• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD trip report(Wat een openbaring is dat spul)

Mijn tripverslag LSD.

Dit is mijn eerste tripverslag en ook overigens mijn eerste keer LSD.
Ik heb wel ervaring met andere middelen zoals Ketamine,2-CB, XTC of MDMA kristallen.
Maar LSD bleef altijd wel uit, het was overigens ook omdat ik aardig bang was voor wat er zou gaan komen.

Als je LSD opnoemt in een sociale kring dan hoor je toch gelijk de zware verhalen van intensieve badtrips en psychoses. Maar ondanks dat was ik gewoon zwaar geboeid door het effect wat mensen hadden op die drug onder andere: intensere beleving van muziek, spirituele ervaringen en het hallucineren van patronen (Het caleidoscopische effect).

10-01-2015.

Ik sprak een vriend van mij op de whatsapp, hij was ziek geworden dus kon hij zelf niks nemen. Maar ik toen wij het gesprek afrondde en zei hij ''Ik zie je zo verschijnen''. Toen voelde ik de zenuwen naar boven komen. En het eerste wat door mijn hoofd heen racete was mijn gedachtes, ik zelf ben een persoon die in het verleden leeft en angsten heeft waar ik soms moeite mee heb. Soms dan komen dingen nog weleens naar boven en dan ik het moeilijk relativeren. Dus daar was ik heel zenuwachtig voor.

ik was naar hem toegegaan waar we in de keuken nog zaten bij te praten en ik zei tegen hem ''Hey, doe mij maar een halve zegel''. ''Weetje het zeker? Je kan beter een hele nemen. Dan zie je meer van de trip''
Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik die dag gewoon halve zegel zou nemen.
We gingen naar boven waar hij de spullen had klaar staan, knipte een halve voor mij af. En 10 minuten nadat ik het onder mijn tong had gelegd ging ik eindelijk ervaren wat het was.

Ik zat op een zolder, we zaten muziek uit te wisselen. Ik ben bijvoorbeeld fan van Pink Floyd en we luisterde er meestal naar als we iets van 2-CB ophadden.Ik had het er met hem over dat de live versies ook goed zijn.

En na ongeveer een uur begonnen de effecten op te komen, ik merkte dat ik misselijk werd een beetje onrustig gevoel kreeg ik. Ik dacht eerst dat het de zenuwen waren. Maar voor dat ik het wist begon ik de visuals waar te nemen.. De kleuren waren feller, alles in de kamer bewoog en als je ergens op staarde kwam het caleidoscopische eruit. Het is heel leuk om te zien als je naar een schilderij kijkt lijkt het net op een 3d plaat. Op een gegeven moment werd het heel introspectief ik ging heel erg in mij eigen wereld zitten.
En dit is ook de reden waarom ik dit tripverslag schrijf. Want ik dacht dat ik zou worden lastig gevallen met mijn angsten en schaamte maar dat gebeurde niet... Wat er wel gebeurde ik werd geestelijk echt verruimd, ik kon over dingen nadenken van uit een breder perspectief waardoor ik in alles het verband zag. Mijn gedachte was ook zo zuiver in één keer. ik kon begrijpen waar al mijn angsten en schaamte vandaan kwamen en hoe ik aan mezelf moest werken. Het is dat inzicht dat je laat inzien dat alles mogelijk is..

En dat heb ik ervaren met LSD. En ik was heel dankbaar daarover. Mijn maatje vroeg nog aan mij van ''Heb jij er wel iets aan gehad, ik bedoel een halve zegel is vrij weinig voor een trip''

En ik zei tegen hem ''Nou, eigenlijk heb ik er meer dan genoeg aan gehad''

Dus ja volgende keer probeer ik een hele te nemen..

Bobsacamano

Badass junkie
Wat super dat je een fijne ervaring hebt gehad. Ik heb het inmiddels ook in huis en ben er nerveuzig voor merk ik. Maar dat is natuurlijk ook wel goed het is niet niks. Ik ontwaak net weer uit een truffel trip en dat was best heftig. Trippen is niet niks.

