LSD VS PADDO's

reijers

Newbie
Hallo,
Ik vraag me af wat het verschil is tussen lsd en paddo's.
Zelf heb ik al wel paddo's ervaren.
Maar is de werking bij lsd sterker en heftiger... en wat voor werking heb je bij lsd?
Bij paddo's wordt je eerst super stoned en dan daarna krijg je de hallucinaties enzo is dat bij lsd ook zo?
En wat is het beste een zegel of gwoon druppels?
PS kan je het makkelijk regelen?
Gr Reijers

Gemini

Badass junkie
reijers zei:
Hallo,
Ik vraag me af wat het verschil is tussen lsd en paddo's.
Zelf heb ik al wel paddo's ervaren.
Maar is de werking bij lsd sterker en heftiger... en wat voor werking heb je bij lsd?
Bij paddo's wordt je eerst super stoned en dan daarna krijg je de hallucinaties enzo is dat bij lsd ook zo?
En wat is het beste een zegel of gwoon druppels?
PS kan je het makkelijk regelen?
Gr Reijers

De werking bij lsd is idd heftiger, over het algemeen krijg je meer visuals en een happy gevoel.
Lsd is echter wel iets wat je moet doen als je goed in je vel zit. Dat is bij paddo's ook zo, maar een bad trip met lsd is een stuk naarder als een bad trip met paddo's, ook omdat de visuals natuurlijk heftiger en meer aanwezig zijn.
Een lsd trip duurt ook een stuk langer dan een paddo trip. Voor een lsd trip mag je eigenlijk wel een dag voor uittrekken, terwijl paddo's ook op een avondje kan.

Voor de rest laat ik de experts het woord doen.

azgaza

Badass junkie
Het grootste verschil is in mijn ogen dat LSD meer dan 12 uur kan duren, gemiddeld duurt een LSD trip minstens twee keer zo lang als paddo´s, en het veroorzaakt bij redelijk wat mensen insomnia tot kort na de trip dus moet je voor LSD een stuk meer tijd uit trekken dan voor paddo´s.

Daarnaast zijn de visuals anders, bij LSD zijn ze scherper, gedetailleerder, dan feller en harder van kleur, iets meer neonachtig, ze bewegen iets intenser, wat je met lsd sneller hebt is half concrete afbeeldingen in de visuals, zoals mensen, ogen en figuurtjes, de patronen zijn ook ingewikkelder. Het is visueel vaak niet alleen anders maak ook gewoon veel meer, bij een hoge dosis kan je visueel redelijk het contact met de wereld kwijt raken, als in: je weet wel waar je bent maar je zíet het niet, want je ziet alleen maar visuals.

Verder heeft LSD mentaal een iets minder zwaar verwarrende werking, als in je denkt dat je alles nog best goed snapt, je denken gaat qua tempo wel echt omhoog en vooral in de piek kan het wat euforischer zijn dan paddo´s, in medium dosissen vind ik LSD recreatiever dan paddo´s. Ook is het een wat socialer middel, praten en sociaal doen gaat gewoon makkelijker dan op paddo´s. Het is mentaal helderder, maar niet persé milder, het ligt er aan waar je persoonlijk makkelijker mee om gaat.

En of er makkelijk aan te komen is.. ik zeg nu vast ff dat bronnen vragen op dit forum verboden is (straf erop permanent verbannen worden) dus ik kan het je niet vertellen, maar wie zoekt zal vinden en LSD komst meestal naar jou toe :)

reijers

Newbie
Wat is het beste? Druppels of zegeltjes?
En is het de moeite waard om keer lsd te proberen?
Het lijkt mij echt keer super om het keer te proberen...
Gr

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het stukken makkelijker is om aan zegels te komen. :grin:
Verder is het met zegels ook 'makkelijker' te doseren,
zo kun je ze laten testen en bij druppels knijp je iets harder in het rubberzuigding en je hebt meteen een hogere dosis.

