LSD potentie vergeleken met de RC LSD's (1v, 1p, 1cp)

nels

Newbie
Hoi allemaal,

Ik ga volgende week trippen met wat vrienden en we gaan voor het eerst over op de research varianten van de LSD.
Eerst deed ik altijd een trip van 200ug - 225ug met de gewone standaard 'straat' LSD.

Ik vroeg mij af welke sterkte moet worden aangehouden wanneer wij research chemicals gebruiken (1V, 1P, 1cP), wanneer wij onze standaard 200ug-225ug trip willen aanhouden.
Daarnaast vroeg ik mij af of iemand mij het tripverschil kan uitleggen tussen deze varianten.

Bedankt alvast!

Volgens mij wordt 1p in het lichaam omgezet naar “echte” lsd. Ik kan in elk geval geen verschil ontdekken in dosering en effect. Wellicht kan een chemicus hier wat zinnigs over zeggen.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Lijkt mij handiger om gewoon even aan te voelen voor de eerste keer met (wat voor dosis er ook word aangeraden)

Zijn uiteindelijk natuurlijk niet dezelfde middelen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Voel geen zelf geen verschil tussen 1P-LSD en LSD-25.

1cP-LSD en 1B-LSD voelden iets anders aan maar heeeeel subtiel en ook lichtjes minder potent.

It has been theorized that 1P-LSD may act as a prodrug for LSD. While 1P-LSD shows only 38% the potency of LSD in mice, LSD is detected via LC-MS when 1P-LSD is incubated in human serum. Follow-up studies are currently being conducted to compare the affinity and selectivity of LSD and 1P-LSD at 5-HT receptors, and to determine whether 1P-LSD is hydrolyzed to LSD in vivo.[3] Otherwise, it is possible that 1P-LSD possesses intrinsic activity.

En iets verder:

The study also found that LSD's bioavailability after oral ingestion of 1P-LSD was close to 100%. Additionally, it has been theorized that 1P-LSD may act as a prodrug of LSD. This is further concluded via a LC-MS where LSD is detected when 1P-LSD is incubated in human serum. Thus far it remains unclear if 1P-LSD is hydrolyzed to LSD in vivo.

Bron: https://m.psychonautwiki.org/wiki/1P-LSD

Wou ook even vermelden dat straat blotters gemiddeld op 70-80ug zijn dus je daarop baseren is geen goed idee.

200ug 1P-LSD is doenbaar maar zeker geen lichte trip.

dissoliefhebber

Belezen gebruiker

1cP-LSD en 1B-LSD voelden iets anders aan maar heeeeel subtiel en ook lichtjes minder potent.

En iets verder:

Wou ook even vermelden dat straat blotters gemiddeld op 70-80ug zijn dus je daarop baseren is geen goed idee.

Ik vond 150ug 1P-LSD wel sterk maar nog wel handelbaar ik ben benieuwd naar bijvoorbeeld 225 of 300ug. Ik vond dat wel een fijne stof.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
LSD-25 (de "echte" LSD) schijnt wel iets potenter te zijn dan bijvoorbeeld 1P-LSD of ALD-25 en andere vergelijkbare LSD derivaten, maar in de praktijk zul je waarschijnlijk niet veel verschil merken in sterkte als beide getest zijn op dezelfde dosering, zeker niet in een blinde test.

Het probleem met "echte" LSD, is dat het van de straat komt en straatdealers hun LSD vaak veel te hoog inschatten, om beter te kunnnen verkopen. Als je dus gewend bent aan straat-LSD en denkt bijvoorbeeld altijd rond 300 echte microgrammen in te nemen, dan is er een reële kans dat je je met 300 microgram aan bijvoorbeeld 1P-LSD wezenloos schrikt hoe sterk dat is. Aangezien RC LSD derivaten in de regel veel vaker echt de aangegeven dosering bevatten (hoeft niet per se, maar in de regel).

Hou daar dus rekening mee...

mitchieee

Wijs gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ga volgende week trippen met wat vrienden en we gaan voor het eerst over op de research varianten van de LSD.
Eerst deed ik altijd een trip van 200ug - 225ug met de gewone standaard 'straat' LSD.

Ik vroeg mij af welke sterkte moet worden aangehouden wanneer wij research chemicals gebruiken (1V, 1P, 1cP), wanneer wij onze standaard 200ug-225ug trip willen aanhouden.
Daarnaast vroeg ik mij af of iemand mij het tripverschil kan uitleggen tussen deze varianten.

