MDMA - Ik vind deze drug helemaal niet zo leuk

Tevil19

Bewuste gebruiker
Heey allemaal,

Bijna van iedereen om mij heen hoor ik dat ze xtc zo geweldig vinden. Ook op dit forum staan de meeste positief tegenover MDMA. Ik wil jullie mijn ervaringen en mening delen die hiervan afwijken.

Het meeste ergerende effect vind ik dat wanneer je heel hard gaat en je oogspiertjes gaan trillen waardoor je niet meer goed kunt kijken, veel mensen ervaren dit als prettig omdat het vaak gepaard gaat met heftige euforie. Ik stoor me ontzettend aan dit effect. Ik kan me met mijn ogen nergens op focussen waardoor het beeld steeds verspringt.

Dan kom ik meteen op het tweede punt. Ik kan me soms zo slecht concentreren op iets. Soms zelfs zo erg dat ik in iemands zin aan het einde vergeten hoe die begonnen was. Of tijdens het appen wilde ik een vriend appen dat ik steeds vergat wat ik wilde zeggen tegen hem en dat vergat ik dus steeds. I love irony:tearsofjoy::blush:. En even later liep ik door mijn kamer en stond ik ineens naar een muur te staren op een ingelijst portret van mij en zakte door het glas heen. Erg gevaarlijk ook dat ik dus geen idee had wat ik allemaal aan het doen was.

Een vriend van mij is altijd helemaal de weg kwijt. Eerst kon hij niet meer fietsen en rijdde mij vol aan vanaf de zijkant waardoor ik tegen een andere vriend aan viel en die ging ook neer en toen lagen we daar met zn drieen op het fietspad en ik en die vriend beetje geïrriteerd reageren en mopperen en we hoorden die vriend ineens zeggen: oh sorry. Hij had toen pas door dat we op de grond lagen. Daarna besloten om maar lopend verder te gaan en dat lukte hem ook niet meer en hij pakt zijn fiets bij zijn voorwiel en schraapt met zijn fiets over de grond. Wat een tering herrie maakte dat. En ik en die vriend hem aankijken en hij ons terug met een blik van: komen jullie nog? En wij zo: waar the fuck ben jij mee bezig gast? Toen maar zijn fiets in nek gelegd en wij vertrouwden het al niet. Later zat ie aan blaadjes te likken van bomen.

Ik word niet geil zoals veel mensen dat wel ervaren. Kan niet klaarkomen of stijf worden.

Ik kan niet slapen de hele nacht.

Ik ben echt onwijs down de volgende twee weken.

Hoe denken jullie hierover?

Edit: oke eerlijk is eerlijk, ik heb wel een paar mooie verhalen eraan over gehouden.

Laatst bewerkt:

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Ik kan ook niet goed tegen MDMA, met een paar biertjes erbij ben ik gelijk misselijk.

Maar het meest vervelend vind ik de kater, ben inderdaad super down de dagen erna.

Psychedelic-experience

Belezen gebruiker
Het meeste ergerende effect vind ik dat wanneer je heel hard gaat en je oogspiertjes gaan trillen waardoor je niet meer goed kunt kijken, veel mensen ervaren dit als prettig omdat het vaak gepaard gaat met heftige euforie. Ik stoor me ontzettend aan dit effect. Ik kan me met mijn ogen nergens op focussen waardoor het beeld steeds verspringt.
Hm... Hoe veel MDMA neem je per keer? En hoeveel weeg je. Ken dit nog wel van vroeger, maar dit was meestal een gevolg van MDMA misbruik (meer dan 1 hele pil per avond). Persoonlijk vind ik MDMA nog steeds awesome. Er is geen drug waar je je zo goed van gaat voelen als MDMA, en waar je zo´n connectie van krijgt. Ik probeer alleen om er echt minimaal 3 maanden tussen te houden. Sex en MDMA heb ik geen problemen van. Klaarkomen is inderdaad wat lastig en duurt meestal lang, maar aan de andere kant wordt hij bij mij nooit zo stijf als op MDMA. Met gevolg uren achter elkaar te kunnen doorgaan.:sunglasses: Qua logisch nadenken geef ik je wel weer gelijk. Je kan er behoorlijk van in de war raken. Ik vind 6-apb daarom een goede vervanger, aangezien het effect subtieler aanwezig is. Nadeel is wel dat het bijna 2x zo lang duurt.

