LSD verhaal / vragen

Yaizer

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers,

Klein verhaaltje wat ik kwijt wil met paar korte vragen. Bedankt voor de moeite alvast!

Lsd is denk wel de meest interessante drugs voor mij. Het begon hoe ik als 13-jarige dacht dat de drug Lsd vreselijk gevaarlijk was en heel verslavend is, is het langzaam gegroeid naar wat ik nu weet. Al sinds mijn 14de was ik enorm geïntereseerd in drugs. Gelukkig gewacht tot mijn eind 17 - begin 18de levensjaar voordat ik mijn eerste hard drugs uitprobeerde. Nu nog steeds 18 en gelukkig na 2c-b en truffels alles maar eenmalig gebruikt. Ik probeer het zo verantwoordelijk mogelijk te gebruiken en veel dingen niet vaker als één keer per jaar te gebruiken.

Toch zoals eerder vermeldt ben ik enorm geïntereseerd in Lsd. Ik was er twee jaar geleden heilig van overtuigd dat ik nooit in mijn leven Lsd kon doen. Mijn geest was te zwak en ik was te angstig. Te angstig om een bad-trip te krijgen op Acid maar door tijd begreep ik dat dit heel erg leeftijds-gebonden is. Ik werd vroeger altijd een beetje paranoia van wiet wat gelukkig nu over is. Vandaar de bad-gaan gedachtens.

Toch na de paar recentelijke trips op 2c-b en truffels de conclusie getrokken dat ik niet bad meer ga. En al ga ik het wel zal ik er nog veel van leren en vast rete tevreden zijn.

Toch omdat de bad gaan gedachtens weg zijn begint Lsd steeds meer in mijn hoofd te spelen. Ik zoek steeds meer dingen op over de geschiedenis ervan, onderzoeken en ervaringen. Mijn "verkooppunt" heeft het en ik ken steeds meer mensen die het hebben gebruikt en gaan gebruiken. Het komt dus steeds meer op mijn pad.

Toch denk ik dat mensen het er niet eens mee zijn dat ik als 18-jarige begin aan Lsd. Tuurlijk, als ik voel dat ik er "klaar" voor bent kent leeftijd geen regels alleen al ben ik eerlijk. Ik ben nooit er nooit "klaar" voor geweest en ik zal er ook nooit "klaar" voor zijn. Maar ik was ook nooit klaar voor truffels en 2c-b. Ik merk alleen dat ik het "aankan" en dat punt nadert heel snel.

Vandaar de paar vragen:

Hoe oud was jij toen jij voor het eerst Lsd ging doen?
Was jij er echt klaar voor?
Wat was je dosis?
Wat raad jij mij aan om te doen als je in mijn schoenen stond?

En ik weet dat ik met een paar truffel-trips en 2c-b trips nooit aan de Lsd moet beginnen. Ik ga de komende tijd ook zeker meer ervaring hier mee opbouwen.

Laatste vraag:
Hoe kan ik mij mentaal voorbereiden op een 6 tot 12 uur lange trip? Het is een lange tijd en de werkingsduur van 2c-b en truffels zijn vele male korter.

Graag zou ik ook je mening willen horen over het algemeen. Hoe je vind hoe ik over dit onderwerp denk en of ik goede keuzes maak.

Wat ik ook even wil toevoegen is dat Lsd volgens mij echt bijzonder spul is maar dan echt ook bijzonder spul.

Let niet op de grammaticale fouten en spellingsfouten

Nog een leuk stukje over een student die Lsd heeft gemaakt (17 mg) op de universiteit (in het geheim). Hij beantwoord vragen wat erg interessant is. Ook een vraag met "hoeveel mensen denk je dat er op deze wereld Lsd produceren?" waarop hij met een bijna zeker antwoord zegt dat het getal rond de 9 mensen zijn.
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/1 ... nthesized/

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
LSD is zeker bijzonder spul, maar besef je dat het beeld wat je hebt van LSD niet LSD zelf is. Totdat je het zelf ervaart, weet je simpelweg niet wat de LSD ervaring is. Dat geldt met alles zo, dus ook met LSD. Nu bestaat er een beetje het idee dat LSD de overtreffende trap is van paddo's/truffels, maar het zijn steeds mensen die nog geen ervaring hebben met LSD die dit zeggen. Dit is volgens mijn ervaringen simpelweg niet waar. LSD is ten eerste anders en ik zou juist paddo's/truffels op veel vlakken veel heftiger noemen.