Ik heb het nog niet geprobeert, heb het wel hier liggen en ben het ook zeker van plan te doen.
Morgen nog eens paddo's en over een maandje gaan we ertegenaan hoffmannetjes-style.

azgaza

Badass junkie
reijers zei:
Wat is het beste? Druppels of zegeltjes?
En is het de moeite waard om keer lsd te proberen?
Het lijkt mij echt keer super om het keer te proberen...
Gr

Zegels zijn in ieder geval veel makkelijker te vinden, en op dit moment in nederland van qualiteit gemiddeld best redelijk. Verder vind ik het zeker de moeite waard, het is een van mijn favoriete dingen ooit :)

reijers

Newbie
Wat is de prijs van een zegel? en wat is de beste dosering voor de 1e keer... Ik wil wel hard gaan maar niet zo hard dat k helemaal outga...? Ik heb zelf bijna alles geprobeert behalve lsd,ghb,ketamine,heroine... Maar dus LSD is zeker een aanrader? :grin: maar wat is de beste locatie op te space op lsd? gewoon thuis of een bos?? en moet je dat met meerdere personen doen? of kan je dat ook in je eentje doen GR

Pikachu

Wijs gebruiker
Het is verstandig om het de eerste keer op een rustige locatie te doen zoals inderdaad thuis of in het bos. Een goede dosis voor een beginner ligt imo tussen de 70 en 150 mics, afhankelijk van lichaamsgewicht, tripervaring en andere persoonlijke factoren. Het lijkt me erg verstandig als je er een medetripper of tripsitter bij hebt voor het geval dat het toch te hevig wordt.

Oh en LSD is ZEKER een aanrader! Lees anders ff wat reportjes in de afdeling tripreports hier.

tomz0r

Badass junkie
reijers zei:
Wat is de prijs van een zegel? en wat is de beste dosering voor de 1e keer... Ik wil wel hard gaan maar niet zo hard dat k helemaal outga...? Ik heb zelf bijna alles geprobeert behalve lsd,ghb,ketamine,heroine... Maar dus LSD is zeker een aanrader? :grin: maar wat is de beste locatie op te space op lsd? gewoon thuis of een bos?? en moet je dat met meerdere personen doen? of kan je dat ook in je eentje doen GR

Een zegel kost tussen de 3 en 8 euro, en kost meestal gewoon 5 euro. Ik zou me wel goed inlezen als ik jou was. LSD kan echt tot zeer zware verwarring lijden als het verkeerd valt en is denk ik heel anders dan al die andere middelen die je hebt geprobeerd. Zoals ik jou erover hoor praten ben ik bang dat het je tegen zal gaan vallen.

Als je je zegels laat testen kan je de eerste keer het beste rond de 50 microgram nemen. Dat geeft je niet echt een superzware trip, maar je voelt zeker niet niks.
Weet je de dosis niet, begin dan met een halve zegel. En zorg dat je de eerste keer tript met mensen om je heen die je vertrouwt, die bij voorkeur al ervaring hebben met LSD.

LSD moet je niet om het proberen doen omdat je dat nog niet gedaan hebt, LSD is een denkdrug. Je moet weten wat je kan verwachten.

azgaza

Badass junkie
reijers zei:

Thuis kan leuk zijn, in een bos is ook mooi, dat maakt eigenlijk niet z ogek veel uit. Ik vind het zelf leuker met 1 of 2 mensen, maar in je eentje schijnt te kunnen. De beste dosis voor de eerste keer is in mijn ogen ook zo´n 50 ug, en inderdaad, sterke onbekend dan is een halve zegel goed om mee te beginnen. Een zegel kost gemiddeld rond de 5 euro.

Atropa

Bewuste gebruiker
:grin:

LSD:

Paddo's:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind paddo's visueel minder sterk dan lsd, maar vind paddo's mentaal wel sterker dan LSD. Bij LSD heb ik vaak neon achtige kleuren terwijl ik dit bij paddo's niet heb. Bij 100ug kan ik nog redelijk met mensen praten en nog redelijk helder denken. Maar als ik hawaiaantjes bijvoorbeeld op heb dan moet ik nadenken hoe ik ook al weer drinken in moet schenken, hoe ik naar de toilet moet gaan etc :grin: .

