MDMA/6apb, festival tips

Al mijn 6apb en MDMA ervaringen zijn in mijn eentje geweest. Dit komt omdat ik Asperger heb, en graag alleen ben. Nu is de kans voorgekomen om met mijn twee beste vrienden naar een festival te gaan. Dit wordt een druk festival van een van mijn favoriete artiesten.

Het kaartje is gekocht en we gaan in februari 2018.

Ik heb nu talloze ervaringen met MDMA én 6apb en ik weet wat ik kan verwachten. Behalve de allereerste keer waren het allemaal hemelse ervaringen. En nee, het is niet simpelweg de eerste keer drugs op een festival. Het is simpelweg de éérste keer op een festival. Nooit behoefte aan gehad, en nooit gedaan. Ik wil toch dolgraag de sociale kant van de drugs verkennen.

Ik ben bang dat mij autisme en angst voor drukke ruimtes het festival gaat verpesten. Aan de andere kant, MDMA en 6apb gaven mij een goddelijke en perfecte zorgeloze staat van zijn, waardoor misschien al mijn onzekerheden en angsten misschien tijdelijk verdwijnen.

Nou vroeg ik mij af of er tips en ervaringen zijn om mij en anderen te helpen de eerste keer op een festival in goede banen te leiden? Ik leun naar 6apb omdat dit afgelopen week MDMA heeft overtroffen. Was ik bij MDMA toch altijd in de hemel, was ik bij 6apb laatst in een godenhemel.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Leuk dat je voor de eerste keer naar een festival gaat!
Ik zou zeker niet vóór het festival al een drug innemen, voor welke van de twee je ook gaat. Dan kun je eerst aanvoelen hoe je je nuchter voelt in die situatie. Ik denk dat beide drugs ervoor kunnen gaan zorgen dat je je of geweldig voelt, of je angst juist enorm gaan versterken. Ik zou dus lekker nuchter gaan en dan bekijken hoe voel ik me, en wil ik dit gevoel versterken door een drug te nemen.
Ik denk dat beide drugs erg leuk zijn op een festival.
Gaan je vrienden ook drugs gebruiken op dat festival? Zijn dat ervaren gebruikers op festivals? Dat zal namelijk ook wel wat verschil uitmaken. Zij zullen dan allicht begrijpen hoe te handelen als je even te hard gaat, of je bijstaan als je even rust nodig hebt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Over het algemeen zijn al je zorgen vaak in 1 keer weg zodra entactogenen inwerken. Maar hoe dat in jouw geval met asperger uitpakt durf ik niet te zeggen.

Sowieso zoals Sanne zegt even wachten met innemen tot je binnen bent, want als er iets arelaxt is dan is wel dat de inslag komt terwijl je nog in de rij staat bij security.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Tof en dapper dat je deze stap zet, ondanks je Asperger, want MDMA (6-apd geen ervaring mee maar zal wrs. niet veel anders zijn) op een goed feest / festival is eigenlijk iets wat je iedereen een keer zou gunnen! Zeker als er echt een mooie sfeer heerst, dan komt het perfect tot zijn recht. Thuisavondjes zijn ook zeker leuk, maar op feesten krijg je daar die onderlinge ‘vibe’ tussen medegebruikers bij die echt weer een nieuwe en leuke kant van de drug laat zien.

Ik hoop dat je een super ervaring gaat hebben! Dat je met twee goede vertrouwde vrienden gaat is in ieder geval al een goed begin.

Bedankt voor alle reacties. Ik zie eigenlijk alleen maar positive reacties, dus ik verwacht dat het wel goed gaat komen.

Gaan je vrienden ook drugs gebruiken op dat festival? Zijn dat ervaren gebruikers op festivals? Dat zal namelijk ook wel wat verschil uitmaken. Zij zullen dan allicht begrijpen hoe te handelen als je even te hard gaat, of je bijstaan als je even rust nodig hebt.

Óf we gebruiken allemaal 6apb of MDMA, óf we gebruiken het allemaal niet. We hebben geen zin in de een verliefd en blij, de ander lazarus en de derde stoned. Het zijn alletwee ervaren gebruikers, ze weten exact wat ze kunnen verwachten. De enige ervaring die zij meer hebben als mij is dat ik vrijwel altijd alléén drug gebruik, en zij vrijwel altijd op een festival.

Als ik 6apb of MDMA gebruik voel ik me perfect en intens gelukkig, maar ik mis die sociale kant die volgens velen het neusje van de zalm is.

Dit wil ik niet laten schieten voordat de magie voorbij is.

