MDMA in moeilijke periode, slecht idee?

crazyb00

Newbie
Heyo !
Ik kijk al een tijdje uit naar een (techno) feestje waar ik binnenkort naartoe ga. Is al een tijdje gepland dat ik en wat vrienden daar MDMA gaan nemen (MDMA kristallen als dat uitmaakt).
Ik heb reeds MDMA gebruikt, ik ben zeer verstandig met mijn dosissen, combineer niet en laat ook genoeg tijd (minstens 3 maand, zelfs meer) tussen elke keer dat ik het gebruik.
Ik kom net uit een break-up en zit wel al even diep daardoor.
Nu was men vraag, is het dom van me om MDMA te gebruiken tijdens een emotioneel zware periode? Het dinsdagdipje zal waarschijnlijk zwaarder zijn, maar ik heb het vooral over het moment van high zijn zelf. Ik wil de nacht voor men vrienden niet verpesten, snapje?
MDMA maakt me normaal gezien de gelukkigste persoon op aarde, maar drugs zijn nogal onvoorspelbaar natuurlijk :sweatsmile:.
Laat me weten wat je denkt of wat je ervaringen zijn!!

Crazyb00

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Hey @crazyb00 welkom op dit forum.
Dom is het niet, want je denkt er goed over na. Maar dit zinnetje viel me op
wil de nacht voor men vrienden niet verpesten, snapje?
Ik zou hier geen rekening mee houden om te bepalen of het verstandig is om mdma te nemen, als jezelf in een moeilijke periode zit.
Draai het om, als het slecht uitpakt, zouden vrienden er juist voor jou moeten zijn. Verpesten komt dan niet voor in het woordenboek van goede vrienden.

De mdma kan milder uitpakken of eerder uitwerken. Een bad trip zoals psychedelica zal je niet krijgen, maar goede zelfzorg en iemand waar je bij aan kan kloppen tijdens je kater en daarna raad ik je aan.

En als je toch mdma gebruikt, probeer het bij 1 verantwoorde dosis te houden.

crazyb00

Newbie
Verpesten komt dan niet voor in het woordenboek van goede vrienden.
Volledig waar ! Zijn topvrienden waarmee ik ga, dus no worries.
'Tis niet dat ik me ééécht miserabel voel ofzo, dan zou ik het zeker niet doen. Wil gewoon een 'omgekeerd effect' vermijden, vandaar de vraag :).

En als je toch mdma gebruikt, probeer het bij 1 verantwoorde dosis te houden.
& Oei.. Normaalgezien neem ik (kleine) dipjes gecrushte MDMA kristallen. Ik ben redelijk intolerant, spreek uit ervaring 😂.
Die zijn meestal wel na een uurtje al uitgewerkt, en neem dus ook om het uur een dipje bij. Ik zie wel hoe het loopt :)

Dankjewel voor je reactie ! :)

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Oei.. Normaalgezien neem ik (kleine) dipjes gecrushte MDMA kristallen. Ik ben redelijk intolerant, spreek uit ervaring 😂.
Die zijn meestal wel na een uurtje al uitgewerkt, en neem dus ook om het uur een dipje bij. Ik zie wel hoe het loopt :)
My bad, ik dacht even aan xtc in pilvorm qua advies over bijpakken.

Heb geen ervaring met kristallen en hoe doseren werkt, maar andere leden vast wel :)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hoe je je voelt is erg belangrijk voor het effect van mdma. Dus het kan zijn dat je niet zo'n leuke ervaring krijgt als verwacht omdat je met andere dingen bezig bent. En dat is zonde van de mdma ervaring lijkt me, gezien de pauze van 3 maanden.

Tevens is het zeer onverstandig om mdma kristallen te 'dippen'. Zo weet je niet hoeveel je neemt en neem je al gauw te veel. Wat zorgt voor extra schade en een hevigere kater.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Zoals het klinkt kun je juist wel een leuk avondje met vrienden kunt gebruiken.

Een MDMA sessie mag ook altijd wel een therapie momentje hebben toch? Als je buiten staat met een goede vriend of juist met een stranger. Mensen aan de drugs staan open voor elkaars gevoelens, daarom heet het ook een entactogene drug

Tevens is het zeer onverstandig om mdma kristallen te 'dippen'.
Zeker waar, als je toch wilt dippen kun je ook eerst afwegen wat je wilt gebruiken (bijv 150mg) en dan daarin dippen. Als het op is weet je dat er je er in hebt zitten wat je wilde. Of je weegt 3x50mg af en doet dat afzonderlijk in vloeitjes, kun je ook 3x nemen verspreid over de avond.

crazyb00

Newbie
En dat is zonde van de mdma ervaring lijkt me, gezien de pauze van 3 maanden.
Hmm, zo kan je het ook wel bekijken ja. Het feestje is ook nog niet meteen, denk dat ik gewoon op het moment zelf wel zal zien hoe ik me voel. Hoogstwaarschijnlijk zorgt de sfeer van een festival op zich ook al wel voor afleiding van dingen waarmee ik in m'n hoofd zit. En als ik merk dat ik me niet goed voel, wordt het gwn een safe alcoholic party (vind ik niet erg, nou, mss een beetje xd) en laat ik de MDMA nog een tijdje langs de kant liggen.