Ik vind bij een normale dosering LSD beter te handelen, Paddo's willen namelijk graag sturen heb ik meegemaakt. Ik vind over het algemeen paddo's toch wel bijzonderder.

K.nurft

Experimenterende gebruiker
Die plaatjes geven het verschillende karakter echt treffend weer idd. Ook heb ik het idee dat paddo's mij altijd probeerden wat te leren, me te confronteren met mijn eigen ingeslopen gewoontes en denkpatronen. LSD hangt wat dat betreft minder de wijsneus uit maar houd me eerder voor de gek

Immo

Badass junkie
Petrovic zei:
hoe ik naar de toilet moet gaan etc

Trippen en naar het toilet gaan vind ik zo irritant, zeker met paddo's. Soms zit ik echt minuten te wachten tot het eindelijk lukt. :rolleyes:

reijers

Newbie
Ik precies het zelfde met hawiaanse .. ik was een ijsje aan het eten... wis ik nie eens wat het was.. maarja? welke trip vinden jullie mooier? paddo/lsd? als je zou moeten kiezen...

azgaza

Badass junkie
Ik prefereer ook LSD, maar het ligt erg aan het persoon wie wat leuker vind, ik vind LSD visueel mooier, qua gedachte leuker en euforischer en ik hou van de energie die je er ook een beetje van krijgt, vandaar dat mijn voorkeur duidelijk is.

Petard

Experimenterende gebruiker
Het is inderdaad een stuk langer zoals de rest hier ook zegt. Persoonlijk ging ik harder van 2x Hawaii als van LSD, maar met LSD heb ik dan ook weinig ervaring, maar 1x gedaan. Persoonlijk vond ik paddo's relaxter, beetje jammer dat 't 'zo kort' duurt maar ik had echt enorme hoofdpijn bij LSD. Ook wordt het na een tijdje 'normaal' dat je zo van de kaart bent door de duur.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
In mijn geval zeker LSD! Is gewoon zo overweldigend, maar niet zo beangstigend als paddo's kunnen zijn. Wel eens 2 portie's mexicaanse gegeten om 1 uur 's nachts na een dagje zuipen en smoken, en was nog nooit zo blij geweest dat ik de zon op zag komen. Heb ongeveer 4 uur in een vastgelopen wereld rondgedwaald waar ik al meerdere malen overtuigd was overleden te zijn. Met LSD loopt de wereld ook wel eens vast, maar dan kun je er tenminste nog om lachen :mrgreen:

nicolai

Wijs gebruiker
een paddotrip is als een vage kennis...je weet niet wat je moet verwachten. een lsdtrip is als je beste vriend...vaak leuk, maar soms heb je weleens "ruzie"

cronos

Wijs gebruiker
lsd...alsook mij vrienden,met lsd kunnen we nog uitgaan en conversaties voeren...met paddo's waren mijn vrienden te lui om nog iets te doen...1 ervan voelde zich zelfs bad...ikzelf voelde het niets speciaals die paddo's...filmpje gekeken,die ik niet te goed kon volgen,daar ik mij niet zo goed kon Concentreren...en ik maakte eten,terwijl ik helemaal geen honger had :tearsofjoy: ,neen geef mij maar lsd :hearteyes:

nicolai

Wijs gebruiker
hmmm...ik ervaar dat echt anders. met paddo`s heb je inderdaad soms best veel bodyload, maar ik vind het vooral een stukje vager dan lsd. lsd is helder en direct en paddo`s zijn vaag en onduidelijk...het komt ook meer met vlagen. meer moodswings.

ik ervaar het dus niet anders...maar ik vind het allebei wel leuk

azgaza

Badass junkie
Ik vind paddo´s ook vaag, verwarrend, een beetje duister en inderdaad is de bodyload sterker, en vooral slapper. LSD heeft ook wel een bodyload maar in de vorm van energie, waar je toch echt veel meer mee kan in mijn ogen.