Hoe was het voor jou om er zo lang mee bezig te zijn? Want dat vind ik dus best een heftig idee van LSD.

reverb

Bewuste gebruiker
En dit is ook de reden waarom ik dit tripverslag schrijf. Want ik dacht dat ik zou worden lastig gevallen met mijn angsten en schaamte maar dat gebeurde niet... Wat er wel gebeurde ik werd geestelijk echt verruimd, ik kon over dingen nadenken van uit een breder perspectief waardoor ik in alles het verband zag. Mijn gedachte was ook zo zuiver in één keer. ik kon begrijpen waar al mijn angsten en schaamte vandaan kwamen en hoe ik aan mezelf moest werken. Het is dat inzicht dat je laat inzien dat alles mogelijk is..

En dat heb ik ervaren met LSD. En ik was heel dankbaar daarover. Mijn maatje vroeg nog aan mij van ''Heb jij er wel iets aan gehad, ik bedoel een halve zegel is vrij weinig voor een trip''

Goed om te lezen, vooral dat je enig inzicht hebt gekregen in je eigen doen en laten. Een iets lagere dosis kan juist hierin behulpzaam zijn. Lsd is heerlijk. In mijn laatste trip had ik sterk de gedachte: wat is het een voorrecht om kennis te hebben van psychedelica, het kan zo verrijkend zijn (in de juiste dosis en set/setting).

Trip ze :)

bobsacamano zei:
Wat super dat je een fijne ervaring hebt gehad. Ik heb het inmiddels ook in huis en ben er nerveuzig voor merk ik. Maar dat is natuurlijk ook wel goed het is niet niks. Ik ontwaak net weer uit een truffel trip en dat was best heftig. Trippen is niet niks.

Hoe was het voor jou om er zo lang mee bezig te zijn? Want dat vind ik dus best een heftig idee van LSD.

Nou ik las ook wel heel veel dingen over LSD en ik keek ook heel documentaires erover, 1 daarvan was The Substance: Albert Hofmann's LSD. Ik vond het een wonderlijk iets dat wetenschappers LSD nemen om hun creativiteit te verrijken of van uit een ander perspectief naar een probleem kijken. Dus ja, ergens heeft LSD mij wel geboeid. Het enige wat mij zo heeft tegengehouden zijn de gruwelijke verhalen van bad trips, de psychoses, ga zo maar door...

Maar het was echt een fijn iets om te doen, goeie dingen :)...

BTW thanks voor het lezen van mijn verhaal :grin:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heerlijk leesvoer, de titel is ook van toepassing op mijn eerste avontuur op LSD.
Een rustige kennismaking is met LSD het verschil tussen leuk en klote.
Goed geschreven en netjes dat je liever te weinig als teveel neemt. (zo hoort het ook bij LSD vind ik)

Kijk uit naar je volgende reis!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hannieball89 zei:
Nou ik las ook wel heel veel dingen over LSD en ik keek ook heel documentaires erover, 1 daarvan was The Substance: Albert Hofmann's LSD. Ik vond het een wonderlijk iets dat wetenschappers LSD nemen om hun creativiteit te verrijken of van uit een ander perspectief naar een probleem kijken. Dus ja, ergens heeft LSD mij wel geboeid. Het enige wat mij zo heeft tegengehouden zijn de gruwelijke verhalen van bad trips, de psychoses, ga zo maar door...

Maar het was echt een fijn iets om te doen, goeie dingen ...
Leuk om te lezen dat je een fijne ervaring hebt gehad! Erg verstandig ook dat je voorzichtig bent begonnen ermee. Mijn eerste LSD trip was ook zeer licht, maar wel een fijne kennismaking. Je moet gewoon respect hebben ervoor, want recent nog een mede tripper er totaal bad op zien gaan aangezien hij er geen respect voor had helaas.

Het blijft bijzonder spul, zo ben ik door de LSD na 6 jaar gestopt met dagelijks blowen. Hoewel ik op paddo's al vaker dat inzicht heb gehad had ik er blijkbaar LSD voor nodig om ook echt eens iets met dat inzicht te doen.