Bedankt alvast!

het zal nagenoeg het zelfde effect hebben lsd en 1p-lsd

alleen met 1p- lsd weet je je dosering en van een dealer weet je het niet of pas als je het test, want dealers spreken nooit de waarheid over hoeveel mg

Neo-Shulginist

Badass junkie

En iets verder:

Prodrugs zouden de bio-availability kunnen beïnvloeden. Dat weten we alleen niet, of dat zo is.

En verder: succes met je dosering significant houden op 0,0001 gram.
Ik vind het altijd wel grappig als microdosers gaan beweren dat ze vandaag 16 microgram hebben genomen. Dat ik dan denk van: 'echt waar joh? Twee significante cijfers? Goed bezig.'

Even zonder sarcasme: volgens mij kan dat dus niet. Heel veel preciezer dan 1 of een halve zegel innemen ga je het als consument niet kunnen maken. Hoeveel (1P-)LSD er op die zegel zit weet je ook niet precies (ondanks alle beweringen over hoe fantastisch precies rc-vendors wel niet zouden moeten zijn). Houd dus voor jezelf en anderen de illusies niet in stand, en neem gewoon een halve, een hele of twee hele zegels van vermoedelijk 150 microgram per stuk.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Prodrugs zouden de bio-availability kunnen beïnvloeden. Dat weten we alleen niet, of dat zo is.

En verder: succes met je dosering significant houden op 0,0001 gram.
Ik vind het altijd wel grappig als microdosers gaan beweren dat ze vandaag 16 microgram hebben genomen. Dat ik dan denk van: 'echt waar joh? Twee significante cijfers? Goed bezig.'

Even zonder sarcasme: volgens mij kan dat dus niet. Heel veel preciezer dan 1 of een halve zegel innemen ga je het als consument niet kunnen maken. Hoeveel (1P-)LSD er op die zegel zit weet je ook niet precies (ondanks alle beweringen over hoe fantastisch precies rc-vendors wel niet zouden moeten zijn). Houd dus voor jezelf en anderen de illusies niet in stand, en neem gewoon een halve, een hele of twee hele zegels van vermoedelijk 150 microgram per stuk.

Ik heb eergisteren nog eens 1P-LSD genomen en de trip, vooral de piek, viel veel minder sterk uit op 200 ug dan normaal (terwijl ik normaal rond de 180-190 ug neem). Is voor het eerst dat ik echt een sterk verschil opmerkte, te groot denk ik om puur set-setting te kunnen zijn. Vermoedelijke conclusie: de zegels (of één van de zegels) waren per ongeluk zwakker. Moet je hierin dus gelijk geven. :wink: Je kunt het nooit helemaal weten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb eergisteren nog eens 1P-LSD genomen en de trip, vooral de piek, viel veel minder sterk uit op 200 ug dan normaal (terwijl ik normaal rond de 180-190 ug neem). Is voor het eerst dat ik echt een sterk verschil opmerkte, te groot denk ik om puur set-setting te kunnen zijn. Vermoedelijke conclusie: de zegels (of één van de zegels) waren per ongeluk zwakker. Moet je hierin dus gelijk geven. :wink: Je kunt het nooit helemaal weten.

Hoe neem je precies 180 microgram dan?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nou ja, niet zo heel precies. Zegeltjes knippen. Daarmee doe ik een goede gok. :wink:
Ik vind het ook wel een probleem dat je hier op het forum geen superscript kunt gebruiken zodat de doseringen allemaal netjes wetenschappelijk genoteerd kunnen worden.

Zoals: "ik heb vandaag 2 x 10^(-4) gram LSD genomen."

Dat zou een forumregel moeten worden. Dat mensen hun dosering netjes noteren met de juiste hoeveelheid significante cijfers. Vind ik dan he.

"Hoeveel LSD heb je genomen?"

-'Nou, zoveel gram:
Schermafbeelding 2022-10-29 om 19.11.00.png'

dissoliefhebber

Belezen gebruiker
Weet wel dat het niet proportioneel stijgt.

200ug is niet 2x100ug, eerder 2.5/3x100ug qua effect.
Ja dat weet ik ook. Alleen wil ik dat in praktijk uitproberen, dat lijkt mij leuk. Zeker proberen waard. Ik houd van sterke trippen en zou misschien 225ug volgende keer proberen.

nels

Newbie
Een update na de trip. We hadden besloten om 160ug te nemen en eerlijk gezegd was de trip vrij 'tam'. Weinig visuals, vooral vergeleken met 200ug gewone LSD. Volgende keer gaan we over de 200ug omdat het een beetje tegenviel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het ook wel een probleem dat je hier op het forum geen superscript kunt gebruiken zodat de doseringen allemaal netjes wetenschappelijk genoteerd kunnen worden.