Wat betreft je vragen:

- Pas op mijn 30ste nam ik voor het eerst LSD
- Ik kon het goed hebben ja. Maar echt klaar zijn (als in voorbereid zijn) voor sommige ervaringen kun je niet echt en moet je imo ook niet willen, want dat haalt het spontane er af
- Lage dosis: waarschijnlijk zo'n 60 microgram
- Dat kan ik niet voor jou zeggen. Luister naar jezelf en ga op je intuitie af

Hoe kun je je mentaal voorbereiden? Kijk of je op dat moment happy bent en zo niet: doe het niet. Als je je echt in het trippen wilt storten, zou ik sowieso leren mediteren. Zonder te weten hoe te mediteren en dan toch hard gaan trippen is imo gekkenwerk.

Concludeer ook niet te gauw dat bad trips voor jou niet zullen komen. Conclusies trekken en trippen gaat niet samen en is juist een recept voor verkeerd gaan. Hou het open en zie hoe het komt. Gaan dingen de verkeerde kant op, dan is meditatie je grootste redmiddel.

Fool

Badass junkie
Ik heb het eventjes teruggezocht, toen was ik 19. :)

Net zo klaar als ik voor truffels, 2C-T-7 of een ander psychedelicum van hetzelfde formaat zou zijn. Of dat echt klaar is voor wat er gaat komen weet ik niet, dat vind ik sowieso een lastige uitspraak om te doen.

Wat was je dosis?
240µg.

Zolang als je nog niet positief tegen lang trippen aankijkt zou ik het vooral niet doen. Als je hier het probleem niet (meer) van inziet en truffel-trips prima handelt zie ik niet waarom je geen LSD zou doen.
Zoals Mindless al aankaart schijnt het idee dat LSD veel zwaarder zou zijn dan truffels schijt vooral te bestaan bij mensen die nog niet eerder LSD gebruikt hebben. Naar mijn mening bieden beide soorten psychedelica hun eigen uitdagingen en is de één niet noodzakelijk heftiger dan de ander.

Yaizer zei:
Hoe kan ik mij mentaal voorbereiden op een 6 tot 12 uur lange trip? Het is een lange tijd en de werkingsduur van 2c-b en truffels zijn vele male korter.
Probeer vooral in te zien dat je geen 12 uur lang op een stoel hoeft te zitten. Een normale dag bestaat ook uit meer dan 12 uur, die vul je toch ook gewoon met bezigheden?
Op een normale dosis LSD kun je prima een wandeling in het bos houden, een filmpje kijken of spelen met een of ander onzinding. :)

Graag zou ik ook je mening willen horen over het algemeen. Hoe je vind hoe ik over dit onderwerp denk en of ik goede keuzes maak.
Ik weet niet hoe jij over dit onderwerp denkt, noch over wat voor keuzes jij maakt. Ik weet alleen maar wat voor vragen jij stelt en wat voor antwoorden je tot nu toe gekregen hebt. Onderstaande quote is de enige gedachte die je ook daadwerkelijk geplaatst hebt. :P

Wat ik ook even wil toevoegen is dat Lsd volgens mij echt bijzonder spul is maar dan echt ook bijzonder spul.
Ik vind het niet meer of minder bijzonder dan truffels, 25C-NBOMe of 2C-T-7, elk magisch op zijn eigen manier. :)

Nog een leuk stukje over een student die Lsd heeft gemaakt (17 mg) op de universiteit (in het geheim). Hij beantwoord vragen wat erg interessant is. Ook een vraag met "hoeveel mensen denk je dat er op deze wereld Lsd produceren?" waarop hij met een bijna zeker antwoord zegt dat het getal rond de 9 mensen zijn.
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/1 ... nthesized/[/i]
Inderdaad een interessante pagina, maar je hebt toch enkele dingetjes fout overgenomen. :P
- Hij is geen student, maar een post-doc(iemand die zijn promotieonderzoek(=doctoraat) is afgerond en ingehuurd wordt door een universiteit om verder onderzoek te verrichten).

