• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD tripreport vanuit drie verschillende oogpunten!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Om het maar even in het zelfde stijltje te houden dezelfde titel als vorige keer. :P Bijna twee jaar geleden hebben Smartie, Tijdloos en toen-nog-mod Pandan samen lsd gedaan. Hier het tripreport van toen voor degenen die het leuk vinden: viewtopic.php?f=21&t=52415

Anyhow, wij dachten, tijd voor een nieuwe! :rock: Deze keer met z'n drieeën. Komtie!

Om 11:30 kwamen Tijdloos en ik aan in de woonplaats van Smartie en toen gingen we eerst naar de supermarkt om wat eten en drinken te halen. Bij thuiskomst nog even wat gegeten en om 12:30 alledrie anderhalve zegel op onze tong gelegd.

Na een half uur merkte ik wel dat ik niet meer nuchter was. Ik werd wat slomer en de visuals kwamen heel langzaam op. Vrij subtiel in het begin maar ineens na een uur ongeveer zat ik er helemaal in. We probeerden een film op te zetten en hadden er eentje met beren gekozen op Netflix, maar de apparatuur van Smartie werkte niet mee dus het kostte een hoop gedoe om het uiteindelijk werkend te krijgen. Was op dat moment super ingewikkeld maar ook wel grappig, ik was in ieder geval blij dat ik niet degene was die het moest zien te regelen XD De film met beren was prima maar wel een beetje een suf verhaal. Wat wel heel leuk was, was dat de tv op dat moment net een bewegend schilderij leek. Kleuren die oplichtten en de film bleef niet beperkt tot het scherm van de tv, zeg maar. Het leek echt schilderachtig, heel erg mooi. De kamer verkleurde ook telkens, deels omdat Smartie een lamp aanzette die van kleur veranderde (doh), maar er waren daarnaast ook gewoon veel andere kleuren door de kamer heen te zien. En ik zag steeds meer lijnen van lichten overal door heen schieten. Het patroon van de houten vloer was ook heel intens.
Na de film met beren hadden we Up opgezet. Volgens mij ging iedereen toen echt in zichzelf op, want we hebben vooral veel naar het scherm gestaard. Ik kende zelf het verhaal van Up wel dus dat hoefde ik niet te volgen. Ondertussen keek ik naar het scherm en ik zag de beelden, maar ook vanalles eromheen. Ik dacht aan alles en niks tegelijk, allemaal willekeurige dingen, en alles liep in elkaar over, mijn hele ervaring van alles, ik kan dit niet zo goed uitleggen. Soms moest ik even met m’n been of met m’n arm bewegen om te weten of mijn lichaam er nog aan zat. Dan moest ik even naar buiten kijken of naar een andere plek op de kamer en dan dacht ik: oh ja, wacht, ik zit gewoon hier, ik heb lsd op, ik ben nog op aarde.. Af en toe was het net alsof ik in alles verdween, alles was samen, maar ik was er nog wel. De eerste keer dat dat gebeurde was best raar eigenlijk. Ik even naar de wc, en de vloer van de badkamer golfde en vervormde zo gaaf, vanaf dat moment begon ik me ook echt heel fijn te voelen. Ik dacht, dit is zo fucking chill en bijzonder! OH en voor ik het vergeet: HET WAS ZO LEKKER OM M’N HANDEN TE WASSEN. Heel lekker koel. Elke keer als ik naar de wc ging stond ik een paar minuten lang alleen maar m'n handen onder de kraan te houden haha.
Maar goed, toen ik weer op de bank zat probeerde ik m’n vrienden te appen dat ik nog leefde. Ik dacht na over wat ik zou kunnen typen om uit te leggen wat ik voelde, maar het lukte niet om er een beschrijving aan te geven (in woorden?! onmogelijk toch?), dus het enige wat ik heb getypt is ‘alles beweegt’ en ‘pffff zo veel’. Op dat moment was het best heftig eigenlijk. Ik zag ook dat er gekleurde lijnen achter de bewegingen van mijn vingers aangingen op het scherm. Dat maakte het ietwat ingewikkeld. Mijn beste vriend was toevallig een dagje naar Amsterdam en appte om de zoveel tijd even willekeurig wat hij aan het doen was, dat vond ik zó fijn, gaf me een heel geruststellend gevoel.