Zoals: "ik heb vandaag 2 x 10^(-4) gram LSD genomen."

Dat zou een forumregel moeten worden. Dat mensen hun dosering netjes noteren met de juiste hoeveelheid significante cijfers. Vind ik dan he.

"Hoeveel LSD heb je genomen?"

-'Nou, zoveel gram:
Bekijk bijlage 46911'
Als ik begreep wat je hier zegt, zou ik het graag voor je doen. :tonguewink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als ik begreep wat je hier zegt, zou ik het graag voor je doen. :tonguewink:

In de natuurkunde en scheikunde wordt zo'n schrijfwijze van getallen gehanteerd zodat je makkelijk kunt zien hoe (on)zeker een getal is.

Significante cijfers heet het. Daarom schrijven scheikundigen liever niet "±1000 gram", maar "1 gram keer tien tot de macht drie." Een keer tien tot de macht 3 is namelijk (1x 10 x 10 x 10 = 1000) duizend.
Dankzij de schrijfwijze van significante cijfers kun je gelijk zien dat het gaat om 1 gram met drie nullen erachter, maar dat de 1 ook 0,5 of 1,4 zou kunnen zijn als je hebt afgerond. Dus ergens tussen de 500 en 1400 gram vanwege mogelijke afrondingsverschillen.
Als je 1000 gram schrijft dan gaan scheikundigen ervanuit dat je ergens tussen de 999,5 tot 1000,4 gram bedoelt. Dat heeft dus een veel grotere zekerheid over het precieze getal (vandaar significant).

Tien tot de macht min ... kan je volgens de wiskundige rekenregels (algebra) ook schrijven als 1/(10 x ...).
Maar makkelijker gezegd: het getal -4 vertelt je hoeveel nullen er voor het eerste getal komen te staan. Dus 2 x 10^(-4) staat voor een 2 met 4 nullen ervoor. Dus 0.0002, oftewel 200 microgram. Maar dan ergens tussen de 150 en 249 microgram.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In de natuurkunde en scheikunde wordt zo'n schrijfwijze van getallen gehanteerd zodat je makkelijk kunt zien hoe (on)zeker een getal is.

Significante cijfers heet het. Daarom schrijven scheikundigen liever niet "±1000 gram", maar "1 gram keer tien tot de macht drie." Een keer tien tot de macht 3 is namelijk (1x 10 x 10 x 10 = 1000) duizend.
Dankzij de schrijfwijze van significante cijfers kun je gelijk zien dat het gaat om 1 gram met drie nullen erachter, maar dat de 1 ook 0,5 of 1,4 zou kunnen zijn als je hebt afgerond. Dus ergens tussen de 500 en 1400 gram vanwege mogelijke afrondingsverschillen.
Als je 1000 gram schrijft dan gaan scheikundigen ervanuit dat je ergens tussen de 999,5 tot 1000,4 gram bedoelt. Dat heeft dus een veel grotere zekerheid over het precieze getal (vandaar significant).

Tien tot de macht min ... kan je volgens de wiskundige rekenregels (algebra) ook schrijven als 1/(10 x ...).
Maar makkelijker gezegd: het getal -4 vertelt je hoeveel nullen er voor het eerste getal komen te staan. Dus 2 x 10^(-4) staat voor een 2 met 4 nullen ervoor. Dus 0.0002, oftewel 200 microgram. Maar dan ergens tussen de 150 en 249 microgram.
Wauw heldere uitleg!

Ik wist hier helemaal niks van, maar begrijp het nu.

Zal je filmpje later eens kijken! Eerlijk gezegd niet iets wat ik nu tijdens mijn 6-apb roll wil kijken. :wink: Maar voor later zeker interessant. :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wauw heldere uitleg!

Ik wist hier helemaal niks van, maar begrijp het nu.

Zal je filmpje later eens kijken! Eerlijk gezegd niet iets wat ik nu tijdens mijn 6-apb roll wil kijken. :wink: Maar voor later zeker interessant. :)
Hahaha nou die gast van de Wiskundeacademie is echt top. Wat een held. Hij is gewoon wiskundeleraar, maar hij kan super goed uitleggen. Dus heeft hij honderden GRATIS video's op Youtube gezet en een website gebouwd waarop je die allemaal kan vinden, zodat iedereen snel even kan terugkijken hoe het ookalweer zat.