Atropa

Bewuste gebruiker
Inderdaad, dat gevoel lamsgeslagen te zijn is idd een heel groot verschil met LSD. Als je op bed ligt of in een stoel zit voel je je soms net alsof je een steen om je nek hebt zo zwaar.

Kleine klusjes doen op paddo's kost echt trekkracht in je kop en de draad van handelingen raak je soms kwijt en dan sta je met een open koelkast te staren naar wat je nou eigenlijk wou en of je niet trek hebt in iets anders. Dan blijf je naar elk product een tijd staren om een afweging te maken.

Die energie van LSD vind ik ook een stuk fijner en bepalender, je hebt meer keuze in waar je jezelf in wilt voorzien. En geen onderbrekingen in je motoriek. Ben zelf eens gewoon het verkeer in gegaan en dat ging best goed omdat ik juist er op m'n hoede was. Met paddo's wordt het erg link.

cronos

Wijs gebruiker
Atropa zei:
Inderdaad, dat gevoel lamsgeslagen te zijn is idd een heel groot verschil met LSD. Als je op bed ligt of in een stoel zit voel je je soms net alsof je een steen om je nek hebt zo zwaar.

Kleine klusjes doen op paddo's kost echt trekkracht in je kop en de draad van handelingen raak je soms kwijt en dan sta je met een open koelkast te staren naar wat je nou eigenlijk wou en of je niet trek hebt in iets anders. Dan blijf je naar elk product een tijd staren om een afweging te maken.

Die energie van LSD vind ik ook een stuk fijner en bepalender, je hebt meer keuze in waar je jezelf in wilt voorzien. En geen onderbrekingen in je motoriek. Ben zelf eens gewoon het verkeer in gegaan en dat ging best goed omdat ik juist er op m'n hoede was. Met paddo's wordt het erg link.
azgaza zei:
Ik vind paddo´s ook vaag, verwarrend, een beetje duister en inderdaad is de bodyload sterker, en vooral slapper. LSD heeft ook wel een bodyload maar in de vorm van energie, waar je toch echt veel meer mee kan in mijn ogen.

jullie beschrijven heel goed,wat de ervaring was met mijn vrienden(en ik)met paddo's ...had meer verwacht van de paddo's :( ,mijn 2 vrienden zagen dingen bewegen of verschuiven,kan dit?omdat ik dit niet had :rolleyes: ...wat bedoelen jullie eigenlijk met bodyload? :wave:

azgaza

Badass junkie
Bodyload is zeg maar de lichamelijke trip, wat je voelt in je lichaam, bij paddo´s is dat slap, vaag, een beetje schuivend, als je loopt gaat dat ook helemaal scheef, terwijl je bij LSD wat extra energie hebt en juist heel allert kan bewegen, groot verschil dus. Verder wordt de misselijkheid die sommige mensen met paddo´s hebben ook bij bodyload getelt.

cronos

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Bodyload is zeg maar de lichamelijke trip, wat je voelt in je lichaam, bij paddo´s is dat slap, vaag, een beetje schuivend, als je loopt gaat dat ook helemaal scheef, terwijl je bij LSD wat extra energie hebt en juist heel allert kan bewegen, groot verschil dus. Verder wordt de misselijkheid die sommige mensen met paddo´s hebben ook bij bodyload getelt.
ok,ik begrijp het nu... dank u voor de uitleg :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:
(...) terwijl je bij LSD wat extra energie hebt en juist heel alert kan bewegen
Ben ik de enige die extreem lui word van acid?

Eh, ik word lui van alle drugs. Ik heb dan alleen maar zin om weg te spacen en te genieten. Elke vorm van impuls die me eraan wil zetten om wat te doen trek ik slecht. Drugs + Doen = slecht voor mij. :tearsofjoy:

L

Lid 6909

Gast
Dat denk je, als je eenmaal opgaat in iets doen, is dat even geweldig als het niets doen. (voor mij dan)

J0rrit

Badass junkie
gNuxx zei:
Dat denk je, als je eenmaal opgaat in iets doen, is dat even geweldig als het niets doen. (voor mij dan)
Precies, het is meestal net als met alcohol, zodra je aan het dansen bent wil je alleen maar doorgaan, zo je ligt val je in slaap.

azgaza

Badass junkie
J0rrit zei:
gNuxx zei:
Precies, het is meestal net als met alcohol, zodra je aan het dansen bent wil je alleen maar doorgaan, zo je ligt val je in slaap.