- Hij zegt niet dat hij bijna zeker weet dat dit ~9 mensen zijn, hij zegt dat de productie van 90% van de wereldvoorraad door een groep mensen in de ordergrootte van ongeveer 15 gedaan wordt. Dit is dus exclusief alle hobbyisten die dit wel 'eens' gedaan hebben.

Mindless zei:
Hoe kun je je mentaal voorbereiden? Kijk of je op dat moment happy bent en zo niet: doe het niet. Als je je echt in het trippen wilt storten, zou ik sowieso leren mediteren. Zonder te weten hoe te mediteren en dan toch hard gaan trippen is imo gekkenwerk.
Dit advies zou ik alleen opvolgen als je denkt dat mediteren ook daadwerkelijk wat voor jou is, mediteren is imo echt geen vereiste om harder te gaan trippen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Mindless zei:
Dit advies zou ik alleen opvolgen als je denkt dat mediteren ook daadwerkelijk wat voor jou is, mediteren is imo echt geen vereiste om harder te gaan trippen.
Dat was niet zozeer bedoeld om harder te trippen, maar om wanneer het de "verkeerde" kant opgaat, dat je jezelf uit zo'n negatieve spiraal van gedachten kunt halen.

Ik bedoel met meditatie niet een (zit)houding of een levensstijl, maar simpelweg jezelf distantiëren van je gedachten. Op het moment dat je hele wereld dreigt in te storten tijdens een bad trip, heeft iedereen baat bij die ontkoppeling van gedachten, niet alleen mensen die "spiritueel" zijn. Op het moment dat je dreigt vast te komen zitten in een gedachteloop kan het je vrij weinig schelen 'of meditatie wel iets voor mij is'. :wink: Je distantiëren van gedachten is dan simpelweg wat werkt.

Maar inderdaad, als je wilt kun je juist ook dieper gaan trippen d.m.v. meditatie. Maar dat is niet zozeer heftiger/harder trippen, maar dieper. Een diepere vrede, een diepere euforie, een diepere verkenning van je bewustzijn.

Fool

Badass junkie
Ik bedoel dat ik van de mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze wel eens trippen bijzonder weinig mensen zich bezighouden met meditatie. De meesten, mijzelf inclusief, weten na een aantal ervaringen zich prima uit lastige situaties te redden.

Zijn wij dan onbewust aan het mediteren?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Ik bedoel dat ik van de mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze wel eens trippen bijzonder weinig mensen zich bezighouden met meditatie. De meesten, mijzelf inclusief, weten na een aantal ervaringen zich prima uit lastige situaties te redden.

Dat zou best eens kunnen!

En dat zou ik ook helemaal niet zo vreemd vinden eigenlijk. Ik beschouw de meditatieve staat als niets anders dan jezelf blijven en niet achter je gedachten aanhollen. Niets exotisch, maar simpelweg bij jezelf blijven en jezelf niet verliezen in compulsieve gedachten. Maar dan wel consistent en met intense aandacht.

Meer dan dat is het niet, maar meer dan dat wordt er helaas meestal wel van gemaakt. Je hoeft jezelf echter niet als een spiritueel persoon te bestempelen wanneer je mediteert, want meditatie is de ruststand van bewustzijn. Ben je niet aan het denken, dan ben je eigenlijk al in de meditatieve "staat". Het enige verschil is dat sommigen dat bewust "doen" en anderen onbewust. Wanneer dat bewust gedaan wordt, zou ik het meditatie noemen. Omdat dit echter zo intuitief is, denk ik dat het soms voorkomt dat mensen vanuit hun gevoel wel weten hoe ze zichzelf tijdens een trip weg kunnen houden van negatieve gedachtepatronen, door terug te komen naar zichzelf. Het echt bewust praktiseren van meditatie zorgt ervoor dat je dat makkelijker afgaat en je jezelf stabiliseert in de 'ruststand'.

