(Lichte) angst

Drokz

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Vorig jaar, begin juni, heb ik voor de eerste keer xtc gebruikt en heb dit daarna nog een aantal keer met veel plezier gedaan.
Altijd goed gegaan, het ergste wat me is overkomen is dat ik moest overgeven bij de eerste twee keer maar dit was niet eens zo'n ramp.

In januari heb ik xtc gebruikt en toen kwam ik even in een dipje terecht, voelde me gewoon even slecht gaan. Dit heeft max. een half uurtje tot drie kwartier geduurd en was echt niet heftig, maar ik was echt bang dat ik bad zou gaan.

Ik heb toen besloten om een tijdje geen xtc meer te gebruiken, ik heb vandaag precies een maand terug weer voor het eerst sinds die keer in januari gebruikt.
Ik had er de dagen van tevoren echt heel veel zin in maar ik bleef die angst houden om bad te gaan, toen ik de pil had genomen gebeurde eigenlijk hetzelfde als de keer daarvoor in januari. Ik ben in m'n eentje tegen een hek op de grond gaan zitten en ik heb een halfuurtje zitten vechten tegen bad gaan. Daarna ging ik weer heerlijk.

Allebei de keren was het niet eens een heel erge dip waarin ik zat, maar toch heeft het me een angst gegeven.
Ik wil gewoon blijven genieten van xtc maar dat lukt niet als ik die angst hou.

Ik merk ook dat ik het steeds minder leuk vind worden terwijl ik me altijd netjes aan mijn pauzes hou, op één keertje na (2x in 3 weken). Maar het lijkt me niet dat die ene keer de pauze overslaan nu fataal is geworden en ik er minder van ben gaan genieten.

Een langere pauze houden werkt ook niet, want ik heb dus nu bijna een half jaar pauze gehouden tot de vorige keer.

Ook ben ik wat angstig nu ik regelmatig hoor over de stof PMMA. Ik laat mijn pillen nooit testen, ik weet dat dit heel slecht is en dat ik het eigenlijk wel zou moeten doen. Denk ook dat dat wel een deel van de angst weg zou nemen.
Maar ik ben pas 17 jaar, kan dit gewoon op mijn leeftijd dan bij een testcentrum?

Ik heb trouwens wel een goede vervanger voor xtc gevonden in 4-FMP maar ik wil niet helemaal stoppen met xtc omdat ik zo nu en dan nog wel eens lekker wil spacen en bij 4-FMP blijf ik toch wel voor 90% nuchter van geest.

Drokz

Ik heb trouwens nog een vraagje maar daar ga ik geen heel topic voor openen.

Ik ben 9, 10 en 11 augustus op een festival.
Ik weet dat het schadelijk(er) is om 2 dagen achter elkaar drugs te gebruiken maar ik ben er vrij zeker van dat ik dit wel doen :P De eerste dag (vrijdag) blijf ik sowieso nuchter op een paar biertjes na.

Wat is nu het beste aan te raden?
Zaterdag xtc, zondag 4-FMP, of andersom. Dus zaterdag 4-FMP, zondag xtc.
Of zaterdag xtc, zondag speed. Of zaterdag 4-FMP en zondag speed.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat de pauzetijd tussen je gebruik geen drol uitmaakt voor je angst, want angst is gewoon iets psychologisch. Maar ehm.. ik denk dat het belangrijkst is dat je accepteert dat je angstig kan worden tijdens je gebruik. Ik heb ook vaak gehad dat ik ff een momentje niet lekker ging, vaak ook tegen het einde omdat ik dan verdrietig werd dat het bijna fgelopen was :') Maar focus op het positieve! En ja, je bent er beide keren weer makkelijk uitgekomen en je zegt zelf dat het niet zo erg is, dus waar ben je dan uberhaupt bang voor? Je weet dat je jezelf er makkelijk weer uitkrijgt, dus stel mocht je een volgende keer weer zo'n dipje krijgen dan weet je dat het wel goed komt! Dus je zou er niet bang voor hoeven zijn. Als je weet dat het kan gebeuren en je houdt er rekening mee, ipv dat je denkt nee nee wil ik niet, is het misschien makkelijker voor jezelf.

En qua festival; ik zou dan 1 dag speed doen en 1 dag xtc. Want 4-fmp werkt toch ook op je serotonine-receptoren? Als je dan de eerste dag xtc of 4-fmp neemt is je serotonine beetje op en dan merk je er de dag erna denk ik niet heel veel meer van. Tenminste dat lijkt me een logische redenering.
Hou wel rekening met een fikse kater de dagen erna :P

Drokz

ZERO- zei:
En ja, je bent er beide keren weer makkelijk uitgekomen en je zegt zelf dat het niet zo erg is, dus waar ben je dan uberhaupt bang voor?
Dat ik een keertje wel goed bad ga, dat ik er niet meer zo makkelijk uit kom.

Maar bedankt voor je reactie ! :grin:

4-FMP werkt inderdaad op je serotonine receptoren maar niet zo erg volgens mij, maar ik ga zaterdag aan de 4-FMP en zondag aan de pep :grin:
En 's nachts wellicht eens mephedrone of ketamine proberen, ben daar ook wel nieuwsgierig naar :P

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het is heel belangrijk met wat voor gevoel je erin gaat. Als je al angstig bent op voorhand zal dat alleen maar verergeren. Gewoon positief blijven, en als het eventjes fout gaat positief blijven denken.

Over het testen van de drugs, of dat kan op 17-jarige leeftijd weet ik niet. Wat je wel kunt doen is altijd eventjes de drugsinfolijn(0900-1995) bellen, die hebben antwoord op zo'n dingen.

Veel plezier op het festival! :) Als je zin en tijd hebt zou ik er graag een reportje over lezen!

Drokz

Dankjewel!
Ik zal wel even een report schrijven :)
De 4-FMP op zaterdag en pep op zondag gaan in ieder geval door, ketamine wacht ik denk ik maar beter even mee, ik weet totaal niet wat ik er van kan verwachten (niemand die ik ken kan het gevoel goed beschrijven, alleen maar "vaag" en "episch") dus dat doe ik liever in een vertrouwde omgeving of zo.
Als ik gedurende het festival aan mephedrone kan geraken ga ik dat wel proberen :grin:

Bovenaan