Edit: Gek genoeg heb ik doorgaans geen katers wanneer ik MDMA in pure vorm inneem. Vroeger XTC wel zwaar misbruikt, dagen lang tegen het randje van depressief aangezeten.

Laatst bewerkt:

Tevil19

Bewuste gebruiker
Hm... Hoe veel MDMA neem je per keer? En hoeveel weeg je. Ken dit nog wel van vroeger, maar dit was meestal een gevolg van MDMA misbruik (meer dan 1 hele pil per avond). Persoonlijk vind ik MDMA nog steeds awesome. Er is geen drug waar je je zo goed van gaat voelen als MDMA, en waar je zo´n connectie van krijgt. Ik probeer alleen om er echt minimaal 3 maanden tussen te houden. Sex en MDMA heb ik geen problemen van. Klaarkomen is inderdaad wat lastig en duurt meestal lang, maar aan de andere kant wordt hij bij mij nooit zo stijf als op MDMA. Met gevolg uren achter elkaar te kunnen doorgaan.:sunglasses: Qua logisch nadenken geef ik je wel weer gelijk. Je kan er behoorlijk van in de war raken. Ik vind 6-apb daarom een goede vervanger, aangezien het effect subtieler aanwezig is. Nadeel is wel dat het bijna 2x zo lang duurt.

Edit: Gek genoeg heb ik doorgaans geen katers wanneer ik MDMA in pure vorm inneem. Vroeger XTC wel zwaar misbruikt, dagen lang tegen het randje van depressief aangezeten.

Veel effecten treden bij mij op na halve of hele pil (160 mg m). Maar ook een aantal pas bij gebruik van meer dan 1 pil inderdaad. Heb het toen beetje misbruikt idd. Wellicht is het daardoor zo kut geworden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het oogtrillen (nystagmus), slecht korte termijngeheugen, een niet functionerende micropiemel, niet kunnen slapen en down zijn allemaal gewoon standaard bijwerkingen van MDMA die iedereen afhankelijk van individuele gevoeligheid en dosering in meer of mindere mate ervaart.

MDMA is in die zin best een extreme drug vind ik: extreem in de positieve effecten (euforie en love) maar ook best wel extreem in de negatieve effecten, vooral fysiek. Ik vind het daardoor méér dan bij andere drugs altijd wel een beetje een afweging hoor: heb ik het ervoor over of niet, en hoe vaak dan... Hoe hoger de dosis hoe dominanter de bijwerkingen worden.

Misschien gebruik je gewoon wat teveel.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Tevil19
Je hebt het antwoord al zelf gegeven, misbruik leidt tot afname van het euforische gevoel totdat dat gevoel al helemaal niet meer komt. En dan heb je nog wel de andere effecten zonder euforie en ja, die worden dan behoorlijk irritant.

De oplossing is om lange tijd geen XTC meer te nemen, denk aan een jaar of 5 a 10 of misschien zelfs nog wel meer. Dan kan je dusdanig herstellen zodat je misschien ooit nog eens dat fijne gevoel van XTC kan beleven.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Voor mij is het iig lang genoeg geleden. Wil het wel weer een keer de kans geven denk ik. Kijken hoe diep het dal de dagen erna is.

Probeer het dan wel goed te doen, dus dosis uitrekenen adhv lichaamsgewicht en geen alcohol.

Tevil19

Bewuste gebruiker
@Tevil19
Je hebt het antwoord al zelf gegeven, misbruik leidt tot afname van het euforische gevoel totdat dat gevoel al helemaal niet meer komt. En dan heb je nog wel de andere effecten zonder euforie en ja, die worden dan behoorlijk irritant.

