Lsd bewaren

Hallo allemaal !!

Ik vroeg me af hoe je het beste lsd zegels kan bewaren voor een lange tijd ?

Op het internet lees ik verschillende dingen , de ene zegt in aluminium follie en een luchtdicht gripzakje op een donker plekje is genoeg en de andere zegt dat het in de vriezer moet ?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Bobsacamano

Badass junkie
Strak in Aluminium folie vouwen zo lucht dicht mogelijk. Gebruik je nagels voor de randjes. Dat doe je in een gripzakje en dat in een potje in de vriezer.

Ik zelf vouw ze eerst in alu en dan doe ik ze in strijkzakjes die strijk ik dicht dat er geen lucht en vocht bij komt en dat gaat in een bakje in de vriezer. Het bakje is dan om alle verpakkingen bij elkaar te houden :)

Dolmalikbieber zei:
Hallo allemaal !!

Ik vroeg me af hoe je het beste lsd zegels kan bewaren voor een lange tijd ?

Op het internet lees ik verschillende dingen , de ene zegt in aluminium follie en een luchtdicht gripzakje op een donker plekje is genoeg en de andere zegt dat het in de vriezer moet ?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Wacky

Badass junkie
Zoals EI aangeeft, LSD is niet zo fragiel als sommigen je doen denken. Ik heb dan wel kwaliteitsverlies meegemaakt, maar dan heb je het wel over een hele zomer in de auto laten liggen op rondreis door zuid-europa waarbij temperaturen in de afgesloten auto kunnen oplopen tot dik over de 60C of vele maanden tot misschien jaren onverpakt in een hoekje van het bureau achter je PC kast vergeten ofzo.

Maar om ze toch zo goed mogelijk te verpakken voorkom je dus gewoon contact met licht, lucht en warmte. De vriezer heb ik nog nooit gedaan omdat ik dacht dat ze dan misschien nat kunnen worden van condens bij het bevriezen en ontdooien. Maar als het zonder lucht verpakt is zal dat ook niet gebeuren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De vriezer is wel een goede optie, maar dan wel op voorwaarde dat je vaccummeerd of in ieder geval volledig lucht en vocht dicht verpakt in een strijkzak. Gripzakjes zijn niet lucht en vocht dicht dus die wil je niet in de vriezer leggen.

Mijn standaard procedure is dat ik de zegel eerst zo strak mogelijk in allu folie draai, dit beschermt namelijk tegen licht. Vervolgens stop ik dat in een klein gripzakje. En dat stop in dan weer in een op maat geknipte strijkzak. Tussen alle stappen pers ik de lucht er zoveel mogelijk uit. Ik verpak ze dan trouwens ook per stuk, zodat ik niet telkens zakjes hoef open te maken voor maar een paar zegels en daarmee dus de overige zegels bloot stel aan de elementen. Alle los verpakte zegels stop ik dan samen in een klein potje waarbij ik voor de zekerheid nog wat disccent zakjes toevoeg. Misschien iets omslachtig allemaal, maar het werkt wel en ik wil graag nog jaren van mijn zegels kunnen genieten. Ik heb sommige zegels nu al een paar jaar liggen en nog geen potentie verschil gemerkt in ieder geval.

Bovenaan