Psychedelibee zei:
Hannieball89 zei:

Maar het was echt een fijn iets om te doen, goeie dingen ...
Leuk om te lezen dat je een fijne ervaring hebt gehad! Erg verstandig ook dat je voorzichtig bent begonnen ermee. Mijn eerste LSD trip was ook zeer licht, maar wel een fijne kennismaking. Je moet gewoon respect hebben ervoor, want recent nog een mede tripper er totaal bad op zien gaan aangezien hij er geen respect voor had helaas.

Het blijft bijzonder spul, zo ben ik door de LSD na 6 jaar gestopt met dagelijks blowen. Hoewel ik op paddo's al vaker dat inzicht heb gehad had ik er blijkbaar LSD voor nodig om ook echt eens iets met dat inzicht te doen.

Hmmzz, ik heb het met drinken,Ik wil graag stoppen met drank. Ik vind die psychedelische middelen minder erg als drank. In het verleden ben ik voor een jaar gestopt met drinken en dat beviel mij eigenlijk heel goed. Ik ging ook uit zonder te drinken.

Maar het is niet alleen drinken, de reden waarom ik wil stoppen is omdat ik 25 jaar oud ben, in de piek van mijn leven zit en dan op een zaterdag avond me klem zuip in het plaatselijke stam-café. En kwijlen over de dochter van de kroegbaas die met een arrogante zak loopt.

Ik denk de reden waarom ik mij klem zuip is uit verveling maar ook omdat ik niet durf te leven zoals hoe ik echt wil leven...

Hey, hartstikke bedankt voor je reactie en voor het lezen van mijn verhaal. Echt Awesome.

:rock:

Astroyana

Newbie
Kleine bump....

Vrienden van me willen ook een keer graag LSD doen en ik twijfel of ik mee ga doen.
Aan de ene kant ben ik er heel erg benieuwd naar vanwege de nieuwe inzichten die je krijgt met jezelf en aan de andere kant ben ik bang dat ik kom/blijf hangen in een bad trip.
Ik ben van mezelf nogal een denker, over het leven, doel van het leven, wat doe ik met mijn leven etc en daarom lijkt mij dit mooi om te ervaren.
Ook was voor mij de eerste keer MDMA ook echt een eye-opener. Voor zover mdma dat kan zijn. Sinds die ervaring met mdma heb ik echt het gevoel dat ik veel meer leef en veel betere band heb met mijn vrienden.

Dus om een lang verhaal kort te maken, iemand tips?
Sowieso als ik het ga doen begin ik met een halve zegel, liever te weinig dan teveel. Al ben ik wel een forse jongen, 1.75 +- 93 kg.

Edit:
kleine aanvulling wat me net te binnen schiet.
Maar wat nou als ik een totale openbaring krijg van dat dit leven geen doel heeft en totaal zinloos is? Ik ben nog nooit depressief geweest maar af en toe denk ik tja waarvoor doen we dit nu allemaal? Eigenlijk is het leven ook beetje zinloos, het enige doel ervan is om leuke dingen te doen en daarna gaan we dood. Al kan ik me wel altijd goed afzetten van die gedachte, omdat als het zo is dan is dat zo en kan je daar niks aan veranderen.
Dus is de kans er dat ik er juist depressief van word?

Of is keta een betere keus? Kan ik telkens een sleutelpuntje bij pakken als ik verder wil en anders niet.

mijn excuus voor de topic kaping, was niet de bedoeling zo'n lap tekst te typen :P

Bobsacamano

Badass junkie
Bij zoveel twijfel moet je het gewoon niet doen. LSD is geen kinderspel. Maar ik denk wel dat je je iets te druk maakt. Maar tot je je wat minder druk maakt zou ik het nog even niet doen.

Astroyana zei:
Kleine bump....

Vrienden van me willen ook een keer graag LSD doen en ik twijfel of ik mee ga doen.
Aan de ene kant ben ik er heel erg benieuwd naar vanwege de nieuwe inzichten die je krijgt met jezelf en aan de andere kant ben ik bang dat ik kom/blijf hangen in een bad trip.
Ik ben van mezelf nogal een denker, over het leven, doel van het leven, wat doe ik met mijn leven etc en daarom lijkt mij dit mooi om te ervaren.
Ook was voor mij de eerste keer MDMA ook echt een eye-opener. Voor zover mdma dat kan zijn. Sinds die ervaring met mdma heb ik echt het gevoel dat ik veel meer leef en veel betere band heb met mijn vrienden.

