Lorazepam

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hee Df'ers,

Ik wilde nooit een heel doosje benzo's kopen. Weet al waar dat naartoe lijdt...

Nu kan ik dus ook lorazepam, los kopen.

Hoeveel mg is een recreatieve dosis? Ik heb de afgelopen twee en een half jaar maar max 5x benzo's gebruikt dus mijn tolerantie is dus vrijwel 0.

Yaizer

Bewuste gebruiker
en is lorazepam (en andere benzo's) gebonden aan lichaamsgewicht (tolerantie) of niet?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zelf geen ervaring met lorazepam dus durf niet precies te zeggen wat een goede dosering is. Ben je bekend met de factsheets van tripsit? Daar kijk ik vaak voor doseringen van middelen die ik voor het eerst gebruik. Hun server ligt er nu uit, anders had ik hem even gelinkt.

Uiteraard hangt de juiste dosering ook wel van gewicht af. Ikzelf ben nogal zwaar dus ik stap voor recreatieve doseringen met benzo's vaak in bij de sterke tot zware dosering. Ik heb verder ook geen tolerantie voor benzo's. Als je een normaal of zelfs licht gewicht hebt zou ik niet meteen zo hoog instappen. Sowieso geldt dat je altijd kunt bijnemen, maar nooit minder natuurlijk. Je kunt altijd voorzichtig doseren en afhankelijk van hoe snel het inwerkt, na bijvoorbeeld een uur nog bijnemen als je het te weinig vind.

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik zelf had een hekel aan het recreatieve effect van lorazepam. Al heb ik mijn eerste 1 mg tabletje niet gepakt met dat idee, maar omdat ik wist van mijn zus dat het angst afneemt. En ik heb zoals vele onder ons een vrees voor de tandarts. Ik had nog nooit een wortelkanaalbehandeling ondergaan. (geen reden om naar een benzo te grijpen eigenlijk) want het viel achteraf echt allemaal reuze mee.

Maar inmiddels had ik wel in de gaten dat enige recreatieve waarde had, en ging het dus zo heel af en toe eens pakken, en voornamelijk als mijn zus zware paniekaanvallen had, dan wilde ik er nog wel eens naar grijpen om kalmer te worden. Maar als dat spul uitgewerkt was bij mij, dan voelde ik mij daarna nog meer down, dan na een avondje mdma of coke. Dit is dus de reden waarom ik ermee gekapt ben.

Zonder enige tolerantie voor benzo´s is het dus mogelijk dat je bij 1 mg al recreatief effect ervaart. Ik ervoer het in ieder geval al wel bij 1 mg en woog ook best zwaar toen ( +- 100 kilo) Dus 1 mg kan zeker genoeg zijn om het te ervaren ja. Ik moet daar wel bij vertellen dat ik het combineerde met cannabis, en dit eventueel de effecten van elkaar versterkt had.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Had uiteindelijk 2,5 mg geconsumeerd. Pfoe was toen wel redelijk vaag met twee biertjes.

Binnenkort 3 mg proberen, vriend van mij viel bij 4 in slaap. Wil wel nog kunnen slapen op eigen zeggen :grin: Hier bij zal ik geen alcohol (misschien 1 biertje) drinken.

Vind ze wel redelijk fijn. Ook al vind ik persoonlijk de recreatieve waarde van diazepam en oxazepam beter / euforischer. Dit is wel lekker.

Jixx

Bewuste gebruiker
2.5 mg is dik ja. Daar heb af en toe ook van lopen snoepen. Dan was ik daarna de komende uren zoetjes om het zo maar te zeggen. Maar zoals ik al zei i.c.m. cannabis niet zo mijn ding. Of althans ik vond de uitwerking ervan niet prettig. Ik heb me never nooit zo down gevoelt van iets wat uitgewerkt is als lorazepam. Dat was het enige minpunt eraan.. Maar wel gelijk ene die zwaar telt.

Maar mag ik vragen waarom je recreatieve waarde uit een benzo wilt halen? (euforie)

Niet dat ik je wil aanzetten tot het roken van cannabis. Maar in mijn ervaring voelt de euforie van wiet vele malen natuurlijker aan , als de euforie van een benzo. Ook heb je het euforische effect veel sneller bereikt met een jointje dan een benzo. Maar je zult vast wel redenen hebben waarom je een benzo boven cannabis of hasj prefereert ?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik gebruik heel sporadisch benzo's hier bij moet je aan één keer in de twee maanden denken. Ik gebruik ze liever zo min mogelijk omdat ik geen zin heb in tolerantie, verslaving, slaap-afhankelijkheid en meer dingen.