Haha voor alcohol klopt dat echt precies, maar met LSD kan ik dus niet slapen tot minstens 2-5 uur na de trip allang uitgewerkt is, omdat ik veel te wakker ben, en in de piek en het plataeu is die energie niet alleen in mijn hoofd maar ook lichamelijk. Als ik te lang op dezelfde plek zit met LSD ga ik rond lopen en als ik loop loop ik heel snel en gaat dat als het ware makkelijker en comfortabeler dan niet lopen, en kan ik zo heel ver door lopen, ´t zelfde geldt voor dansen, en als ik zit zit ik vaak maar kort op een plek met LSD.

Paddo´s daar in tegen wordt ik echt weer super lui van, dan kom ik gerust de hele trip niet van de bank of stoel waar ik zit. Ik heb ook heel veel paddotrips gehad waarbij ik, op bv. naar de wc gaan na, echt de hele tijd op dezelfde stoel zat.

reijers

Newbie
Bij paddo''s had ik precies het zelfde bleef maar zitten in een stoel en ik kwam er niet meer vanaf...
Dat vondt ik wel zonde... Maarja k had wel moeite met alles... ik snapte niet wat een glas was en die dingen... leek wel dat je herboren was ofso:P ... opeens moet je eigen helemaal laten gaan in de trip... dat was wel mooii alleen geen tijd besef had ik... voordat k het wis was het al 5u snachts haha.. Als ik zo lees zou ik graag keer LSD willen proberen :grin: ... Maarja GreetZzZ

tomz0r

Badass junkie
reijers zei:
Bij paddo''s had ik precies het zelfde bleef maar zitten in een stoel en ik kwam er niet meer vanaf...
Dat vondt ik wel zonde... Maarja k had wel moeite met alles... ik snapte niet wat een glas was en die dingen... leek wel dat je herboren was ofso:P ... opeens moet je eigen helemaal laten gaan in de trip... dat was wel mooii alleen geen tijd besef had ik... voordat k het wis was het al 5u snachts haha.. Als ik zo lees zou ik graag keer LSD willen proberen :grin: ... Maarja GreetZzZ

Met LSD heb je dat minder. En als je zoiets hebt is het veel minder comfortabel dan bij paddo's. In de war raken op LSD gebeurt bij mij alleen op hoge doses en is zeker geen pretje, al kan je het soms dan weer weglachen wat bij paddo's dan weer wat moeilijker gaat. :P

reijers

Newbie
Wat is chiller een sitter erbij? of gewoon een vriend die meetript met je op lsd?
MIj lijkt een sitter niks... voor die sitter is het saai en voor je eigen is het saai... Je hebt geen gesprekstof lijk me en die sitter gaat nie 12u zitten heletijd bij je lijk me:P maarja Gr

azgaza

Badass junkie
reijers zei:
Wat is chiller een sitter erbij? of gewoon een vriend die meetript met je op lsd?
MIj lijkt een sitter niks... voor die sitter is het saai en voor je eigen is het saai... Je hebt geen gesprekstof lijk me en die sitter gaat nie 12u zitten heletijd bij je lijk me:P maarja Gr

Ik ben meer een voorstander van zéér ervaren betrouwbare persoon die op een lage of medium dosis meetript, nuchtere mensen lijken namelijk soms wel volledig lege vastgeroeste in herhalende patronen werkende saaie wezens waar je erg weinig mee kan behalve observeren van een afstandje, ik vind nuchtere mensen in mijn trip vaak een beetje ongezellig, tenzij er genoeg meetrippers zijn, liever een volledig gezeldschap aan de LSD, maar één moet zeer ervaren zijn op een niet te hoge dosis trippen als het iemands eerste keer er bij is vind ik.

Bovenaan