EDIT: Nou ben ik helaas wel een pittig harde kaakschaatser onder invloed, en intense tripper tijdens de comedown. Hoe ga ik dit aanpakken als iedereen dit kan zien? Worden deze hallucinaties versterk wanneer in een drukke ruimte?

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
EDIT: Nou ben ik helaas wel een pittig harde kaakschaatser onder invloed, en intense tripper tijdens de comedown. Hoe ga ik dit aanpakken als iedereen dit kan zien? Worden deze hallucinaties versterk wanneer in een drukke ruimte?

Hoe erg vind je het als mensen je zien kaakschaatsen? Ik denk dat je verre van de enige zal zijn daar.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je er liever niet te overduidelijk compleet van de kaart bij loopt en plein public. Ik zorg er zelf voor dat ik de controle hou als ik naar een feest ga, pas de dosering er dan ook op aan. Je zou bewust erop kunnen proberen te letten dat je je kaak niet teveel aanspant. Is misschien niet zo makkelijk als je vrolijk staat te spacen, maar ik denk wel dat het kan.

Of MDMA-hallucinaties versterkt worden in drukke omgevingen vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb zelf het idee dat ik ze meer heb gehad op wat onbekendere plekken (meestal dus festivals, maar ook tijdens een rondje lopen buiten mijn huis) dan thuis in mijn woonkamer. Wellicht door meer prikkels/visuele input. Maar dat kan voor iedereen anders werken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja! Je voelt op de een of andere manier perfect aan wie wel of niet bij de space-club hoort. :hearteyes:
Het mooiste vind ik altijd als je een vreemde dan even aankijkt en je elkaar direct begrijpt. Een blik is genoeg om te weten dat je allebei in dezelfde vibe zit. Daarna volgt dan vaak nog een vaag gesprek waarin je allebei zegt hoe lekker je wel niet gaat en hoe geweldig de muziek, de sfeer en uiteraard dit gesprek wel niet is.

EDIT: Nou ben ik helaas wel een pittig harde kaakschaatser onder invloed, en intense tripper tijdens de comedown. Hoe ga ik dit aanpakken als iedereen dit kan zien?
Daar moet je eigenlijk gewoon maling aan hebben, want je bent echt niet de enige. Op dat soort feesten lopen er genoeg figuren rond die nog veel harder en duidelijker naar de klote zijn dan jij en daar doet nooit iemand moeilijk over. Gewoon jezelf lekker laten gaan dus.

Als ik 6apb of MDMA gebruik voel ik me perfect en intens gelukkig, maar ik mis die sociale kant die volgens velen het neusje van de zalm is.

Dit wil ik niet laten schieten voordat de magie voorbij is.
Ik snap heel goed dat je dit nog wel een keer meegemaakt wilt hebben inderdaad en als de magie eenmaal weg is dan is het bijzondere daar ook wel flink vanaf helaas. Mocht je uiteindelijk toch echt niet durfen om het op een feest te doen, dan kun je natuurlijk ook een keer samen met die vrienden thuis aan de MDMA of 6-APB gaan, als een soort gulden middenweg. Dan heb je toch die sociale ervaring, maar wel in een vertrouwde omgeving.

Ik vind aan de MDMA met vrienden thuis ook altijd super leuk, want dan kun je echt de beste gesprekken hebben. Maar het is wel wat minder uitbundig dan op een feest uiteraard.

Mijn plan is om 180mg 6apb te nemen. Voor mij een goede dosis, 100mg is voor mij niet sterk genoeg en laatst had 300mg geslikt waarvan 50mg gesnoven, en dat was het meest euforische moment uit mijn leven. Stiekem toch intenser dan MDMA.

Is MDMA of 6apb het best voor op een festival?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het mooiste vind ik altijd als je een vreemde dan even aankijkt en je elkaar direct begrijpt. Een blik is genoeg om te weten dat je allebei in dezelfde vibe zit. Daarna volgt dan vaak nog een vaag gesprek waarin je allebei zegt hoe lekker je wel niet gaat en hoe geweldig de muziek, de sfeer en uiteraard dit gesprek wel niet is.

Inderdaad! En naast je verstandhouding met vreemden is de sfeer in je vriendengroep uiteraard meestal ook super. Je amuseert je met elkaars liefdevolle gewauwel. Iedereen zorgt voor elkaar, soms tot op het overdrevene af. Is iemand nog geen 2 minuten naar de wc, “Henkie blijft wel lang weg hè? Zou alles wel goed gaan? Moeten we niet gaan zoeken? Weet je zeker dat-ie pas net weg is?”
Zeg je even dat je het warm hebt, staat iemand meteen met een nieuw watertje en een raketje voor je neus. “Hier, is goed voor je! Als je even langs de kant wil zitten is ook goed hè, ik ga wel mee, maakt me helemaal niks uit!”