Waarom ik een benzo voor cannabis kies. Nooit ergens aangegeven en vind deze twee middelen erg gelijk aan elkaar. Als ik paar redenen moet geven waarom ik een benzo voor cannabis moet trekken;

-Ik zou in grote mate van cannabis (ik rook eigenlijk bijna altijd wiet ipv hasj) paranoia worden.
-Het is slecht voor je longen
-Je wordt er in mijn ogen intens lui van. Veel mensen geven aan dat ze er beter op kunnen focussen. Je bent dan verslaafd of er zit iets niet helemaal goed (add of iets dergelijks) een normaal persoon kan hier dus niet beter op concentreren.
-Ik word de community een beetje zat. Hier bij bedoel ik dat ik zo veel "mede-blowers" ken die dan gaan zeggen dat wiet een plant van god is. Praise de rastafari etc. Oke, bob marley is een legend maar doe niet als of je hem probeert te zijn. Ze kunnen gewoon echt niet toegeven dat wiet slecht voor je is. Hoe kortzichtig kan je zijn of hebben zij gewoon echt te veel geblowd? Ik zeg niet dat wiet slechter is als benzo's of als ze iets toegeven de "alcohol-voorbeeld" geven maar wiet is gewoon niet goed voor je.

En nog een reden voor mij om een benzo voor cannabis te trekken is verslaving. Ik heb de afgelopen jaren echt heel veel geblowd. Vooral afgelopen jaar ben ik intensief gaan blowen wat eigenlijk soort van dagelijks werd. Stoned op school, stoned thuis, stoned slapen en stoned muziek luisteren en vooral Bob Marley.

Ik ben op blowen gewoon uitgekeken. Ik vind het een beetje saai geworden en heb het (dat ik dit ooit durf te zeggen) te veel persoonlijk gedaan om het nog echt leuk te vinden.

Een jointje eens in de twee weken is hartstikke lekker maar deze die-hard blower vind er niks meer aan :stoned:

Waarom ik wiet zou kiezen. Lekker makkelijk te kopen. Erg smakkelijk en een vertrouwde high.

Yaizer

Bewuste gebruiker
En ik zie net in je onderschrift iets over Bob Marley, leuk maar zie jij wiet ook als iets "goddelijks"?

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik zie wiet als iets godelijks ? :tearsofjoy: Had God dat niet verboden dan? Althans als ik moslims moet geloven beweren ze niks anders dat het slecht is en daarnaast ze verkopen en roken het zelf? :P

Maar sommige zien wiet blijkbaar wel als iet godelijks aangezien sommige wietsoorten de namen van bepaalde goden hebben gekregen. Shiva is hier een voorbeeld van volgens mij.

Daarnaast is rastafari geen religie , maar gewoon een complete levens style.

Maar je kaart voor jou doen genoeg dingen aan om een benzo boven wiet te prefereren.
Je hebt mij deze vraag dan ook duidelijk beantwoord.

Om nog even aan te kaarten : Bob Marley is een grote pioneer in het bekend maken van reggae muziek, maar hij is niet perse mijn legend qua reggae. Op dat gebied luister ik dan zelf liever naar Lucky Dube eigenlijk.

Jixx

Bewuste gebruiker
Maar waarom dan? Waarom? Verlos mij a.u.b. van deze vraag! hey, verrek waarom zie ik rechts alleen een duiveltjes emoticon, maar geen engeltje? Die wilde ik ff gebruiken.

Maar goed, waarom is het dan , ''stel he' , dat als ik niks mankeer zo moeilijk om aan een doosje benzo's te komen via de huisarts als dat daadwerkelijk beter zou zijn dan cannabis wat je wel gewoon kan kopen in een coffeeshop?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Jixx zei:
Maar waarom dan? Waarom? Verlos mij a.u.b. van deze vraag! hey, verrek waarom zie ik rechts alleen een duiveltjes emoticon, maar geen engeltje? Die wilde ik ff gebruiken.

Maar goed, waarom is het dan , ''stel he' , dat als ik niks mankeer zo moeilijk om aan een doosje benzo's te komen via de huisarts als dat daadwerkelijk beter zou zijn dan cannabis wat je wel gewoon kan kopen in een coffeeshop?

Yaizer zei:
Waarom ik een benzo voor cannabis kies. Nooit ergens aangegeven en vind deze twee middelen erg gelijk aan elkaar. Als ik paar redenen moet geven waarom ik een benzo voor cannabis moet trekken;
"..."

Zoals vermeldt kies ik de geen één boven de ander. Ik heb alleen argumenten gegeven waarom ik wél benzo's boven wiet zal doen en wél wiet boven benzo's.
Benzo's zijn verslavender maar omdat mensen zo nuchter over wiet doen sluipt die er ook stiekem in. Ik sta er neutraal in. Ik denk dat wiet minder slecht / minder schadelijk over het algemeen is (na je longen dan) maar omdat wiet zo maatschappelijk geaccepteerd is en zo makkelijk te krijgen is en zo onschuldig lijkt kan dat ook weer in je nadeel werken.

