LSD VS PADDO's

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
reijers zei:
Wat is chiller een sitter erbij? of gewoon een vriend die meetript met je op lsd?
MIj lijkt een sitter niks... voor die sitter is het saai en voor je eigen is het saai... Je hebt geen gesprekstof lijk me en die sitter gaat nie 12u zitten heletijd bij je lijk me:P maarja Gr

Ik ben meer een voorstander van zéér ervaren betrouwbare persoon die op een lage of medium dosis meetript, nuchtere mensen lijken namelijk soms wel volledig lege vastgeroeste in herhalende patronen werkende saaie wezens waar je erg weinig mee kan behalve observeren van een afstandje, ik vind nuchtere mensen in mijn trip vaak een beetje ongezellig, tenzij er genoeg meetrippers zijn, liever een volledig gezeldschap aan de LSD, maar één moet zeer ervaren zijn op een niet te hoge dosis trippen als het iemands eerste keer er bij is vind ik.

Aardig goed verwoord, als ik met een kleine groep doe liever allemaal spacen. Een sitter is al helemaal niet mijn ding, prima lui maar niet als ik op een andere golflengte zit! Lijkt net alsof mijn trip een beetje geblokkeerd word, heb me zelfs een keer heel ongemakkelijk gevoeld omdat ik samen zat met iemand die helemaal nuchter was... De trip vloeide gewoon niet :openmouth:

cronos

Wijs gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Aardig goed verwoord, als ik met een kleine groep doe liever allemaal spacen. Een sitter is al helemaal niet mijn ding, prima lui maar niet als ik op een andere golflengte zit! Lijkt net alsof mijn trip een beetje geblokkeerd word, heb me zelfs een keer heel ongemakkelijk gevoeld omdat ik samen zat met iemand die helemaal nuchter was... De trip vloeide gewoon niet

Een sitter is al helemaal niet mijn ding, prima lui maar niet als ik op een andere golflengte zit! Lijkt net alsof mijn trip een beetje geblokkeerd word, heb me zelfs een keer heel ongemakkelijk gevoeld omdat ik samen zat met iemand die helemaal nuchter was... De trip vloeide gewoon niet

idem van mij,1 maal met een sitter gedaan...nooit meer

-spaceman-

Badass junkie
Gemini zei:
reijers zei:
Hallo,
Ik vraag me af wat het verschil is tussen lsd en paddo's.
Zelf heb ik al wel paddo's ervaren.
Maar is de werking bij lsd sterker en heftiger... en wat voor werking heb je bij lsd?
Bij paddo's wordt je eerst super stoned en dan daarna krijg je de hallucinaties enzo is dat bij lsd ook zo?
En wat is het beste een zegel of gwoon druppels?
PS kan je het makkelijk regelen?
Gr Reijers

De werking bij lsd is idd heftiger, over het algemeen krijg je meer visuals en een happy gevoel.
Lsd is echter wel iets wat je moet doen als je goed in je vel zit. Dat is bij paddo's ook zo, maar een bad trip met lsd is een stuk naarder als een bad trip met paddo's, ook omdat de visuals natuurlijk heftiger en meer aanwezig zijn.
Een lsd trip duurt ook een stuk langer dan een paddo trip. Voor een lsd trip mag je eigenlijk wel een dag voor uittrekken, terwijl paddo's ook op een avondje kan.

Voor de rest laat ik de experts het woord doen.

behalve de lengte ervaar is alles precies omgedraaid...

underworld

Wijs gebruiker
lsd for the win..
paddos vind ik aardig eentonig geworden na 17 trips,
met lsd is het toch elke keer weer een nieuwe ervaring met iets nieuws dat je nooit gezien hebt.

Angramar Temenos

Badass junkie
Zo van, ik heb al een paar keer een nieuw iemand geintroduceerd aan paddo's. Als ik met een nieuw iemand ga ga ik niet sitten, maar neem ik wel een halve portie; Op die manier kan ik nog wel op die golflengte zitten, maar wel normaal en nuchter reageren als dat moet.

J0rrit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Zo van, ik heb al een paar keer een nieuw iemand geintroduceerd aan paddo's. Als ik met een nieuw iemand ga ga ik niet sitten, maar neem ik wel een halve portie; Op die manier kan ik nog wel op die golflengte zitten, maar wel normaal en nuchter reageren als dat moet.

En dat kan niet na een hele? Onzin dus.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
Angramar Temenos zei:

niet iedereen kan even veel aan als de ander eh.
hij kan goed op een halve portie nuchter reageren, op een hele niet.
HET ZIJ ZO !