Toen Up afgelopen was gingen we over op Alladin, en ik vond die film echt FANTASTISCH. Volgens mij waren Smartie en Tijdloos het verhaal helemaal niet aan het volgen, maar mijn hele beleving ging in die film op, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet, ik voelde me echt zo superfijn op dat moment. Het was denk ik een uur of 5 toen? Het was net alsof ik met Alladin en Yasmine meevloog op dat kleedje, haha. De kleuren van de film waren zo mooi en pastten echt bij m’n trip.
Daarna gingen we over op de film Tinkerbell. Smartie en Tijdloos gingen een tosti eten. Mijn maag vroeg wel om eten, in mijn hoofd dacht ik wel ‘misschien moet ik iets eten’, maar om het daadwerkelijk in mijn mond te krijgen, dat vereistte zoveel stappen en denkwerk dat ik er helemaal geen zin in had. Uiteindelijk heb ik met moeite ook maar een halve tosti gegeten. Nog een mandarijn op, die was op zich wel goed te doen. Vanaf dit moment kwam er ook weer wat meer conversatie in de kamer. We probeerden samen het verhaal van de film weer een beetje op te pakken, maar dat wilde nog niet echt lukken (al had ik in het begin wel meegekregen dat Tinkerbell en Timo samen een staf aan het maken waren, maar dat ze halverwege ruzie hadden gekregen... jaja). Ik had chocola meegenomen met knapperige karamel erin, die ik echt heel leuk vond om te eten tijdens mijn 2ci trip laatst. Ik vond het deze keer ook weer heel grappig om te eten, maar Smartie en Tijdloos vonden het niet zo boeiend (maar wel lekker, haha).
Aangezien Tinkerbell van Peter Pan komt, hebben we daarna nog Peter Pan opgezet. Dit kostte weer een hoop moeite omdat de technologie van Smartie maar niet mee werkte. Ik vond het kijken van films echt heel chill, maar Smartie vond het niet zo interessant meer geloof ik, haha. Het effect was toen ook alweer een stuk minder en we hebben volgens mij nog een hoop vage gesprekken gevoerd waar geen touw aan vast te knopen was. Ik vond het wel heel gezellig!  In de tussentijd had ik ook nog een foto teruggestuurd naar die vriend met wie ik af en toe appte. ‘Oké op de foto is het echt kut, maar in mijn hoofd is het echt superleuk.’ Toch balen dat je geen foto’s kan maken van alle mooie dingen die je ziet... :wink:
Tijdloos en ik begonnen ons mentaal voor te bereiden op de treinreis terug, ik had er echt géén zin in maar ik had wel heel veel zin om thuis te komen. De trein halen was kut, de treinreis was kut, de trein was propvol met heel veel mensen, dat was ook kut, dus ik heb maar zo veel mogelijk uit het raam gestaard, haha. Thuis aankomen was HEERLIJK. Mijn god. HEERLIJK. Ik heb muziek opgezet, langzaam mijn make-up afgehaald, pyjama aangedaan, en ben in bed gaan liggen. Mijn maag trok samen van de honger dus toch nog een banaan naar binnen gepropt. Ik was nog met wat mensen aan het appen en dat was gezellig. Ook was ik nog echt verschrikkelijk melig, maar ik was in m’n eentje! Dus had ik maar Smartie geappt, die het gelukkig precies hetzelfde, dus we hebben echt nog super veel vage grappige gesprekken gehard. Driekwart van het gesprek bestond uit ‘hahahahahaha’. Hoogstaand niveau. Ik probeerde elke keer te gaan slapen, maar dan had ik weer een lachbui, in m’n eentje, echt fantastisch.
Om half 3 ging ik serieus proberen te slapen maar het lukte écht niet. Lag maar te draaien, ik had spanning en energie in m’n benen en had zoveel willekeurige gedachten. Mijn hoofd en mijn lichaam wilden allebei niet stoppen maar ik was ondertussen zó moe. Dus vrij gefrustreerd na een uurtje een etizolam erin gegooid en toen sliep ik als een prinses. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een dagje disneyfilms vanuit het perspectief van een kind

