Mdma kristallen

Hallo mensen.
Ik heb een (redelijk korte) geschiedenis met partydrugs.
4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Sinds toen gebruik ik elke maand wel een paar pillen.
Maar ik wilde al een tijdje pure mdma kristallen halen.
Binnenkort is er een rave feest (27 maart) en dat leek me de beste mogelijkheid om wat te halen.
Eerst wilde ik samen met een vriend een halve gram halen.
Mij werd verteld dat dit voor de nacht (van 10 tot 3) genoeg was, een kwart gram voor 5 uur dus.
Deze halve gram zouden we voor *knip* halen en dit zou volgens anderen een redelijke prijs zijn.echter vertelde een andere vriend mij gisteren dat hij voor *knip* een hele gram kon krijgen, deze zou hij zelf al met oud & nieuw getest hebben. Deze vriend gaf me het nummer van zijn dealer.
Zijn dealer vertelde me dat zijn gram mdma gelijk stond aan 5 pillen.
Ik heb een aantal vragen voor jullie, omdat duidelijkheid over mdma kristallen ver te zoeken is.
Is het normaal dat een gram mdma ongeveer 5 pillen xtc is?
Met hoeveel vinger dips moet ik beginnen om er meteen lekker in te zitten, gewoon 1? (Normaal slik ik elk uur ongeveer een halve tot 3 kwart pil van zon 200mg)
Hoeveel dips zitten er ongeveer in een gram mdma?
Is een gram mdma te veel/te weinig voor een feest van 5 uur als ik deze deel met een vriend?
Alvast bedankt :)

Wacky

Badass junkie
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.

Met hoeveel vinger dips moet ik beginnen om er meteen lekker in te zitten, gewoon 1? (Normaal slik ik elk uur ongeveer een halve tot 3 kwart pil van zon 200mg)
Nouja, normaal neem je dus nogal veel. Als initiele dosis is dat prima, maar als je dan elk uur bijneemt, zou het verstandiger zijn om dan max 50mg bij te nemen. Dat houd je space ook precies op peil in mijn ervaring. Vingers kan ik niet in meten, ik weet niet hoe groot jou vingers zijn en hoe nat je ze kwijlt. Als je goed je best doet denk ik dat het zeker mogelijk moet zijn om een halve gram aan je vinger te laten kleven.
Ik zie zelf wel op het oog welke dosis ik moet hebben maar als je dat niet zo ziet zou ik gewoon die gram in 8 gelijke delen verdelen. 1 zon deel nemen in het begin en 1 zon deel verdelen over de rest van de nacht. Je kunt de zo gemaakte dosis ook in een cigareten vloeitje frommelen, dan heb je de vieze smaak niet.

Hoeveel dips zitten er ongeveer in een gram mdma?
Een gram is 1000mg.
Kwaliteit van mdma varieert verder weinig, dus elke gram is nagenoeg gelijk aan elkaar.

Is een gram mdma te veel/te weinig voor een feest van 5 uur als ik deze deel met een vriend?
Alvast bedankt :)

Te veel, maar 4 pillen is dat ook.

Pante

Belezen gebruiker
Een gram 'pure' mdma bevat altijd nog zoutoplossing. Dus een gram 80%MDMA staat ongeveer gelijk aan 5 pillen van 160mg (&dus niet 200mg).

Zou gewoon capsules maken ipv likken, vind dit zelf een stuk chiller doseren.
Verder zijn jouw porties veel te veel. Lees je even in.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Waarom wil je perse mdma kristallen hebben? De werkzame stof is exact hetzelfde als xtc pillen in ieder geval.

Als je goed doseringen wilt vergelijken zul je zowel je pillen als kristallen naar het testcentrum moeten brengen. De uitslag van een pil is in milligram base en de uitslag van kristallen is in percentage base. Kristallen kunnen sowieso maar maximaal 84% mdma base bevatten. Stel je hebt dus een pil van 200mg base, dan heb je voor een vergelijkbare dosering in kristallen tenminste 238mg kristallen nodig.