Fool

Badass junkie
Hihi, cool!

Ik heb door gebruik van psychedelica wel geleerd om mij minder van losse gedachtevlarden aan te trekken en me wat minder te laten overweldigen door het gevoel, soms. Maar dat betekend niet dat ik momenten heb waarop ik niet over dingen nadenk, meer dat een minder zware indruk achterlaat.

Zeggen wij nu hetzelfde of zeggen wij twee verschillende dingen?

Bobsacamano

Badass junkie
Mindless de zweefteef heeft een enorm punt. Het is puur niet als een jonge hond achter alles aanrennen (en daar dan de vervelende versie van)

Zie het niet als meditatie als je dat te zweverig vind klinken. Zie het als een rustpunt waar je naar luistert. Ik ben geen mediteerder wel geprobeerd soms lukt het soms lukte het niet. Maar tijdens trips kom ik wel vaak in een meditatieve toestand.

Fool zei:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Hihi, cool!

Ik heb door gebruik van psychedelica wel geleerd om mij minder van losse gedachtevlarden aan te trekken en me wat minder te laten overweldigen door het gevoel, soms. Maar dat betekend niet dat ik momenten heb waarop ik niet over dingen nadenk, meer dat een minder zware indruk achterlaat.

Zeggen wij nu hetzelfde of zeggen wij twee verschillende dingen?
In feite zeggen wij hetzelfde, aangezien je daar al aangeeft je minder te identificeren met je gedachten. Identificatie met gedachten is wanneer je niet simpelweg een gedachte hebt, maar dat een gedachte in een terugkomend patroon komt te zitten. Het is dan niet slechts een gedachte, maar 'mijn' gedachte, 'mijn' mening die steeds weer opgehaald wordt. Het wordt dan compulsief en het wordt dan ook iets wat verdedigd moet worden en voila daar ontstaat het hele ego-mechanisme.

Maar, dis-identificatie met gedachten (meditatie dus) kan erg oppervlakkig gebeuren maar ook erg diep. Wanneer de ruimtes tússen gedachten steeds meer en meer opgemerkt worden en dit een soort langere intervals worden, begint vanzelf volledig automatisch de verkenning van die ruimtes/intervals (bewustzijn dus). En je kunt ook nu al opmerken dat die ruimtes (eigenlijk: ruimte) niets anders dan jezelf zijn. Niet één of ander wazig hogere zelf idee, maar simpelweg hetgeen waar je het intiemst bekend mee bent, maar normaal altijd op de achtergrond aanwezig lijkt te zijn. Niet dat ik wil beweren dat er niet iets is als een hogere zelf, maar dat zou nooit het uitgangspunt moeten zijn bij meditatie. Je kijkt wat hier is, nu. En je gebruikt je voorstellingsvermogen niet.

Iedereen heeft trouwens momenten waarop hij/zij niet aan het denken is, maar meestal zijn die kort en wanneer de aandacht er niet bewust op gevestigd wordt lijkt het ook helemaal niets te zijn. Er is namelijk niets tussen 2 gedachtes in (behalve jezelf dan). Wat het hele meditatie gebeuren zo bijzonder maakt, zijn de implicaties van dat niets en het zien daarvan heeft tijd nodig. Je kunt wel een paar seconden gedachteloos zijn, maar dan heeft de volgende gedachte alweer een conclusie over het ervaren niets. Gedachten kunnen echter niet met jou meegaan dat niets in. Vanuit het verstand (gedachten dus) bekeken lijkt dat niets dus een betekenisloos niets te zijn. Daar is de meditatie/contemplatie dus voor bedoeld: het blijven in de ruimte tussen gedachten in (waar je toch al bent) en de implicaties daarvan inzien.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Laatst aan twee "kennissen" gevraagd of ze dergelijke ervaringen hadden met lsd. Ik wist dat ze ervaren waren met drugs dus iets als lsd zou wel ooit aan bod gekomen zijn.

Maar nee, met zoveel drugs ervaring hebben ze nooit lsd gebruikt en ook nooit van plan.
Met de reden: Iedereen die het neemt veranderd er door. Je komt er niet meer uit als je zelf.