Wie? Tijdloos, ZERO- en ik
Waar? My place
Wat? LSD

Na een hoop gedoe toch weer eens een trip gepland en vorige week zaterdag bij elkaar gekomen om gezellig kinderpostzegels uit te wisselen. Ik was van plan 's ochtends nog een heel aantal dingen te doen, hier kwam natuurlijk niets van waardoor ik moest haasten en de helft niet af had. Tijdloos en ZERO- van de trein opgepikt, even besluiteloos door de Albert Heijn gedoold voor eten en drinken tijdens de trip en uiteindelijk alsnog de ijsjes vergeten. Wie vergeet er ijsjes te kopen voor een trip?!

ZERO- was een beetje zenuwachtig voor de trip, we wilden daarom de zegel maar zo snel mogelijk binnenhebben. Dat ging dan ook vrij snel.

12:30 We nemen alledrie anderhalve zegel, die getest zou zijn op ongeveer 90ug. Vorige keer was het verschil in dosis enorm en daarom besloten we nu allemaal hetzelfde te nemen om een beetje op hetzelfde level te zitten. We hebben alledrie dus een kleine 150ug.

Mijn vorige trip was de candyflip en deze was nogal intens. Het leek me mede daarom ook wel prettig om deze weer even iets lager te doseren.

13:00 de eerste effecten beginnen duidelijk binnen te komen. Er giert een onrust door mijn lijf waardoor ik elke 3 seconde van houding aan het veranderen ben. Dit ervaar ik meestal als de trip opbouwt naar zijn piek, daarna kom ik meestal redelijk tot rust. We zien de film Bears van Disney in de suggesties van Netflix en dit lijkt wel een prima tripfilm.

Waarom weet ik niet, maar altijd als ik ga trippen dan lijkt alles kapot te gaan. Netflix begint te haperen en dit wordt steeds erger. We besluiten de streambox te pakken en de film zo te kijken. Deze liep een aantal keer vast en uiteindelijk met een kabel van de laptop naar de TV kregen we de film goed in beeld. Mijn TV en speakers werken altijd uitstekend, maar als ik aan de LSD ga heb ik de volgende ochtend allemaal losse kabels die helemaal niet los hadden gehoeven en is me niet duidelijk waarom ik het nou weer niet voor elkaar kreeg.

Uiteraard is dat met LSD op niet vervelend maar gewoon hilarisch, dus dan maakt het ook allemaal niet zo veel uit.

We kijken de hele film en het effect is op zijn piek aan het einde van de film. Wat nu? Oké, volgende film dan maar. Zo kijken we 3 films achter elkaar zonder heel veel te zeggen, allemaal gebiologeerd naar het scherm staren als een kind die voor het eerst sneeuw ziet. De ene keer zijn de eerste paar uur van een LSD trip gieren van het lachen, nu was het vooral genieten van de visuals in combinatie met de muziek.

Toen de zegel over zijn piek heen was leek iedereen weer een beetje tot leven te komen. We hebben eigenlijk praktisch de hele dag films gekeken, waarvan de laatste paar films zonder geluid en met muziek. Op één of andere manier weet je brein met LSD heel veel dingen in de film gelijk te trekken met de muziek die aanstaat.

Wat ik een beetje storend vond was dat ik net als de vorige trip een soort vertraging had in de signalen die ik uitstuur. Dit was denk ik zo'n 4 uur in de trip en heb ik een half uur lang gemerkt schat ik, zelfde duur en moment als de vorige trip. Voor mijn gevoel had ik de opdracht vanuit mijn hersenen al volledig verstuurd voordat mijn lippen begonnen te bewegen. Dit geeft een heel vreemd effect aangezien ik mezelf de zin kon horen afmaken. Ook had ik een beetje een doof gevoel in mijn lippen, maar ik denk dat dit kwam door de spierspanning.

Om een uur of 20:00 was de trip wel redelijk weggezakt tot kleine details. We praten nog wat na en om een uur of 10 (denk ik) gingen Tijdloos en ZERO- weer naar de trein. Ik ben nog even meegelopen richting het station om naar de coffeeshop te gaan en toen weer terug naar huis. Toen ik terugliep over het station had ik een beetje een onwerkelijk gevoel nog. Het was letterlijk de term afterglow. Net of er een warme slaapzak om me heen zat die afstand creëerde van alle nuchtere mensen daar.

Al met al een prima trip. Dosis was goed, ik voelde me heerlijk euforisch. Visuals waren er zeker, maar niet overweldigend. Heerlijk lui dagje gehad en gezellig om ZERO- en Tijdloos weer eens te spreken in het echt :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een gezellige dag!

SmartieAndMe zei:
Waarom weet ik niet, maar altijd als ik ga trippen dan lijkt alles kapot te gaan.
Herkenbaar dit, heb ik ook altijd als ik aan het trippen ben. Electronica werkt om de een of andere vage reden nooit zoals het hoort als je tript.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gezellig inderdaad. :) Maar dan heb je LSD en dan ga je een filmmarathon houden. Zonde, zonde, zonde :rolleyes:

Haha grapje hoor. :wink: Kan ook heel leuk zijn. Ik merk zelf wel altijd dat als ik in gezelschap ga trippen en we zetten de tv aan met een film, serie of game, dat dat de trip enorm tegenhoudt altijd. Op het moment dat we hem dan uitzetten en alle kleine dingetjes in de kamer gaan verkennen en even naar buiten gaan, dan gaat de trip pas altijd echt los. Smartphones zijn trouwens al helemaal dodelijk voor een trip. :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Leuk geschreven heb het vergelijkbaar ervaren , morgen staat het hier ge-edit.
Was druk en vergat het icm weinig tijd = klote
Excuus voor mijn late bijdrage!

