MDMA en ADHD

Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik gebruik af en toe XTC.
Een vriend van mij ziet dan hoe geweldig ik me voel en wil het zelf ook een keer gebruiken, maar het probleem is dat hij ADHD heeft.
Nu weet ik dat in zijn medicijnen amfetaminen zitten en dat die hem juist rustig houden.
Heeft MDMA dan ook een andere werking op hem of is dat gewoon hetzelfde als bij iedereen?

Twix

Experimenterende gebruiker
Kan zijn dat het dan niet werkt of minder is maatje van me heeft het ook maar gaat er altijd wel hard op hoor. Dus gewoon proberen lijkt me :grin:
:wave:

Twix zei:
Kan zijn dat het dan niet werkt of minder is maatje van me heeft het ook maar gaat er altijd wel hard op hoor. Dus gewoon proberen lijkt me :grin:
:wave:

Maar kun je mdma gewoon combineren met die adhd medicijnen?
Volgens mij gebruikt die vriend van mij concerta, maar weet ik niet zeker.

Billiebil

Newbie
ik zou het niet doen, als hij mdma wilt gebruiken moet hij die dag geen concerta nemen en het liefst enkele dagen daarna ook niet. Zelf heb ik ritalin voor mijn add. Als ik mdma ga doen slik ik het liefst enkele dagen van te voren niks, en enkele dagen erna ook niks. Verder ga ik trouwens super hard op mdma ik heb maar heel weinig nodig. Ik word er alleen wel super mellow van krijg geen energie zoals mijn vrienden om te dansen.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Als hij dextroamfetamine gebruikt verhoogd dat zijn hartslag. Je kan het comineren met MDMA, maar zorg dan eerst dat zijn hartslag niet hoger is dan rond de 90-95. Je kan dit meten door zijn pols te pakken en er een stopwatch bij te houden. Na dertig seconden die je zijn aantal polsslagen maal twee. Hier moet je natuurlijk wel goed in zijn, want anders gaat die meting mis. Buiten dat vlakt het speedy effect van dextroamfetamine het MDMA gevoel as (dextroamfetamine is de helft van wat er in speed zit, dus daar heb je het). Je hebt ook andere zoutmixen, maar daar weet ik het fijne niet van. In ieder geval moet je zijn hartslag meten en dan rond de 90 kan het gewoon. MDMA verhoogt ook de hartslag dus kan je zijn hart zeer zwaar mee belasten. Begin dus met de MDMA met een zo'n klein mogelijke dosis en bouw op.

Bij geval van methylfenidaar (rhitalin) is het zo dat je zeer zeker niet zo; het is een dopamine en noradrenaline heropname blokker. Dit zorgt dus niet voor het volle toffe gevoel van MDMA. Je zult dus zeker iets van 8 uur niet gebruikt moeten hebben, maar stoppen met methylfenidaat kan zware rebound effecten geven en die vriend van jou in een psychose laten knallen (worst case scenario). Dus doet hij het beter 's nachts laat op een feest, als ie na iets van vieren overdag voor het laatst methylfenidaat genomen heeft.

De effecten van MDMA op een ADD/ADHD'er (zonder medicatie) is mindblowingly awesome. ADD/ADHD'ers hebben namelijk dopamine receptoren teveel, maar normale hoeveelheid dopamine aanmaak. Dit betekend dat als je dus MDMA neemt je echt kneitergoed gaat.

Elisa

Newbie
Ik sluit me bij Billibil aan...dat is ook de tip van de Brijderstichting...Als je het dan toch eens wil gebruiken, moet je het andere laten...(concerta of ritalin)

Eliza

lmd070

Experimenterende gebruiker
ik heb ADHD en xtc gedaan maar 2 dagen ervoor en 2 dagen erna mijn medicijnen niet genomen en wat ik uit de reacties van mijn vrienden kreeg was dat ik harder ging dan zij gingen en het was van 1 vriend ook zen 2de keer dus uit mijn eigen ervaring is dat ik harder ga dan de mensen zonder ADHD en daardoor boven hun level zit

Bovenaan