Wacky zei:
De hoeveelheid MDMA die in een pil zit verieert heel erg van pil tot pil. Vroeger maakten ze vaak pillen van 120mg ofzo, wat prima dosis is. Tegenwoordig gaan ze tot 300mg. Daarvan is een halve al veel. Verantwoord gebruik is 1 - 1,5 mg per kg lichaamsgewicht om te beginnen en dan eventueel kun je nog 1 of 2x 0,5 mg per kg bij nemen. Dus dan kom je in totaal idd op een kwart gram op een nacht, dat is een beetje de bovenkant van wat men verantwoord gebruik noemt. 4 pillen is teveel tenzij ze heel zwakke pillen zijn.

Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie

MissTerror

Newbie
Ouwe snoeper zei:
4 maanden geleden heb ik (op een groot indoor festival) voor het eerst xtc en coke gebruikt, 3 pillen en 1 sleutelpunt.
Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.

iMichaela zei:
Ouwe snoeper zei:
Als ik jou was zou ik maar ff een tijdje stoppen! Of wil je je hersenen frituren? Zo ja, dan moet je lekker doorgaan.

Ik dacht dat het niet nodig zou zijn om het erbij te zetten..
Ik ben ervan op de hoogte dat het schadelijk is, we zitten hier niet voor niets op 'drugsforum.nl' ofwel dan?
Ik gebruik bijna alleen op feestjes en weet van mezelf dat ik op elk moment kan stoppen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De schade die je oploopt van mega overmatig MDMA (ook xtc dus) merk je nu misschien niet veel van maar wacht maar een aantal jaren. Dan is je iq gehalveerd... En dat merk je dan extra omdat je al jaren in een depressie zit.
Lees je toch eens in voor je drugs neemt. Het zijn geen snoepjes hoor.

Wacky

Badass junkie
Ouwe snoeper zei:
Wacky zei:

Ik ben bekend met 1.5x je lichaamsgewicht in mg, maar houden mensen zich daar uberhaupt aan? Ik snap dat dit de verantwoorde dosis is, maar ik heb mensen 2 pillen van 200 mg tegelijk weg zien vreten en die hadden het gewoon prina naar hun zin. Ik ken eigenlijk niemand die op een avond maar 100-200 mg aan mdma weg slikt op een avond. Verder bedankt voor de reactie

Ja ik ken eigenlijk niemand die meer dan een kwart gram op een nacht gebruikt, en ik ken er tientallen die het wel af en toe gebruiken. Misschien ligt het aan in welke scene je rondhangt.

Verantwoord gebruik is ook eens in de drie maanden. Daar houden dan weer niet zo veel mensen zich aan. Zelf heb ik het een poos elke week gedaan, maar dat was merkbaar echt slecht voor me. Gelukkig ben ik daarmee weer gestopt. (nu nog enkele keren per jaar)

Wacky zei:
Ouwe snoeper zei:
Wacky zei:

Ja ik ken eigenlijk niemand die meer dan een kwart gram op een nacht gebruikt, en ik ken er tientallen die het wel af en toe gebruiken. Misschien ligt het aan in welke scene je rondhangt.

Verantwoord gebruik is ook eens in de drie maanden. Daar houden dan weer niet zo veel mensen zich aan. Zelf heb ik het een poos elke week gedaan, maar dat was merkbaar echt slecht voor me. Gelukkig ben ik daarmee weer gestopt. (nu nog enkele keren per jaar)

Hmm ik dacht eigenlijk altijd dat het heel normaal was om meer dan aanbevolen hoeveelheid te doen.
Vooral omdat ik wel eens naar feestjes ga die tot sochtends vroeg duren en je na 200 mg in het begin, al snel na een paar uur afdraai kan hebben.

Wacky

Badass junkie
Ja dat ze tot sochtens duren is logisch. Tot 10 uur sochtens minimaal anders is het niet de moeite om te gaan.

Toch doet de overgrote meerderheid in de goa scene dat met minder dan een kwart gram. Sommigen trouwens zelfs met helemaal niets. Hoe ze dat doen snap ik zelf ook nog niet.

