lichtflits

Suntablet

Bewuste gebruiker
Ik heb iets vreemds voor, ik weet niet zeker of het door wiet komt maar het zou kunnen.
Gisterenavond lag ik in bed met mijn ogen toe maar nog niet in slaap en plots schiet ik wakker omdat er precies iets op me afkwam. Precies een lichtflits, of zoals heel snel inzoomen.. maar dan wel heel snel zodat je je verschiet omdat het zo snel dicht bij komt. :) Ik heb dit al meerdere keren gehad.

Nu was ik gisteren ook wel redelijk stoned en ik bedacht me dat het misschien een "nuchter moment" was tussen het stoned zijn in. Als ik stoned ben voel ik me tam en lui, en zo een "lichtflits" voelt precies als plots wakker worden. Het kwam dus in me op dat het mss een reactie van mijn lichaam was tegen het tam en lui zijn of dat ik een reflex had omdat mijn zintuigen plots scherper waren (nuchter moment).
Zo'n lichtflits voelt btw ook als een reflex op iets, mijn spieren trekken heel kort en snel samen, net zoals spieren samentrekken tijdens een reflex dus. Het samentrekken van die spieren kan een gevolg zijn van de lichtflits of de lichtflits kan mss een gevolg zijn de plotse reflex op iets, welke van de twee weet ik dus niet.

Iemand voor wie dit herkenbaar klinkt of iemand die er meer van weet?
:wave:

space scientist

Wijs gebruiker
heeft niks met wiet te maken, verdiep je maar eens in het slaappatroon en ritmes. Voornamelijk slaapverlamming en dergelijke dingen.

Ik kan het wel uitleggen, maar heb er geen zin in :P Het gebeurt in de overgang van rusten/waken > 1e slaap

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
space scientist zei:
heeft niks met wiet te maken, verdiep je maar eens in het slaappatroon en ritmes. Voornamelijk slaapverlamming en dergelijke dingen.

Ik kan het wel uitleggen, maar heb er geen zin in :P Het gebeurt in de overgang van rusten/waken > 1e slaap

sluit ik me bij aan
alleen herken ik de spiersamentrekkingen wel maar de lichtflitsen niet.

Suntablet

Bewuste gebruiker
Tja, die lichtflitsen kunnen ook zijn omdat spiertjes in mijn oogleden snel samentrekken en dat het daardoor op een lichtflits lijkt ofzo.

Nu je het zegt, klinkt wel een logische redenering, meestal krijg ik het net voordat ik in slaap val. Alleen jammer dat ik me dan zo verschrik dat ik terug wakker ben :P

buzzrider

Wijs gebruiker
dat heb ik ook soms voor, ik weet niet hoe het komt maar een prettige ervaring is het zeker niet.
bij mij is het niet altijd een lichtflits maar ook gewoon iets dat met zeer hoge snelheid op me af komt zodat ik met een schok opschiet

Ik heb wel vaak het gevoel dat ik val als ik in bed lig, dus gewoon door de grond heen val in een lange put. Dan schrik ik me altijd dood en heb ik een dikke stuiptrekking. :stoned:
Maar denk niet dat het wat met wiet te makken heeft.

pixo207

Belezen gebruiker
Skullcrusher zei:
Ik heb wel vaak het gevoel dat ik val als ik in bed lig, dus gewoon door de grond heen val in een lange put. Dan schrik ik me altijd dood en heb ik een dikke stuiptrekking. :stoned:
Maar denk niet dat het wat met wiet te makken heeft.
Dat komt omdat je bijna was aan het slapen, zo nog maar een beetje wakker, en dan "droom" je dat ofzoiets en dan schiet je wakker omdat je nog niet heel sliep :) . Dat heeft iig niks met wiet te maken, ik heb dat ook. Dan ben je bijna aan het slapen en dan in je "gedachte"(de situatie die je je inbeeld) beweeg je je been ofzo (meestal als het een reflex is in die "droom") en dan doe je dat dus ook gewoon in het echt terwijl je in bed ligt :rock:

acidboy

Badass junkie
Idd... dat kan best wel chaos zijn, dat je je inbeeldt dat je van je fiets valt ofzo, dan schokt ineens mijn hele lijf en schrik ik weer 'wakker'..

Maar ik vind dat altijd wel mooi :)

Bovenaan