J0rrit

Badass junkie
lucifer in the sky zei:
J0rrit zei:
Angramar Temenos zei:

niet iedereen kan even veel aan als de ander eh.
hij kan goed op een halve portie nuchter reageren, op een hele niet.
HET ZIJ ZO !

Je moet eens lezen WIE het heeft gepost, en misschien ken je m niet, anders weet je meteen wat ik bedoel.

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:

Ok. Bedankt voor je bijdrage. Sluit ook erg goed aan op de rest van dit topic. Dit hele topic gaat natuurlijk over sitten enzo, daarom post je het hier. :stoned:

azgaza

Badass junkie
J0rrit zei:
Je moet eens lezen WIE het heeft gepost, en misschien ken je m niet, anders weet je meteen wat ik bedoel.

Het gaat schijnbaar dus niet om wat er staat maar puur om wie, en wat je schijnbaar van een persoon vind waarom je op iets reageert? Ik zou persoonlijk ook niet goed iemand kunnen tripsitten op een hele portie paddo's, zo vreemd is dat niet. Als je goed kijkt zie je een paar posts hoger dat ik vrijwel het zelfde heb getypt, namelijk dat ik een voorstander ben van een ervaren persoon erbij die een lage dosis neemt, dus schijnbaar is ongeveer de zelfde inhoud van een post van een ander persoon ineens wel onzin?

Atropa

Bewuste gebruiker
Het gaat niet eens om kunnen handelen of iemand voorzien van wat die wil of nodig heeft.

Als iemand ondersteuning nodig heeft, wil hij dat van een persoon die rust, wezenlijk begrip en nuchterheid uitstraalt. Waarvan hij weet dat die hulp komt van iemand komt met op dat moment normalere levels van bewustzijn maar ook zelf uit eerdere ervaringen weet hoe de levels opereren van de persoon die hulp nodig opereren.

Iedereen als mens projecteert zichzelf naar z'n omgeving toe, en als beide personen op eendezelfde hoeveelheden trippen en de een heeft hulp nodig, werken ze juist versterkend op elkaar om dat non-verbaal contact zelfs als telepathie werkt. Signalen van wederzijdse herkenning springen over en weer terwijl passivisering van binnenkomende invloeden juist hard nodig is als iemand ongewenst diep destabiliseerd.

Alles wat geacteert lijkt voor een trippend persoon die zich naar voelt versterkt de negatieve stemming. Alleen nuchterdere personen die het zelf hebben meegemaakt kunnen een foutgaande tripper oprecht en ongedwongen helpen.

Hij heeft geen behoefte aan opvang (onvermijdelijk een naar schuldgevoel), maar aan armen waarin hij veilig kan uitdromen. Aangevult met af en toe korte en simpele herrineringen aan welk model van bewustzijn hij of zij ervaart.

Spreken over de realiteit werkt vaak averechts, dan onstaat een drang naar de nuchtere staat en dat is vechten tegen ego dissolutie. Als je kunt localiseren waar de tripper zich bevind en die herkenning met hem deelt zal hij of zij een echt positieve stemmingswisseling ondergaan.

Angramar Temenos

Badass junkie
J0rrit, weet je wat je ook kunt doen? Normaal.

Nee, ik kan niet erg nuchter meer blijven met een hele. Ik laat me te snel meeslepen door andere mensen hun gevoelens, en in ieder geval kan ik vaak niet meer genoeg redeneren om mensen goed te kunnen begeleiden, als ze het voor de eerste keer doen.

J0rrit

Badass junkie
azgaza zei:
J0rrit zei:

Het gaat schijnbaar dus niet om wat er staat maar puur om wie, en wat je schijnbaar van een persoon vind waarom je op iets reageert? Ik zou persoonlijk ook niet goed iemand kunnen tripsitten op een hele portie paddo's, zo vreemd is dat niet. Als je goed kijkt zie je een paar posts hoger dat ik vrijwel het zelfde heb getypt, namelijk dat ik een voorstander ben van een ervaren persoon erbij die een lage dosis neemt, dus schijnbaar is ongeveer de zelfde inhoud van een post van een ander persoon ineens wel onzin?

Het gaat erom dat hij wel eens heeft gezegd dat die mentaal niet kapot te krijgen is hoe dan ook en hier altijd opschept met zijn intelligentie en blablabla. Als hij mentaal zo super is, dan kun je ook redelijk scherp blijven op een hele portie.

tomz0r

Badass junkie
J0rrit zei:
azgaza zei:
J0rrit zei:

Het gaat erom dat hij wel eens heeft gezegd dat die mentaal niet kapot te krijgen is hoe dan ook en hier altijd opschept met zijn intelligentie en blablabla. Als hij mentaal zo super is, dan kun je ook redelijk scherp blijven op een hele portie.