Ik ben het er niet mee eens maar ik ben ook nog geen lsd-kenner.
Wat vinden jullie en hebben jullie dit vaker gehoord? Ik vond het maar een kortzichtig antwoord van hun. Ze beschreven het echt alsof je er "slechter" uit kwam (subtiel).

Fool

Badass junkie
Volgens mij veranderen alle ingrijpende ervaringen een persoon, een LSD-trip staat daar voor mij niet anders in dan een bijzondere vakantie, een opleiding of andere zaken.

Erowid heeft hier een aantal jaar geleden een interessante survey over gehouden.
Effects on Life (49,039 valid responses)
Of those who have taken LSD, 53.4% said that it has affected their life positively, compared to 3.4% who said it had a negative effect on their life. 21.9% reported that LSD had "no effect" and 17.2% reported a "mix of positive and negative effects".

Interestingly, people who have taken LSD 100+ times were the most likely to say that it has "very positively" affected their life (46.9%). An additional 17.4% said LSD has affected their life "somewhat positively", and 21.2% reported a "mix of positive and negative" effects. Also, people who have taken LSD 100 or more times are more likely than any other group to say that their LSD use has affected their life "somewhat negatively" (1.4%) or "very negatively" (2.6%).

This table compares reports of bad reactions to LSD with reports of positive reactions on thhis survey. The two colors of bars are answers to two distinct questions. The dark bars are answers to the question "Have you had a mystical or strikingly positive experience on LSD?" and the white bars are answers to the question "Have you had what you would describe as a 'bad trip' on LSD?".
Not surprisingly, people who have taken LSD 100+ times were least likely to say that LSD had "no effect" on their life (6.7%) compared to 29.7% of those who have taken LSD 1-10 times.

When answering how long ago they first took LSD, 24.8% of respondents said it was in the past year, compared to those who said 2-5 years ago (34.8%), 6-10 years ago (16.9%), 11-20 years ago (14.6%), and more than 20 years ago (8.9%). We found no consistent trend in correlation between years since first LSD experience and perceived positive or negative effects.
https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_survey1.shtml

Met speciale quotes over effecten op iemands' leven hieronder vermeld.
Question: "Do you have any comments on how LSD has affected your life?"

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Yaizer zei:
Maar nee, met zoveel drugs ervaring hebben ze nooit lsd gebruikt en ook nooit van plan.
Met de reden: Iedereen die het neemt veranderd er door. Je komt er niet meer uit als je zelf.
Zal met de mate van ervaring ook wel meevallen dan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
LSD, maar ook paddo's en DMT bijvoorbeeld, hebben mij zeker veranderd als persoon. Maar op een zelfde manier als backpacken mij veranderd heeft, of mijn studie mij veranderd heeft. Zoals Fool zegt veranderen alle ingrijpende gebeurtenissen in het leven een persoon.

Allemaal hebben ze mij in positieve zin veranderd. De veranderingen zijn aan de ene kant heel groot, zodanig dat het vrienden en familie van me ook is opgevallen. Maar ook zij geven aan dat ze mij positief veranderd vinden. Aan de andere kant ben ik ook weer niet in enen echt een totaal andere persoon ofzo.

Mensen die zeggen LSD nooit te willen doen om dat je er anders uit komt zijn denk ik teveel gevallen voor alle antidrugs propaganda. Uiteraard zitten er risico's aan drugs, maar helaas worden deze maar al te vaak overdreven.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens met de rest. Je persoonlijkheid veranderd door ervaring, elke ervaring.