En een kwart gram is al meer dan de aanbevolen hoeveelheid he.
De voorlichtings instanties/test centra mensen, die hebben het al helemaal niet over bijnemen volgens mij.
120mg in het begin + evt 40mg na anderhalf-twee uur, dat is de aanbevolen hoeveelheid volgens shulgin (google die man). Ik rek het dan nog eens op door 2 of 3 keer die 40mg erbij te nemen met steeds anderhalf-twee uur ertussen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je de eerste x al gelijk een mega dosis neemt, denk je dat dat gevoel normaal is. Dus wil je dat de volgende keer weer. Terwijl als je met een juiste normale dosis begint de eerste keer, het veel leuker is. Geen klapperrende kaken, gewoon kunnen plassen en je weet nog helemaal wat je hebt mee gemaakt die dag. Plus dat je er niet als een stuiterende neanderthaler er uit ziet! En met een normale dosis heb je veel duidelijker love gevoel als zo een hoge dosis omdat de negatieve bijwerkingen geminimaliseerd zijn.
Ook begrijp ik niet waarom velen niet VOOR ze drugs gaan nemen even internet raadplegen. Tegenwoordig word elk wissewasje de godganse dag opgezocht op het mobieltje, ook de meest onzinnige dingen maar als het op je gezondheid en je leven aankomt doen ze het niet. :confused:

Dunnetjess33 zei:
Als je de eerste x al gelijk een mega dosis neemt, denk je dat dat gevoel normaal is. Dus wil je dat de volgende keer weer. Terwijl als je met een juiste normale dosis begint de eerste keer, het veel leuker is. Geen klapperrende kaken, gewoon kunnen plassen en je weet nog helemaal wat je hebt mee gemaakt die dag. Plus dat je er niet als een stuiterende neanderthaler er uit ziet! En met een normale dosis heb je veel duidelijker love gevoel als zo een hoge dosis omdat de negatieve bijwerkingen geminimaliseerd zijn.
Ook begrijp ik niet waarom velen niet VOOR ze drugs gaan nemen even internet raadplegen. Tegenwoordig word elk wissewasje de godganse dag opgezocht op het mobieltje, ook de meest onzinnige dingen maar als het op je gezondheid en je leven aankomt doen ze het niet. :confused:

Ik ben bang dat je gelijk hebt, omdat mijn eerste keer zo geweldig was (echt wel de beste dag van mijn leven) kon ik de laatste keer op een feestje toen mijn xtc niet goed werkte (ik ben na 2.5 pil maar gestopt), helemaal niet goed kon genieten eigenlijk, het gaf totaal geen voldoening. Normaal heb ik wel voldoening als ik lekker ga..

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Van wat ik erover heb gelezen zijn dat echt grote hoeveelheden, velen zeggen juist, hoe minder hoe beter (op korte termijn zoveel bijnemen helpt niet veel, je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid serotonine aan - enige wat meer wordt, zijn de negatieve gevolgen). Als je nu al hebt dat je na het nemen van een/meerdere pillen niks ervan voelt, dan lijkt mij dat je serotonine voorraad enigszins op is. Beste wat je dan kan doen is 3 maanden wachten zodat je lichaam weer kan bijkomen.

Over de aanbevolen hoeveelheid:
Er is een reden waarom allerlei instanties en onderzoekers advies geven over welke hoeveelheid goed voor je is (voor zover dat mogelijk is met mdma, maar goed). Te veel MDMA sloopt je hersenen, daar merk je op de (zeer) korte termijn niks van, maar dat merk je vooral later in je leven. Al die stofjes die door drugs worden aangewakkerd, bestaan met een reden, en als je met veel te veel MDMA bijvoorbeeld je serotonine systeem sloopt, zal je later in je leven merken dat dingen lastiger worden.

Wacky zei:
Toch doet de overgrote meerderheid in de goa scene dat met minder dan een kwart gram. Sommigen trouwens zelfs met helemaal niets. Hoe ze dat doen snap ik zelf ook nog niet.

