Ciao,
Het valt me op dat de meeste long time posters op dit forum problemen met verslaving hebben gehad. Sommigen kampen nog steeds met een verslaving, ondanks dat uit hun posts op te maken valt dat ze kennis hebben over verslaving, het bij anderen kunnen herkennen en de valkuilen op waarde in kunnen schatten. Ik vroeg me dan ook af hoeveel long time posters (5 jaar +) hier allemaal verslavingen hebben doorlopen en of ze hier iets over willen vertellen. Ik ben ook benieuwd hoeveel long time posters drugs altijd recreatief hebben weten te gebruiken.
Ik val zelf niet binnen mijn eigen gestelde leeftijdscriterium, maar trap toch maar even af.
Van een drugsverslaving heb ik nooit last gehad, maar ik heb wel een videogameverslaving achter de rug. Vanaf mijn 16e tot mijn 18e speelde ik in een competitieve first person shooter clan, waarmee ik o.a. nationaal kampioen ben geworden. Helaas was het toentertijd allemaal nog niet zo lucratief en kwam ik er op een gegeven moment achter dat ik mijn jeugd aardig aan het weg flikkeren was. Ik onderhield vriendschappen niet, ging zelden naar buiten en speelde ongeveer een uur of vijf a zes per dag nadat ik uit school kwam. Op dagen dat ik spijbelde om te kunnen spelen of uit pure desinteresse kwamen daar nog wat uurtjes bij. Ik zag er twee jaar lang best bleek, vermoeid en al met al slecht uit. Ook vandaag de dag heb ik nog weleens moeite om compulsen te onderdrukken. Het manifesteert zich met name in perioden dat ik me ongelukkig over me zelf voel, of weinig in het leven heb wat in positieve zin bijdraagt aan mijn eigenwaarde. Gelukkig is dat tegenwoordig een stuk meer dan het toen was.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Het valt me op dat de meeste long time posters op dit forum problemen met verslaving hebben gehad. Sommigen kampen nog steeds met een verslaving, ondanks dat uit hun posts op te maken valt dat ze kennis hebben over verslaving, het bij anderen kunnen herkennen en de valkuilen op waarde in kunnen schatten. Ik vroeg me dan ook af hoeveel long time posters (5 jaar +) hier allemaal verslavingen hebben doorlopen en of ze hier iets over willen vertellen. Ik ben ook benieuwd hoeveel long time posters drugs altijd recreatief hebben weten te gebruiken.
Ik val zelf niet binnen mijn eigen gestelde leeftijdscriterium, maar trap toch maar even af.
Ben benieuwd naar jullie reacties.