minder MDMA in poeder of kristal vorm nemen dan wanneer ze een pil nemen. En als je meer MDMA neemt gaat de energie en het vaag zijn het love gevoel overheersen, dat komt dus niet omdat er speed in die pillen zit zoals diezelfde mensen vaak denken.

jm1107

Newbie
Oke thanks voor de reacties guys!

Nog een paar vraagies. Is het echt nodig om je kristallen te laten testen, of worden kristallen minder snel vervuild als pillen? Want wat ik allemaal lees over vervuilde pillen hier, caffeine pillen daar is het toch echt wel een must om die te laten testen. En hoe kan je achter de zuiverheid van je M komen?

JackHerrer

Bewuste gebruiker
In MDMA kan je ook allerlei rotzooi gooien maar ik denk inderdaad dat MDMA in mindere mate vervuild is dan XTC. Ik zou je MDMA ook gewoon laten testen. Testen kan je thuis zelf doen met de juiste middelen maar dit is natuurlijk minder nauwkeurig dan je je MDMA gewoon naar een testcentrum brengt ( wat volledig anoniem is).

Als je het aan mij vraagt zou ik MDMA ( ook andere drugs) naar een testcentrum brengen dan weet je in ieder geval zeker wat er allemaal inzit.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jm1107 zei:
Oke thanks voor de reacties guys!

Nog een paar vraagies. Is het echt nodig om je kristallen te laten testen, of worden kristallen minder snel vervuild als pillen? Want wat ik allemaal lees over vervuilde pillen hier, caffeine pillen daar is het toch echt wel een must om die te laten testen. En hoe kan je achter de zuiverheid van je M komen?
Gewoon langs het testcentrum brengen, alleen dan weet je precies wat er in zit. Kristallen zijn minder vaak vervuild, maar het kan nog steeds. Bovendien kan het percentage zuiverheid bij kristallen ook verschillen. Het is geen garantie dat jij precies die perfecte kristallen van 84% hebt helaas.

Waarom zou je het niet laten testen? Het is anoniem, kost weinig en het kan. Bedenk je even dat Nederland een van de weinige (zoniet het enige) landen ter wereld is waar je uberhaupt kunt testen, maak daar dan gebruik van zou ik zeggen.

jm1107

Newbie
Alright! Zullen ze veel mg nodig hebben om te testen? Echt een dummie vraag, maar dan kan ik daar eventueel rekening mee houden met mn aankoop. Moet sowieso ook nog eens een goede manier bedenken om het in te nemen, die bommetjes doen het hem niet voor mij (ik krijg nieteens paracetamol door m'n keel, laat staan zo een plakkerig vloeitje). En dat likken/tandvlees aanbreng gebeuren blijkt niet zo clever te zijn. In ieder geval bedankt! Jullie hebben gelijk, testen kan geen kwaad maar foute dope wel!

MeejheM

Badass junkie
van pillen schrapen ze echt maar een klein beetje af, je kan gerust stellen dat je daarna nog gewoon een pilletje over hebt.

kristallen zit geen bindmiddel bij, en ze zullen toch een hanteerbare hoeveelheid moeten hebben, voor verdere tests dan een reagent test hebben ze in verband met meettolleranties en hanteerbaarheid vaak iets meer nodig.

als je vaak genoeg meegekeken hebt bij een marquistest bijvoorbeeld kun je hem ook zelf uitvoeren. het kost echt bijna niks als je even opzoekt hoe je je reagent moet maken, en bevat geen te moeilijk verkrijgbare middelen. en het zijn er maar 2, of liever 3.

hoeveel je overhoud lijkt me minder belangerijk dan dat je met een gerust hart kan gebruiken.

Bovenaan