Wat dan wel weer zo is, is dat psychedelica de potentie heeft om je extreme ervaring te geven. En in dat opzicht heeft het denk ik ook de potentie om drastische veranderingen in iemand's persoonlijkheid teweeg te brengen. Maar dat hoeft op zich helemaal niet. Wat ik zelf merk, is een enorme verandering en verdieping van mijn interesses door psychedelica, maar mijn persoonlijkheid/karakter is voor een groot deel hetzelfde gebleven. Maar imo is de reden waarom LSD en psychedelica in het algemeen zo levensveranderend zijn, is dat ze in staat zijn om je voorbij de persoonlijkheid te laten gaan, je te tonen dat je niet de persoonlijkheid bent. Dat is denk ik hetgeen wat mensen vooral fascineert aan deze ervaringen, ook al heb je misschien eerst niet door dat dat is wat er gebeurd tijdens trippen: het afbreken van zelf gemaakte conceptuele grenzen. Sure, iemand's persoonlijkheid kan er ook door veranderen, maar dat is alleen aan de oppervlakte. Het echte 'nieuws' wat consistent terugkomt uit die ervaringen (bij mij dan in ieder geval), is dat de persoonlijkheid meer een soort masker is dat je draagt en dat je dat masker af kunt zetten wanneer je wilt.

Als iemand mentaal beschadigd uit een LSD (of welke psychedelica ook) trip komt, dan is dat omdat hij/zij de ervaring niet heeft toegelaten (lees: zich hevig heeft verzet tegen de ervaring), wat op zich een reële mogelijkheid is. Maar zoals ook al blijkt uit Fool's post, zijn dat echt uitzonderingen bij LSD. Het is echt niet dat iedereen die LSD doet er als een ander persoon uitkomt, maar velen zijn denk ik wel bewust geworden van dimensies dieper dan de wereld van taal/concepten. Het is eerder een terugkomen naar intuïtie.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben het grotendeels wel eens met wat hier gezegd wordt. Belangrijkst is open staan voor alles, zelfs veranderende existentieele nieuwe inzichten, acceptatie hebben en gewoon mee gaan met de ervaring. Moeilijke situaties zijn niet slecht, dit zijn juist de situaties waar je het meeste leert.

Goeiemiddag iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum en ik wist niet goed waar ik mijn vraag over lsd kon posten. Dus daarom doe ik het eventjes hier :)

Een goeie maand geleden heb ik voor de eerste maal lsd genomen. Daarvoor had ik al 2x MDMA gedaan en 3x truffels.
Omdat ik vooral een persoon ben die op zoek is naar "zotte" visuals en ik al 3x truffels had gedaan, dacht ik klaar te zijn voor lsd.
Het was de perfecte setting ( bij een vriend thuis, mooi weer, grote tuin, 'trippy' huis vol met schilderijen, etc.) en we begonnen eraan rond half 8 's avonds.
Volgens de vriend van wie ze waren bevatten deze zegels 230 microgram lsd, het waren Einsteins.
Ik had al wat opzoekingswerk gedaan en merkte dat 230 mcgr nogal veel is. Dus ik nam eerst 3/4 van de zegel. De 2 uur die volgden, voelde ik niets speciaals. Ik kreeg enkel een warme gloed over mij. Hierop besloot ik het andere 1/4 te nemen om extra effect te krijgen. Na nogmaals 1uur voelde ik geen 'tripgevoel' zoals bij truffels.
Wat ik wel kreeg was extreme loomheid, gefascineerd geraken van bepaalde voorwerpen, muziek klonk super zot, af en toe extreme lachbuien en slapeloosheid ( in totaal ben ik 12uur wakker gebleven)

Mijn verwachtingen waren m.a.w totaal niet voldaan. Ik had verwacht ( omdat velen het doen uitschijnen dat lsd DE tripdrug is) dat ik zeer harde visuals zou krijgen, spirituele gedachten ging hebben, mijzelf ging leren kennen en 'mij in een andere wereld ging voelen'.
Ik vraag mij dus af of het normaal is dat ik die gevoelens ervan kreeg? Of lag het aan de zegel? Of ben ik er tolerant voor?
Ik wil lsd namelijk zeer graag nog eens doen, maar als dat de effecten zijn, vind ik het niet waard.

Alvast bedankt om te lezen! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijdloos zei:
Exceptional Insight zei:
Als je geen visuals had, zat er geen 230µg op je zegel.