Je kan er beter niet op reageren, zo gaat elke topic waarin hij die stomme reacties post kapot. Moet je jezelf nu eens horen, je klinkt nu net als hem. Ik kan mezelf soms ook niet inhouden hoor, ik snap je wel. :P

ik vind paddo's (visueel en mentaal) veel vager en rustiger dan LSD. Met paddo's kan je door die vaagheid inderdaad op lage doses moeilijker reageren dan op een lage dosis LSD. Als je de doses op gaat schroeven is het een ander verhaal.

L

Lid 6909

Gast
ik vind paddos en lsd vergeleken met elkaar dit;

paddos, modder en takken
lsd, bloemetjes en bijtjes

:wave:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
paddo's zijn moeilijker te controleren op een hogere dosis, zoals 2 porties ( 1 bakje ).
lsd daar in tegen zijn helder, makkelijker te sturen.
maar ook zeer mooi in visueel, het zijn niet zoals bij paddo's allemaal patronen die over de vloer schuiven door elkaar.
het zijn realistische dingen die je kunt zien vervormen en ademen.
daarmee kies is LSD.

Ik heb zelf nog nooit LSD gedaan, maar ik heb ooit ergens gelezen dat het 30 jaar lang in je ruggegraat blijft zitten. Dan is het dus mogelijk dat het onwillekeurig een keer naar je hersens schiet, terwijl je aan het autorijden bent of wat dan ook. Dan krijg je ineens een flashback waar je dus geen controle over hebt. Lijkt mij erg gevaarlijk en om die reden doe ik het dus al bij voorbaat niet. En stel dat je fout gaat, zit je mooi 12 uur lang te kijken. Ooit een verhaal gehoord van iemand die 5 uur lang naar het gordijn heeft zitten staren. Was bang dat de duivel er achter zat. Tja op zich kan dat bij paddos ook gebeuren, maar dan ben je er wel sneller vanaf. Mijn voorkeur gaat dus naar paddo's. 'Maar doe het in een relaxte omgeving, alleen als je zeker bent van jezelf en bereid het goed voor. Het is geen kattepis. :wave:

Svenneke

Hashja

Bewuste gebruiker
svenjansen zei:
Ik heb zelf nog nooit LSD gedaan, maar ik heb ooit ergens gelezen dat het 30 jaar lang in je ruggegraat blijft zitten. Dan is het dus mogelijk dat het onwillekeurig een keer naar je hersens schiet, terwijl je aan het autorijden bent of wat dan ook. Dan krijg je ineens een flashback waar je dus geen controle over hebt. Lijkt mij erg gevaarlijk en om die reden doe ik het dus al bij voorbaat niet. En stel dat je fout gaat, zit je mooi 12 uur lang te kijken. Ooit een verhaal gehoord van iemand die 5 uur lang naar het gordijn heeft zitten staren. Was bang dat de duivel er achter zat. Tja op zich kan dat bij paddos ook gebeuren, maar dan ben je er wel sneller vanaf. Mijn voorkeur gaat dus naar paddo's. 'Maar doe het in een relaxte omgeving, alleen als je zeker bent van jezelf en bereid het goed voor. Het is geen kattepis. :wave:

Svenneke

LSD blijft geen 30 jaar in je ruggengraat zitten. Echt niet.
De bron zei:
A legend with particular appeal to anti-drug educators who wish to instill a fear of the potential long-term effects of LSD in their pupils, and also among casual high school age LSD users, is that the body stores crystallized LSD in spinal fluid or in fat cells, which at some point dislodges and causes horrific flashbacks, perhaps years later. Although the body does store some toxins in fat tissue, and residues of some drugs and toxins can be found in spinal fluid, LSD is not among these. LSD is metabolized by the liver, and has an elimination half-life of around 2.5 hours.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_urban_legends#Urban_legends_about_LSD

Dus ook flashbacks zijn niet aan drugs gebonden, indirect wellicht, via psychische stress, omdat je iets heftigs meemaakt, positief of negatief.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
LSD is wel interesant, en ik moet deze nog op een zware doses ervaren. Maar paddo's hebben mij tot nu toe het meeste gebracht. Vooral de visuals die je na 8,5gr gedroogde paddo's hebt zijn echt 10 keer beter dan die op 200ug LSD.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Paddo's laten de omgeving verschuiven, maar zorgen niet echt voor hallucinaties bij mij.. Ook vind ik ze tot nu toe niet echt moeilijk te beheersen. Het confronteert je juist met wat er diep in je speelt heb ik altijd het idee en het geeft je hele nieuwe inzichten over bepaalde zaken. Alles is ook heel bijzonder en overweldigend onder paddo's.