Ben vannacht nog zonder drugs (wel flink wat bier en een paar energy drinks, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)

Peppi en Coki zei:
Van wat ik erover heb gelezen zijn dat echt grote hoeveelheden, velen zeggen juist, hoe minder hoe beter (op korte termijn zoveel bijnemen helpt niet veel, je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid serotonine aan - enige wat meer wordt, zijn de negatieve gevolgen). Als je nu al hebt dat je na het nemen van een/meerdere pillen niks ervan voelt, dan lijkt mij dat je serotonine voorraad enigszins op is. Beste wat je dan kan doen is 3 maanden wachten zodat je lichaam weer kan bijkomen.

Nou.. Ik begon met een (voor mij zelfs) hoge hoeveelheid xtc, en had al een maand niks gebruikt. Uit mijn ervaringen (en die van mijn vrienden) zou deze hoeveelheid toch wel stevig moeten domineren, ik had me echter een half uur vantevoren helemaal vol geduwd met frieten en snacks, misschien dat het daardoor pas laat (en heel weinig) werkte.. Ik ben ook van plan na een festival op 15 en 16 april (daydream in lommel) voor een paar maanden te stoppen, zodat mijn volgende ervaring weer helemaal top word.

MeejheM

Badass junkie
kan jou vriend serieus drugs 3 maanden van te voren testen? ik moet meestal een week wachten.

als je met zn tween de mdma betaald maakt de prijs toch ook amper uit, dan kun je beter voor de betrouwbaarste optie gaan. mdma kristallen zijn moeilijk te versnijden, onder vergroting zul je ander soort kristallen er vrij gemakkelijk tussenuithalen. als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.

Wacky

Badass junkie
MeejheM zei:
als het geen relatief grote kristallen zijn is ermee gesjoemeld.
Nee hoor, als het poeder is, dan is de kans dat er mee gesjoemeld is aanwezig ipv nagenoeg nul zoals dat is wanneer het wel kristallen zijn.

Als mijn leverancier mij de kruimels onder uit de zak wil verkopen mag ie dat want ik vetrouw hem.

mick swagger

Belezen gebruiker
Ik koop ook het liefste kristal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mdma poeder heb gezien. Laatste uitslag hier was 77% mdma, lekler spul, al baalde ik eerst dat de uitslag wat lager is, toch merk je hier met het gebruik niks van:grin:.

mick swagger zei:
Ik koop ook het liefste kristal, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mdma poeder heb gezien. Laatste uitslag hier was 77% mdma, lekler spul, al baalde ik eerst dat de uitslag wat lager is, toch merk je hier met het gebruik niks van:grin:.

77% wat lager? Ik lees op internet dat dit dicht aan de max zit...

mick swagger

Belezen gebruiker
Ouwe snoeper zei:
mick swagger zei:

Ik ben vrij verwend denk ik, kwam eerder nooit onder de 80% tegen. Nee klopt 84% is de max.

77% doet ook goed zijn werk, scheelt idd een paar mg actieve stof, dit is niet merkbaar, gelukkig.

mick swagger zei:
Ouwe snoeper zei:
mick swagger zei:

Ik ben vrij verwend denk ik, kwam eerder nooit onder de 80% tegen. Nee klopt 84% is de max.

77% doet ook goed zijn werk, scheelt idd een paar mg actieve stof, dit is niet merkbaar, gelukkig.

Zou je denken, maar bij sos merk je dit wel, maar bij sos kan een puntje het verschil al maken tussen hard gaan en niet zo hard, op pep ga je altijd hard :grin:

MeejheM

Badass junkie
Wacky zei:
MeejheM zei:
Nee hoor, als het poeder is, dan is de kans dat er mee gesjoemeld is aanwezig ipv nagenoeg nul zoals dat is wanneer het wel kristallen zijn.

