Lions Mane

KoLijntje

Belezen gebruiker
Ik lees hier erg veel goede verhalen over (ook wetenschappelijk onderbouwd). Deze paddestoel herstelt hersencellen en zenuwen en verbeterd cognitieve functies.

Zijn er mensen hier bekend mee?

Casrus

DF-koning
Ja. Dennis McKenna was bij Joe Rogan en Lion's Mane lag ergens in een etalage van een smartshop in Amsterdam.

Geen idee of het waar is of net zo vergezocht als sommige van de ideeën van zijn broer.

Maar niet zelf geprobeerd.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Bekend mee is een groot woord. Ik kwam achter het bestaan toen ik me wat meer ging verdiepen in paddestoelen en wildplukken. De subreddit foraging staat er aardig vol mee haha

In Nederland heet deze de pruikzwam en komt ook hier van nature voor. Al worden er niet heel veel waarnemingen gemeld.

Wildplukken zou ik dan ook zeker niet willen aanraden. Het is ook een bedreigde soort. Ik heb ze zelf nog nooit in het wild gespot.

Het is een fascinerende paddestoel. Alleen al om te zien, maar ook inderdaad de geneeskrachtige werking die het zou hebben.

Extracten zijn volgens mij best goed te krijgen van de Lions mane. Ook kweeksets zag ik. Ik zie een nieuwe hobby aankomen 😂

Ape

Badass junkie
Het zal tot op zekere hoogte vast werken maar waarschijnlijk niet als je je hersens en zenuwstelsel kapot hebt gedrugst. Ik ben sceptisch over hoe krachtig het nou werkelijk is vs. hoe krachtig placebo effect werkelijk kan zijn.

Sillous

Belezen gebruiker
Ik ben sceptisch over hoe krachtig het nou werkelijk is vs. hoe krachtig placebo effect werkelijk kan zijn.

Is dat niet een beetje het ding bij superfoods? Ik heb een tijdje superfoods geprobeerd als shake, dagelijks.. merkte geen reet van verschil. Mischien een heeel klein beetje, subtiel (placebo wellicht)

Maar moet wel zeggen dat ook heel wat bij elkaar gooide. Van citroensap tot chiazaadjes in combinatie met allerlei superfoods. Leek wel een smurie en dat was het ook.

Wat wel werkt wat ik sporadisch neem is "Clearly Not Coffee" Dat Lions Mane bevat! (was vergeten wat er in zat, nu ff gegoogled)

Ik gooi er wat extra cacaopoeder in met een theelepel honing in een halve liter (water) shake

• Like
Waarderingen: Ape

_shikantaza

Badass junkie
Is dat niet een beetje het ding bij superfoods? Ik heb een tijdje superfoods geprobeerd als shake, dagelijks.. merkte geen reet van verschil. Mischien een heeel klein beetje, subtiel (placebo wellicht)

Maar moet wel zeggen dat ook heel wat bij elkaar gooide. Van citroensap tot chiazaadjes in combinatie met allerlei superfoods. Leek wel een smurie en dat was het ook.

Wat wel werkt wat ik sporadisch neem is "Clearly Not Coffee" Dat Lions Mane bevat! (was vergeten wat er in zat, nu ff gegoogled)

Ik gooi er wat extra cacaopoeder in met een theelepel honing in een halve liter (water) shake
Super food zijn vooral super voor de portemonnaie van de verkoper.

Sillous

Belezen gebruiker
Super food zijn vooral super voor de portemonnaie van de verkoper.
Hmja, absoluut, alhoewel "Not Coffee" bijvoorbeeld wel goed werkt. Heb ik nu op na een nachtje door te werken op speed. Heb denk ook een hele goeie dosis gehad, comedowm zou nu ongeveer moeten beginnen maar voel me kipppp lekker. Naja, misschien zou ik hetzelfde voelen na een normale kop caffeine, geen idee, drink geen koffie :sweatsmile:

Bovenaan