Tevens is het zeer onverstandig om mdma kristallen te 'dippen'.
& Ik poeder mijn kristallen en neem steeds een super kleine vingertop. Ik doseer altijd écht weinig en tot nu is het zo altijd goed geweest. Mijn bad was aan de xtc, toen had ik ongepland een hele pil xtc geslikt (zonder enige kennis of info over wat het was/hoeveel je mag nemen). Dat was pas onverstandig.
Bottomline: Ik neem echt niet veel dus als ik (per ongeluk) een grotere dip neem, denk ik dat ik nog steeds niet in de 'gevaarzone' zit.

Dankje voor je reactie tho !

crazyb00

Newbie
Als je buiten staat met een goede vriend of juist met een stranger.
JAA!!! heerlijke gesprekken altijd !

Zeker waar, als je toch wilt dippen kun je ook eerst afwegen wat je wilt gebruiken (bijv 150mg) en dan daarin dippen. Als het op is weet je dat er je er in hebt zitten wat je wilde. Of je weegt 3x50mg af en doet dat afzonderlijk in vloeitjes, kun je ook 3x nemen verspreid over de avond.
Woww zo simpel, maar had er nog niet bij nagedacht om het zo te doen! Dank je voor deze tip! Hou ik zeker in mind!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
De mdma kan milder uitpakken of eerder uitwerken. Een bad trip zoals psychedelica zal je niet krijgen, maar goede zelfzorg en iemand waar je bij aan kan kloppen tijdens je kater en daarna raad ik je aan.
Hier kan ik me wel in vinden. In tegenstelling tot psychedelica loop je bij mdma niet echt een risico op een bad trip. Het kan wel zo zijn dat je mdma-tripje minder leuk is dan dat je er van gewend bent terwijl je kater hetzelfde of meer is. Ik heb 1 keer een mdma feestje gehad terwijl ik niet lekker in mijn vel zat en die ervaring was aanzienlijk minder "spectaculair" dan ik had verwacht. Nog steeds heel leuk, want mdma.... maar toch iets om rekening mee te houden. Ik heb soortgelijke ervaringen ook al van andere leden hier gelezen.

Qua dosering ben ik zelf wel fan van een relatief hoge startdosering en niet teveel bijpakken. Ik neem meestal 2/3 of 3/4 van wat ik wil gebruiken meteen aan het begin en doseer max 1 keer bij. Op die manier heb je volgens mij zoveel mogelijk plezier voor de hoeveelheid schade die je je hersentjes aandoet. Uren na je begindosis nog dipjes bijpakken doet relatief weinig voor je trip en vergroot wel de schadelijkheid.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik ga op dit moment ook door een moeilijke periode en heb laatst wel een ontzettend fijne avond op MDMA gehad met mijn vrienden. Dit was wel in een thuissetting waar genoeg ruimte was voor ieders gevoel, positief of negatief, we konden elkaar opvangen en troosten indien nodig, maar ook even heerlijk genieten, even nergens aan hoeven denken, dat was echt wel top!
Je eigen instelling is hierbij zeker belangrijk, dus, kun je je verdriet delen met vrienden of even parkeren om ergens anders aan te kunnen denken, zou ik het zeker doen, maar als je denkt dat het jouw avond te zeer gaat overheersen misschien beter van niet. En alcohol zou ik dan juist ook niet doen.
Luister dus goed naar jezelf, je eigen lichaam en geest!

crazyb00

Newbie
Je eigen instelling is hierbij zeker belangrijk, dus, kun je je verdriet delen met vrienden of even parkeren om ergens anders aan te kunnen denken, zou ik het zeker doen, maar als je denkt dat het jouw avond te zeer gaat overheersen misschien beter van niet
Ja, hier kan ik me in vinden. Men vrienden zijn er voor me, dus als ik een uur lang ga staan huilen, zullen zij er ook voor me zijn. Natuurlijk wil ik dat wel vermijden :wink:
Door de juiste muziek & de juiste mensen zit ik wel in een prima setting. Denk dat ik dan eerder met het feestje in men hoofd ga zitten dan met andere dingen. Komt allemaal wel goed dus!
Trouwens, ik weet niet waar je doorgaat, maar ik wens je veel sterkte en hoop dat je je snel beter voelt <3
Dankje voor je reactie ! :)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hmm, zo kan je het ook wel bekijken ja. Het feestje is ook nog niet meteen, denk dat ik gewoon op het moment zelf wel zal zien hoe ik me voel. Hoogstwaarschijnlijk zorgt de sfeer van een festival op zich ook al wel voor afleiding van dingen waarmee ik in m'n hoofd zit. En als ik merk dat ik me niet goed voel, wordt het gwn een safe alcoholic party (vind ik niet erg, nou, mss een beetje xd) en laat ik de MDMA nog een tijdje langs de kant liggen.

& Ik poeder mijn kristallen en neem steeds een super kleine vingertop. Ik doseer altijd écht weinig en tot nu is het zo altijd goed geweest. Mijn bad was aan de xtc, toen had ik ongepland een hele pil xtc geslikt (zonder enige kennis of info over wat het was/hoeveel je mag nemen). Dat was pas onverstandig.
Bottomline: Ik neem echt niet veel dus als ik (per ongeluk) een grotere dip neem, denk ik dat ik nog steeds niet in de 'gevaarzone' zit.

Dankje voor je reactie tho !
Met een beetje afwegen kan je een boel ellende voorkomen :)

En op die manier weet je ook hoe veel je neemt. 'een super kleine vingertop' is voor iedereen anders en verschilt per keer. Helemaal als je al onder invloed bent kun je nooit meer goed doseren.

Bovenaan