Als mijn leverancier mij de kruimels onder uit de zak wil verkopen mag ie dat want ik vetrouw hem.

pillen verkruimelen, kristallen niet. weet je hoeveel moeite je moet doen om een gripzakje met suiker zodanig te hanteren dat je poedersuiker overhoud? ik gok best veel.

maar de belangrijkste reden is dat kristallen omvormen tot poeder een extra bewerking is die de dealer als zijn klant niets opleveren. sterker nog, het levert je waardevermindering op.

mikoz

Bewuste gebruiker
Peppi en Coki zei:
Ben vannacht nog onder invloed van drugs (flink wat bier =alcohol en een paar energy drinks =caffeine, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)

mick swagger

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
Wacky zei:
MeejheM zei:

pillen verkruimelen, kristallen niet. weet je hoeveel moeite je moet doen om een gripzakje met suiker zodanig te hanteren dat je poedersuiker overhoud? ik gok best veel.

maar de belangrijkste reden is dat kristallen omvormen tot poeder een extra bewerking is die de dealer als zijn klant niets opleveren. sterker nog, het levert je waardevermindering op.

Idd het opzettelijk vermalen van kristal naar poeder heeft met mdma totaal geen zin. Als er wel kruimels onder in de zak zitten, hebben die vaak nog een veel groffere structuur dan poeder.( met poeder denk ik dan aan poedersuiker of van dat eiwitshake poeder). Echter kun je aan een structuur nooit zien of er wel of niet mee geknoeid is, laten testen zal je zekerheid bieden.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
mikoz zei:
Peppi en Coki zei:
Ben vannacht nog onder invloed van drugs (flink wat bier =alcohol en een paar energy drinks =caffeine, maar goed) van 11 tot 5 losgegaan op een hardcore/frenchcore feest, werd door iedereen daar verbaasd aangekeken als ik hierover iets zei en genoeg mensen die vroegen of ik iets nodig had haha. Ook meerdere dance festivals gedaan zonder drugs en volledig uitgehouden. Muziek is genoeg om mij wakker te houden (ook al maakt drugs de ervaring een stuk beter :grin:)

Ik moet toegeven, daar heb je gelijk in mikoz.

Maar ik doelde meer op dat ik een aantal uur goed heb kunnen feesten zonder merkbaar vermoeid te worden, zonder het gebruik van een stimulerende drug zoals 4-FA. Alcohol houdt mij meestal niet echt wakker, en meestal merk ik qua vermoeidheid er niet veel van als ik cafeïne binnenkrijg.

mick swagger

Belezen gebruiker
Vandaag naar testcentrum geweest met bruine mdma kristal, werd me verkocht als cola mdma van 79%. Het is best donker van kleur in een grotere brok, maar als je het wat fijner maakt zijn het gewoon doorzichtige glasscherven wel met een klein tintje maar niet heel anders dan met lichtere mdma. Ben benieuwd naar de uitslag ervan! :grin:
Als het weer dan ook ff meewerkt kan ik het eens gaan uitproberen! :hearteyes:

ooscaar

Wijs gebruiker
Doe je zelf een plezier ouwe snoeper, en haal speed. Op deze manier verkloot je je hersens, zoals de anderen al hebben aangegeven. Je hebt met speed vast meer plezier dan met MDMA/xtc die niet meer wil werken. Met speed ga je vast ook de fout in maar dat is in ieder geval beter dan met MDMA de fout in gaan.

ooscaar zei:
Doe je zelf een plezier ouwe snoeper, en haal speed. Op deze manier verkloot je je hersens, zoals de anderen al hebben aangegeven. Je hebt met speed vast meer plezier dan met MDMA/xtc die niet meer wil werken. Met speed ga je vast ook de fout in maar dat is in ieder geval beter dan met MDMA de fout in gaan.

Ik ga geen sped gebruiken, dat is pas echt rommel.
Het is helemaal niet zo dat je met speed mindet schade op loopt.. Misschien op korte termijn, maar verslaving is een veel groter risico met speed, en het bellast ook nog eens je hart 100x erger.
Nee dankje

ooscaar

Wijs gebruiker
Ouwe snoeper zei:
ooscaar zei:

Het is helemaal niet zo dat je met speed mindet schade op loopt.. Misschien op korte termijn, maar verslaving is een veel groter risico met speed, en het bellast ook nog eens je hart 100x erger.
Nee dankje
Veel plezier met je depressie man.

ooscaar zei:
Ouwe snoeper zei:
ooscaar zei:

Nee dankje
Veel plezier met je depressie man.