Inderdaad mede daarom vind ik het erg jammer dat ze niet de sterkte meer kwantificeren. :(
Erg jammer dat ze op het moment niet kwantificeren inderdaad. Hierdoor zie je toch met name bij LSD allemaal zogenaamd enorme doseringen de ronde gaan, terwijl de meeste zegels helemaal niet zo sterk zijn. Vervelende is wel dat wanneer newbies dan daadwerkelijke gekwantificeerde zegels hebben, ze denken dat het heel normaal is om meer dan 150 of 200ug te nemen voor een eerste keer.

Van 230ug krijg je zeker weten goede visuals, dat kan gewoon niet anders.

Wacky

Badass junkie
Yaizer zei:
Vandaar de paar vragen:

28
Nee, dit was zoals men zegt dat je het niet moet doen.
Ik had er wel wat over gelezen maar wist er niet veel van. Ik had snachts gereden naar een dark-psy (goagil) festivalletje bij berlijn, was van plan overdag te slapen maar dat kwam er niet van, en de volgende nacht dus goa-gil op LSD. Het was de beste nacht van mijn leven.

Wat was je dosis?
weet ik niet, het was een fles water met wat druppels erin die ik deelde met vrienden. Ik was behoorlijk de weg kwijt, ik denk 100 echte ugs ofzo. (in tegenstelling tot "verkocht als" ugs)

230ug zegels bestaan bijna niet. Het getal wat men zegt bij verkoop betekend totaal niets. De meeste verkochte zegels liggen rond de 50ug, 75 als je geluk hebt. Af en toe zijn er echt goede in omloop van 100-150 ofzo, en als er zegels zijn van 200+ dan praat men daar jaren later nog over.
Dus probeer het een andere keer nog eens met zegels van een meer betrouwbare bron.

Daarnaast gebeurd het bij sommigen wel eens dat het gewoon niet wil werken. Dat betekend niet dat het de volgende keer weer niet zal werken. Het kan zijn dat je hoofd gewoon een keer niet klaar is voor een psychedelische ervaring ofzo en het gewoon niet doet. Maar dat gaat dan over 50ug ofzo, 230ug is echt een extreme dosis, daar gaat je hoofd geen weerstand tegen bieden. Dat levert een ervaring up waarbij je ongetwijfeld de visuals als een klein "bij effect" zult ervaren.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
De meeste verkochte zegels liggen rond de 50ug, 75 als je geluk hebt. Af en toe zijn er echt goede in omloop van 100-150 ofzo, en als er zegels zijn van 200+ dan praat men daar jaren later nog over.
Dus probeer het een andere keer nog eens met zegels van een meer betrouwbare bron.
Tricky uitspraak. Ik heb, in de afgelopen 12 jaar, maar een enkele keer een zegel gehad die lager dan 100µg scoorde. Verschillende bronnen, verschillende delen van het land. Die ik nu heb, heb ik niet laten testen, maar die schat ik zeker wel 200+.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Hierdoor zie je toch met name bij LSD allemaal zogenaamd enorme doseringen de ronde gaan, terwijl de meeste zegels helemaal niet zo sterk zijn. Vervelende is wel dat wanneer newbies dan daadwerkelijke gekwantificeerde zegels hebben, ze denken dat het heel normaal is om meer dan 150 of 200ug te nemen voor een eerste keer.

Van 230ug krijg je zeker weten goede visuals, dat kan gewoon niet anders.

Wat extra vervelend is en mogelijk LSD onterecht een slechte naam kan geven : als ze echt geteste 250-300 mics nemen terwijl dat max 100mics gemiddeld op LSD al hoog is nu. Waar ze nu van denken dat ze 400 mics nemen.
Twee van 200 volgens dealer wat zomaar de helft kan zijn.
Ligt deels aan je contacten maar dat veranderd niets.
Kortom die gaan door het lint als ze niet uitkijken.

Hopen dat het kwantificeren terug komt. Vind het zelf compleet onverantwoord heb zegels van 30 microgram (beertjes of iets was dat toen) gehad en de sterkste was 375-400 mics (hartje).

Time will tell.