Van zo'n man kan je alleen maar houden natuurlijk. Ook als je geen 6-APB op hebt.

Dus wat dat betreft kan je nog best ff zo'n video kijken tijdens je roll. Niet vanwege de wiskunde, maar gewoon omdat je zo houdt van zo'n toffe kerel 😁💪

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hahaha nou die gast van de Wiskundeacademie is echt top. Wat een held. Hij is gewoon wiskundeleraar, maar hij kan super goed uitleggen. Dus heeft hij honderden GRATIS video's op Youtube gezet en een website gebouwd waarop je die allemaal kan vinden, zodat iedereen snel even kan terugkijken hoe het ookalweer zat.

Van zo'n man kan je alleen maar houden natuurlijk. Ook als je geen 6-APB op hebt.

Dus wat dat betreft kan je nog best ff zo'n video kijken tijdens je roll. Niet vanwege de wiskunde, maar gewoon omdat je zo houdt van zo'n toffe kerel 😁💪
Je enthousiasme is aanstekelijk...

... maar ik heb er nog steeds geen zin in nu.

Later!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een update na de trip. We hadden besloten om 160ug te nemen en eerlijk gezegd was de trip vrij 'tam'. Weinig visuals, vooral vergeleken met 200ug gewone LSD. Volgende keer gaan we over de 200ug omdat het een beetje tegenviel.
(1P-)LSD is gewoon heel lastig doseren.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit geweten hoeveel LSD ik heb genomen bij welke trip dan ook. En ik heb echt tientallen keren LSD genomen en een keer of tien 1P-LSD.

Ook bij research chemicals vertrouw ik niet op de hoeveelheid die geclaimd wordt. Het is heel belangrijk om te weten hoe onzeker de hoeveelheid op zegels of in pillen is. Maar die hele handel in rc's is zó schimmig dat je onmogelijk kan weten op welke manieren de producent een bepaalde zekerheid kan garanderen. Op de websites van rc-vendors wordt ook net gedaan alsof alles perfect is. Maar dat is slechts reclame.

Het probleem daarbij is vervolgens dat je 1P-LSD niet kunt laten kwantificeren bij testpunten van drugs. Dus je kunt die claims van vendors niet controleren.

Ik zou dus zeggen: ga er niet van uit dat die 160 microgram 1P-LSD zoveel minder doet dan 200 microgram LSD. Het is goed mogelijk dat je andere hoeveelheden hebt binnengekregen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
(1P-)LSD is gewoon heel lastig doseren.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit geweten hoeveel LSD ik heb genomen bij welke trip dan ook. En ik heb echt tientallen keren LSD genomen en een keer of tien 1P-LSD.

Ook bij research chemicals vertrouw ik niet op de hoeveelheid die geclaimd wordt. Het is heel belangrijk om te weten hoe onzeker de hoeveelheid op zegels of in pillen te weten. Maar die hele handel in rc's is zó schimmig dat je onmogelijk kan weten op welke manieren de producent een bepaalde zekerheid kan garanderen. Op de websites van rc-vendors wordt ook net gedaan alsof alles perfect is. Maar dat is slechts reclame.

Het probleem daarbij is vervolgens dat je 1P-LSD niet kunt laten kwantificeren bij testpunten van drugs. Dus je kunt die claims van vendors niet controleren.

Ik zou dus zeggen: ga er niet van uit dat die 160 microgram 1P-LSD zoveel minder doet dan 200 microgram LSD. Het is goed mogelijk dat je andere hoeveelheden hebt binnengekregen.
Hoewel je op basis van het moleculaire gewicht van 1P-LSD wel kan verwachten dat het 0,85 keer zo sterk is als LSD.

Omdat 1P-LSD een prodrug is voor LSD. Dus de 1P- valt er snel van af zodat LSD overblijft.

Maar dan ga je er wel van uit dat 1P-LSD precies dezelfde bio-beschikbaarheid heeft als LSD. En dat 1P-LSD precies hetzelfde metabolische pad volgt in het lichaam. En dat is nooit onderzocht bij mensen.

Jahvisons

Newbie
Sorry, maar dan is het toch precies andersom?, Als er een stuk "af" valt en dus een zwaarder molecuul is, Heb je toch juist meer nodig en is het "minder" potent per gewicht om dezelfde werking werking te krijgen? Tenzij het dus zijn eigen en/of een hogere selectievere activiteit heeft voor 1 of meer receptoren.

Bovenaan