Verder denk ik dat je aan de hand van andere mensen niet kan bepalen welke drug meer geschikt is voor je, aangezien iedereen er anders op reageert.

Ontopic

Experimenterende gebruiker
ImmortalTech zei:
Paddo's laten de omgeving verschuiven, maar zorgen niet echt voor hallucinaties bij mij.. Ook vind ik ze tot nu toe niet echt moeilijk te beheersen. Het confronteert je juist met wat er diep in je speelt heb ik altijd het idee en het geeft je hele nieuwe inzichten over bepaalde zaken. Alles is ook heel bijzonder en overweldigend onder paddo's.

Verder denk ik dat je aan de hand van andere mensen niet kan bepalen welke drug meer geschikt is voor je, aangezien iedereen er anders op reageert.

Ik denk dat je dan gewoon te weinig paddo's hebt genomen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ontopic zei:
ImmortalTech zei:

Ik denk dat je dan gewoon te weinig paddo's hebt genomen.

Ik heb twee keer een portie genomen van de smartshop en één keer anderhalve portie, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.. Iedereen reageert er gewoon anders op en uit de vele reacties die ik heb gelezen op dit forum, hebben maar heel weinig mensen echte hallucinaties op paddo's. In hoeverre het controleerbaar is, hangt denk ik af van je ervaring met de drug, je karakter en je mindstate.

psysurfer

Belezen gebruiker
Ik wordt ook vaak heel lam onder de stoeltjes, paddestoelen kan je wat vergelijken met tv kijken, je neemt waar en wordt door verschillende emoties en gevoelens overmeestert en verwondert. Bij lsd ben je zelf de regisseur, onder lsd kan ik niet stilzitten noch zwijgen
daarom heb ik nog nooit alleen getript op lsd omdat ik mij ga vervelen vrees ik. en ik zou echt niet kunnen kiezen tussen de twee, een half jaar geleden waren de paddestoelen heilig voor mij :grin: en nu spreekt lsd mij meer aan.

:wave:

edhardy

Newbie
Ik vond paddo's minder druk.
Mischien dat het door me ADHD kwam en het feit dat ik me medicatie niet in had genomen(tijdens me paddotrips trouwens ook niet).
Maar met LSD was ik constant afgeleid,ik kon me niet focussen,de ene keer had ik een heerlijke innerlijke rust te pakken,maar die kon ik nooit echt vasthouden.
Daar stoorde ik me best aan.
Terwijl ik met paddo's een heele tijd lang rustig kon roken of lekker wegdromen met een muziekje erbij.

de kafmees

Experimenterende gebruiker
Van paddo's word je inderdaad slomer terwijl je van LSD meer energie krijgt. Bij paddo's heb ik ook veel meer dat ik tot inzichten kom en mijn geest verruimd wordt. Bij LSD had ik vooral dat ik nergens meer iets van snapte en mezelf telkens moest uitleggen hoe alles nou werkt. Bij LSD heb ik ook dat er visueel gezien overal om me heen van alles gebeurd en er van alles op me afkomt. Bij paddo's heb ik meer dat hoe meer ik me ergens op concentreer hoe meer dingen ik ga zien. Op paddo's kan ik een half uur lang gefascineerd naar een boom kijken.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
LSD en Paddo's. Beide kunnen ze diep gaan, of lekker licht blijven. Beiden geven ze me energie, maar ook kan ik onder invloed van beide lekker rustig genieten. Wat voor mij het grote verschil is, zijn de soorten visuals en de werkings duur. Maar voor de rest zijn ze erg aan elkaar gewaagd.

Wel gaan de inzichten bij paddo's dieper dan op acid. Maar misschien komt dit idee ook omdat mijn hoogste doses paddo's nog niet gelijk staat aan mijn hoogste doses Acid. Maar daar komt aanstaande vrijdag verandering in. Daarna zal ik mijn mening nog eens posten mits die verandert is.

KoxBox

Badass junkie
Ik geef toch de voorkeur aan paddestoelen. Ik mis het oprecht verbonden zijn met de natuur tijdens acid trips, en mijn eerste trip was op paddo's dus voor mij veel meer bepalend dan LSD.
Verder vind ik het lang trippen vaak eerder een minpunt, liever kort en krachtig dan zeer lang trippen waarbij ik soms het gevoel heb de intentie te mislopen.

Het is een feit dat paddo's verwarrender zijn en een meer duistere kant hebben, maar ik vind paddestoelen eerlijker en to the point.

Bovenaan