Ooh gotta love XTC. Wil ook weer eens naar een feestje. :sunglasses:

Vermilion

Experimenterende gebruiker
6apb intenser dan MDMA?
Dat lees ik niet vaak, zijn er meer mensen die dat zo ervaren?

Tot zover ik heb gehoord/gelezen is 6apb super voor op een festival vanwege de langere werking.
Dus als je het verder vergelijkbaar vindt, of misschien wel beter, dan lijkt mij 6apb een goede keuze!
Ik ben ook totaal niet sociaal naar onbekende mensen toe, maar mijn eerste keer MDMA was op een festival en vooral dat sociaal zijn ging super! Mensen kwamen ook uit het niets naar mij toe om te praten, het ging allemaal zo makkelijk. Ik was dan wel op Psy-Fi, waar je echt totaal niet hoeft te schamen hoe je erbij loopt. Dus ik kon mezelf lekker laten gaan qua bewegen/kaakschaatsen. Waarschijnlijk ben jij ook zeker niet de enige daar op dat festival, dus ik denk dat als jij je niet druk gaat maken om hoe je doet, dat je een super leuke dag gaat hebben! Verder heb ik ook vaker gelezen dat magnesium tabletten redelijk het kaakschaatsen helpen minderen. Misschien is dat een idee? Moet je zelf ff verder over googlen wat je daarvan vindt, want ik heb het zelf niet geprobeerd :confused:mile:

Heb zelf ook een vraagje:
Bij mij zijn de 3 maanden ook bijna om en kan niet wachten om 1 van de 2 te gebruiken.
Ik heb me met mijn eerste keer MDMA nou niet "magisch" euforisch ofzo gevoelt. Dat wil ik de volgende keer wel proberen te bereiken. Maar ik ga nu wel steeds meer twijfelen welke van de 2 ik wil gebruiken. Ik wil het echt zo optimaal mogelijk voor mezelf maken om het beste gevoel eruit te halen. Dus ik vraag me af MDMA of toch 6apb, thuis of toch op een feestje? Ik weet het zelf echt niet en ben ergens bang dat als ik bijvoorbeeld 6apb pak het toch niet zo spectaculair zal worden als dat het met MDMA zou kunnen zijn. En dat elke keer dat je 1 van de 2 gebruikt het sowieso steeds minder magisch gaat zijn..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ooh gotta love XTC. Wil ook weer eens naar een feestje. :sunglasses:
Ik ben de magie helaas allang kwijt, maar het blijft ook voor mij nog steeds wel mooi moet ik zeggen.

Mijn plan is om 180mg 6apb te nemen. Voor mij een goede dosis, 100mg is voor mij niet sterk genoeg en laatst had 300mg geslikt waarvan 50mg gesnoven, en dat was het meest euforische moment uit mijn leven. Stiekem toch intenser dan MDMA.

Is MDMA of 6apb het best voor op een festival?
Ik denk dat het intenser was vanwege de dosis en het feit dat je een deel gesnoven had. Ik vind 6-APB eigenlijk altijd maar een slap aftreksel van MDMA, maar ik neem nooit meer dan 200mg 6-APB op een dag. Kon je nog wel slapen na die 300mg? Met 200mg duurt dat al belachelijk lang bij mij vaak.

Maar 6-APB leent zich qua werkingsduur wel veel beter voor een festival. Met MDMA is het na zo'n 5 a 6 uur toch wel klaar, dus moet je het veel beter plannen.

Ik vind 6-APB eigenlijk altijd maar een slap aftreksel van MDMA.

Wat grappig, ik lees de meest uiteenlopende dingen over 6apb. De een vind het slap, de ander vind het hetzelfde als MDMA, en ik vind het zelfs intenser en beter dan MDMA.

Kon je nog wel slapen na die 300mg? Met 200mg duurt dat al belachelijk lang bij mij vaak.

Deze keer kon ik gelukkig wel redelijk slapen. Dat is bij mij dus heel verschillend. Soms val ik halverwege zowat in slaap, soms lig ik uren en uren te draaien in bed. Ben een keer de hele nacht doorgehaald en de volgende dag (met nog steeds grote pupillen) strak als een plank op school geweest.

Wat ik ook probeerde, ik kon niet slapen. Ik moest mijn ogen echt met kracht dichtknijpen. Het lukte gewoon niet.

Bovenaan