Een tot twee keer gebruik in de maand mdma gaat niet leiden tot depressie, speed kun je veel moeilijker 'maar' 1 tot 2 keer in de maand gebruiken.
En speed maakt je ook depressief, raad nooit iemand aan om speed te gebruiken, dat vind ik gewoon dom.

Wacky

Badass junkie
Ouwe snoeper zei:
Een tot twee keer gebruik in de maand mdma gaat niet leiden tot depressie,
Jawel hoor, zeker met die idiote dosering van je. Maar zelfs met normale dosering is 2 keer per maand echt duielijk teveel en dat ga je goed merken als je het een jaartje volhoud. (ik spreek uit ervaring)

speed kun je veel moeilijker 'maar' 1 tot 2 keer in de maand gebruiken.

Over het algemeen mee eens. Ikzelf heb er nooit moeite mee gehad, (ik ben dus idd precies speed gaan gebruiken met zo een frequentie omdat mdma niet vol te houden was)
maar idd speed verslaafden zijn er genoeg en als jij niet zeker bent dat je het puur als party drug kan blijven gebruiken is het gevaarlijk spul.

Ouwe snoeper zei:
En speed maakt je ook depressief, raad nooit iemand aan om speed te gebruiken, dat vind ik gewoon dom.

Helemaal mee eens.

Maarja, als je maar dom genoeg doet met andere middelen, dan kan het op den duur best redelijk afsteken als alternatief.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ouwe snoeper zei:
Een tot twee keer gebruik in de maand mdma gaat niet leiden tot depressie.
Aangezien je met mdma zit te rommelen met je chemische huishouding en specifiek stofjes die zorgen voor je gevoel van algemene welzijn, kan dit zeker wel leiden tot depressie. Zeker omdat 1 tot 2 keer gebruiken in de maand te vaak is om in de tussentijd volledig te herstellen en de schade zich dus steeds meer opbouwt.

Bobsacamano

Badass junkie
Jongens doe geen moeite. Dit is weer typisch het geval.

- account aanmaken
- vraag stellen voor een bepaald antwoord
- goed advies krijgen
- er niks mee doen

Bobsacamano zei:

- account aanmaken
- goed advies krijgen
- er niks mee doen

Ik neem inderdaad geen advies aan van iemand wiens lijstje drugs die hij/zij gedaan heeft even lang is als mijn boodschappenlijstje :wink:

MeejheM

Badass junkie
al het forum van de hervormde kerk, of je lokale heemskunde kring om opheldering gevraagd dan?

Nee. Ik vind persoonlijk die lijstjes ook kinderachtig, helemaal als ze langer worden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ouwe snoeper zei:
Bobsacamano zei:

- account aanmaken
- goed advies krijgen
- er niks mee doen

Ik neem inderdaad geen advies aan van iemand wiens lijstje drugs die hij/zij gedaan heeft even lang is als mijn boodschappenlijstje :wink:

De positieve ervaring is er wel, iets wat bij jou ver te zoeken is en waarschijnlijk nooit zal verschijnen :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ouwe snoeper zei:
Bobsacamano zei:

- account aanmaken
- goed advies krijgen
- er niks mee doen

Als je iedere dosis MDMA die je te veel neemt (door te hoge doses en te vaak gebruiken) steeds opschrijft, is jouw lijstje langer dan die van Bob.

Lekker hard gaan twee keer maand, is goed voor je. Je zou het nog iets vaker moeten doen, met een beetje geluk heb je straks zo een waardeloze hersencapaciteit dat je niet eens meer doorhebt dat je depressief bent.

Blijft toch frapant dat zoveel mensen op een drugsforum je een waarschuwing geven en je nog steeds denkt dat je het beter weet. Tuurlijk is het advies om jou pep te laten nemen slecht, maar je wilt te vaak te hard gaan en daar is pep veruit het meest geschikte en minst onverantwoordelijke middel voor.

Maar ik heb alweer teveel getypt, ik ga Bobs advies opvolgen. Peace :wave:

Bobsacamano

Badass junkie
Goed argument succes met je MDMA...

Ouwe snoeper zei:
Bobsacamano zei:

- account aanmaken
- goed advies krijgen
- er niks mee doen

Bovenaan