De oplossing is om lange tijd geen XTC meer te nemen, denk aan een jaar of 5 a 10 of misschien zelfs nog wel meer. Dan kan je dusdanig herstellen zodat je misschien ooit nog eens dat fijne gevoel van XTC kan beleven.

Mijn laatste xtc pil is nu 4.5 jaar geleden. Lijkt me een aardige tijd al. Ik vind het ook gewoon vervelend om in de war te zijn, ik zou een vriend helpen met een krantenwijk. En we zouden ieder de helft lopen. Hij was heel dronken en ik spacete hem keihard, dus in die lieve bui gezegd dat ik hem wel wilde helpen. Ik raakte helemaal verdwaald in de wijk. Alle straten die hij zou doen vond ik maar die ik moest doen waren nergens te bekennen. En dat is dat in de war raken.

Ook bespreek ik extreem persoonlijke dingen met mensen en ze reageren heel begripvol en ze snappen het dan van mijn kant, maar toch is er een reden geweest dat ik normaal mijn mond houd over die dingen. Ik vertrouw mensen te snel met mdma op. Zeer verslechterd inschattingsvermogen en gevaarherkenning. Ik zat zo een keertje in de auto met iemand achter het stuur die bijna in slaap viel. En die spacende meiden zaten niet eens vast. Dus ik vet boos zeggen dat ze zich nu vast moesten zetten. *Jeetje, het komt allemaal wel goed, lieverd. " kreeg ik dan te horen. Ik was in mn space echt behoorlijk kwaad op ze. Het is zo link dat je de gevaren niet meer herkent. Achteraf hebben ze me gelijk gegeven. Heb die vriend van me vaak wakker moeten schudden en voorgesteld om parkeerplaats om te gaan zoeken.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Ik heb het voeger zeker misbruikt. Maar ook een jaar gestopt te zijn met 'm, kreeg ik er last van. Het is kennelijk gewoon niet mijn drugs. Ik wil discussies voeren en interessante gesprekken voeren en kritiek en meningen weten van anderen. En mn mdma snapt iedereen me als ik de meest vieze dingen vertel die ik heb gedaan echt een intellectueel gesprek krijg je niet. Ik erger me er dan ook aan als ik domme dingen zeg. Niet helder kunnen nadenken bij bijvoorbeeld gevaar of brand. Dit heb ik met speed niet. Misschien ben ik wel een beetje een control freak

Rebell

Wijs gebruiker
Ik ga zelf ook niet meer zo lekker op mdma.
Dus heb besloten het zelf niet meer echt vaak te doen. Heel af en toe en doe dan pure MDMA en laag gedoseerd.
Maar zodra ik te veel ga nemen dan voel ik me ook niet zo lekker.
Dus de conclusie moet zijn dat je het gewoon niet moet nemen.
Wil je toch wat gebruiken ga b.v. ketamine doen of wat anders.
Er zijn verschillende middelen om eens lekker van te spacen.

Kies er 1 waar je wel lekker van gaat! :wink:

Tevil19

Bewuste gebruiker
@Rebell van ketamine voel ik me niet meer in mn eigen lichaam. Ik denk ook dat ik nooit meer uit de trip raak en 40 minutes later zo nuchter als wat en geen kater. Het is leuk met trippen vind ik. Net als lachgas is ketamine een dissociatief zodat je de werkelijkheid verliest en de trip "zelf" wordt. Echt zeer intens.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Trouwens, een aantal drugs vind ik helemaal niet zo leuk! Maar dat terzijde.:rolleyes:

Ketamine mag overigens wel mijn goedkeuring wegdragen.

T

ToetjesMonster

Gast
Mdma heb ik ook al lang niet meer gebruikt en gaat denk ik ook niet meer gebeuren. Wordt er alleen nog maar veels te vaag van. Zelfs na een kwartje al. Vind het echt geen donder meer aan om zo in de war te wezen.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Precies, dat heb ik dus ook met mdma. Alles wordt zo vaag, correctie: ik word vaag. Ik snap uiteindelijk nergens meer wat van.

Bovenaan