Lood in duitse hasj

http://frontpage.fok.nl/nieuws/90754/-D ... ftigd.html

Duitse blowers met lood vergiftigd
Opmerkelijk - door Rob (R@b) op 15-04-2008 @ 12:47

Nadat er in het Duitse Leipzig in een paar weken tijd maar liefst 29 mensen zich met rare verschijnselen bij artsen hadden gemeld, is men er achter gekomen dat hun hash lood bevatte. Ze kampten met maagkrampen, misselijkheid, bloedarmoede en soms zelfs een blauwachtige schijn op hun tandvlees. Dat laatste is een typisch verschijnsel van loodvergiftiging.

Nu komt loodvergiftiging bijna nooit voor, dus het was een volslagen raadsel hoe de patiënten het hadden opgelopen. Uiteindelijk werd een patroon ontdekt: Alle slachtoffers waren tussen de 16 en 33 jaar, studenten of werkzoekend. Allen hadden piercings en uiteindelijk bekenden ze allemaal marihuana te gebruiken.

Drie van hen hadden nog wat liggen en gaven dat af voor controle. De hash bleek vol lood te zitten. Eén zakje bevat zelfs loodpartikels die groot genoeg waren om met het blote oog te zien. De temperatuur in een joint kan oplopen tot 2.200 graden, voldoende om lood te doen smelten. Het lood kan zo doordringen tot in de longen. Nadere controle van 145 andere blowers bracht nog eens 95 gevallen van loodvergiftiging aan het licht.

Het lood werd aan de marihuana toegevoegd om het zwaarder te maken. Zeker 10% van het gewicht van een zakje softdrugs kwam door loden korreltjes.

De slachtoffers krijgen nu medicijnen om het lood uit hun lichaam te verwijderen. Een proces dat jaren kan vergen.

pieter-b

Wijs gebruiker
wedden dat ze vast gaan stellen dat de hasj uit Nederland kwam...
dan is het allemaal weer de schuld van het nationale wietboer opsporings terrorisme.

Het moet echt eens afgelopen zijn.
Legalise Marijuana!!

henkie84

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Wat een jodenactie!
Hm ja want zoiets is typisch joods om te doen? :rolleyes:
Denk toch eens na voordat je je zo'n belachelijke en beledigende comments post man.

OT: Dan ben je geen dealer die aan klantenbinding doet, lijkt me. Als je dan al troep verkoopt gooi er dan iets minder schadelijks in.

jcutter

Badass junkie
Hm ja want zoiets is typisch joods om te doen?
Denk toch eens na voordat je je zo'n belachelijke en beledigende comments post man.
Ik bedoelde meer: Het was voor een joden bedoelde actie!

shokora

Wijs gebruiker
Dit is onder andere waar drugs verbieden toe leidt. Het spul wordt niet gecontroleerd dus Jan en alleman kan er van alles doorheen flikkeren.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ok, waar zijn we weer mee bezig?
Mensenlevens op het spel zetten voor een euro ofzo.. :rolleyes:
Hopen dat dit het debat over het legaliseren van softdrugs inderdaad op gang brengt :mrgreen:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Benjammin' zei:
Allen hadden piercings

Mischien zijn 't wel slechte piercings, heeft iemand daar wel eens aan gedacht? Naja ik steek er nog eentje op, niveau van m'n grapjes kan toch niet veel slechter geloof ik

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Damn, lood in je hasj :openmouth:

Als ik daar achter zou komen zou ik me dealer toch wel zo hard in elkaar trappen, en 'm daarna ff een kilotje lood laten eten, of 't smelten en in z'n bloedbanen spuiten :)

Want mensen wel niet doen voor geld :rolleyes:

shokora

Wijs gebruiker
Sithis zei:
jeroenz zei:
te ziek die mensen :openmouth:
Wie die duitsers? nogal ja :P

exsmoker zei:
in en in triest...... lood door de hasj :confused:

Of niet man, ik zou echt bijna medelijden krijgen met die hasj....... ow sorry bedoel duitsers natuurlijk. :mrgreen:

in en in triest joden in concentratie kampen....

Komop zeg, het is fucking meer dan 60 jaar geleden. Geen enkele reden om het duitse volk daarvoor te benadelen...

Sithis

Newbie
shokora zei:
Sithis zei:
jeroenz zei:

exsmoker zei:

Of niet man, ik zou echt bijna medelijden krijgen met die hasj....... ow sorry bedoel duitsers natuurlijk. :mrgreen:

Komop zeg, het is fucking meer dan 60 jaar geleden. Geen enkele reden om het duitse volk daarvoor te benadelen...
Ieder zo zijn mening. :grin:

pieter-b

Wijs gebruiker
shokora zei:
Sithis zei:
jeroenz zei:

exsmoker zei:

pieter-b

Wijs gebruiker
..dat zeg je nu wel, ...maar...

19 september 2007
Belgische thuiskweker vindt nederwiet te chemisch
bron: De Telegraaf

BRUSSEL - In België gaan steeds meer cannabisgebruikers zelf wiet telen omdat ze ontevreden zijn over de kwaliteit in de Nederlandse coffeeshops. Ze vinden de nederwiet te chemisch, blijkt uit onderzoek.

In België zijn tussen de 10.000 en 15.000 hobbytelers van cannabis actief, zegt professor Tom Decorte uit Gent woensdag in Het Laatste Nieuws. Volgens deze wetenschapper zijn er in België zo'n 200.000 regelmatige gebruikers van wiet.

Decorte pleit ervoor de cannabismarkt in Vlaanderen te regulariseren. Volgens hem zou dat ervoor zorgen dat criminelen minder kans krijgen. In België is de verkoop van softdrugs verboden, maar de politie treedt doorgaans niet op tegen gebruikers.

Valentijntje

Bewuste gebruiker
klopt ook wel, als je zelf wiet teelt is het ook minder chemisch..

maar ze kunnen dan beter hun eigen geteelde wiet vergelijken met die van ons..

maar zij hebben niet eens shops als ze die hadden was ik ervan verzekerd dat ze daar minder goede wiet hebben..

:wave:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Valentijntje zei:
maar ze kunnen dan beter hun eigen geteelde wiet vergelijken met die van ons..

maar zij hebben niet eens shops als ze die hadden was ik ervan verzekerd dat ze daar minder goede wiet hebben..

:wave:

heh, in België word je langs alle kanten genaaid. Moesten er shops zijn, zou je daar nog een goede kans maken op een vette portie loodhash.

Bovenaan