Dus iedereen kan zijn persoonlijke mening hier over hebben wat slechter is als de ander. Ieder heeft zijn eigen mening over wat hij slecht vind. De een boeit het niet dat het slecht voor je longen is, de ander boeit de "verslavingskans" niet en kijkt alleen naar schadelijkheid.

Zoals eerder aangegeven. Ik sta in beide middelen neutraal en ze hebben beide voor en nadelen :grin:

Jixx

Bewuste gebruiker
In deze stelling ben ik het helemaal met je eens ja. Als je er vrij neutraal over denkt, en eigenlijk niet echt een voorkeur heb naar, en doelbewust gewoon heel goed weet waar je mee bezig bent (die indruk maak je althans wel op mij) Het zijn sowieso al geen stoffen die je met elkaar kunt vergelijken eigenlijk aangezien ze toch ook op verschillende receptoren werken.

In die zin dat je in feite alleen al zegt dat je bij roken van cannabis kans op paniekaanvallen hebt, snap ik dan wel dat een benzo dan een betere keuze is. Deze zullen dit eerder tegengaan?

Wietverslaving sluipt er ook in meestal ja. Of een benzo bij af en toe gebruik ook daadwerkelijk meer verslavend is dan cannabis weet ik eerlijk gezegd niet? Maar dat zal denk ook een beetje afhankelijk zijn voor welke van deze twee middelen je sneller tolerantie aanmaakt?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ja met roken van cannabis in echt stevige mate. Dus echt van de kaart zijn is er wel is voor gekomen dat ik paniekerig werd. Laatste keer was dan ook 3 á 4 jaar geleden toen ik 15 /16 was en had het iets met leeftijd te maken maar nog heb ik als ik echt heel stoned ben er een achterhoofd-stemmetje is die denkt: "oef, ik zal toch niet paniekerig worden?"

Yaizer

Bewuste gebruiker
En dan wint benzo's het daar wel op. Nog vind ik benzo's verslavender in mijn ogen maar wordt er persoonlijk wel weer minder lui van. Met wiet op ben ik echt een zakje zand :stoned:

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik heb dan weer meer het idee het andersom te ervaren. :P

(edit) ik bedoel niet betreft de paniekaanvallen natuurlijk.

Maar nee, ik val in slaap met redelijke dosis alprazolam (al wordt dat ook wel steeds minder effectief) En daarnaast probeer ik een beetje af te bouwen alprazolam.

Maar de eerste en laatste keer dat ik door een joint in slaap was gevallen was ik een jaar of 15, daarna nooit meer.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik probeer eigenlijk nooit meer stoned in slaap te vallen. Merk toch dat dat niet de zelfde slaap is als nuchtere slaap. Als ik het goed zeg kom je dan nooit in je REM slaap maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Voor de rest probeer ik beide zo min mogeijk te doen ook al gaat wiet wel lastig om dat veel leeftijdsgenoten dit doen :grin:

Jixx

Bewuste gebruiker
Die theorieen gaan wel de ronde ja. Ik zelf moet zeggen dat in de tijd toen ik inderdaad alleen nog maar cannabis gebruikte ´ s ochtends wakker werd met een leeg hoofd. Het kan echter ook gewoon zijn dat je toch gedroomd hebt, maar er niks van kan herinneren. Mijn neef rookt geen cannabis, en heeft dit ook. Dus of dit perse door cannabis wordt overgeslagen weet ik ook niet eerlijk gezegd?
Daarnaast is het de vraag: heb je daar last van? Ik heb dit zelf nooit als iets ervaren waar ik last van had. Maar toen ik antidepressiva ben gebruiken i.c.m. cannabis toen ging ik de gekste dingen dromen, dingen die ik daarvoor nooit leek ervaren te hebben. In die zin doet cannabis op dat moment weinig om dromen of REM fase tegen gaan.

autysd

Bewuste gebruiker
lorazepam heeft hypnotische bijwerking, ja
naar het schijnt is bromazepam eigenlijk de logistieke opvolger van lorazepam :wink:

hansje1963

Belezen gebruiker
Begin met 1 mg als je 0 tolerantie hebt, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ( uit eigen ervaring) PAS OP met deze middelen, je neemt er snel steeds meer en als je verslavingsgevoelig bent zit je zo op hoge doseringen met alle gevolgen van dien, ik ken meer mensen die " recreatief" zijn begonnen met benzo's en nu vast zitten aan enorme dosissen en waarbij het einde zoek is, (ook ik heb zeer ernstige ervaringen ondervonden) naast een heroine/ methadon verslaving.
Sommigen halen Lorazepam en Lormetazepam wel eens door elkaar, Lormetazepam is een doorslaper.( 1+2mg) Lorazepam 1/2.5 mg).

Bovenaan