Dus om een lang verhaal kort te maken, iemand tips?
Sowieso als ik het ga doen begin ik met een halve zegel, liever te weinig dan teveel. Al ben ik wel een forse jongen, 1.75 +- 93 kg.

Edit:
Maar wat nou als ik een totale openbaring krijg van dat dit leven geen doel heeft en totaal zinloos is? Ik ben nog nooit depressief geweest maar af en toe denk ik tja waarvoor doen we dit nu allemaal? Eigenlijk is het leven ook beetje zinloos, het enige doel ervan is om leuke dingen te doen en daarna gaan we dood. Al kan ik me wel altijd goed afzetten van die gedachte, omdat als het zo is dan is dat zo en kan je daar niks aan veranderen.

Of is keta een betere keus? Kan ik telkens een sleutelpuntje bij pakken als ik verder wil en anders niet.

mijn excuus voor de topic kaping, was niet de bedoeling zo'n lap tekst te typen :P

MeejheM

Badass junkie
Ik heb het nou ook gevonden zeg.

met een paar vrienden op het kaartje van het telefoonboek een plas water opgezocht, redelijke dosering lsd innemen en gaan nachtvissen.

beetje een vuurtje erbij gestookt. wat instantkoffie, noodles en natuurlijk vis gemaakt. nog zelden zo'n lol gehad...

wij dachten op een bepaald moment dat er aan de overkant van de flinke plas een klein feetje plaatsvond, maar schreven dat toe aan de lsd. gaan we s'morgens huiswaarts, blijken er toch 10 man, een fikkie en een flinke autoradio te hebben gestaan s'nachts.

wel jammer dat mn vrienden nu alle 2 ziek zijn, hun deden om en om met de slaapzak omdat het echt koud was, ik had hun jassen bij elkaar gepakt en nergens last van.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Astroyana,

Ondanks dat ik graag iedereen aan de psychedelica zie ( :P ), ben ik het toch wel met bobsacamano eens. Als je dit soort gedachten: "Maar wat nou als ik een totale openbaring krijg van dat dit leven geen doel heeft en totaal zinloos is?" nu al hebt, dan is er toch wel een grote kans dat iets als LSD (en in nog sterkere mate truffels/paddo's) weleens té intens zou kunnen zijn. Juist het veel piekeren en zorgen maken wordt tientallen keren versterkt met dergelijke middelen. Je moet wel een beetje de instelling hebben van 'laat me die openbaringen maar zien!' En het kan altijd nog. :) Als het echt moet gebeuren, dan komt het er wel van. Want dan is je fascinatie hiervoor simpelweg groter dan je angst.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Helemaal eens met Bob en Mindless. LSD moet je doen als je er klaar voor bent. Als je je nu al zorgen gaat maken zal dat alleen maar versterkt worden tijdens de trip en dan krijg je dus een nare ervaring. Ga je er open in dan kun je een mooie ervaring verwachten met hier en daar wat moeilijke maar leerzame momenten.

Ik heb ook vrienden die net zoals jij zoveel piekeren en bang zijn dat ze er misschien in blijven hangen, die raad ik dus met klem af om te gaan trippen. Ik heb inmiddels besloten het niet voor ze te regelen en er ook niet bij te zijn. Klinkt misschien egoistisch, maar ik heb het ze afgeraden en als ze dan toch besluiten het te doen heb ik geen zin om ze door die moeizame trip heen te loodsen. Dat heb ik helaas al eens eerder moeten doen, en hoewel dat best goed ging had het wel mijn trip en inzichten verpest.

DeepBlue

Newbie

Maar die openbaring heb je dan toch al gehad? Je weet het immers al. Misschien dat je die wetenschap nog niet zo goed kan accepteren. Probeer eens de voordelen van een zinloos leven in te zien. Doordat ik denk dat het leven zinloos is neem ik het leven ook wat minder serieus. Dat zorgt voor minder gepieker en minder remming in mijn gedrag waardoor ik uiteindelijk ook meer open sta voor bijvoorbeeld psychedelische ervaringen. En onthoud, een zinloos leven betekent niet dat je geen zinvolle ervaringen kan beleven voor je bestaan als mens.