Trip was wel weer erg fijn :hearteyes:

Dag in de wondere tekenwereld..

Hallo allemaal,

Na ruim twee jaar weer een trip met ZERO- en Smartie. Helaas kon Bee er niet bij zijn.

Waar: Thuis bij Smartie
Welke drugs & dosis : 150mics LSD

Rond 12.30 waren we klaar met boodschappen en voorbereidingen toen hebben we de zegels ingenomen (1,5 zegel) We begonnen met een Disney Film over beren die niet gelijk goed werkte en het verhaal erg bizar werd toen de zegels begonnen te werken. Was net als ZERO blij dat we het niet hoefden te regelen.

Vaak is dat tijdens een LSD trip dat de apperatuur niet meewerkt , maar het lukte Smartie al snel het weer onder controle te krijgen.

Toen kwam al snel de piek van de LSD trip , die vrij lang bleef aanhouden. Objecten vervormde de kleuren van de tv leken mee te kleuren met de lampen. Tot ik helemaal in mezelf zat tijdens de film "Up" zoals we alle 3 waren op dat moment. Alles smolt samen en had een gevoel dat alles aan elkaar was gelijmd. Zo leek het ook met de vervorming van bijvoorbeeld een ronde lamp die tot het plafond reikte en ovaal werd. Toen de film weer opgepakt (had de film ook al eens gezien) wat me niet veel moeite koste.

Tijdens de piek had ik door de bescheiden dosis geen absurditeiten meegemaakt. Of wat me soms erg moe maakt en ik daardoor zo in slaap val met lucide dromen.
LSD blijft een soort spiegel van je serotonine zijn wat voor mooie nieuwe inzichten kan zorgen, of dat je ineens besluit te stoppen met roken e.d Had wel helder de dag erna wat mijn nieuwe levens style zal gaan worden.
Is verder prive daarom laat ik het even hierbij :)

Daarna hebben we de film-stroom aan laten staan met muziek erbij , wat soms perfect leek te kloppen met het beeld wat erg grappig was om te zien. Normaal blow ik wat af tijdens een trip maar deze keer had ik de behoefte niet. Ook achteraf niet gemist. Ben juist gaan minderen met wiet na deze trip wat me erg goed bevalt moet ik zeggen. Snap nu niet waarom ik zoveel blowde ervoor even knop omgezet dus!

Had het gevoel dat mijn linker oog een beetje dicht zat niet storend of erg dat anderen het opmerkte. Toen ik eenmaal weer naar de TV staarde bleef ik maar turen en kijken hoe het gemaakt was echt getekent of met computer , of echte objecten als water e.d werden gebruikt icm green screens. Leek het toen helemaal te snappen wat een relaxed / ontspannen gevoel gaf. En ook daarom het geluid erbij helemaal niet miste die drukke zogenaamde sfeervolle 'muziek' zodat je zelf de emotie kon plaatsen die mij passend leek.

Na 3-5 uur pieken kwamen we weer langzaam terug tot leven , wat eten drinken en praten. Tosti's eten verder geen honger zoals ik meestal heb tijdens LSD trips. Daarna heerlijk rustig terug down to earth gekomen hoewel ik dat pas echt was toen ik thuis was aangekomen na aantal uurtjes. En een goede maaltijd met een jointje voor het slapen was ik weer weg dit keer in dromenland..

Er ontbreekt een klein stukje ik zet het er zo bij over een uurtje ongeveer :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Mindless zei:
Ik merk zelf wel altijd dat als ik in gezelschap ga trippen en we zetten de tv aan met een film, serie of game, dat dat de trip enorm tegenhoudt altijd.
[...]
Smartphones zijn trouwens al helemaal dodelijk voor een trip. :wink:
Ik had een prima trip hoor. Nergens last van.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tuurlijk heb je dan ook een prima trip. :wink:

Maar sinds een tijdje zetten wij de tv al snel uit wanneer het begint te werken en dan merk je toch wel dat de boel dan in overdrive gaat. Don't get me wrong, ik heb hilarische avonden gehad met vrienden trippend de hele nacht American Dad kijken (bijvoorbeeld :wink: ), maar het houdt de trip altijd gedeeltelijk tegen. Minder externe input betekent meer interne input. :)

Bovenaan