Wacky

Badass junkie
iemand postte er recent 2 waar je het tegen betaling kan laten doen. Niet heel goedkoop en niet in nederland (dus duurt een poos)

Een ervaren tripper laten testen lijkt mij meestal de beste optie :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
teamblazed zei:
Bedankt voor de reacties! :)
Hoe kan je weten dat een zegel gekwantificeerd is?
Op het moment dat je dat moet vragen is die zegel niet gekwantificeerd.

Wacky zei:
Een ervaren tripper laten testen lijkt mij meestal de beste optie
Maar een ervaren tripper zal enkel een ruime schatting van de dosering kunnen geven denk ik.

Een andere optie die een redelijke schatting van de dosering kan geven is het opzoeken van de threshold dosering. Een threshold dosering LSD ligt rond de 20ug, dus weet je hoeveelste deel van een zegel je een minimaal maar toch waarneembaar effect geeft waar je wel op kunt functioneren dan kun je op basis daarvan een redelijke schatting maken.

Zelf wel eens 18ug genomen als microdosering en dit gaf een ietwat dromerig effect, alsof ik heel licht high was en alles begon er net iets mooier uit te zien. Kon nog prima functioneren verder, maar had niet meer de volle aandacht bij werk. Voor een microdosis had ik eigenlijk net teveel, maar zo weet ik dus wel hoe een threshold dosering aanvoelt en dat kun je gebruiken om de sterkte van je zegels te bepalen. Die zegels waren overigens wel gekwantificeerd, waardoor ik dus zeker weet dat het ongeveer 18ug is geweest.

Wacky

Badass junkie
Ik denk dat die treshold niet zo precies te zeggen is en zeker geen 20ug is.
Ik heb laatst een 10ug microdosing druppel op en die voelde ik zeker. (was wel lekker eigenlijk, ik moet mezelf ook eens zon 10ug flesje maken :tongueout:)
Ik denk dus dat dit minder nauwkeurig is dan een ervaren tripper laten testen.

En dan nog, dan weet je microgrammen en voor de overgrote meerderheid (behalve die ervaren tripper) zegt dat eigenlijk heel weinig. Ze weten helemaal niet hoeveel microgram wat voor ze gaat doen. Hoeveel mensen denken wel niet dat 100ug weinig is. Ze hebben echt geen idee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat een grote meerderheid geen idee heeft wat een bepaalde dosering doet is wel een probleem ja en daar los je met kwantificeren of die threshold methode vrij weinig mee op natuurlijk. Sterker nog, dat maakt eerder dat mensen teveel nemen aangezien de doseringen zoals je zegt op internet vaak zwaar overdreven worden. In dat geval kun je beter inderdaad een ervaren tripper laten zeggen hoeveel ze van een zegel moeten nemen.

Maar op het moment dat je geen ervaren tripper kent die zo'n inschatting kan maken, dan kun je adhv van de threshold methode nog wel enigszins een grove schatting maken of je nou wel of niet sterke zegels hebt. Stel dat je bij 1/8 zegel al threshold effecten merkt dan heb je redelijk sterke zegels en kun je wat makkelijker een dosering in hoeveelheid zegels bepalen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Stel dat je bij 1/8 zegel al threshold effecten merkt dan heb je redelijk sterke zegels en kun je wat makkelijker een dosering in hoeveelheid zegels bepalen.
Heeft dat ook juist niet heel veel met de gebruiker te maken? Tot in hoeverre die getraind is in het herkennen van effecten? Ik heb zelf nog niet 1/8 zegel geprobeerd, maar wel 1/4 van best zwakke zegels. Dat effect was nog zo aanwezig, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ik helemaal niets zou voelen met de helft van die dosering.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wacky zei:
iemand postte er recent 2 waar je het tegen betaling kan laten doen. Niet heel goedkoop en niet in nederland (dus duurt een poos)

Een ervaren tripper laten testen lijkt mij meestal de beste optie :)

True :hearteyes:
Zat vroeger vaak dichtbij het resultaat dat al was getest soms , moest soms voor de lol gokken hoe veel erin zat. Was toen (jaar 1-3 geleden) 100-175 mics gemiddeld.

Anyway krijg een eerlijke indruk van wat hun kregen verteld zover dat iets is waard is soms.

Bovenaan