Astroyana

Newbie
DeepBlue zei:

Maar die openbaring heb je dan toch al gehad? Je weet het immers al. Misschien dat je die wetenschap nog niet zo goed kan accepteren. Probeer eens de voordelen van een zinloos leven in te zien. Doordat ik denk dat het leven zinloos is neem ik het leven ook wat minder serieus. Dat zorgt voor minder gepieker en minder remming in mijn gedrag waardoor ik uiteindelijk ook meer open sta voor bijvoorbeeld psychedelische ervaringen. En onthoud, een zinloos leven betekent niet dat je geen zinvolle ervaringen kan beleven voor je bestaan als mens.

Mooi stukje dat :) Zo had ik het eigenlijk ook nog niet bekeken, thnx :grin:

MeejheM

Badass junkie
Ik vind persoonlijk LSD veel beter bij te sturen naar wat ik erin zoek dan plantjes, paddestoelen en schimmels. 2-cb is gewoon oor de lol, lsd denk ik we 2 keer over na, maar paddo's, truffels en dmt doe ik niet zo snel meer.

voor mij is lsd het hoogtepunt van zelf-exloratie, en doe plataardige dingen vind ik zelf heftiger. en controleerbaar en gebruik ik liever niet. de eerste keer paddo's en truffels waren bij mij de laatste.

maar dat is 1 persoons ervaring,

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is nu net de reden waarom ik LSD limiterend vind ten opzichte van de natuurlijke psychedelica. Wat je zelf wilt en de controle kunnen houden hoeft niet altijd ook het beste voor je te zijn. Integendeel, psilocybine (en waarschijnlijk de hele DMT familie) verrast mij elke keer weer. Als ik daar zelf de controle bij had gehad, had ik mij nooit kunnen laten verrassen op die manier. Juist omdat ik dan een (relatief) bekend terrein zou verkennen.

Maar ook ik hou van LSD en het is allemaal niet zo zwart/wit natuurlijk. Binnenkort heb ik het weer en ik kijk er eigenlijk veel meer naar uit om LSD te gaan doen dan psilo, omdat LSD veel meer recreationele waarde heeft (muziek!!). Met paddo's/truffels weet ik gewoon dat het me meedogenloos gaat laten confronteren met mezelf en mijn issues (maar dat is ook wel het punt van zo'n trip natuurlijk, het is bovenal een geneesmiddel en geen recreationeel iets).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is inderdaad niet zo zwart wit allemaal, LSD is zeker meer controleerbaar en recreatief. Maar als je de controle uit handen geeft kan ook LSD je naar dezelfde confrontaties brengen als psilo bijvoorbeeld. Het is maar net met wat voor insteek je de trip in gaat en in hoeverre je de controle kan los laten.

MeejheM

Badass junkie
Mindless zei:
Dat is nu net de reden waarom ik LSD limiterend vind ten opzichte van de natuurlijke psychedelica. Wat je zelf wilt en de controle kunnen houden hoeft niet altijd ook het beste voor je te zijn. Integendeel, psilocybine (en waarschijnlijk de hele DMT familie) verrast mij elke keer weer. Als ik daar zelf de controle bij had gehad, had ik mij nooit kunnen laten verrassen op die manier. Juist omdat ik dan een (relatief) bekend terrein zou verkennen.

Maar ook ik hou van LSD en het is allemaal niet zo zwart/wit natuurlijk. Binnenkort heb ik het weer en ik kijk er eigenlijk veel meer naar uit om LSD te gaan doen dan psilo, omdat LSD veel meer recreationele waarde heeft (muziek!!). Met paddo's/truffels weet ik gewoon dat het me meedogenloos gaat laten confronteren met mezelf en mijn issues (maar dat is ook wel het punt van zo'n trip natuurlijk, het is bovenal een geneesmiddel en geen recreationeel iets).

Dat is precies waarom ik het niet meer gebruik. Ik wil niet geconfronteerd worden met mij issues. Liever hou ik zelf de touwtjes in handen.

Wij hebben gewoon een andere doel voor ogen met ons trippen. Toch mooi dat het allebei kan.

Bovenaan