mdma en lariam

stomme eend

Bewuste gebruiker
Heb even een vraagje.

Ik heb eens per jaar (ben moeder, dus rest van het jaar hang ik de burgerlijke moeder uit :) ) mijn uit mijn dak-feestje. Dit jaar valt dat precies na een reis naar een malaria-gebied. Ik slik dan dus nog lariam, anti-malarie middel. Dat feestje gaat uiteraard gepaard met mdma, en dat zou ik graag zo willen houden (heb er al zo lang zin in, door zwangerschappen en borstvoeding al te lang geleden), maar zou dit een risico combi kunnen zijn? Lariam staat er bekend om dat het bij een enkeling ook bijwerkingen kan geven in de richting van hallucinaties en dergelijke. Heb daar zelf nooit last van gehad, maar krijg opeens een beetje twijfel over de combi van beide.

Iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb zelf nooit iets over de combi gehoord. Je kunt in ieder geval aannemen dat er heel weinig over bekend is. Wisselwerking tussen medicijnen en drugs is altijd heel erg onvoorspelbaar omdat hier eigenlijk nooit op getest wordt.

Sommige medicijnen geven geen problemen, sommige kunnen hele nare dingen veroorzaken.

Ik raad je aan om het gewoon niet te doen, je weet nooit wat er gebeurt en als je het toch maar een keer per jaar doet, waarom niet een paar weken later?

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Helaas is er nog geen onderzoek gedaan naar de interactie tussen het medicijn Lariam en XTC. Wel raden wij deze combinatie af.

Een bijwerking van het medicijn Lariam is inderdaad het krijgen van hallucinaties en psychische klachten. XTC kan ook hallucinerende effecten geven en kan ook psychische klachten veroorzaken. Je zou dus een verhoogde kans op psychische klachten kunnen lopen en in het ergste geval in een psychose kunnen raken.

Lariam heeft een erg lange halfwaardetijd. Dit betekent dat het erg lang in je lichaam aanwezig is. Je zou na inname van de laatste tablet minimaal 3 weken moeten wachten met het gebruiken van XTC.

stomme eend

Bewuste gebruiker
dank voor de reacties. niet wat ik wil horen....boehh.

Lariam heeft een erg lange halfwaardetijd. Dit betekent dat het erg lang in je lichaam aanwezig is. Je zou na inname van de laatste tablet minimaal 3 weken moeten wachten met het gebruiken van XTC.
ik had net bedacht dat ik op zondag slik, en het feestje is op vrijdag, dus bijna een week ertussen. leek me dan wel weer meevallen, maar dit spreekt dat dan weer tegen.... :(

Bovenaan